[HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 21:00

Oh dan heb ik een brave maiden. De eerste keer opvoelen ging eigenlijk heel netjes. Stond wel in opvoelbox natuurlijk.

En idd diepvries zelf is niet duurder ;) maar de opvolging wel al valt dit nog wel mee zo te horen.

Vulina had ik je nou al gefeliciteerd met je nog drachtige merrie, ik weet het even niet meer. Slaapgebrek en twee topics dbt volgen beginnen zen tol te eisen op men hersenen :P

Ken niks van dichtzetten.

Oh en hier ook goed nieuws. Jessie is vandaag geïnsemineerd en mag ze dus gaan halen. *\o/*
Alles zag er goed uit.

Vulina

Berichten: 6466
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 21:15

Fijn Fotsy!! +:)+

suffie
Berichten: 5728
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 21:32

Tinniie schreef:
Hier kost pakket vers/gekoeld 60€ per cyclus en diepvries 120€ per cyclus.


Zo, dat kan dus behoorlijk aantikken als je merrie terugkomt :o Ik betaal voor vers €120 en diepvries €140 per seizoen, ongeacht het aantal keer scannen. Eventuele medicijnen moeten wel apart betaald worden. Insemineren wordt gratis aan huis gedaan, ook van hengsten van een ander station. Verrekenen ze zelf met de hengstenhouder waar je het sperma afneemt.

Fotsy, ik hoop zo voor je dat alles toch nog goed komt. Fijn dat de HH zelf actie heeft ondernomen, nu heb je deze cyclus tenminste kunnen gebruiken.

Barb

Berichten: 12093
Geregistreerd: 24-07-01

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 23:14

Jeetje, dat is een flink bedrag Tinniie. Ik betaal 160 euro voor het hele seizoen, voor vers.

(Bedankt voor jullie antwoorden. Op het moment dat mijn merrie drachtig is kom ik me hier melden hoor)

_cheyenne_

Berichten: 182
Geregistreerd: 18-04-07
Woonplaats: Tussen de groene heuvels

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 06:07

Wat zijn die bedragen precies? De kosten van de da? Ik kreeg gisteren de rekening van 4x scannen... 164 euro, en dan nog gematst anders was het dik 200 geweest. Insemineren werd door van uytert zelf gedaan daar zal ik de rekening nog wel van krijgen.

Fotsy ik duim voor bevruchting! En spoedig op nachten vol slaap

Geen ervaring met dicht zetten.

Al_Zawraa

Berichten: 2369
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 07:35

Ik betaal zo'n 88 Euro per scan (scannen+visite), ze doen hier niet aan pakketten. Als ik 2 merries tegelijk laat scannen ben ik voor de tweede wel een stuk minder kwijt. Dan zit ik met 2x scannen + visite op 110 euro.

Ik zal straks even bij gaan lezen.

fokfanaat

Berichten: 20221
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 07:35

insemineren kost je niks

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 07:45

Scannen hier is 80 euro, geen idee wat de tweede heeft gekost. Liet Zaar castreren, 2 inenten en Pris scannen en heb de prijs nog niet gehoord...

Tinniie

Berichten: 4691
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: België

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 08:07

Valt best mee toch? 60€ ben je thuis bijna kwijt voor 1 scan.. op het dekstation worden ze elke ochtend en avond gescand (diepvries elke 6u)
Ik was voor Satinka 115€ kwijt inclusief verblijf daar met veulen 5 dagen.

De pakketjes per jaar lijken elk jaar minder en minder voor te komen, bij ons werd dat tot 3 jaar geleden ook aangeboden. En ik hoor het ook van mensen die met Arany dekken dat het vooral pakketprijzen per cyclus zijn tegenwoordig.

fokfanaat

Berichten: 20221
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 08:12

hier gelukkig nog wel scanpaketjes, dacht 130 per seizoen

xLaraaj

Berichten: 3683
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 08:17

Hier 280(?) dacht ik voor een heel seizoen. Scannen, insemineren etc. En dan nog 10€ per dag voor de box

Vulina

Berichten: 6466
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 08:17

Tinniie schreef:
Valt best mee toch? 60€ ben je thuis bijna kwijt voor 1 scan.. op het dekstation worden ze elke ochtend en avond gescand (diepvries elke 6u)
Ik was voor Satinka 115€ kwijt inclusief verblijf daar met veulen 5 dagen.

