[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kitzbi

Re: Het Dikke Buiken Topic 2008 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 09:34

Wat een mooie veulen gefeliciteerd.
petraaken kan niet lang meer duren spannennd

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 09:39

gefeliciteerd met de kleine!!!!
heeft ook lang genoeg geduurd he Knipoog

12-05

Basita: Zakira 353
Amandake: Iris 351
Taber: Speedy cat 347
Raya: Lygna 345
Petraaken: Roxette 344
Tizzy: Gucci 343
Nicole: Zimieka 343
Inowa: Icoliene 339
Stoere: Linda 338
Linda_lekuri: Nina 338
Whitney: Whitney 337
Amandake: Romi 336
Muzefee: linda 335
Enny: Kuri 334
Myrdal: Tesmeralda 333
Noesie: Donna 332
Marlijn: Blossom 332
Amandake: Pricilia 329
Dana: Nikita 327
Muzefee: Alinda 326
Fokfanaat: Rafunel 323
Keeva: Kyara 322
Cindybijl: Ravita 322

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 09:40

ja inderdaad, maar er staan er al weer 2 in de lijst met een merrie die al meer als 350 dagen draagt, dat wordt ook wel eens tijd

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 09:46

@anastatia :GEFELICITEERD !!
@peetraken Dromeniet er spannend uit Lachen

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 09:50

Anastasia: jaaa GEFELICITEERD!!

petraaken; spannend bij jou!succes.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 10:13

annastasia: van harte! Een bruine, apart hoor die grijze benen!

Petra: dat gaat idd vast niet lang meer duren, vannacht/vanavond gok ik!

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 10:19

Gefeliciteerd met de veulens!

Anastasia, ook een bruine zonder enig wit hè?! Leuk, zo-één hebben wij ook. Haha!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 10:23

bruin dat was ook mijn gedachte, maar die grijze benen, zullen die nog zwart worden?
En valk, dat wordt het 'm geloof ik niet.
Anna heeft ook alleen maar een paar witte haren voor 't hoofd, en ricardo is valk (http://www.romantico.nl/ricardo.htm).
Zal ie dan toch meer van moeder hebben

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 10:24

Hier staan de merries met veulen ook gewoon in de groep..
Is in het begin misschien even vechten maar ik zorg ook dat de veulens pas stevig genoeg op hun benen staan..
bij Nevil duurde dit een weekje ongeveer.. Bij Aura 2 dagen Cool

Ze staan dan met z'n alle:

14-jarige merrie + veulen
11-jarige merrie + veulen
5-jarige merrie
1-jarige merrie
28-jarige ruin

Ik moet zeggen dat het beter gaat dan vorig jaar.. De 14-jarige merrie is de leider en nu die ook een veulen heeft laat ze de andere merrie met veulen aardig met rust..
Nu alles wat ouder is zijn ze allemaal weer vriendjes en staan ze vaak met 3 of 4 paarden van 1 hoop hooi te eten..

anastacia.. gefeliciteerd met je veulen!!

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 10:39

Hier gaan de mini's ook na een week weer in de kudde ,met hengst erbij.....dus momenteel 4 merrie's met veulen , 1 zonder veulen en de hengst en alles verloopt hier vredig....lopen wel op 1 hectare.

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 11:21

@Anastasia, gefeliciteerd met je hengstveulen Go jij! Go jij! idd apart die beentjes, wat is zijn naam??

@pertaaken, spannend!!

Over merrie met veulen in de groep zetten, ik heb Relana en Deluxe apart staan, ben van plan om een paar weken te wachten voordat ik ze weer bij elkaar doe, dan is Deluxe ook wat sterker, en ik heb ze nu in een houten omheinde wei staan, de andere merries staan in een wei met een beekje, wel met schriklint en paaltjes afgezet, maar ik geen gerust gevoel als daar een merrie met veulen staat.

SunnyRainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 11:26

Gefeliciteerd met alle nieuwgeboren veulens!!

Áfram is inmiddels alweer 1 maand oud en hij groeit als kool!! Hij heeft het erg warm nu met zijn wintervacht in die zon, maar ja.. dat kan ik ook niet helpen, hopelijk verliest hij snel zijn dikke vacht.
Hij is erg wijs en ik moet vrij zwart wit met hem zijn, maar dan luistert hij ook wel heel goed en blijft niet doordrammen.
Alleen op stal achterblijven kan hij al ruim 10 min. dus binnenkort wordt het tijd dat mama weer een zadel op krijgt.
Mama zelf is normaal de koelte zelf, maar als ze weg moet en haar veulen in stal achterlaat komt het temperament boven. Maar ze is braaf, enkel wat vlug.

Krijgen jullie ook van die opmerkingen van mensen soms:' En, is het leuke er al af?'
Dan denk ik.. het leuke eraf? omdat hij groeit? het wordt juist steeds leuker.. ik kan niet wachten om te zien hoe hij uitgroeit, wat zijn uiteindelijke kleur wordt etc..

