[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sjintoo

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 19:11

Thx Marlijn. Ze begint wel heel lichtjes te ruiven al. Maar echt nog miniem.

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 19:13

inkepink: wow wat een buik!!

Sjintoo:Mooi buikje! haha leuke uierfoto.

Habeshof: die heeft ook al een dikke buik! lijkt het nou zo of is de rug ook ingezakt? ik zie het ook bij het paard op de achtergrond, hoe kan dat?
Vanmiddag 1uur lang een buitenrit gelopen met Ravita naast haar. Alleen met halstertje en longeerlijn. heeft ze evengoed nog wat beweging gehad en ikzelf ook!!

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 19:15

dat wandelen aan de hand proberen wij ook af en toe te doen. Je ziet Mieke dan echt genieten

haboshof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 19:19

Rikje heeft als veulen een ongeluk gehad, ze is normaal geboren en had een tweede premie op de keuring. Ze is uitgegleden in het land en daardoor zijn er wervels verschoven, maar dit is vastgegroeid, ze heeft er nog nooit een stap kreupel door gelopen. Ze draaft nu ook nog heel gemakkelijk en rollen kan ze ook nog goed. Dit wordt haar zesde veulen.
Het paard op de achtergrond heeft altijd een weke rug gehad, zij is haar hele leven fokmerrie geweest en boerenwerkpaard en mag bij ons van haar pensioen genieten, ze is bijna 27 jaar.

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 19:41

jennyk schreef:
inkepink: wow wat heeft die al een buik zeg Bloos! Zeker niet het eerste veulen Verward

nope het is de vijfde die nu in haar buik groeit.......

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 19:43

aaa dat vermoeden had ik al!

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 20:13

Hey hey,

Ik meld me ook maar even aan in dit topic. Ik ben sinds een maandje eigenaresse van mijn Shanti (haflinger) Toen ik haar kocht werdt me verteld dat ze drachtig zou zijn en eind mij moet bevallen. Het was een beetje een rare koop (kon de man slecht verstaan) en hij had geen papieren van een dekking ofzo, kon er alleen uit opmaken dat het een new forest hengst is geweest. Maar goed, omdat Madam niet erg dik wordt en verder ook niet tekend wilde ik haar vandaag laten opvoelen. Maar helaas dat laat ze met geen mogelijkheid toe (erg frustie Frusty ) Dus nu weet ik nog niets......waaaaah

Als ik zo alle foto's van jullie a.s. mama's zie, ga ik steeds meer twijfelen of ze echt drachtig is.

Gr Esther

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 20:15

Welkom Essie! Er bestaan ook urine testen voor paarden, kosten even veel als opvoelen. Geloof bij: www.dreamhorse.nl
Zou je ook nog kunnen proberen. Ja

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 20:23

Marlijn moet je met zo'n test dan staan wachten tot je merrie moet plassen? Lijkt me niet erg handig. Ook erg onhygiënisch als je ziet wat een straal er soms uitkomt Knipoog Haha!.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 20:45

sjintoo: het is bij jouw merrie wrs handiger dan scannen Knipoog Heeft ze niet een vaste tijd waarop ze plast? bij het binnenkomen van de stal, voor ze eten krijgt, na het werken, als het licht aangaat, zoiets?

en hij hoeft er maar even in toch?

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 21:18

mijn Mieke is gescand hoor, de laatste keer op 40 dagen drachtigheid en toen was ze drachtig. Ik ben niet echt geïnteresseerd in zo'n kit, maar ik vroeg het me gewoon af. Ze staat ook op een pensionstalling dus ik weet dat eigenlijk niet goed wanneer ze moet plassen.

Ik zag ook op die site een predictor aan de hand van de melk. Maar ik dacht juist dat je net zo weinig mogelijk aan de uier mocht komen om de belangrijke biest voor het veulen te sparen.

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 21:19

Whis moet altijd plassen als ik haar terug in stal zet hihi is wel standaard bij haar

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 21:27

peetorlan schreef:
Whis moet altijd plassen als ik haar terug in stal zet hihi is wel standaard bij haar

mijn merrie ook Ja al haal je haar er daarna uit en zet haar 10 min later weer terug, dan komt er weer een mini plasje Haha!

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 21:32

ja klopt heeft whis ook. whaha is net een hengst die zijn teratorium afbakend

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 21:40

Die van mij plast volgens mij alleen maar s'nachts ofzo. Zou dus echt niet weten hoe ik urine van haar zou moeten opvangen (emmerje eronder hangen haha)

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 22:05

zo he, veel gekletst hier Bloos!
ik heb bijgelezen, mooie buiken gezien, een heerlijke wilde fjord Haha!
hele bekende friezen, vooral die oude van 26, zo 1 staat hier ook

Nikita zit vandaag op 232, stalgenootje heeft een buikfoto gemaakt.... eindelijk iets meer buik, al kan het ook gewoon voer zijn Clown
Afbeelding

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 22:10

Het wat leuk, dan zitten we ongeveer gelijk Haha! Maroush zit vandaag op 233.
Mooi buikie hoor Ja

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 23:11

Goed nieuws !!!

