Mijn DA wilde er in het begin dus echt niet aan hè? Ik heb alles geprobeerd, maar hij wilde me geen antibiotica geven voor mijn merrie. Mijn merrie werd dus het hele jaar niet drachtig.
Het jaar erop heb ik de merrie dus ergens anders heen gebracht om haar te laten insemineren, en daar dus met AB gedaan. Merrie was in 1x drachtig. Na 70 dagen dracht opgehaald (omdat mijn andere merrie ook nog gedekt moest worden daar), helaas verloor ze daarna op 90 dagen haar vruchtje door de stress van het reizen. Omdat mijn andere merrie bij de hengstenhouder geïnsemineerd moest worden (zij kon niet tegen de verdunner), ook de eerste merrie mee genomen naar Zuid-Oost Duitsland om nogmaals te insemineren. Daar was zij weer in 1x drachtig, toen direct na het insemineren opgehaald, helaas verloor ze het toen na 25 dagen, waarschijnlijk weer de stress van het reizen

Maar goed, daarna was mijn DA dus overtuigd dat dit DE methode was voor mijn merrie, dus sindsdien krijg ik zonder morren AB als ik erom vraag

Nog steeds vinden ze het raar, maar aangezien bewezen is dat het werkt doet hij er nu niet moeilijk meer over. En vorig jaar en dit jaar was mijn merrie allebei in 1x drachtig