De pakketjes per jaar lijken elk jaar minder en minder voor te komen, bij ons werd dat tot 3 jaar geleden ook aangeboden. En ik hoor het ook van mensen die met Arany dekken dat het vooral pakketprijzen per cyclus zijn tegenwoordig.


Die pakketten zijn bij ons gewoon aan huis. Dus dat is inclusief visites..

fokfanaat

Berichten: 20221
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 08:20

das wel luxe, ik moet wel naar de kliniek, maar wordt veulentje mak van.

Tinniie

Berichten: 4691
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: België

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 08:35

Ja maar ik kan me voorstellen dat een dierenarts wel wat ‘extra’ doet voor zo’n groot bedrijf met veel merries bij elkaar.. :)

absque_dubio

Berichten: 7888
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 09:04

Fotsy wat fijn zeg! Nu beginnen de spannende 16 dagen wachten.

Gister heb ik mijn merrie ook weer opgehaald van de hengst. Dus hier ook duimen draaien dat het is gelukt.

xPenny
Berichten: 1715
Geregistreerd: 11-03-08

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 10:25

Geloof dat ik totaal niet in de buurt kom van jullie prijzen? :+

Ik betaal rond de 350 euro meestal voor mijn merrie die 4 dagen vaak verblijft bij Zangersheide.
En dan heb ik het aankoop sperma en thuis scannen nog niet erbij gerekend.

Mijn DA rekend zich 55,- per keer scannen thuis incl voorrijkosten.

pretty

Berichten: 4111
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 10:36

Bij onze hengstenhouder was en is het nog altijd 100 euro voor een heel seizoen als je daar komt scannen/insemineren. Verblijfskosten wel extra te betalen. Dat is echt een koopje,vorige 2 keren dan ook zo gedaan.

Al_Zawraa

Berichten: 2369
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 12:03

Bedankt voor de felicitaties allemaal en de leuke reacties dat ik er eindelijk weer eens bij ben! Kan zelf nog steeds bijna niet geloven dat ze echt drachtig is.
Al had ik gister nog even flink stress, mevrouw was ineens flink beroerd, zwaar en zeer versneld ademen, geen koorts, wel zweterig, verder weinig te zien. Toen maar, voor de zekerheid alvast, een spuit Colosan gegeven. Een kwartiertje later ging ze ook liggen en rollen, dus koliekerig. Helaas kon ik omdat de hoefsmid er was niet direct met haar gaan lopen, maar toen de hoefsmid weg was was het gelukkig net zo plotseling weer helemaal over. Nu maar hopen dat het geen invloed op het vruchtje heeft gehad. Volgende maand toch voor de zekerheid nog maar een keer scannen..

Inkepink, wat jammer dat het niet gepakt heeft, ik hoop dat het deze keer wel raak is!

Lisa, ik weet niet of ik nog meer ga dekken dit jaar. Ik kijk dit jaar gewoon een beetje hoe het loopt, ik wil in ieder geval niks plannen. De dracht van Aziza voelt al als een cadeautje en de rest zien we wel.

Welkom cheyenne, gefeliciteerd met de dracht!

Penny, succes met afwachten en ik duim dat het gepakt heeft.

AM, fijn dat Wild Thing gewoon nog netjes drachtig is.

Sparky, wat vervelend dat het insemineren zo lastig ging, wat dat betreft is een opvoelbox echt ideaal. Ik zal voor je duimen dat het in 1x pakt, dan hoeft ze in ieder geval niet nog een keer geïnsemineerd te worden. Laat ze scannen wel braaf toe? Mijn ervaring is dat ze dat meestal vervelender vinden dan insemineren.

kelly, ik hoop dat je voorgevoel verkeerd zit. Fingers crossed!

Barb, ik heb mijn ene merrie vorig jaar bij de laatste poging ook dicht laten zetten (helaas zonder het gewenste resultaat), maar ze heeft er zeer weinig last van gehad. Ik ben ook niet zo voor zulke dingen, maar na 5 pogingen, 2 verschillende hengsten, wilde ik toch echt alles uitsluiten. Maar helaas dus niet geholpen en ook de zesde keer leeg.

Fotsy, fijn dat je haar weer op mag halen!

Noisy

Berichten: 5420
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 12:13

Fotsy, Fijn dat het ondanks de tegenslag toch gelukt is!

