Ontzettend weinig aanmeldingen veulenverkiezing

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 21:23

Ik vind het echt erg jammer dat iemand zich genoodzaakt voelt om haar veulen terug te willen trekken en als dat niet lukt stemmen voor een ander veulen te vragen door alle nare reacties die er komen. In niet alleen dit topic ;)

Mensen komop het is een fun stem topic
Als het je niet aanstaat kijk of stem je niet of op een heel ander veulen. Iets met leven of laten leven

Ik snap wel dat er weinig aanmeldingen zijn op deze manier
De ene groep meld zich niet aan om dat ze denken toch geen stemmen te krijgen door de 'populaire'

En de andere meld zich straks niet aan bang voor de reacties omdat het oneerlijk is of al vooraf beslist of nare reacties

Gezellig fun stem topic wordt het dan...
ik vind hoe het nu gaat niet echt getuigen van wat ik dacht wat bokt was. Een gezellig forum

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 21:23

Ik ben geen vertegenwoordiger van KBK. Ik typ mijn eigen mening over wat ik van dit topic en de negatieve berichten over KBK vind. Toevallig is mijn mening KBK positief gezind. Dat maakt me geen vertegenwoordiger van haar. Ik zeg ook nergens te weten hoe ze zich voelt, ik zeg, ik kan me voorstellen dat, ik neem aan dat, gezien haar reacties in vorige topics met problemen, die ik toen allemaal gelezen heb, weet ik bijna wel zeker dat ze zich er rot om voelt. Nee, hartstikke zeker, aangezien ze haar veulen al wilde terug trekken uit de wedstrijd. Dat doen mensen alleen als ze zich gekwetst voelen. Dus dat is al wel duidelijk, dat ze zich dat voelt... Ik ben hier niet om haar als haar vertegenwoordiger te verdedigen, maar om mijn mening te geven... Na pagina's vol met andermans meningen. Mijne is alleen toevallig positief naar haar toe. Maar dat mag dan niet, wederom, maar de negatieve meningen wel? Omdat als ik voor KBK opkom, dan spreek ik namens haar en vertegenwoordig ik haar :')

Oef, het word steeds aparter.

Ik moet eerlijk zeggen Luckystory, ik volg de veulenverkiezingen weinig. Ik kwam paar dagen geleden op dit topic uit verveling en vond het interessant genoeg om mee te lezen. Maar al snel draaide het om KBK, en niet dankzij haarzelf of mensen die 'voor haar spreken', maar dankzij meerdere steken onder water. Je kunt mij er nu niet op aankijken dat ik het op pagina 29 heb over KBK en wat mijn mening erover is, als het er al vele pagina's overgaat. Ik mag hopelijk toch wel mijn mening geven over de laatste pagina's hier? Of hebben wederom alleen de mensen die kritiek hebben op KBK, dat recht? Want die worden er niet op aangekeken, dat ze het al vanaf zowat het begin van dit topic over KBK hebben.

Trouwens, ik beeld me niets in. Wat ik in mijn eerste post noem, is gewoon waar. Even zoeken en het is allemaal te vinden. Waarom ik het er allemaal bij haal heb ik al in een vorige post getypt. Ik ga mezelf niet herhalen, maar wil toch even verwijzen naar mijn tweede post als er nog wat verwarring is over waarom ik er dingen bijhaal. Het antwoord staat daar.

Het verbaasd me ook dat dit topic nog open is trouwens. Oplichters op bokt, veroordeelde mishandelaars, zelfs HC krijgt nog meer bescherming op bokt dan dat KBK krijgt.

EDIT: Ik heb ondertussen ook alles wel gezegd wat ik wilde zeggen en gezien de modopmerking houd ik er verder ook over op :). Fijne avond iedereen.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 21:32

Het is een onschuldig, goedbedoeld spelletje, zo'n verkiezing.
Daarbij mogen mensen die heel actief posten, en daarmee bokt een levendig forum maken, best wel een keer in the picture.
Waar mensen zich al niet druk om maken.

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 21:33

GJ9 schreef:
:wow:
Wat een betoog... ben er flabbergasted van. Kan het totaal niet plaatsen in dit topic. Andere topics volg ik niet.

Raar, want Eline verwoordt perfect hoe ook ik dit topic aanvoel. Vaak niet openlijk, maar zeer zeker echt wel verdoken.

