[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 11:59

Ik denk dat die merrie haar billen wel dichtknijpt. Tong uitsteken

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 12:00

Is toch ook niet leuk meer ??? -13
Dus als de merrie slim is doet ze dat indd haha

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 12:09

Marrlinde: Idd de eerste uit dit topic! Spannend!

Haflingertje: Wauw wat een mooie plaatjes! Die laatste is gaaf, ze begint aan een sneeuwpop Lachen

Hier ligt helaas ook sneeuw. Paarden wel of niet naar buiten doen, 2 hebben ijzers onder en dat worden van die sneeuwklonten eronder en over de hobbelige grond.

-13? Ik dacht -9 toch?? Bah, dat is wel heel erg koud.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 12:14

pff hier ook sneeuw, enorm mooi hoor, maar ben een uur bezig geweest. heb de stenen sneeuwvrij gemaakt en ze hier op gezet, syl in dr stal en de andere twee op de stenen met schuilstal. kunnen ze niet gaan rotzooien met elkaar en poepen ze mooi op de stenen zodat ik dat vanavond wel weg kan scheppen (anders komt er sneeuw over Tong uitsteken) ook was 1 draad zo zwaar geworden dat de isolator is gebroken.... de draad lag helemaal naar binnen gewaaid..

hmm een kegelende merrie, zo vroeg al, hou haar maar goed in de gaten boktman, als het erger word maar even laten controleren op een evt. ontsteking van de uier of placenta?

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 12:20

haha arm veulen, volgens mij kruipt het gelijk weer terug als het met dit weer geboren wordt Nagelbijten / Gniffelen

haha nou als het geboren is zal ik een foto plaatsen hoor Knipoog

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 13:15

Zo ben even niet geweest gelijk 40 pagina's gemist Haha!

Ik heb van de week voor het eerst het veulen gevoelt! Ik had mijn armen helemaal onder/om haar buik heen. De merrie ging in eens op rust staan en ik voelde zo t hele veulen liggen. Was heel gaaf Lachen
Nog 2 maanden en 21 dagen Haha!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 13:22

Haha ik ben ookal aan het aftellen,mijn merrie is nu zo dik:

Afbeelding

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 13:33

Hier geen sneeuw, alleen stomme ijzel Boos!
Duurde ook even voordat ik alles buiten kon zetten, Macy moest zelfs in de bak ipv in de wei want zij staat op ijzers en voor haar weide moet ze een klein stukje over de weg en hier strooien ze nooit Clown

Kou is voor veulens op zich niet zo'n probleem hoor, als ze maar droog kunnen worden en blijven.
In Iowa 2 jaar terug was het buiten een gevoelstemperatuur van -40 en in de stallen zelf -20 en na goed afdrogen en een dekentje op, deden de veulens het prima.
Ze gingen ook al vlot meerdere keren per dag een tijdje naar buiten, soms door een halve meter sneeuw Haha!
Enige gevaar bij die pasgeboren veulens en extreme kou was het puntje van de oren en de staart. Die moesten heel snel droog want die bevroren het eerst Nagelbijten / Gniffelen
1x toen ik er was, was het echt noodweer (-35 in de stal) en toen werden er heaters gebruikt. En een fohn helpt ook wel Haha!
Oh en je jodium moet je ook niet vast klaar leggen in de stal met die temperatuur Clown

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 13:33

potverdikkie schreef:
quintusgl @ nee lijkt me niet dat je daar nog een simkaart bij moet aanschaffen als je hem huurt. Zorg alleen wel dat ie op het goede mobiele nummer staat, of te wel de jouwe haha. Dat willen ze nog weleens vergeten te resetten Haha!

Bokt man@ Uh meestal al dat zo is duid een aankomende geboorte zich aan. Maar zoals ik jouw dagen dracht lees zou het ook gewoon zucht kunnen zijn .
Zou het wel even in de gaten houden.
Hoe zijn de uiers verder dan?

Niet zo dik.
Ik maak straks even foto's

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 15:17

Hier ook geen sneeuw, wel overal ijs op de straat enzo. Paarden durven we dan ook eigelijk de stal niet uit te halen, tis echt super glad.
Was net ff opstal omdat ik er toch langs fietste, eigenaresse had farita vast, dus ik wou ff buikje voelen... Nou, dat heb ik geweten... Madam haalde eens goed uit naar mn been, en raak ook! hoezo sjagerijnig...

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 15:21

Zo ik meld me ook maar weer eens. Pompom moet nog 3 maanden... Dus schiet alweer mooi op! Ze is nu ook alweer echt dik, maar het is dan ook een fokmerrie, dus eigenlijk is ze altijd dik... Haha!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 16:57

ja het gaat idd echt koud worden vannacht! Zit nog te denken of ik mijn paardjes een extra deken op zal doen (creamer staat helemaal zonder) want het is in de stal bijna net zo koud als buiten Ach gut

Ben wel benieuwd naar uier foto's van de merrie van boktman!

Danae

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 17:05

Oh, hier ook een klein pakje sneeuw vandaag..

