[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

linda2008

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 06:46

Cuba ze is echt prachtig!!! Vind zo'n western outfit zoooo stoer!! Wie weet laat ik me ooit wel omscholen :')
Het is altijd een droom van me geweest, als klein meisje op school zelfs een eindverslag eraan gewaagd (geslaagd met een 10 en school heeft toen gevraagd of ze mijn verslag mochten houden als voorbeeld :D ) maar gewoon nooit in die wereld terecht gekomen :(
En inmiddels verslaafd aan mini's dus tja.. :o
Grappig hoe je soms echt kan "aanvoelen" wat het gaat worden..

Dit word voor mij pas tweede veulen, andere merrie, dus ik kan het niet zeggen met fokken/gedrag van dezelfde merrie.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 07:20

Oh wat gaat het hier hard. Ik ben eigenlijk nog helemaal niet zo bezig met de dracht van de merries. Een merrie staat nog niet eens thuis en andere tja die is dikker (maar denk eerder van het gras). Pas in februari of maart schiet ik in actie met foto s. Hier hebben beide merrie's al eerder veulens gehad, maar vergelijken vind ik moeilijk en ook of het een merrie of hengst wordt. Geen idee. Heb ook weinig voorkeur, als het maar gezond is. Dat was dit jaar helaas niet het geval ;)
Ik kijk uit naar de eerste veulentjes, heerlijk om dan hier mee te volgen, de spanning, s ochtends het eerste wat je denkt 'heeft die merrie een veulen?'
Maar voor nu nog lekker rustig aan doen en stiekem al een beetje aan dekseizoen 2016 denken. Dan heb ik 3 jonge merries en de huidige fokmerries. Denk dat die laatste 2 dan even voor een pauzejaar gaan en mss even de sport in.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 07:26

Leuk om te lezen hoe sommige al een sterk voorgevoel hebben over wat her word.
Hier echt geen idee haha.
Ik merk geen verschil in vorig jaar (oke ging daarna niet goed) en nu. Ze nu net als vorig jaar een stuk liever/aanhankelijker geworden.
Gisteren Bo maar heel even haar zin gegeven en er heel eventjes zonder zadel door de bak gestapt. Maar zo leuk om te zien, dat ze hier gewoon blij mee was. Eindelijk weer wat doen.
En echt alleen maar wat rondjes gestapt, kon ik gelijk mijn nieuwe bitloze hoofdstel uitproberen.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 08:21

Fre is echt een ongelooflijk kreng. Waar ze eerst een strenge maar rechtvaardige leider was, zet ze nu overal gelijk haar tanden hard, echt hard, in de billen.
Charlie is gewoon lief en zoet zoals altijd, maar laat ietsiepietsie minder met zicj sollen.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 08:29

Dat klinkt super Kiki, Bo al weer zo ver dat ze wat mag doen! :)

Miep vreet alles wat mannelijk is op en plakt enórm aan andere merries :') Terwijl het normaal gesproken andersom is.... Ze is ook nog veel meer op mensen gericht dan normaal.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 08:58

ik heb eigenlijk geen flauw idee wat ik kan verwachten, ik heb camille nog maar net en drachtig gekocht, ze is lief , maar ik kan wel merken dat ze bepaalde dingen niet kent, zo vind ze het vervelend dat ik aan haar buik kom, daar moet ze dan maar aan wennen, ze laat het toe, maar kijkt echt heel boos }> , glowy heeft hier twee jaar geleden een veulen gehad, maar die had ik toen ook drachtig gekocht, dus ik heb géén idee, maar we zien het vanzelf

Afbeelding

Afbeelding

chrisje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 09:32

Hoe krijg je zo'n tel app. Ik kan t echt nergens vonden.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 09:35

Venthe, mooi dat de scan goed was!

CubaLibre, mooie foto's en gaaf zo'n veelzijdige merrie.

Cynthia82, op de foto's lijkt haar huidige buik toch wel op de Fi buik :D

Aniek, jouw merries doen idd goed hun best op hun buik!