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 21:37

Ga voor de grap eens de winnaars opzoeken van de afgelopen 5 jaar ofzo...
Het is echt een weerkerend iets.
Het zijn altijd zeer actieve bokkers met een talent voor fotografie en een leuke schrijfstijl wiens veulens winnen.
Dat of de "sympathie-vote" voor bokkers met wiens veulen het dramatisch is afgelopen.

En verder: "If you can't stand the heat get out of the kitchen"
Als het je emotioneel raakt dat mensen een mening hebben over je veulen of de deelname van je veulen aan iets onbenulligs als een bokt-verkiezing, waarom ga je dan deelnemen aan zoiets?

Dan houd je toch beter je mond over je dier op het world wide web? En geniet in stilte van je rijkdom waar je niet het risico loopt emotionele schade op te lopen?

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 21:39

Luckystory schreef:
Ga voor de grap eens de winnaars opzoeken van de afgelopen 5 jaar ofzo...
Het is echt een weerkerend iets.
Het zijn altijd zeer actieve bokkers met een talent voor fotografie en een leuke schrijfstijl wiens veulens winnen.
Dat of de "sympathie-vote" voor bokkers met wiens veulen het dramatisch is afgelopen.

En verder: "If you can't stand the heat get out of the kitchen"
Als het je emotioneel raakt dat mensen een mening hebben over je veulen of de deelname van je veulen aan iets onbenulligs als een bokt-verkiezing, waarom ga je dan deelnemen aan zoiets?

Dan houd je toch beter je mond over je dier op het world wide web? En geniet in stilte van je rijkdom waar je niet het risico loopt emotionele schade op te lopen?

Lees nog eens mijn reactie terug op Ayasha over de schuld geven aan het 'slachtoffer'. Ik heb het idee dat je helemaal mijn posts niet leest of niet begrijpt, want op alles wat je aankaart heb ik al een argument gegeven, maar ik krijg geen weder argument van jouw. Zo blijf je herhalen en in in cirkels draaien.

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 21:41

Maar Luckystory, zo onbenullig lijkt de bokt-verkiezing toch niet te zijn, dit topic heeft al 30 pagina's. Oké een aantal off-topic, maar toch maken mensen zich er blijkbaar druk om

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 21:47

Bootsiebob schreef:
Maar Luckystory, zo onbenullig lijkt de bokt-verkiezing toch niet te zijn, dit topic heeft al 30 pagina's. Oké een aantal off-topic, maar toch maken mensen zich er blijkbaar druk om

Ach nee, bokt is een discussieforum, dus een plek waar je heerlijk kan discusieren om het discusieren. Daar is dit toch een leuk onderwerp voor? Iedereen kan er wat van vinden of over zeggen.

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 21:51

Bootsiebob schreef:

Goh, ergens is het natuurlijk wel jammer dat de leuk er wat af is.
Het is inderdaad tof om veulentjes te kijken en als de animo er niet meer is om deel te nemen, dan verlies je ook die leuke veulen-verzameling.
Maar zoals al eerder geopperd, geldt dat eigenlijk voor het hele [FA] deel hier op bokt.
Er worden veel minder veulens gepost en de interessante fokkerij discussies zijn ook verdwenen.
Ik denk dat de terugloop in de verkiezing hiermee samen hangt. De interesse is weg...
En zo te lezen, delen meer bokkers die mening.

Ik las altijd graag op FA en de Kraamstal en kon graag over bokt scrollen om te bekijken wat voor leuks er het afgelopen jaar allemaal gefokt was.
Ik weet graag wat de gedachtegang achter een hengstenkeuze is bijvoorbeeld. En ben dan ook benieuwd wat er uit rolt en hoe zo'n diertje uitgroeit.
Die volgtopics kunnen me daarentegen niet echt interesseren. Wat zo'n beest een hele dag uitvreet, vind ik maar matig interessant eerlijk gezegd. :+

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 21:56

ElineS schreef:
Lees nog eens mijn reactie terug op Ayasha over de schuld geven aan het 'slachtoffer'. Ik heb het idee dat je helemaal mijn posts niet leest of niet begrijpt, want op alles wat je aankaart heb ik al een argument gegeven, maar ik krijg geen weder argument van jouw. Zo blijf je herhalen en in in cirkels draaien.

Omdat ik wat je schrijft, compleet naast de kwestie vind.
Ik snap de relevantie niet ivm dit topic.

Hier gaat het over de teruglopende interesse van fokkers om hun veulens te laten zien.
En de redenen daarvoor.

