Amandake gefeliciteerd met de geboorte. ben benieuw naar de droog foto's.
hier nog steeds kegelen sokken van me merrie zijn wel vies en wat nat van de melk. zo'n heeft ze beetje weeen maar voor de rest nog rustig. afwachten dus maar. ol verwachting klopt ons hart. wordt een lange nacht denk ik
amandake proficiat,mooi veulentje,zou je de ooievaar naar mijn kant op willen sturen?
jennyk
Geplaatst: 07-04-09 21:26
Wow amandake dat is super snel gegaan! Van harte! Ik denk idd ook palomino bont. De palomino van vorig jaar bij creamer leek eerst ook vrij donker, maar opgedroogt toch een stuk lichter.
Ook hier bij sjanty altijd veel vals alarmen, die lag ook altijd gestrekt te slapen. Heel handig als je dan een camera hebt zodat je kunt kijken of er iets serieus aan het handje is!
Wij bedenken hier net spontaan twee namen voor een merrieveulen Iedereen is het er mee eens hahahahhahaaa hoe bestaat het!
Nicole288
Geplaatst: 07-04-09 21:43
Amandake: Nou moe.. hoe snel gaat dat dan! Je roept dat er melk is en dan is er binnen een half uur een veulen! Gefeliciteerd!! Wat een leuk ding! Met die lichte manen lijkt het toch wel palomino, heb je daar niet ook verschillende kleur schakeringen in?
Quintus: Stel je voor dat ze lekker ligt te slapen, omhoog komt naar borstligging en dan nog even gaat rollen voor ze opstaat, dan zal hij wrs ook af gaan?
hallo allemaal even een kleine update van hiero. frouk der melk druppelt er nu echt uit. en der muts wordt helemaal groot en dik. dus gaat niet lang meer duren. hou jullie op de hoogte.. ga nu weer mams is op stal waken. en ik ga ok weer waken.
Danae
Geplaatst: 07-04-09 22:06
Ach, weer een veulentje.. wat een droppie om te zien. Proficiat Amandake
Zo te zien gaat er vannacht nog wel meer komen.. misschien hier ook.. weer harsjes vandaag, en een wat onrustig paard, loopt een beetje te draaien op stal, veel plassen, lijkt ook wat kramp te hebben.
Misschien dat de ooievaar hier ook eens langs wil komen, merrie zit vandaag op 342 dagen en ze heeft me al flink gefopt...
Wat een babyboom zeg!!! Ik was naar aanleiding van wat de dierenarts zei (4-7 maanden) heel rustig aan het afwachten en lekker nog rijden. Dierenarts heeft alleen ff snel opgevoeld tijdens een bezoek aan een andere pony. Alleen wordt mijn merrie nu toch wel heel snel heel erg dik en rond en is haar buik vrij onrustig. We zien het veulen heel duidelijk bewegen.
Nu net kwam ik aan en toen zat er een klein wit puntje aan haar ene speen...niet vloeibaar als melk ofzoiets...maar wel een wit puntje. Kan dat ook als ze nog niet ver is??
Draakje : geniaal verhaal, nou wil het geval dat ik hier nog een ploeg heb staan... Zal het morgen eens aan Dewi vertellen
Amandake : gefeliciteerd! Super dat het zo vlot en voorspoedig ging.
Succes Bokjes, dat moet er toch wel al haast uitgaan komen?
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 07-04-09 22:13
Wordt zo te lezen weer spannend vannacht, met al die melk lekkende merries!
En palomino is er inderdaad in verschillende tinten. Kijk maar naar een vos, die heb je van hele lichte tot hele donkere koffievossen. Gooi daar een creme gen overheen, en je kunt hele lichte, maar ook donkere palomino's krijgen.
lelle
Geplaatst: 07-04-09 22:18
Amandake van harte, wat een apart veulentje ben ook heel benieuwd naar de droog foto's Soor degenen die vanacht gaan waken, sterkte alvast.
Amandake
Geplaatst: 07-04-09 22:34
zo te zien gaan er nog veulentjes geboren worden vannacht (is het volle maan ?)
Baby drinkt !! en ben nu ook overtuigt dat ze Palomino bont is
Nog enkele fotootjes om het af te leren
veel sucses aan de wakers vannacht en mooie en vooral gezonde veulens !!
stalmilagro
Geplaatst: 07-04-09 22:35
Amandake echt een super leuk beestje en ik durf je haast met zekerheid te zeggen dat dat de ideale perfecte kleur palomino is heb er zelf ook al wat gefokt, maar niet zo goudachtig als deze die waren meer naar de lichte vos kant en de jouwe is al echt goud! krijgt dus vast ook een gouden karakter