[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 23:48

Moner dat 8s geen fijne wond. Gelukkig geen oog geraakt

Dieyar. Spannend. Ph moet naar 5 zakken. Kan soms ineens snel gaan

Tinniie spannend. Dragen bij jouw ook nooit lang dacht ik?

Cynthia. Ze ziet er goed uit. Het wordt duidelijk zwaarder voor hasr zo te horen

Luna. Waar zijn de uiers := wat een haar

Janine. Mooi beeld

Kabayo. Ik ben benieuwd of ze de 320 dagen gaat halen.

Yvk wat sneu. Had ze met een reden ijzers?

Knolselder. Dat kan idd nog een stuk voller

Yaartje. Heerlijk die rust. Jenny is echt mega :oo

Nigrante werkt ook al wat aan uier. Maar na het buiten staan is hij gelukkig weer leeg. Nog even 2 maandjes binnen houden :Y)
Afbeelding

En natuurlijk the Valentine's couple <3

Knolselder

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 23:50

Moner _O-

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 23:54

AM_Horses: Die moet dan idd nog even wachten voor ze mag beginnen met haar uier! Hopelijk doet je merrie dat ook braaf! Awww dat filmpje <3 .

En zeg dat wel! Heb echt al heel wat maidens verzorgd, maar Jenny is de eerste maiden die ik verzorg die echt zo mega is! Maria lijkt dan als ervaren merrie gewoon slank vergeleken met Jenny.
En Jenny kan nog galopperen hoor met die buik. Die sprint nog graag rondjes door de wei of flirt nog maar al te graag met Frodo. De arme hengst die galoppeert dan met volle moed naar het hek toe om dan van een koude kermis thuis te komen _O- .
Ook al staan Jenny en Zoë niet in zijn kudde. Hij ziet ze wel als deel van zijn kudde gek genoeg. En Jenny is ook echt verliefd op hem <3 .

Jenny mag dan wel hoog dragend zijn, maar even flirten met Frodo op Valentijnsdag werd ook gedaan <3 .
Ze komt dan ook regelmatig bij het hek staan, een hinnik en Frodo komt er linea recta al aangegaloppeerd om de hinnik te beantwoorden <3 _O- Het is echt een verliefd stel <3 .

Afbeelding

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 09:43

Tinniie, dat begint er al serieus uit te zien :j

Cynthia, ze ziet er echt goed uit <3 Ze krijgt het duidelijk zwaarder :(:)

Janine, fijn dat ze onder de camera staat, geeft toch wat rust

Luna, weinig uier nog inderdaad, maar gelukkig zegt dat niet alles, kan ineens volschieten

Kabayo, beterschap voor jou :(:)

Yvk, balen dat ze niet goed loopt nu haar ijzers er af zijn, hopelijk gaat het snel beter -O-

Petra, gelukkig nog weinig uier, mag nog wel even wachten toch :o

Knolselder, niet veel uier nog inderdaad, maar kan zomaar veranderen komende dagen

xYaartje, lekkere kuddes en gelijk hebben ze dat ze het er nog even van nemen :))

Moner, :') :') een piraatje met een behaatje :')

Caresse zit vandaag op 262 dagen. In de paddock is ze gelukkig rustig, van de week aan de hand was een ander verhaal :=
Bij het stappen neem ik inmiddels wat stukjes draf mee, van de week werd dat een galop en toen ze dat niet mocht kwam ze me in draf voorbij en zag ik een achterbeen de lucht in gaan.....en dat nadat ik het er net met een stalgenoot over had dat ze zo lekker braaf was altijd >;) >;)

Hebben jullie merries ook zoveel last van zucht?

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 09:47

Wat lief yaartje!

Oei Caresse wel oppassen hè haha
Nee zucht hebben ze hier niet.

Kabayo beterschap!

Dieyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 10:53

Mijn merrie heeft weer een rare gewoonte erbij :D

Ze is sinds eergisteren begonnen met het verslepen van haar hooi en stro naar een andere hoek in de stal. Ze doet er verder dan niks meer mee, maar als ik alles weer uit de hoek haal dan begint ze opnieuw :(:)
Ze heeft een grote stal van 4 x 6m en meer dan genoeg hooi en stro.

Wel interessant om op de camera te volgen trouwens. Is dit een soort nesteldrang van haar en herkenbaar?

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 11:01

Caresse haha mooi dat ze vrolijk is. Hier geen last van zucht

Tinniie ziet er al hoopvol uit! Ben benieuwd naar de melktest :j

Yvk wat balen dat ze er zo'n last van heeft. Hopelijk is het snel goed :(:)

Moner omg _O- _O- Sexy hoor

Xyaartje geweldige foto's weer van de kudde. Wat een rust <3

Amhorses ben ik ook benieuwd naar! Ze maakt er al serieus werk van. Elke dag erbij ben ik al blij. Veel te spannend anders hoor :+ Gelukkig geen spanning erop of melk. Dan bel ik gelijk de dierenarts. Nigrante ook al beetje aan het vullen (en legen haha). Ze mag nog wel rustig aandoen :j Leuk filmpje!