Heb net via via contact gehad met de gene waarbij Shanti stond toen ze gedekt werd. Ze is gescand met 3 mnd, dus ze is wel degelijk drachtig (ookal zie je er dus nog helemaal niets van)

De vader is een New Forest, dus ik ben erg benieuwd wat er eind mei ter wereld komt, Haha!

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 23:43

gefeliciteerd dan maar essie73 Haha!

aha, maroush dus ook begin mei?

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 23:47

Myrdal schreef:
Wb namen: Ik vind Durex leuk!!!!!! Haha! Alleen als het een hengstje wordt dan is het de bedoeling dat hij verkocht wordt... of dat soepel gaat met zo'n naam...

Hihihi, en ze zeggen dat het met Durex soepel gaat, sorry kon het niet laten Nagelbijten / Gniffelen

@stoere, Linda ziet er goed uit, buik begint te komen Ja buik aan de onderkant.

@Odessa1, ik ben afgelopen week ook bij iemand geweest die merries opvangt tijdens bevalling, zij zei me ook dat 2 weken van te voren tijd genoeg was om de merrie te brengen, mits je een merrie had die zich moeilijk op een vreemde plek kon wennen, ik vraag het toch nog eens aan de DA.

@xWhitneyx, idd een kant is dikker Haha!

@inkepink, tjonge wat een buik zeg Bloos!

@sjintoo, nou voor 172 dagen vind ik haar toch ook al een flinke buik hebben.

@Habeshof, ook al een behoorlijke buik, bij friezen komt dat vlgs mij vaker voor een weke rug, is het niet?

@Essie73, welkom, mooi dat je nu toch zekerheid hebt mbt de dracht.

Over dat plassen, ik heb een merrie (niet drachtig) zo gauw die me ziet en ze weet dat ze naar buiten mag, plast ze nog gauw, bij Relana is het als ze weer in haar stal terug komt van buiten, dan wordt er uitgebreid geplast, rare gewoontes maar wel fijn structureel Haha!

@Dana01, is geen voer, duidelijk beeb Ja

Zo nu ga ik maar weer eens lezen in PVD haar topic, hopelijk komt het veullie snel.

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 23:48

Go jij! Go jij! thanks Monique Haha!

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 00:04

jeetje wat een enorme buiken inmiddels op die foto's!

ik heb inmiddels al een hele lijst met namen, maar ben er echt nog niet uit. merrie namen zijn wel makkelijker als hengsten namen vind ik.

ik nu al zeker een dikke week gelden mijn keuringsaanvraag op gestuurd, maar nog steeds niet gehoord, straks heeft syl wel een heel mega dikke buik al ze gekeurd word.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 00:04

draaakje schreef:
jeetje wat een enorme buiken inmiddels op die foto's!

ik heb inmiddels al een hele lijst met namen, maar ben er echt nog niet uit. merrie namen zijn wel makkelijker als hengsten namen vind ik.

en ik heb nu al zeker een dikke week gelden mijn keuringsaanvraag op gestuurd, maar nog steeds niet gehoord, straks heeft syl wel een heel mega dikke buik al ze gekeurd word.

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 00:08

@draaakje, heb je misschien al een verteld, maar waarvoor moet ze gekeurt worden?

Ik heb ook al een flinke rij namen, ik vind hengsten namen makkelijker, nu hoop ik op een merrie Schijnheilig

salliona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 00:38

hier ook de nodige gekke bijnamen!
Cilona = ukkie/ Care for me = ukkepuk/ liona= miep/ Mightimess = Baby en zo kan ik nog wel even doortypen!

Marlijn: hier hebben ze tot een uur of 2 buiten gestaan. Toen kwamen ze heeeel graag naar binnen. Jaarlingen kunnen zelf in en uit en die heb ik geeneens buiten gezien!

Stoere: van opzij gezien zie je haar buik wel goed Ja

Whitney: goed te zien dat ze drachtig is! En over de eerste foto: aaaaaaaah wat lief Haha!

Inkepink: Jeetje wat een buik!

Sjintoo: Das ook al een flinke buik voor 172d!

Haboshof: En nog zo'n mooie dikke buik Knipoog Haha!

Wat leuk om zoveel foto's te zien!

Essie: hallo Haha! jammer dat ze zich niet liet opvoelen, misschien is urinetest idd een uitkomst?! Na verdergelezen te hebben: ha dat is mooi! Lekker aftellen tot mei dan!

Dana: Dat lijkt mij toch echt een drachtige buik hoor!

Hier plast Wilona ook telkens als ik haar in de box zet en Vadina net voordat ik haar de wei uit haal en iedere keer als ik kom voeren, al is het maar 1 druppel! Haha! Liona loopt meestal nog ff naar de mestplek om te plassen en te mesten als ze ziet dat ik haar uit de wei kom halen! Wel zo handig! Bloos