Als een bepaalde bokker een probleem heeft met reacties van andere bokkers of met Pb's die ze ontvangt ofzo, dan kan me dat eerlijk gezegd niet echt schelen. En dat heeft dan volgens mij ook geen plaats in deze discussie, die over iets anders gaat.
Dat moet ze dan maar regelen met het beheer ofzo ipv er mensen mee lastig te vallen die er geen boodschap aan hebben. ;)

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 21:59

Dankje voor je uitleg.
Jammer dat het voor de mensen die echt puur in de fokkerij geïnteresseerd zijn dan inderdaad allemaal minder wordt.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 22:02

Het leven is nou eenmaal niet eerlijk, kinderen! :D
Alles waar je aandacht en liefde in steekt, wordt mooier en leuker. Als je je hart volgt, ben je goed bezig en straal je geluk uit.
Dan is het dus volkomen logisch dat diegene het populairst is, die het meeste liefde stopt in wat ze doet en wie ze heeft.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 22:17

Luckystory schreef:
ElineS schreef:

Omdat ik wat je schrijft, compleet naast de kwestie vind.
Ik snap de relevantie niet ivm dit topic.

Hier gaat het over de teruglopende interesse van fokkers om hun veulens te laten zien.
En de redenen daarvoor.

Als een bepaalde bokker een probleem heeft met reacties van andere bokkers of met Pb's die ze ontvangt ofzo, dan kan me dat eerlijk gezegd niet echt schelen. En dat heeft dan volgens mij ook geen plaats in deze discussie, die over iets anders gaat.
Dat moet ze dan maar regelen met het beheer ofzo ipv er mensen mee lastig te vallen die er geen boodschap aan hebben. ;)

Goed verwoord. Verder zijn het vooral de vriendjes die steeds op een specifiek persoon blijven hangen. Terwijl er zeker in de OP een algemenere vraag werd gesteld.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 22:30

Wederom, ik heb alleen mijn mening geuit hierover omdat ik hierover een mening heb, net zoals elk ander hier met een mening, niet om KBK te vertegenwoordigen. Ik ken KBK verder niet, ik spreek haar nooit, afgezien van een enkele keer in een topic, heb haar nooit gezien. Dus nee, niet vanuit het vriendjes oogpunt, maar gewoon uit het oogpunt dat hoe zij word aangevallen, onrecht is en ik vind het niet kunnen.

@Luckyhorse: Je geeft je mening over KBK en de kwestie, ondanks dat het je niet kan schelen. Daarbovenop vind je het niet relevant. Reageer dan gewoon niet op mij of wel maar met "Ik vind het niet relevant. Hier gaat het topic niet om." Punt. Maar nee, je geeft wel je mening over wat er de laatste pagina's is besproken. Als jij met je argumenten mag komen, mag ik dat ook toch ;).

Het is een beetje apart dat ik kom met meerdere argumenten op anderen, jij komt dan met argumenten die ik al beantwoord heb, en dat mag, zoveel pagina's, zoveel mensen, er komt altijd wel wat herhaling. Maar goed, gezien de reactie ook op mij gericht was wijs ik op mijn eerdere posts (antwoord dus op je argument) en ik vraag om weder argumenten, maar dan is het ineens niet meer relevant, dus wil je het er niet over hebben. Juist. Komt op mij over alsof je je punt niet kan verdedigen met goede argumenten. "En het moet maar allemaal via PB" ik verwijs wederom naar een eerdere post waarin ik uitleg dat nee, zoiets moet niet via PB. Gezien de negatieve reacties ook niet per PB gaan, hoeven de positieve reacties dat ook niet. Dat zou wel erg krom zijn.

Kuggur

Re: Ontzettend weinig aanmeldingen veulenverkiezing

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 22:51

Ik moet zeggen dat ik een groot deel van de reacties pathetisch kinderachtig vind.
Waar gaat het helemaal over, een boktverkiezing voor de gein.
Niets om je over op te winden zou ik zeggen, maar de trieste praktijk is anders.
Als ik de organisator zou zijn zou ik er geloof ik een punt achter zetten.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 22:55

Moderatoropmerking:
Laatste keer het verzoek om ontopic verder te gaan. Ontopic is niet: wat vind je van een bepaalde deelnemer, wat zou deze persoon wel of niet moeten doen, wat zou een ander wel of niet over deze persoon moeten zeggen, hoe vind je dat een ander in dit topic op berichten reageert. Ontopic is wel: waarom zijn er minder aanmeldingen voor de verkiezing en wat zou daar aan gedaan kunnen worden.