Hebben jullie nog ideeen voor een betrouwbare opfok, waar de paarden niet worden verwend maar er wel goed toezicht is, vanaf 6mnd tot 1 jarige leeftijd? Hij kan pas op 1 jarige leeftijd naar de begrazing(ijslanders) en op mijn stalling is het niet mogelijk dat hij dag en nacht buiten blijft met vriendjes en dat vind ik wel belangrijk ivm de begrazing die volgt; bespiering, sociaal contact en dat hij de nachten buiten kent.

Wakers succes voor de nachten die nog komen gaan!

Ik ga zo maar weer eens wat fototjes schieten, heb ik al een paar dagen niet meer gedaan en dat kan natuurlijk niet!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 12:54

Amandake: Gefeliciteerd! De 4e in drie dagen tijd, je hele eigen privé-veulenboom Haha!
Zou hij niet gewoon snel schimmel worden met dat wit al zo om zijn ogen? Jammer dat die vlekjes dan wegvallen.

Anna: Dat klinkt erg veelbelovend, ben benieuwd of ik zometeen al nieuws lees!
Jaa, daar is het al, gefeliciteerd! De grijze benen daar komt zwart onderuit Lachen Wat een leuk manneke!

Myrdal: Die uier ziet er toch niet zo heel verkeerd uit? Of weet je van vorige eigenaar dat ze formaat melkkoe moet worden voor ze gaat? Knipoog Haha! Upona had niet veel meer dan dit! Alleen achteraan nog iets gevulder.
Gekke Myrdal, nee ik heb niet anders meegemaakt dan dat de andere dames de merrie die moest bevallen juist meer ruimte gaven en meer op een afstand bleven en hier hebben ze andere jaren gewoon in de groep gelopen om te bevallen.

*ziet zimieka in de top 7 staan van hiboune’s lijstje* Bloos!

Jessje: Haha, optimistisch met 350 dagen Haha! Ik hoop eigenlijk toch echt dat wij zo lang niet hoeven te wachten Knipoog

Monique: Goed gegaan dus OK dan! Wat een mooi dametje al zeg (wat heeft ze al veel schoft voor zo’n dinkie)

TabeR: Dat zou idd balen zijn zeg, die excursie mochten ze dan mooi zonder mij doen als het veulen er dan nog niet was.

Enny: had ik maar een foto gemaakt bij upona, ik dacht nog, dit zou een mooi voorbeeld zijn van een klingfoto (toen wist ik nog niet dat ze binnen het uur zou bevallen, wilde net hier komen melden dat het eraan zat te komen toen ze ineens begon Haha! )
Bij upona zie je dit heel goed. Op het eind wordt de kling aan de onderkant dikker en net daarboven staat het een paar cm los van elkaar, gewoon echt een kier. De dagen ervoor zie je alleen dat het in het midden wat minder strak aansluit.

Keeva: Dat is al een mooie uier!

Essie: Normaal gesproken zal ze gewoon in de groep kunnen bevallen zelfs, de meeste paarden hebben daar echt wel respect voor, het helpt wel als je weet hoe zij is met een veulen erbij, als ze goed beschermd laat ze zich niet opjagen maar moet je mss zelfs uitkijken dat de andere paarden heel blijven Lachen

SA: Het wit bij rabicano en sabino zit juist niet op de rug en kont, maar van onder af, dus vanaf de buik omhoog en dan dunner uitlopend naar boven. Zelfs bij sabino met excessief wit blijft de bovenlijn juist gekleurd.

Dana: Wat een cute kalf Lovers

Suelza: In mei dekken is nog altijd in april/mei een veulen, dat is toch niet laat?
Ik zou merrie en veulen eerst in een aangrenzend stuk wei zetten en dan kun je na 2 weken best proberen het bij elkaar te doen.

PVD: Kluts terugggevonden! En arme Pino bevangen door de hitte Ach gut
Ik wil je wel een pb sturen (als zimi maar eens zou bevallen), maar daar gaat je gemiddelde dan weer door omhoog Lachen

Casanova: Wow wat groeit ze enorm hard! Wow!

Petraaken: Dat ziet er goed uit, spannend!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 13:08

@ Nicole... ik heb hier nog geen veulen. Er vanuit gaande dat deze eind mei komt, heb ik pas begin juli veulenhengstigheid. Daarin dek ik eigenlijk liever niet, maar in dit geval moet je bijna wel...

En dan moet het ook nog eens in 1 keer pakken. Anders zit je met een laat veulen, wat je opfokmogelijkheden behoorlijk kan beperken...

En dat laatste vind ik het meest bezwaarlijk...

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 13:23

suelza: Je vroeg toch ook of wij, de andere bokkers, nu nog gingen dekken? Hier wel dus Ja

Maarre, juli? Verward Er van uitgaande dat het eind mei komt is de eerste hengstigheid ná de veulenhengstigheid eind juni en dan heb je normaal nog een mei veulen, dat zijn al 2 pogingen, of je kunt hengstig spuiten.

