[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Kabayo

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 08:59

Nee hoor. Ik heb zelfs een merrie waarbij het nog niet eens 5 min inzat getraind en gewoon drachtig

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 10:21

Dankjewel voor de felicitaties iedereen.

Jij ook proficiat Tinnie!

Nog even over het dichtzetten, kan nog wel intertessant zijn voor anderen denk ik.
Mijn veearts had geen lucht gezien bij het scannen en het weefsel was ook niet overdreven zacht, maar de vulva was niet meer mooi plat en hij vermoede dat als het veulen wat zwaarder wordt en de baarmoeder er nog meer aan trekt, er wel een kans is dat ze lucht naar binnen trekt omdat de lippen dan niet meer mooi zoude sluiten misschien. Het was geen geval waarin hij het 100% zeker zou doen zei hij, maar mocht het zijn merrie zijn, zou hij er geen risico mee nemen.

Aangezien ik het mezelf zou beklagen mocht er toch een infectie of verwerping komen door niet toe te zetten, heb ik maar beslist om het toch te doen. Mijn merrie is 17 jaar dus ik moet er ook niet mee gaan spelen, want zoveel vruchtbare jaren heeft ze misschien niet meer en vorig jaar heb ik haar al een jaar rust gegeven. Het zou jammer zijn om opnieuw een jaar te verliezen en een veulen te verliezen.
Van zodra mijn andere merrie bevallen is en de veearts komt voor een checkup, komt hij ook mijn andere merrie dicht zetten (hij was nu zijn naald vergeten bij een andere klant waar hij ook een merrie dicht gezet had :+ ).

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 10:25

Succes iedereen met de inseminaties!

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 11:39

Spannend weer voor een heleboel deze week! En gefeliciteerd voor de mensen die hun merrie drachtig hebben gescant :)

Het is inderdaad heel erg droog in de weide. Er mag best wat regen vallen. Hoewel er nu zoveel gras staat dat Fleur op dat stuk toch niet mag lopen. Dat vind ik wel wat lastig. Fleur is al dik en mag wat minder, mijn ouwe daarintegen heeft een wat minder gebit en gedijt juist goed bij het gras. Ik overweeg nou maar om ze een aantal uren per dag uit elkaar te halen zodat ieder wat passends krijgt.

Fleur wordt eind van de middag/avond geïnsemineerd.

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 12:28

Aaaah veel inseminaties vandaag en deze week. Spannend weer.

Je kunt gewoon trainen na een insemenatie hoor. Beweging direct na de daad is altijd goed. Plassen ze het er ook niet zo uit. (met natuurlijke dekking in elk geval).

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 13:27

Je kunt gewoon trainen na een insemenatie hoor. Beweging direct na de daad is altijd goed. Plassen ze het er ook niet zo uit. (met natuurlijke dekking in elk geval).[/quote]

Oke thx... dit wordt een rietje dus dat zal wrs hetzelfde zijn? Best een duur plasje anders ;-)

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 14:03

Hier Vien al weer beginnend hengstig, nadat ze gisteren niet drachtig is gescand. Morgenavond breng ik haar weg, donderdagochtend scannen en hopelijk dan vrijdag of zaterdag insemineren...

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 14:46

Bewegen na insemineren is alleen maar goed voor zover ik weet. Na dekken laat ik de merrie ook altijd even wandelen zodat ze niet gaat plassen.

Fijn Twinklebel, dan zit er weer schot in de zaak!

Werden er vandaag nog merries gescand op dracht?

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 16:39

Dank voor je reactie Murosch, morgenochtend om 8 uur komt de da weer scannen en adhd bestellen we een rietjes voor donderdag of vrijdag....super leuk en spannend.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 21:03

Wild Thing is net gescand. Er zit iets in de baarmoeder, maar is heel klein >;)
Het kan een vruchtje zijn wat afsterft.
Het kan een kieste zijn (eerder nooit gezien bij haar)
Of een late bevruchting (dat hoop ik dus)

In ieder geval ze blijft bij het hengstenstation staan, donderdag word ze weer gescand of het weg is, gegroeid of niet gegroeid is. Er zat wel links een ei van 4.3, maar dat zegt natuurlijk niks. Dussss het is afwachten
:?
Donderdag word ook Esmeralda gescand....

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 21:27

Nou, zal ik me dan ook maar eens melden weer. Heb het topic even doorgebladerd voor alle mooie combinaties die er al gemaakt zijn en een hoop bekende gezichten weer!

Ik ga ook voor het derde jaar op rij weer gezellig meekletsen. Dit jaar maar met één merrie i.p.v. twee. Roos mag een jaartje vrij, of nou ja, het plan is om haar onder het zadel te beleren. Als het lukt een leuk plekje te vinden bij een ruitertje die haar wil doorrijden en eventueel starten. Volgend jaar mag zij weer een keer naar de keuring, zonder veulen aan de voet dit keer.