Zolang er nog tijden van tevoren al gevraagd wordt wanneer de veulenverkiezing nu eindelijk begint en er nog net zo veel pagina's aan stemmen binnenkomen als anders, gaat er echt geen punt achter de verkiezing, gelukkig zijn er nog heel veel mensen die er gewoon ongecompliceerd plezier aan beleven :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-16 23:23

Ik wil zo graag reageren op m'n eigen topic, maar ik krijg het maar niet onder woorden. Ik val van de ene verbazing in de andere....

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 23:28

Zo.. ik heb ook weer even bijgelezen :')
Ik snap zó je punt, LadyMadonna.

En ondanks dat ook ik het jammer vindt dat er steeds minder veulens worden opgegeven, valt me op wat Nicole ook al zegt: Er wordt nog altijd ontzettend veel gestemd, dus er zijn nog veel mensen die het wel leuk vinden.

Ik denk ook dat er überhaupt minder gefokt wordt en dan ook nog eens minder gedeeld wordt met Bokt. Voor mijn gevoel is het aantal KS-ITP topics ook afgenomen de laatste jaren.

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 23:47

ElineS schreef:
@Luckyhorse: Je geeft je mening over KBK en de kwestie, ondanks dat het je niet kan schelen. Daarbovenop vind je het niet relevant. Reageer dan gewoon niet op mij of wel maar met "Ik vind het niet relevant. Hier gaat het topic niet om." Punt. Maar nee, je geeft wel je mening over wat er de laatste pagina's is besproken. Als jij met je argumenten mag komen, mag ik dat ook toch ;).

Ik heb nergens enige mening gegeven over een persoon en over wie wat zei etc. Naast dan de opmerking dat ik het compleet irrelevant vind en niet gepast zulke dingen te bespreken in dit topic.
Als iemand zich tekort gedaan voelt om god weet welke reden, moet dat maar privé opgelost worden.
Over iemand zijn emotionele gesteldheid heb ik geen mening, om de simpele reden dat het mij niet interesseert. ;)

Commentaar op de winnaars is een weerkerend iets, zoals al eerder opgemerkt werd.
Vorig jaar wonnen 2 dode veulens, geloof ik. Daar was ook niet iedereen even enthousiast over...
En die commentaar had ook niets met de eigenaren te maken.

Verder zijn de enige reacties die ik geplaatst heb een antwoord op de vraag in de openingspost.
Namelijk waarom de aanmeldingen terug lopen voor de veulenverkiezing.
En in mijn ogen hangt dat samen met de terug lopende interesse van de fokkers om hun veulens te tonen in de kraamstal en het niveau van de topics en discussies in het hele fokkerij-deel.
"Vroeger" kon je in het voorjaar in de kraamstal elke dag wel meerdere nieuwgeboren veulens bewonderen. En van een verscheidenheid aan rassen zowel van "serieuze" fokkers als de occasionele fokkers. Die tijd lijkt een beetje gepasseerd...
Daarnaast hangt het volgens mij deels samen met het soort topics dat je nu nog terugvindt in de kraamstal, met name die volgtopics.
Daardoor wordt de uitslag van de verkiezing heel voorspelbaar. Dat moedigt niet aan tot deelname.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 23:49

Kuggur schreef:
Ik moet zeggen dat ik een groot deel van de reacties pathetisch kinderachtig vind.
Waar gaat het helemaal over, een boktverkiezing voor de gein.
Niets om je over op te winden zou ik zeggen, maar de trieste praktijk is anders.
Als ik de organisator zou zijn zou ik er geloof ik een punt achter zetten.

Nou idd.. Wat een ophef om een verkiezing over een paard.. :')
Het is gewoon een beetje gênant.

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 00:07

Het wordt nu inderdaad gênant. Ook voor Kbk. Wat er nu toch allemaal bijgehaald wordt......

Maar goed ik denk dat de vraag van ts onderhand wel beantwoord is.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 00:08

Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit gestemd heb haha. Maar dit jaar ga ik wel stemmen. Morgen even er goed voor zitten en kijken welken me aanspreken.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-16 00:09

Schei nog toch eens uit over kbk! *ploft*

Bij de merries is de race ook gelopen en daar hoor je ook niemand over, twee kampen...

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 00:14

Is het niet tijd het topic te sluiten?
Sorry maar de laatste paar pagina's..... gaan echt te ver

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 00:16

Eens met LukieBradley := In het begin vond ik het nog een redelijk interessante discussie om te volgen maar de laatste pagina's is het alleen maar op de man spelen ipv op de bal. Ik dacht dat andere bokkers bespreken niet toegestaan was op Bokt, dit slaat nergens op :=