Pletje123 schreef:Wij beginnen normaliter wat eerder met insemineren maar dat kwam dit jaar anders ivm Floris. Anders zou ik ook niet met twee keer stoppen. Mei en juni zijn prima maanden om een veulen te verwachten. De laatste jaren is de winter erg lang en veulentjes kunnen het beste lekker naar buiten met een aangename temperatuur.
Even daarop inhakend, het gaat mij niet per se om de tijd waarin het veulen wordt geboren (speelt wel mee ivm gezondheid van mijn merrie indien we nu een cyclus missen door het slijmmonster nu te doen, nogmaals dit is wat mij verteld is en daar ga ik maar vanuit), het is ook de financiële overweging en wat we van te voren hadden afgesproken. Ik had er ook wat meer van verwacht omdat ze voorheen altijd de eerste of zeker de 2e x drachtig was. Ik kies er dan nu liever voor om volgend jaar wat eerder te beginnen met een slijmmonster, goed te behandelen indien nodig en dan opnieuw proberen.
En het is voor mij geen must om een veulen te fokken, ik zou het leuk vinden nog een nakomeling van mijn merrie te hebben, maar als er iets gebeurt met mijn merrie omdat ik zonodig een veulen wilde, dan vergeef ik mezelf dat nooit. Vandaar nu deze keuze. Ieder zijn ding toch?