Jennyk geen idee of paarden corona kunnen hebben/dragen. Honden en katten kunnen het wel dragen meende ik

Knolselder mona heeft er nog geen zin in :P

Petra rustige tietjes :D

Janine wat een super beeld!

Luna ook nog geen haast met haar tietjes :=

Cynthia ze heeft mooie appeltjes! Awhh ze heeft het zwaar :(:)

Jessica spannend zeg! Ben benieuwd wat ze gebakken heeft!

Dieyar ook spannend! Nooit van dat gedrag gehoord eigenlijk bij merries/paarden

Gaat nu iets beter gelukkig. Was gister helemaal niet fit. Nu even iets beter gelukkig. Bedankt voor alle beterschapswensen
Ze groeien mooi door. Fotootje van gister
Afbeelding
Beetje saaie periode. Niet veilig nog. Wel bijna

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 11:06

Haha dieyar, dat doen ze hier niet nee :)

Melktest was nog 7, uier weer flink gegroeid..
Afbeelding

Vorig jaar beviel ze op 325, maar meestal zo rond 330… wordt dus wel spannend

Yvk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 11:26

Yaartje wat een heerlijke foto met zn alle.

Jennyk geen idee, nog nooit iets gehoord dat een paard Covid kan krijgen?

Moner wel een goede oplossing :')

AM ze had geen ijzers omdat ze een afwijkende vorm oid had. Maar om haar net wat te corrigeren. Vandaag gaan we even kijken wat we kunnen doen, wil haar niet zo laten staan. Gelukkig woon ik samen met mijn hoefsmid :D
Wat een heerlijk filmpje van White dream. Hij is volgens mij heel erg lief.

Caresse oeps ze wordt wakker := Goed oppassen. Hier ook (nog) geen zucht. Wel heeft ze altijd al een klein vet kwabje voor haar uier, deze lijkt wel wat groter te worden nu.

Dieyar hahaha ze maakt alvast een mooi nestje voor haar baby. Hier doet onze dochter dat :') Als ze helpt opstrooien maakt ze een bed, een speeltuin en een eetplek voor het veulen :+

Kabayo gelukkig gaat het vandaag iets beter. Die saaie periode herken ik. Het mag van mij wel gaan opschieten..

Tiniie oohh die maakt wel mooie vorderingen!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 11:38

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 13:37

Am, had over je filmpje heen gekeken denk ik, zie hem nu pas, heel mooi <3 <3

Dieyar, wat apart dat verslepen van haar hooi en stro :=

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 15:25

Zal vanavond even een bijleespost maken, maar zojuist het veulen van Zoë voor het eerst mogen voelen. Was niet te missen! Zag ze al wat geïrriteerd trappen naar de buik. Leg hand er op en voel toch ineens een duidelijke schop en daarna nog een! Was zo gaaf!
Die van Maria is tot nu toe het meest stille veulen. Een keer voelen schoppen, maar word straks vast een heel druk veulen als die er eenmaal is :D

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 19:30

Zo de eerste zit vandaag op dag 320. Deze merrie heeft bij ons nog nooit een veulen gehad dus geen idee. Of ze vaak te vroeg of te laat is.
Ze krijgt wel meer uier nu en de banden gaan iets wegzakken.
We wachten af

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 20:24

Ik ga Satinka vanaf vannacht in het oog houden met de camera. Ze was heel flauw vandaag en lag veel…
En ik heb nog eens nieuwe foto’s van de knappe papa to be gemaakt <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 20:43

Papa is knap.

Succes met waken!

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 20:49

Wat is hij knap! Waar is dat veulentje heen… ik weet nog toen hij geboren werd :D

Vandaag zag ik dat Desi plots aan uier begint… dekking is onbekend. Toen werd gegokt dat ze ongeveer 2 maanden was. Maar wat als ze toch al iets verder is? Poppy dacht ze ook januari/februari. Die is geboren 12 december _O-

Afbeelding

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 21:12

bedankt voor de covid info bij paarden!

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 21:47

Succes met waken baudyh!

Hele mooie papa Tinniie <3 En jij ook succes met waken!

Oei Knolselder, toch maar gaan waken ook dan misschien

Spannend allemaal, de merries die er al bijna zijn :))

CharmFaith

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 22:00

Hier is de merrie die maand geleden drachtig is verklaard al begonnen met de uier. Zo lastig als je geen datum heb... het kan tussen nu en mei komen.

Afbeelding

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 22:44

Leuk zeg al die verrassingsmerries :=

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 22:48

moner: Aw, ze ziet er wel stoer uit zo hoor! Hopelijk geneest de wond goed!

caressa07: Ja, daar hebben ze zeker gelijk in :D Straks is het gedaan met de rust namelijk :D .
Is dat niet altijd zo? Dat je aan iemand vertelt hoe braaf ze wel niet zijn maar dat paardlief even het tegendeel aan het bewijzen is door ineens minder braaf te zijn.

janinevv: Ja he! Ze zijn zo leuk met zijn allen samen! Het is dat ik nog genoeg te doen had. Anders was ik er bij gaan zitten, maar wilde ze de rust even gunnen.

