Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
cindybijl schreef:Ik wil zo graag een merrie, dat ik iedere keer twijfel voor een mooie merrienaam. Nu ben ik niet bijgelovig, maar vaak hoor je als je 1 naam in 1 keer hebt dat het dat geslacht wordt....
Ik denk dat ik toch voor de 1e merrie naam ga?
Een merrieveulen krijgt de naam van de moeder met andere voorletter, dus die hebben we altijd al in 1 keer, over hengstennamen altijd langer nadenken en toch was van de afgelopen 8 veulens maar 1 merrietje 
Dressuur gaat steeds beter nu, dus zolang het nog kan vind ik het zonde om daarmee te stoppen. Ik heb net de coupons voor eind maart geschreven met het idee dat ik dat altijd nog af kan zeggen. Ben wel heel benieuwd of we dat halen! Springen zal wel snel minder worden hoor, maar het is iedere keer weer opnieuw bekijken. Moet er wel bij zeggen dat ik meestal maar 3x in de week rijd, dat is natuurlijk wel anders dan dagelijks.
Met als gevolg dat mijn drinkemmertje gister door 2 paarden tegelijk uit mn handen gerukt werd. Maar wordt daarnaar geluisterd, nee hoor... Adhira schreef:Weer veel mooie dikke buiken gezien,vooral die van Inkepink is MEGA haha.
@Cindy:ik heb er nog nooit van gehoord dat de eerste letter van het veulen dezelfde moet zijn als die van de vader.
Eerder wordt altijd de eerste letter van de moeder gebruikt.
groetjes Debby
En mijn ene merrie gaat ook staan plassen als ik gewoon op stal kom.yashilha schreef:Adhira schreef:Weer veel mooie dikke buiken gezien,vooral die van Inkepink is MEGA haha.
@Cindy:ik heb er nog nooit van gehoord dat de eerste letter van het veulen dezelfde moet zijn als die van de vader.
groetjes Debby
Het veulen van CindyBijl wordt een nrps-er dan moet de hengstennaam met de letter van de vader beginnen,merrie mag je daar zelf weten![]()
Yashilha haar veulen wordt ook een nrps-er vandaar dat ik het weet
Goedemorgen trouwens iedereen
yashilha schreef:Adhira schreef:Weer veel mooie dikke buiken gezien,vooral die van Inkepink is MEGA haha.
groetjes Debby
Het veulen van CindyBijl wordt een nrps-er dan moet de hengstennaam met de letter van de vader beginnen,merrie mag je daar zelf weten![]()
Yashilha haar veulen wordt ook een nrps-er vandaar dat ik het weet
Goedemorgen trouwens iedereen
bedankt Yashilha! Essie73 schreef:De vader is een New Forest, dus ik ben erg benieuwd wat er eind mei ter wereld komt,

Blijft hij nu ook al mooi rustig als je weg bent? Nicole288 schreef:Nieuwe mensen: Staat je merrie nog niet op pagina 1 en heb je haar nog niet aangemeld: geef even naam merrie x naam hengst en de uitgerekende datum door!
enny schreef:Ik ben ook nog druk met de namen bezig, voor een merrie heb ik er al wel één. Voor een hengst moet ik nog kiezen, lastig!! Heb wel een bepaald 'thema' waar ik uit wil kiezen en er zijn daar niet zoveel namen met een D, dat is wel jammer als er niet één echt uitspringt. Maar wil me wel aan het onderwerp houden.