Op deze site staan ergens links die je kan aanklikken om de uitgerekende datum te berekenen, maar die werkten tot nu toe nog niet. Weten jullie misschien wat de uitgerekende datum kan zijn wanneer onze pony op 15 juni zou zijn gedekt? (Exacte datum van dekking weten we dus niet omdat ze onverwacht drachtig bleek te zijn toen we haar hadden gekocht op 19 juni). Dus ik heb even een fictieve datum bedacht waarop ze op het laatst zou kunnen zijn gedekt. Misschien was het wel eerder, maar dan weet ik tenminste een beetje de uiterste uitgerekende datum. Hoe gaat zo'n berekening?
Cynthia82
Geplaatst: 02-05-17 18:58
Jenny, de onderste link werkt wel. Daarnaast is een paard gemiddeld 340 dagen drachtig, 11 maanden en 5 dagen, dus reken maar uit.
En ja, ik ben heel flauw
Jennybaby
Geplaatst: 02-05-17 19:04
Cynthia82 schreef:
Jenny, de onderste link werkt wel. Daarnaast is een paard gemiddeld 340 dagen drachtig, 11 maanden en 5 dagen, dus reken maar uit.
En ja, ik ben heel flauw
Dan ga ik het nog eens proberen. Misschien werkt die link niet op een smartphone....
suffie
Geplaatst: 02-05-17 19:06
Noisy en Arianne; heel veel sterkte
Vulina gefeliciteerd, stiekem kon je het tussen de regels doorlezen, haha.
Ik kwam net op facebook een heel interessant filmpje tegen van Equitom; een spoedkeizersnede bij een merrie van begin tot eind. Voor wie het wil zien; https://www.facebook.com/EQUIDEO/?hc_ref=NEWSFEED
Silly1972
Geplaatst: 02-05-17 19:17
zo ben even een paar dagen onder de radar geweest, wel alles gelezen, maar beetje veel om op elk afzonderlijk te reageren dus paar uitgepikt haha
In ieder geval allemaal gefeliciteerd met jullie prachtige veulens. Suffie fijn aan de klus in je nieuwe stekkie Vulina, wat leuk! Gefeliciteerd! Noisy heel veel sterkte, dat zal vast een behoorlijk impact hebben :-(
Erg interessant filmpje Suffie
Hier alles prima Cas groeit een beetje heel erg veel hij is 8 weken nu Vrijdag mogen zijn schoentjes eindelijk uit en mag hij weer crossen.
Ik kom ook weer even langswaaien, 5 dagen in Las Vegas gezeten voor m'n werk (wat een circus daaro, zeg!). Wel van de gelegenheid gebruik gemaakt om 2 uur op een paard door de rimboe te rijden - gaaf!
Gefeliciteerd voor iedereen met een veulen, en Vulina met haar derde mensenveulen op komst
Terug hoopte ik wat duidelijker verschil te zien bij mijn merries qua uier, maar Caprice zit op 296 dagen met nul komma niks uier, dus daar viel geen verschil aan te zien , Damour zit op 274 dagen maar heeft nog uier van vorig jaar (en toen was ze ook relatief vroeg met uier aanmaken) en Folly op 265 dagen ook nog zonder uier. Dus in die 5 dagen is er iig niets gebeurd.
Hier is het helaas toch nog fout gegaan. Red bag, veulen heeft het niet gehaald, met de merrie gaat het gelukkig goed.
linda2008
Geplaatst: 02-05-17 21:40
Silly, zo hij groeit goed zeg!!
Fotsy, oeh die zet er vaart achter leuk!!
Edit; Kelly.. aahhh neeee
AniekR
Geplaatst: 02-05-17 21:42
Zo, ik ga ook proberen weer wat beter bij te blijven. Wat ik al liet vallen dat ik niet helemaal fit was, afgelopen weekend ook meerdere nachten geen oog dicht gedaan vanwege kiespijn, gisteren ging het wel weer. Vannacht was het weer raak, dus vandaag naar de tandarts. Wortelkanaalbehandeling ondergaan Was dus daadwerkelijk niet helemaal goed... Maarrr, we zijn er weer bij
baudyh en evelien gefeliciteerd!!
Vulina ook gefeliciteerd met jouw eigen dracht!
Silly, fijn dat Cas zijn schoentjes bijna uit mogen en hij lekker mag crossen. Het is inderdaad wel een Cast van een veulen zo te zien
*edit* lees het nu pas, gatver wat balen. Sterkte!
Laatst bijgewerkt door AniekR op 02-05-17 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Silly1972
Geplaatst: 02-05-17 21:42
Ahh nee Kelly Sterkte
Ehh bahh Aniek, voel je je nu wel al beter?
Janinevv
Geplaatst: 02-05-17 21:43
Ja paar dagen geleden was het zo
En vandaag
Het is een maiden dus haar uiers kunnen hopelijk nog even terug zakken want het kan eigg nog niet te vroeg. Maar als het zo snel vorderd komt ze op het weitje voor mijn huis.