Dieyar: Wat apart! Ik zou het ook bijna op nesteldrang willen gooien inderdaad. Zou niet weten wat ik er anders van moet maken. Beetje zonde ook van het hooi.

kabayo: Dank je wel <3 . De rust is iets waar ik altijd hard aan werk hier! En dan is het altijd zo genieten als ze zo rustig liggen met zijn allen <3 .
Wat fijn dat het gelukkig iets beter gaat! Een beetje laat, maar als nog heel veel beterschap!
En wat een mooie buikjes hebben ze al! Ja, hier zijn ze ook bijna veilig. Het gaat zo traag nu voor mijn gevoel.

Tinniie: dat is zeker al flink verschil! Word spannend bij jou nu! Wat een knappe papa to be!

Yvk: Dank je wel <3

baudyh: Ook bij jou begint het al spannend te worden!

knolselder: Ohhh zul je zien! Gaat Desi straks eerder dan Mona _O- Bij Mona al uier?

CharmFaith: Ga er maar vanuit dan dat ze tussen nu en maart/april wel zal bevallen. Zodra ze uier aanmaken kan het langzaam gaan, maar ook heel snel!

Eindelijk bijgelezen. Excuses als ik nog iemand ben vergeten! Was even druk met Asfaloth hier de afgelopen dagen. Veel online informatie opgezocht en advies gevraagd her en der. Hij blijkt heel slecht tegen brokken te kunnen. Inmiddels vandaag overleg gehad met zijn DA en plan voor nu is alleen hooi, gras en zijn uitgemeten kruiden. Verder helemaal niks. Ook geen voedselbeloning.
En gezien hij ook nog steeds niet helemaal zichzelf is en weinig looplust heeft tijdens het trainen (loopt wel in de training, loopt ook zuiver, maar hij loopt niet met plezier en houd wat rondjes draf ook niet volledig vol en galop krijg ik er al helemaal niet uit terwijl ik vorig jaar alleen nog maar mijn energie omhoog hoefde te gooien of hij ging al. Wereld van verschil met nu dus) gaan we voor de zekerheid preventief behandelen voor een maagzweer. Hopelijk helpt dat en anders moeten we verder gaan zoeken, maar goed. Dit is voor nu stap 1.

Helemaal vergeten foto's te maken vandaag! Gewoon totaal niet aan gedacht. Dus die houden jullie nog van mij te goed! Jenny is in ieder geval heerlijk eigenwijs. Zodra ik aan kom en ze in de gaten krijg dat ik haar een halster om wil doen rent ze gelijk weg :') . En wat ik al verwachtte is dat ze vervolgens ging spelen met de ram om er onderuit te komen _O- .
Doet Asfaloth ook. Wanneer hij iets niet wilt gaat die spelen met Frodo.
Uiteindelijk heb ik het dan ook anders aangepakt. Heb Zoë gepakt en toen ik met Zoë naar voren liep kwam jawel Jenny heel hard aangerend!
Heb niet meer dan knuffelen met ze gedaan. Ze hebben beiden nu ook zwangerschapsverlof (of zeggen we drachtig verlof hier :D ?).

Maria lijkt zich intussen al wat af te zonderen van de kudde met momenten.. Zie haar met momenten apart van de kudde staan. Dan doet ze echt haar eigen ding. Dit ben ik wel van haar gewend. Begint ze weken van te voren mee. Dus daar maak ik mij verder nog niet veel zorgen om. Al valt het gedrag wel op.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 23:18

Caresse07. Ik snap wel dat ze zo veel energie heeft. Altijd drama het opbouwen. Hier nog geen last van zucht. De ene heeft hier meer last van dan de ander. Wellicht omdat ze nog niet heel veel beweegt?

Dieyar. Wat grappig. Hier nog geen nesteldrang :')

Kabayo. Wat vervelend van de nasleep van carona. Ik hoor er meer over. Niet leuk :(:) ik ben benieuwd wat silver in petto heeft dit jaar

Tinniie. Spannend *\o/* success met waken. Prachtige papa to be. Verwacht hij nog meer veulens?

Yvk. Vandaar. Hoe ging het vandaag?

Baudyh *\o/* de eerste veilig

Knolselder. Dat is al best wat uier.

Charmfaith. Dat gaat denk ik ook niet heel lang meer duren.

Nigrante wordt echt huge :wow:
Afbeelding

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 01:48

CharmFaith schreef:
Hier is de merrie die maand geleden drachtig is verklaard al begonnen met de uier. Zo lastig als je geen datum heb... het kan tussen nu en mei komen.

[ [url=m/qLNMAH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb 2 merries eind april begin mei en die doen nog amper wat met hun uier. Ik zou bij deze eerder gokken op maart :o

Jessicazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 02:33

Goed nieuws!!!
Mijn knappe merrie heeft net een gezond merrie veulen op de wereld gezet!! Morgen meer nieuws, eerst slapen als dat lukt := :=

Afbeelding

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 02:53

Jessicazz. Gefeliciteerd. Bont en merrie <3 *\o/*