Paarden vinden het geweldig, die schuiven constant met de neuzen door de sneeuw, af en toe een gekke bokkesprong.

Ik zie wel op tegen vannacht ook, zo koud, oostenwind, die staat op de voorkant van de stallen. De stallen zitten wel wat "ingebouwd" qua bossen en het huis, maar het zal ook voor de paarden een koude nacht worden, al heb ik niet echt de indruk dat die van mij daar last van hebben..

Ik zal de luiken wel dichtdoen vannacht, mijne hebben ook geen dekens.. Flinke laag stro in de stallen, af en toe een warm emmertje water bij de tonnen doen.

Ik begin toch wel te snakken nu naar een paar graadjes boven nul, al is het alleen al om van het gesleep met de emmers af te zijn.. Ik ben helemaal gebroken lichamelijk.. kan geen emmer meer zien..

Manlief is op wintersport, dus ik sta er eventjes alleen voor, ik ben heel wat tijd kwijt aan gesjouw en gedoe nu.. en moest vandaag weer naar mijn baas toe.. kwart over 5 uit mijn bed vanmorgen en nog tijd te kort hebben... Bloos

Van mij mag het nu wel weer gaan dooien, hoor..

Tis ook nooit goed, he?? Clown

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 17:47

Ik lig echt HOPELOOS achter. Dat gebeurd me normaal dus nooit, maar ik ben bij 29 december met bijlezen. Ik hoop dat jullie mij vergeven als ik weer vanaf hier ga inhaken. Haha!

Er ligt hier echt veeeel sneeuw! Ik denk wel een centimetertje of 10. Haha! Honden en paarden zijn allemaal helemaal door de dolle heen. Heel erg schattig. Ja

Verder gaat het met de drachtige mutsen allemaal prima. Meagan haar verkoudheid is eindelijk over. OK dan! En verder zijn ze allemaal gewoon lekker vrolijk. Haha!

Danae

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 17:53

He, proficiat @Marlijn!!!

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 17:58

Marlijn van harte gefeliciteerd!!!!

keresa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 18:00

marlijn gefeliciteerd met je verjaardag

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 18:02

Gefeliciteerd marlijn!!!

FennekeR
Full-Time Bokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 18:07

Marlijn gefeliciteerd met je verjaardag, heb je een leuke dag gehad?

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 18:11

Gefeliciteerd Marlijn!
En fijn dat Meagan haar verkoudheid over is.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 18:36

gefeli marlijn!

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 18:38

happy birthday Marlijn !!! en ja het is je vergeven Knipoog

Dik pak sneeuw hier en leuke foto's getrokken.....ik plaats ze na het eten ,er zijn er leuke bij Lachen

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 19:07

De dames in de sneeuw

Afbeelding

Afbeelding

Bibi

Afbeelding

Afbeelding

Kyra vond het niet echt leuk die sneeuw

Afbeelding

Romi

Afbeelding

Iris

Afbeelding

Lowlands en Laura ..... is dat het vrouwtje of niet ??

Afbeelding

jaja ze is het....kom maar !

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bolletje shetland Koe Cartouche

Afbeelding

Afbeelding

Tessa

Afbeelding

Afbeelding

Bolletje Cleo

Afbeelding

Afbeelding

Morgen de overige 2 dametjes Bloos

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 19:50

merlijn gefeliciteerd!

hier vandaag alleen vanmorgen een beetje sneeuw en na de regen van gister was helaas de paddock een grote ijsvlakte geworden, helaas durfde ik de dames dus echt niet buiten te doen, veel te bang dat er eentje ondersteboven kukekeld...daarbij moeten een stuk over ons plein en dat is niet gestrooid (is met de hand niet te doen nl) De ruinen hebben nog wel buitengestaan maar die maakten toch wel een paar glijers gelukkig zonder blessures, mede omdat ze beide niet van mij zijn
Vandaag wel weer igora's pukkie voelen bewegen! Volgens mijn man lag ze vanmiddag rond 2 te zuchten en te steunen languit op stal, arm dier...

clau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 19:51

Hoi, voor mij ook weer eens tijd om aan te melden hier...

Heb 4 meiden drachtig dit jaar , staan nog niet in de lijst :

MH Tuffs Bellissima ( kleur Dun ) X MHB Cappucino Explosion ( Appaloosa) 24 februari 2009
Tex Divine Dream ( Zilverappel Overo) X MHB Cappucino Explosion ( Appaloosa ) 8 maart 2009
Step Aheads Whodunit ( Bruin) X Gotcha lookins remark ladd ( Vos Overo) 4 april 2009
Blue Chips Echo 4 x supreme dream ( perlino ) X Seahorse Orions priceless ( zwart- bont) 30 april 2009

Heb mijn halsteralarm al uit de kast gehaald en ga binnenkort de eerste onder de camera zetten, want die mini´s willen het echt wel eens veel te vroeg doen..

Heb ieniemienie dekentjes in huis, voor het geval dat....

Word weer een spannende tijd...en hopelijk mooie gezonde veulens.

Groetjes Claudia