[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 19:59

Venthe schreef:
Cynthia, ik kreeg vorige week te horen dat mijn merrie een blessure heeft aan de aanhechting van de pees rechtsachter. We moeten 6-8 weken 2x daags stappen en dan weer verder kijken.

:(:) Beterschap met je meisje!

AniekR schreef:
Cynthia, eerste dag was leuk! Wel erg slecht geslapen, hele nacht weer lopen hoesten, dus was wel moe. Maar leuke gezellige groep, leuke trainer en nu nog hopen dat de stof meevalt de komende weken ;)
Respect voor dat je dagelijks om 6u op staat. Morgen gaan we carpoolen (training is helaas niet hier in Groningen) en kan ik toe al een uurtje langer blijven liggen.

Oh en Cynthia, zie die foto's van Dais in haar verschillende drachten weer langskomen en jij bent van de cijfertjes en de theorietjes ^_^ Kreeg nu te horen dan omdat Lies en Roos zo verschillend dragen, dat één dus een merrieveulen is en één dus een hengstveulen. Wat zou dan wat moeten zijn? :P

Toen ik nog geen relatie had, ging ik dus ook braaf iedere avond tussen 22 uur en 22:30 uur slapen, maar dat is nu wel anders. Dus ik kom wat slaap tekort, wat ik in het weekend dan weer in probeer te halen :)

Uitgaande van Dais dr Ti- en Fi-buik zeg ik:
Roos een hengst en Lies een merrie, maaaaaaaaaaaaaarrrrrr....... ik ben natuurlijk ook van het perfectionisme: Eigenlijk zou ik dan ook foto's van voren moeten zien :+
Dais was bij Ti véél dikker, zowel dieper als in de breedte.

Dais op 353 dagen dracht bij Ti
Afbeelding

Dais op 349 dagen dracht bij Fi:
Afbeelding

Je ziet Dais hier ook alleen maar van de zijkant, dus ik weet niet of het verschil heel duidelijk te zien is (zeker gezien haar 'dubbele bodem')

Joyceee86 schreef:
dat is een hengstenbuik cynthia.(dit wil je graag horen toch :P
Dit jaar bij Kaprice wist ik ook dat t een merrie werd, in de kliniek zegt de dierenarts assistente: het is een merrie.. dus ik zeg ja dat wist ik al :+
ze keek mij echt zo aan van huh?

Ja, duidelijk he :D
Hahaha, ja, mooi he? Soms voel je dat gewoon. Ik voel nu ook heel duidelijk hengst. En ik hoop dat mijn gevoel dit keer ook klopt.

AniekR

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 20:05

Haha, ja glom er over he!
Nu is ze iets pluiziger, maar moet zeggen, zij glanzen nog hoor. Moet alleen eerlijk bekennen dat ik er nog geen borstel over heb gehaald gisteren :o Dan was ze in Kootwijk natuurlijk ook nog gewassen, flink glansspray er op en dan ook nog een zonnetje op de flank O:)

Oh, foto's van voren heb ik ook. Dan moet ik zo alleen even m'n andere laptop nog opstarten (ben nog een beetje in moe-zwaar-moeilijk stand na vandaag).
Bij Dais zit daar inderdaad een mooi verschil in. Tja ik kan ze ook alleen met elkaar vergelijken nog hier, zitten dan 11 dagen verschil in, maar valt wel echt op dat die bij Roos veel dieper ligt en Lies valt de buik van opzij wel mee, maar is echt mega-breed!

En tussen 22 en 22:30 is netjes hoor! Ik kom natuurlijk uit een horeca/nachtritme. Gelukkig al wel iets kunnen verschuiven, maar ben nooit een vroegslaper geweest. Ook als ik van de zomer naar een keuring ofzo moest, slaap ik de avond ervoor dus heel moeilijk, als het mee zat dan een keer 5 uur. Dag er na dan wel zo moe dat ik goed slaap. Vannacht hopelijk idem dito O:)

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 20:07

Toffe foto's CL! :j

Schiet toch gestaag op met Fab, spannend!

Gaaf om dat zo zeker te weten :D Hopelijk komt het ook uit!