Bij mijn oudere merries gok ik meestal wel goed of ze een hengst of merrieveulen dragen. Maar dan kijk ik naar het gedrag.
Is nu nog wat te vroeg, ook omdat ze nog 24/7 buiten lopen. Als ze straks weer in de nacht op stal komen, zal ik weer eens met de pendel aan de gang en ook een gokje wagen wat ik denk dat het gaat worden.

Annelies, heb jij de nieuwe aanwinst al opgehaald???

Bellarose, mooi buikje!

Jolanda, jij hebt idd wel veel hengstjes gehad ja. Wedden dat Joanna nu een merrie krijgt? Dat is altijd als je hoopt op een merrieveulen en je verkoopt de merrie drachtig :+

Cemlys al met het volgende dekseizoen bezig :D
Heb ik ook wel een beetje hoor. Zit stiekem mijn merries al te verdelen bij 3 verschillende hengsten. Weet alleen nog niet of ik nog wel zoveel merries wil laten dekken ivm mijn eigen gezondheid :\
Maar vast een beetje vooruit denken is wel leuk.

Annelies, zoals je het gedrag van Fre beschrijft zou het bij mijn merries een merrieveulen worden.

Oke, regenachtige dag. Ga ik vandaag maar eens een volg topic in elkaar draaien :P
Nu 2 merries die de 200 dagen mijlpaal hebben gehad dus dan kan het wel, toch?
Laatst bijgewerkt door MarijeR op 06-10-15 10:10, in het totaal 2 keer bewerkt

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 09:49

haha, marije daar had ik het met haar nieuwe baasje nog over, zij zal wel een supermooi tovero merrietje krijgen, maar ja das het risico he :+

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 10:08

Ja Marije? Zijn jouw gemene merries meestal merriedragers?
Nu je het zegt, zijn de merries met hengstveulens al vaker liever geweest. En omgekeerd. maar die hele lieve merries zijn nu ook niet meteen killingmachines geworden. Maar wel een tikkeltje meer. Fre is al geen knuffelpaard, dus die is helemaal op moordtoer :P normaal zou ze zo makkelijk een veulentje accepteren in de kudde, nu moet kleine Wiske uit de buurt blijven.

Ik ga binnen 20min vertrekken :D

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 10:32

Pff, jullie praten hard.

Heelrijke fotos al van buikjes. Hier nog niets zichtbaar haar dieet werkt zelfs goed. Hopelijk vrijdag nog een mooi veulen in haar dan zitten we op de 110 dagen dus 3 1/2 maand ongeveer.

Koetsje rijden wil ik ook wel maar helaas geen beleerd paard.

Als je merrie killer wordt hengstenveulen. Hoop het niet andere paarden zijn hun leven niet zeker bij haar. Voor mensen is ze nog wel lief.

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 10:41

jeetje, wat blijft het toch hard gaan hier!
Wat een mooie buikjes al!

Ik vind zelf dat bij mijn merrie nog niet zo heel veel te zien is (zit nu op 3 maanden). Het is wel haar eerste veulen dus wellicht duur het wat langer voordat ik wat ga zien.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 10:42

Knolselder schreef:
Ja Marije? Zijn jouw gemene merries meestal merriedragers?
Nu je het zegt, zijn de merries met hengstveulens al vaker liever geweest. En omgekeerd. maar die hele lieve merries zijn nu ook niet meteen killingmachines geworden. Maar wel een tikkeltje meer. Fre is al geen knuffelpaard, dus die is helemaal op moordtoer :P normaal zou ze zo makkelijk een veulentje accepteren in de kudde, nu moet kleine Wiske uit de buurt blijven.

Ik ga binnen 20min vertrekken :D

Ja ik zeg altijd merrie + merrieveulen wordt een extra secreet.
Heb er ook wel eens merries bij lopen die ineens andere merries gaan dekken. Daar zit dan vaak een hengstveulen in.