(in lijst drachtige boktmerries sta jij trouwens zo: Suelza – Zakiyah x Welt Hit II – 8 juli 2008 Hoe moet ik dat aanpassen?)

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 13:30

Nicole288 schreef:
suelza: Je vroeg toch ook of wij, de andere bokkers, nu nog gingen dekken? Hier wel dus Ja

Maarre, juli? Verward Er van uitgaande dat het eind mei komt is de eerste hengstigheid ná de veulenhengstigheid eind juni en dan heb je normaal nog een mei veulen, dat zijn al 2 pogingen, of je kunt hengstig spuiten.

(in lijst drachtige boktmerries sta jij trouwens zo: Suelza – Zakiyah x Welt Hit II – 8 juli 2008 Hoe moet ik dat aanpassen?)

Ja, klopt... Maar ik sprak daarbij tevens uit eigen perspectief, vandaar mijn aanvulling Knipoog

De lijst is idd nog niet aangepast, omdat ik niet met zekerheid kan zeggen wie de vader is... Clown

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 14:29

maroush, ik hoop het! ze heeft nu wel meer uier. dat is weer positief en gister heb ik haar nog gereden op 346 dagen en gallop en draf alles zit er nog op. zeldzaam!
wel is ze slomer en zonderd ze zich meer af..

De voorspelling is helaas niet uitgekomen Verdrietig nouja! ze heeft nog 5 dagen zodat ik het veulen kan zien maar de eerste week zal ik niet mee krijgen en vind dat echt eeuwig zonde dan gaan ze juist alles doen enzo..
en dan veranderen ze al zo snel. nouja ik vraag wel om heel veel foto's van mijn zusjes en vriend enzo
en wil graag een filmpje!

wat super pvd!!
anastacia gefeliciteerd Haha!

Nicole, ik kan niet anders dan mee want dit heb ik nodig om af te studeren en moet over 3 week afstuderen dus kan echt niet zeggen dat ik niet mee ga want dan zit ik straks nog 1 half jaar op school dus veulen of niet ik moet weg.

IK STA GEWOON AL IN DE TOP 3 Nagelbijten / Gniffelen
ik durf bijna niet meer te kijken hoe hard dit gaat ...

mirm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 15:27

Gefeliciteerd met al de mooie veulens!!

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 15:28

Gefeliciteerd annastacia! Dat werd wel tijd zeg Ja

Da's zeker jammer TabeR, hopelijk schiet ze nu in elk geval op dan!

Ziet er spannend uit bij petraaken Lachen

Raya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 15:29

En ik in de top 4 Clown Knipoog
Ahh en dan volgende week regen en zul je zien, poept ze het dan opeens uit Gestoord

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 15:36

Heb vandaag maar even een rondje Kuri gedaan met de camera, ben benieuwd wat jullie van haar uier vinden. Die is sinds 2 weken overdag zoals op de eerste foto's en de laatste foto is van een tijd geleden, maar zo is haar uier nu als ze 's avonds naar stal gaat....

Viel me vandaag trouwens wel op dat haar rug ingezakt is, had de borstels maar weer eens gepakt en die achterhand stak er aardig bovenuit! Valt op de foto trouwens wel mee.

1.Afbeelding
Kuri houdt niet van hondje Sem Haha!

2.Afbeelding

3.Afbeelding
Nog niets spanndends te zien

4.Afbeelding

5.Afbeelding

6.Afbeelding

En zo ziet haar uier er dus 's avonds uit na een dag buiten te hebben gelopen.
7.Afbeelding

Wat moet ik hier nu van verwachten??

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 15:49

PVD: wat is een kluts? gelukkig is pino weer terecht.

wij hebben geen leeglopend uier aan het einde van de dag, maar er is ook niet veel vcerandering te zien. blijft een beetje
stilstaan.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 16:01

cindy: oh nee he, ga me nu niet vertellen dat jij nu ook je kluts kwijt bent? Haha! Knipoog

enny: Ehm, dat ze het niet vandaag op de uitgerekende datum gaat doen? (en zelfs dat weet je niet zeker Knipoog )
Geen idee, dit kan ze zo best nog even volhouden of morgen ineens een veulen hebben, daar is ze nu eenmaal merrie voor Haha!

TabeR: nou vooruit, dan moet ze het maar vannacht doen, dan kun je er nog 5 dagen mee optrekken voor je weg moet! (excursie klonk meer optioneel, maar was dus iets heel anders Lachen )

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 16:37

Nicole: haha ik snap er helemaal niks van! Verward Blond
wat is een kluts dan?

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 16:46

Anastasia gefeliciteerd met je hengsten veulen
Pertaaken spannend bij jouw!!!!
PVD gelukkig is Pino weer terug
En hoe is het met de Klust???
TabeR hoop toch dat je nu nu niet meer lang hoeft tewachten
Enny wat een lekkere dikke buik
Zo weer een klein beetje bij Bloos jullie gaan zo hard Bloos
Ga jullie zo weer lastig vallen met foto's+filmpje van Nabukenya Haha!