[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

annastasia

Re: Het Dikke Buiken Topic 2008 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 17:02

taber, geloof dat je merrie pas net drachtig is (34 dagen (zie onderschrift).

Een naam ben ik nog niet helemaal uit. heb er 3 op het lijstje staan, maar ja welke het wordt.....

Kelly0708

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 17:04

hier vandaag een mijlpaal!!! 320 dagen.gelukkig.
vandaag ook foto's laten maken door nicky_ op bokt.
dus ben benieuwd.jullie zullen ze wel zien.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 18:34

cindybijl schreef:
Nicole: haha ik snap er helemaal niks van! Verward Blond
wat is een kluts dan?

Als je het helemaal niet meer snapt/weet, wat ben je dan kwijt? Knipoog

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 19:12

Nicole288 schreef:
enny: Ehm, dat ze het niet vandaag op de uitgerekende datum gaat doen? (en zelfs dat weet je niet zeker Knipoog )
Geen idee, dit kan ze zo best nog even volhouden of morgen ineens een veulen hebben, daar is ze nu eenmaal merrie voor Haha!

Ik weet het.... Verdrietig Zou wel bij haar passen, een eigenwijze trut is het wel Knipoog Hou haar al wel goed in de gaten en dat is het enige wat ik kan doen hè.

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 20:05

annastasia schreef:
taber, geloof dat je merrie pas net drachtig is (34 dagen (zie onderschrift).

Een naam ben ik nog niet helemaal uit. heb er 3 op het lijstje staan, maar ja welke het wordt.....

Nicole, het is een uitstapje richting straatsburg we gaan naar parlement enzo, magnolini (2e wereldoorlog iets) en langs bier brouwerij en nog veel meer bedrijven en moet een leerlijn hiermee aftekenen.
hartstikke leuk initiatief maar helaas ver weg dus kan niet zo terug.

Jullie duimen allemaal met me mee Clown

had hem aangepast maar hij was niet helemaal goed gegaan, op lijstje staat ook wel goed 347 dagen dus haal de draagtijd omhoog.
had nooit en dano ok nooit gedacht dat het er nu nog niet zou zijn

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 20:10

Xenah vandaag op 318 dagen: volle uier, troebel/wittig vocht waarbij ik door kan melken tot ik een ons weeg, het komt er bij weinig druk in grote stralen uit. Banden zakken dagelijks verder weg.
De uier liep hoog aan de zijkanten en helemaal aan het achterste puntje nog iets leeg gedurende de dag (eind van de dag pas echt te zien om precies te zijn), maar vluchtig onder de buik gekeken lijkt er op het eerste oog weinig verschil te zijn met vanmorgen.

Ze wilde vandaag niet eens meer een paar pasjes draven op de wei!!

De lijst hier vanaf 320 dagen zal ze nog wel halen Knipoog

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 20:34

morgen is mevrouw uitgerekent....

ze laat ons wel even wachtten verwacht ik zomaar...

uier krijgt ze iets meer...wel heel erg langzaam...ze eet echt bijna niets meer...alleen de brokken en een beetje gras....voor de rest staat ze constant in hetzelfde hoekje.....ze wil niet de weide uit.....lopen ( of in haar geval waggelen ) is vermoeiend...

ik gok dus op eind van de week begin volgende week....uier ga ik niet meer van uit..

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 20:43

Anastasia, gefeliciteerd!!! Go jij! Go jij!

Wat betreft merrie wel of niet in de kudde zetten... Ik twijfel ook een beetje wat ik hier zal doen. Mijn merrie staat met een shetlandmerrie en mijn ruin op het land. Zijn de enige paarden op stal en staan het hele jaar door samen. Mijn merrie is ook erg aan hem gehecht.
De shet loopt af en toe erbij en verder over het hele erf. Merrie en ruin zijn beide erg snel onder de indruk van iets dreigen van de ander en hebben elkaar nog nooit verwond.... Maar twijfel of het verstandig is om de ruin er met het veulen straks ook bij te zetten.
Apart weitje kan eventueel wel, maar de ruin springt erg makkelijk over draadjes heen, dus vrees dat hij niet in z'n eigen weitje blijft dan Clown

Wat zouden jullie doen?