Ben benieuwd waar je straks mee thuis komt!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 13:19

Annelies spannend, ben benieuwd

Vorig jaar was ik ook zeker van mijn stuk merrieveulen, mijn merrie at alles en iedereen op en heel afstandelijk terwijl ze normaal wel lief is. Dus duidelijk merrieveulen :D

Elsa dit jaar is ook wat teruggetrokken, vind ik maar ken ze niet echt, heb ze nog niet zo lang.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 13:22

Oh heb ik ook nog gehad dat ze ineens elkaar gingen dekken!
Daar zat toen ook een hengstje in inderdaad.
Ik heb nog niet echt nagedacht over een voorgevoel wat het gaat worden. Nog eventjes geduld. :D

Jullie gaan hard meiden! Ik raak niet bijgelezen.

Jolandje zo wou ik dus heel graag een bruinbont merrieveulen hé,dat was me nooit gelukt. We hebben dan Ella gekocht. Ik had ook een drachtig zwartbont merrietje verkocht...gedekt door een vosbonte hengst.
Wat kwam eruit? Juist ja,een bruinbont merrieveulen 8)7 :+ Maar het is ze gegund hoor.

Marley heeft een schattig buikje!

Bellarose wat een leuke merrie!

Venthe wat leuk dat alles nog goed zit!

CL dat zijn prachtige fotos,wat is ze toch mooi!

Cynthia maar een portie drama af en toe vind ik wel leuk hoor! Ik kan niet wachten tot het weer die tijd wordt om af te tellen samen! :D

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 14:59

Even ego!

Southridge Ooh La La Destiny :D
2x reserve world champion senior mares
En met de jeugd ook nog een keertje :)
Afbeelding

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 16:34

Wow dat is een mooie aanwinst! Is ze drachtig?

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 16:37

Mooi paardje Knolselder!

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 17:11

Nee, volgend jaar zal ik zelf een hengst kiezen *weer dilemma's* :D

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 17:16

Wat een leukerd Knolselder! Lekker op zoek naar de match :D

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 17:19

Nou, wat er in die buiken zit, ik denk zeker een hengst. :D Ik hoop op een hengst en een merrie, en dan de merrie voor Neon en de hengst voor Roos, maar je zult zien dat het weer precies andersom zal gaan. :+
Roos is een secreet van een merrie, dus hoop daar op een hengst, anders hebben we dadelijk nog zo'n secreet van een merrie erbij. :+

Chrisssy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 17:59

Ik heb vanaf dag 1 heel sterk het gevoel dat er bij Bloos een hengstveulen in zit. Waarom? Geen idee. Het gevoel is zo sterk dat ik al vaak refereer naar "hem" of "hij". Zal je zien dat het toch een merrie is :P.
Bloos is meer bitchy, happen bij aansingelen en dekens op doen. Verder niet terror, maar wel wat scherper op haar lijf. Met rijden begint ze nu wel echt traag te worden, het scherpe is er vanaf. Ze is ook minder onder de indruk van dingen. Bloos zit nu op de 160 dagen ongeveer.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 18:34

Ik betrapte Charlie daarnet toch ook op bitchy gedrag in de kudde... Zou het dan toch? :P

Zo grappig om te lezen hoe al die merries zich gedragen. EN ik kan me er helemaal in vinden, want ik ben soms ook een echt kreng op het moment :')

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 18:56

Zoooo hee, ik ga 5 dagen op cursus en zie dat jullie echt 10 pagina's erbij geschreven hebben.
_/-\o_ :j

Heb even snel gekeken en gelezen dat Bo weer fit is. Gelukkig maar.

Voor de rest... ik doe mn best even bij te lezen. :o

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 18:58

Hi :wave: Mag ik hier ook melden? Mijn merrie is nu 5 maanden drachtig van Dreamboy. Nog geen buikje te zien.. Ik vind het nu al spannend, wordt haar en mijn eerste veulen.

Afbeelding