AZ, dat is effe schrikken zeg. Het vruchtje zit meestal wel goed beschermd maar verstandig dat je haar toch nog een keer laat scannen

SparkYY_8

Berichten: 395
Geregistreerd: 02-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 13:10

Al_Zawraa schreef:
Sparky, wat vervelend dat het insemineren zo lastig ging, wat dat betreft is een opvoelbox echt ideaal. Ik zal voor je duimen dat het in 1x pakt, dan hoeft ze in ieder geval niet nog een keer geïnsemineerd te worden. Laat ze scannen wel braaf toe? Mijn ervaring is dat ze dat meestal vervelender vinden dan insemineren.



Wat fijn dat het bij jou gelukt is al_zawraa! Zo te kezen heb je al genoeg trammelant gehad vorig jaar.. heb je wel enig idee waarin het nu wel zosnel gelukt is??

En war betreft de mijne, het opvoelen vond ze niet leuk maar kregen we met twee man wel voor elkaar (een voor met voer en een bij de billen). Misschien dat de vagina wat gevoeliger is omdat ze natuurlijk wel maiden is. We hebben in ieder geval besloten om het nu even te laten (geen controle scan of het ei weg is en/of extra insemineren als het niet zo is) en over 18 dagen pas te scannen. Ze oogt momenteel nog wel iets hengstig (knipogen en gillen naar onze ruin), hoelang zou dat normaliter aanhouden als er een bevruchting zou zijn denken jullie???

pretty

Berichten: 4111
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 13:22

AZ ook al een koliekje,kan me voorstellen dat je daar mee inzat!
Bij mijn merrie dus ook,maar dat was kort nadat ze "uitgedekt" was,is 2 dagen op rij voorgekomen voor enkele uren en kwam even plots op als dat het wegging. Mijn DA dacht eisprongkoliek. Maar dat kan bij Aziza natuurlijk niet!
Nu heb ik ook maar weinig hoop dat het zal gepakt hebben bij deze merrie,en ik mag hopen dat ze volgende keer niet weer zo een last krijgt van haar cyclus.

Vulina

Berichten: 6466
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 13:43

Jakkes.. koliek. Ben ik allergisch voor.. Mijn 2 jarige kocht ik vorig jaar vol wormen. Die werd vorige week doodziek, de veearts en ik dachten dat ze het niet zou halen. 8 veearts bezoeken in 1 weekend en wonder boven wonder hersteld. Week goed gegaan en maandag weer koliek. Weer behandeld en nu weer top fit. Beestje kost me jaren van mijn leven :o

Hier vanochtend de 3 jarige voor het eerst gescand. Ze vond het even spannend om de opvoelbox in te gaan, maar was daarna super braaf. En meteen mooi hengstig dus die wordt morgen geinsemineerd met Totilas <3

pretty

Berichten: 4111
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 14:04

Spannend Vulina!

Brrr echt,wij hadden ook nooit koliek tot nu toe. Ze bleef gewoon mesten dus dat was het niet,zandkuurtje gegeven en niks terug gezien,wormkuur gegeven en ook niets teruggevonden. Zoals verwacht,want van al deze dingen heeft ze nog nooit last gehad. Dan gooien we het toch op de maag of op de eisprong,soms weet je het gewoon niet.
Koliek van wormen is wel heel eng. :( Ik hoop gewoon dat dit niet iets is wat gaat terugkomen ook,merrie heeft al 2 veulentjes gehad zonder problemen en direct drachtig.

Eef93

Berichten: 116
Geregistreerd: 29-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 18:11

xPenny schreef:
Geloof dat ik totaal niet in de buurt kom van jullie prijzen? :+

Ik betaal rond de 350 euro meestal voor mijn merrie die 4 dagen vaak verblijft bij Zangersheide.
En dan heb ik het aankoop sperma en thuis scannen nog niet erbij gerekend.

Mijn DA rekend zich 55,- per keer scannen thuis incl voorrijkosten.


Hihideze bedragen komen ook bij mijn prijzen in de buurt

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 18:41

Ik heb nog geen factuur ontvangen dus kan nog niks zeggen van prijzen. Ben ook zeer benieuwd naar het transport.
Vorig jaar 165 euro transportkosten van zaad betaald maar dat was vers en moest van iets dichter in Duitsland komen.