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 20:48

icoliene hebben we nu in de weide gezet bij mijn welsh a pony,s

plan is ook om der gewoon in de weide te laten bevallen....

ik heb geen idee wat de pony,s doen....ze hebben nooit bij veulens in de weide gestaan...

maar vetrouw het op zich wel hoor.....icoliene houd ze wel weg...

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 20:49

Richtje, Kuri staat nu ook met een ruin en die twee zijn ook erg aan elkaar gehecht. Om die twee te scheiden wordt geen succes. Daarom blijven ze straks (als dat veulen er een keer uit wil komen..) lekker samen staan. Tenzij Sym gevaarlijk wordt voor het veulen, maar dat houden we wel in de gaten. Kan het me eigenlijk ook niet voorstellen.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 20:58

enny schreef:
Richtje, Kuri staat nu ook met een ruin en die twee zijn ook erg aan elkaar gehecht. Om die twee te scheiden wordt geen succes. Daarom blijven ze straks (als dat veulen er een keer uit wil komen..) lekker samen staan. Tenzij Sym gevaarlijk wordt voor het veulen, maar dat houden we wel in de gaten. Kan het me eigenlijk ook niet voorstellen.

Ja precies Lachen Ik heb de ruin voor de zekerheid ook maar van de ijzers af gehouden, wil hem als hij bij het veulen op het land komt natuurlijk sowieso niet op ijzers hebben.

silketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 21:07

gefeliciteerd weer aan degene met veulens en mijlpalen Lachen
jullie gaan echt hard, zeker nu ik vast zit met de comp en niet kan kijken als ik wil Lachen Lachen

deviltje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 21:16

Ik wil mijn merrie ook aanmelden, het is een Lys de darmen merrie, ze noemt Petra en ze is drachtig van VDL Douglas. Ze is uitgerekend voor 6 juni

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 21:20

Tja, ik houdt Tes en toekomstig veulen ook apart, mischien dat ik er na een tijdje Rambo bij in doe.

Hier verder weinig nieuws, eens zien hoe ze er straks bij staat

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 21:37

over t samen zetten enzo:

Hiba staat nog apart met bentley maar gaan wel een paar uurtje per dag de wei op met 1 of 2 van de andere paardjes (meestal de 2 grote daar gaat t t beste mee) helemaal met de 5 andere samen durf k nog niet aan plus dat k er 2 hengstjes bij heb lopen die hiba echt niet moet nu..
over een paar weken gooi k ze denk allemaal bij elkaar en dan misschien voor de nacht apart..
doel uiteindelijk alle 7 samen..
maar dat gaat wel lukken Knipoog

ben benieuwd of k morgen weer merries van de lijst kan halen Knipoog

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 21:59

odique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 22:58

Ik heb vandaag voor de tweede keer Zephyros een halstertje omgedaan. Hij vindt het wel een beetje eng maar het gaat eigenlijk hartstikke goed, gaat er nog wel een beetje tegen in hangen maar hij is totaal niet paniekerig. Terwijl iemand anders Zephyros vast hield heb ik Pi weer eens een goede poetsbeurt kunnen geven, en lekker even staart en kont gewassen. Tjah en als je toch bezig bent kun je net zo goed de kleine ook meteen meenemen. Dus Zephyros heeft vandaag zijn eerste poetsbeurt gehad inclusief voetjes geven en “uitkrabben”! Hij was superbraaf en keek zelfs even om: wat ik daar nou met zn voetje aan het doen was Verward . Heb ook meteen even zn uitstekende oorhaar geknipt Nagelbijten / Gniffelen .
Er heerst een schimmelepidemie bij ons op stal… Boos! Gelukkig staan Pi en het veulen een stuk verder op en kunnen ze er niet mee in aanraking komen. Moet er niet aan denken als die 2 het krijgen. Dus mijn paarden komen voorlopig nog niet in de buurt van de rest van de kudde !