Lies mag wel nog een keer bij de hengst. Kijken of ze me nu eindelijk dat zo graag gewilde merrieveulen gaat geven! ^_^

Voor de mensen die haar niet kennen, Welsh NWR stermerrie Campsterhoven's Marlies (Heitrak's Marvin x keur pref prest v. Bokkesprong Czardas):
Afbeelding
Afbeelding

En ze zal dit jaar geïnsemineerd worden met deze knappe heer:
Afbeelding

Lies is vorig weekend net bevallen en is momenteel hengstig, maar deze sla ik over omdat ik de veulens niet eerder wil. Het weer viel me dit jaar opnieuw tegen :+ Even kijken of we volgende ronde pakken of nog eentje afwachten. Waarschijnlijk ook een beetje afhankelijk wanneer goeroe (waar mijn pony's bij op stal staan) ook gaat dekken. Want dat ik Roos leeg blijft, betekent natuurlijk niet dat we maar één veulentje gepland hebben voor volgend jaar :P

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 22:07

Gezellig je weer te zien Aniek!

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 22:51

Ja, leuk om jou ook weer hier te treffen!
Hopelijk wil het insemineren van Vienna snel pakken!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 23:09

AM_horses, wat rot dat niet gewoon duidelijk is wat het nu is. Hopelijk toch een late bevruchting.

Welkom Aniek!

Kimsel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 07:01

Aaaaah spannend! Vol van de zenuwen!
Over een halfuurtje vertrekken we richting van uytert om op dracht te scannen!!! *\o/* *\o/* *\o/*

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 07:14

Spannend Kimsel!! Duim voor je :j

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 07:24

Spannend, succes! Mijn duimen draaien.

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 08:36

@AniekR, wat een leuke combi zeg!

P_Tries

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 08:39

Spannend Kimsel!! :):)

Ik laat vandaag mn merrie scannen om te kijken waar ze is in hengstigheid, of het er nou eindelijk eens aankomt. Ze staat nu ruim 3 weken bij de hengstenhouder... En nog niks van hengstigheid te bespeuren.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 08:59

Pff dat is frustrerend P_Tries! Ik hoop dat er snel iets aankomt dan.

Hier begint nu toch wel iets te kriebelen hoor. Ik ben zo slecht in zenuw-dingen. Niet voor niks met de wedstrijdsport gestopt blijkt wel weer haha. Vanmiddag wordt ze gescand op (tweeling)dracht. Zou toch wel mooi zijn als het in een keer klaar zou zijn. Helemaal omdat ik straks geopereerd wordt en dan niet veel mag na die tijd. Dan met een merrie heen en weer moeten slepen naar de hengst is ook niet zo ideaal. Ik heb al zoveel zin om een schattig inie mini dekentje en halstertje te gaan scoren voor volgend jaar <3

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 09:04

Succes Murosch! Spannend De

Hopelijk begint er wat te ontwikkelen Ptries!

De merrie van mijn zus is gisteren drachtig bevonden van 1 (2 eisprongen). Mijn merrie is geinsemineerd, en de andere hebben we een swab van genomen. :)

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 09:14

Spannende dagen allemaal! Succes allemaal.
Tooske vanmorgen gescand, morgen insemineren...heb net zaad besteld...hahaha...zo romantische allemaal

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 09:30

Pff ptries.. Das rot. Ook voor de portomonee :=

Vulina gefeliciteerd met de merrie van je zus!

Spannend Ldenboer!!

Oehh spannend kimsel!

Welkom weer aniek :D Welke is de knappe heer? Pippins pride? En laat je de Marvin nog testen op waterhoofd?

Oeh spannend murosch! Hoop dat je in 1x klaar bent. En idd, dingetjes shoppen, ik ken het :D heb alleen al halster gekocht voor die van Lady. Dus heb al wat haha

Amhorses ik duim dat het een klein vruchtje is :)

Mijnlieverd fijn dat fierte hengstig is :)

Super milanlover!

Scannen jullie ook rond de 40 dagen? Wij doen dat eigenlijks nooit. :=

Kimsel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 09:37

Niet drachtig -O-
Succes met degenen die nog moeten scannen! Ik breng mijn merrie zondag weer terug naar de hengstenhouder, kan ze nu eerst nog een paar dagen lekker op dr eigen vertrouwde stal blijven

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 09:38

Balen! Ik breng zaterdag mijn ene merrie terug. Zou dan ook weer hengstig moeten worden. Komt mooi weer aan hoorde ik dus hopelijk helpt het de dames.