Ik heb buikjes vergeleken, Miep heeft een merriebuikje vind ik :Y) Maar mijn gevoel zegt juist dat Pinda een hengstje is...toch maar gaan pendelen :')

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 20:09

Pinda is een merrie! :D

Ik ga ook maar eens pendelen als Dais op stal staat. Ik zie me nu al staan op de wei. Dat wordt eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeennnnnn: hengsmerrihenmerhemerriiineehengstmerriehenmerhengst???

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 20:17

Klopt het dat Daisy al zoveel vocht vasthoudt onder haar buik? Ik zie het nu, het zijn oude foto's :+

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 20:18

Ja :) Foto's van 2 en 3 dagen voor de bevalling :)

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 20:23

Cynthia:
Afbeelding Afbeelding
Lies & Roos

Niet helemaal uit dezelfde hoek, Roos heeft haar hoofdje er nog wat voor, maar hoop dat je er wat mee kan :P

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 20:30

Hmmm... gezien het feit dat Lies 11 dagen verder is, blijf ik voorlopig nog even bij mijn eerste standpunt. Ik vind Lies namelijk wel wat breder, maar niet heel veel, zeker gezien het verschil van 11 dagen.
(zo, de prof heeft gesproken :+ Ik vergelijk alleen maar met wat me bij Dais is opgevallen he :) )

Fiore, 349 dagen :D
Afbeelding

Fi hangt scheef (336 dagen)
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Cynthia82 op 05-10-15 20:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 20:36

ik zie mooie veulenbuikjes voorbij komen. Grote en minder grote

wat gaan jullie snel zeg :o kan het amper bijhouden

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 20:39

ik denk Lies een merrie en Roos een hengst :P , kan je niks met hun humeur, als het een merrie is bitch en als het een hengst is zijn ze knuffelig, allez was hier toch zo.

Marijer wat een prachtige daisy, ook helemaal mijn ding, minimaal bont en donkere staart, lekker niet zoveel kuiswerk :P nog weinig buikje maar maidens kunnen het lang verbergen.

gefeli met de mijlpaal loempia, oeie eerste veulen en verkopen := :D

CL (blijft een ongelooflijk knappe merrie) en moeilijk soms verplaatsen van die schouder, hier ook meermaals verzet gehad, heel raar die van mij heeft altijd moeite gehad met haar schouders verplaatsen en dan wisselen, als een fluitje van een cent, moet zelfs niks doen integendeel goed rechthouden want hup ze is gewisseld.

Cynthia ik zie toch een hengstenbuikje en mijn gevoel zegt ook een hengstje, soms raar, maar ja 1 op de 2 kansen he.

ziet er goed uit Venthe, hopelijk knapt je merrie ook vlug op

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 20:47

Haha Cynthia, eerste gok bedoel je Lies merrie en Roos hengst?
Met Fotsy erbij is dat al de derde die zo gokt. Tja, ik zou met name uit Lies graag wel een merrieveulen willen, maar durf het ook eigenlijk niet te hopen :o

En hun humeur is onveranderd eigenlijk. Het zijn altijd knuffels geweest en dat zijn het nog steeds (toch twee hengstveulens). Heb een paar weken gehad dat ik het idee had dat Roos wat minder behoefte had aan aandacht. Normaal volgen ze je letterlijk elke stap die je zet in het land, maar dat was ook tijdelijk.

Cynthia, zo'n foto dat ze helemaal naar één kant hangen heb ik van Lies ook al :o Maarja Daisy buigt haar lichaam hier natuurlijk ook helemaal naar die kant om haar hoofdje te kunnen draaien ;)

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 20:53

Ik heb er nog één waarbij ze recht voor zich kijkt :)

Afbeelding

En ja, Lies merrie en Roos hengst :j

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 20:56

Ja, toch wel rechtsdragend ;)
Maar schommelt hier ook wel een beetje.

En ik klaag niet over die voorspelling. Maar we zullen nog een maandje of 6 moeten afwachten O:)

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 21:10

Haha leuk al die buiken weer :D
Nadenken/fantaseren over hengsten of merries... Hihi

Ik had vorige keer écht het idee dat het een hengst werd, en dat werd het ook ;)
Maar nu heb ik gewoon écht geen flauw idee!!! Ze heeft nu 2 merrieveulens gehad dus een hengstje zou misschien statistisch gezien iets logischer zijn :?