Monique: Handig zo’n sterke man! Lekker dat het goed ging, heeft Deluxe ook meteen een goede ervaring met trailerladen.
Taber: Dan maar hopen op de komende 5 dagen, jammer dat je het niet af kan zeggen.
Dana01: Wat een lekker hoofdje heeft ie, jammer dat ze al zo snel die oormerken in moeten hè.
Pvd: Kon je pupje er zelf niet meer achter vandaan komen? Fijn dat je je kluts weer gevonden hebt maar wat is het in godsnaam Verward (of bedoelde je dat je het niet meer snapte?)
Annastasia: gefeliciteerd, ben benieuwd naar de droogfoto’s en naam.
Myrdal: Dat wordt al spannend!
Cassanova: Hij groeit zeker hard!
Petraaken: Dat zit er snel aan te komen.
Enny: Ze heeft een lekkere buik, de aders zie je ook al goed lopen. En al aan het harsen!
Kelly: Gefeliciteerd met je mijlpaal.

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 23:03

Hier ben ik dan ook maar eens met een foto up-date, de kleintjes zijn er allemaal ,nu is het aan de grote meiden toch ? Tong uitsteken

Iris dag 351 ,brengt haar dag door met zonnen.....

Afbeelding

douchen

Afbeelding

Afbeelding

slapen

Afbeelding

en haar uier laten krimpen Slapen

Afbeelding

zo was hij een dikke week terug...onvoorstelbaar zoiets

Afbeelding

Romi dag 336

Afbeelding

Afbeelding

en Pricilia dag 328

Afbeelding

Afbeelding

en zo denkt ze erover

Afbeelding

Lovers

Afbeelding

Raya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 23:07

Oef wat een dike buikjes op zo'n warme dag!
Hier ook zo'n dik buikje. Morgen is Lygna uitgerekend maar ben bang dat ze het niet gaat redden Rolleyes

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 23:12

Wat is Iris DIK. Wow!

Blossom update van dag 332:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Uier:
Afbeelding
Hij was heel hard. Ja

Vulva vanmorgen:
Afbeelding
Zegt mij nooit zoveel, maar het schijnt dat andere mensen er wel waarde aan hechten. Clown

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 23:14

Amandake: Wow dan, iris heeft een mega toeter Wow! Wel lekker zo die douche! Lachen

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 23:14

Hi hi, ik heb mijn kluts terug Go jij! Go jij! maar daardoor zijn een paar anderen hem nu kwijt geloof ik ROFL

Odique@ Nee, Pino lag knockout, dus die kwam niet zelf terug. Vandaag was ze wel zo wijs om niet de hele dag op de paarden te gaan lopen drijven, dus ze heeft er wel van geleerd.

SR@ uhhhh durf het bijna niet te zeggen, maar je ijslander kan hier in de opfok, geen probleem. En trust me, de papieren mag je lekker thuis houden hoor! Ja

Petraaken@ Dat wordt vanacht een veulen, (of misschien is het er inmiddels al haha)

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 00:52

Nicole/Pvd; ik snap de uitdrukking wel, maar snapte niet waarom het hier neergezet werd!! lekker blond he!

SA: dat schiet al op bij jou! heb je foto's?!\

deviltje88: welkom!

Amandake: de grote dames houden het nog lang vol! pffff die buik van Iris, dat ze nog kan liggen!

Ravita staat alleen maar, ook snachts te slapen! terwijl ze voor dr dracht altijd op links lag typisch he!

Marlijn een strakke blossom! wat ziet haar kling er anders uit? of is dit normaal voor haar?

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 00:55

Cindybijl: Blos hecht erg veel waarde aan haar lijntje ja. Nagelbijten / Gniffelen
Haar kling is heel erg ontspannen en dik, hij is altijd wel groot, maar niet zo groot. Clown

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 06:12

Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!