Jee! De eerste Dikke Buiken merrie is bevallen! Leuk hoor! Ben benieuwd naar foto's
glen_vanii, spannend hoor, haar eerste veulentje bij jou! Gelukkig weet ze zelf al wat er komen gaat dus!
Jee, en Hinke lekt ook al melk! Gaat allemaal hier nou opschieten zeg!
Fayette is mooi drachtig Flettie! En wat is ze wit! Hou ze zich mooi schoon?
Wauw, wat een nat weiland bij jou Bella zeg, maar wat lekker dat ze gewoon nog lekker naar buiten kunnen! Er steekt al een aardig buikje uit, zo aan de zijkant! Of het verschil kan geven qua trainen links-rechts weet ik niet, misscien wel!
Whoehooe..Indian al weer dag 310! Jij hoeft echt nog maar heel even! Goed, vandaag heerlijk weer, dus op naar Fleur, gewapend mét camera! Ze stond al lekker in de stapmolen, en had ook al in de paddock gestaan, dus ze was al lekker buiten geweest. Toch maar even gepoetst en nog een rondje buiten wezen stappen zonder zadel en met het halstertje, vind ze heerlijk, en gelukkig is ze dan super braaf! Zelfs nog een stukje gedraafd, wat in een vrij vlot tempo ging! Hihi, gelukkig ben ik blijven zitten! Daarna nog even lekker gegraasd met haar op een grasveldje. Heerlijk zo, lekker aanrommelen op de zaterdag!
Afijn, foto's dus!
Opzij
Van achterûhhh
Haar buik gaat echt hangen nou, zo gek om te zien!
Uier na beweging, niet veel dus. Maar die zakken ervoor zijn nu wel opgezet, dat was vorige week nog niet!
Dit vond ze ervan, na al dat lopen..
Ik zag wel dat het weer kouder wordt, en zelfs weer vriezen.. Ik heb net een dunne deken op gelegd. Hoop niet dat het al te koud wordt...
Ah Adriana gefeliciteerd, 2x nog wel ...haha en je hebt zelfs toestemming. Je hebt ook 100% toestemming om hier zo snel mogelijk fotos te plaatsen !!
Hier lopen ze inderdaad in een zwembad...hebben ze zo'n ongelofelijk gigantische weide waar ze ook droog kunnen staan, zoeken ze de meest natte stukken op en gaan daar lekker staan...vinden ze leuk (en vooral die van mn zusje die net als we het land ingelopen komen precies middenin zo'n plas gaat staan)
Macy wisselt het melk druppen weer af met straaltjes melk dus dat wordt weer een lange nacht waarschijnlijk En door alle drukte met Macy, vergeet ik bijna te melden dat Kyra vandaag op 300 dagen zit Ik verwacht dat zij wel overtijd zal gaan...
Ik ben weer thuis en ik vond het echt grappig. Ik heb ze beide los gehad in de binnenbak. Ik doe dan een fleece sjaal om de voorhand van het veulen en steun hem van achteren en mama volgt wel }>
Het veulen van Jiloma is iets zwakker en veel ranker dan het veulen van Emmanuella, misschien omdat het eerder geboren is. Ondanks dat de vader van Emmanuella haar veulen Cardento is heeft het veulen een fantastisch mooi hoofd (beide ouders hebben niet een super mooi hoofd). Die van Emmanuella is veel forser en sterker al.
Ik heb natuurlijk foto's gemaakt, maar dat vond ik erg moeilijk omdat die veulen overal en nergens naar toe liepen...
Eerst weer uploaden
En bedankt voor alle felicitaties *o/* ik had dit niet verwacht maar wel gehoopt
Het foto's inlezen duurt lang... ze waren allebei wel nieuwsgierig. Ik heb die van Emmanuella nog even stevig beetgepakt, die wil ik maandag het halstertje omdoen. Hij begon best wel te trillen, maar ik bleef door aaien en toen hield dat trillen ook wel weer op. Als ze wat sterker zijn dan wil ik Emma haar kont wassen en staart, ze zit helemaal onder het bloed.
Ben wel benieuwd naar de cardento hoor Vandaag weer even bij de merrie(Odessa) gezien, ze stond lekker te slapen, uiers waren iets meer uit elkaar en groter geworden, maar nog niet vol gelopen oid.
En hebben ze al namen???? Ons veulen 2 jaar geleden was ook best een schijterd, de eerste 2 dagen ging nog maar daarna......... Hij was verder ook ontzettend dom trouwens.....