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 21:19

Ik hoop ook op een merrieveulen voor flirt. Twee hengstjes heeft ze nu gehad.

We moeten maar weer eens gaan pendelen. Van dit jaar had de pendel gelijk gehad. En mijn gevoel ook.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 21:48

Ik denk dat ik 2 hengsten krijg.

booster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 21:50

Ik hoop ook op een merrie veulen

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 21:57

Ik hoop ook zeker 1 merrie :') Maar het zijn 2 hengsten :P

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 22:00

Ik zie net dat er een birth alarm op marktplaats staat voor €300,-. Mocht er iemand opzoek zijn, is niet duur :)

Mooie foto's Aniek, je ziet het verschil goed zeg!
Cynthia leuk die verschillende buiken! Je ziet idd dat ze op de een meer naar 1 kant draagt als op de andere. Leert de ervaring dat dat echt wat zegt over het geslacht van het veulen? :)

Dat jullie allemaal al zon gevoel hebben van wat het wordt, ik heb werkelijk geen idee. Misschien komt dat nog ;)

Azia gisteren, 120 dagen drachtig:
Afbeelding

Vind het persoonlijk best veel buik voor een maiden!

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 22:13

Haha zijn meer mensen die op een merrie'tje hopen dus ;)
Knolselder, ik ga ook stiekem gewoon van twee hengstjes uit, dan kan het alleen maar mee vallen ^_^

Elise, die krijgt ook al een mooi buikje hoor! Denk dat Lies ruim een maand terug ook op zoiets zat hoor, maar ging opeens heel hard nu :o

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 22:17

haha, er zijn er veel die op merries hopen idd, nou ja ik zou ook wel graag een keer merries willen, heb de laatste jaren alleen maar hengstjes gefokt, wil graag een eigengefokt merrietje aanhouden :D

azia heeft al een lekker buikje zeg, leuke merrie ook

leuk die buikfoto's allemaal

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 22:28

Aziza heeft een knap buikje hoor :j
Mijn maiden leek ook al heel snel heel bol, maar bleef uiteindelijk best lang "stil staan" in groei. Iedere merrie is anders :)

Annelies, nee jij krijgt zeker 1 merrie :j

Ach een merrietje zou iets leuker zijn om mee verder te fokken, een hengstje zou goed uitkomen om Pico gezelschap te houden... Dus het maakt me weinig uit :)

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 22:42

Marley der gedrag zegt merrie maar ik denk een hengst.
Stiekem hoop ik ook op een merrie die ik dan kan aanhouden. Hengstje zou ik ook graag zeker een jaar houden om het showseizoen mee te doen.

Heel interessant die buiken. Bij marley zie je enkel als je laag zit. Bovenaanzicht is echt niets haha
Afbeelding
Afbeelding

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 00:03

Leuke foto's komen er weer voorbij!

Zijn er mensen die al meerdere veulens uit een zelfde merrie hebben gefokt en duidelijk verschil in soort dracht zagen? (Merrie/hengst)

Pendelen?? Wat moet ik me daarbij voorstellen :')

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 01:04

Bij mijn vorige maiden merrie wist ik ook al vrij vlug te vertellen dat t n hengst werd en dat werd t ook...

Bij deze hoop ik op n merrie maar ja, n hengst is ook goed... Merrie heeft geen last van hormonen en is kwa gedrag helemaal niet veranderd. Al lijkt t met de trainingen allemaal ineens veel sneller te gaan en pakt ze alles super op!

@Fotsy: Mbt spinnen en het verzet in het begin: dat heeft ze enkel en alleen rechtsom... Spinnen naar links is n fluitje van n cent, naar rechts is eerst drama ;)
Maar nu moet ik ook zeggen dat aanspringen in de lope linksom n drama is en rechtsom top gaat...

Maffe merrie ;)

Thanks voor alle complimenten op mn dametje... Ik ben ook super trots dat ik haar de mijne mag noemen :D

En idd heel fijn dat ze best veelzijdig is... Western (reining of pleasure)? Geen probleem! Engels? Geen probleem! Bareback? Ook geen probleem..
Ben gewoon n bofkont :)