Gefeliciteerd Desi, en met buitenzetten zou ik ook gaan voor een paar keer kort buiten als de bodem echt heel nat is. Die van mij gingen 2 jaar terug wel echt met weer en wind naar buiten meteen 12 uur minimaal maar ik moet zeggen ik heb hier nooit echt natte bodem wel vochtig maar nooit plassen dus dan is het makkelijker praten. Dus als het mogelijk is paar keer kort buiten zodat ze niet in de nattigheid hoeft te liggen maar als dat niet gaat zou ik ook lekker voor veilig op stal gaan.
Watchnow ik snap je zorgen, hopelijk kan de dierenarts je geruststellen en valt alles mee en krijg je gewoon gezond veulen! Maar wel vreselijk als je merrie het zo zwaar heeft!
Hier heb ik na jullie veranderingen qua uitgerekende datum ook nog even na gerekend ik ben uit gegaan van de eerste dekdatum (die staat op me dek bewijs) maar 2 dagen later is ze nog een keer gedekt en pas daarna sloeg ze af dus denk dat ik mijn veulen 2 dagen later kan verwachten..... maarja ze gekomen toch wanneer ze zelf willen.
Afgelopen zondag was mijn merrie ineens stokkreupel aan haar voorbeen, ik ging uit van een hoefzweer, alles wees daarop. Maar gek genoeg liep ze maandag al veel beter en vandaag is er niets meer te zien..... Ik zie ook geen uitgang waar de pus is weg gegaan dus geen idee wat dat was.....