[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Marlijn

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 14:53

Nicole288 schreef:
Het zijn fjorden toch? Daarom dacht ik eigenlijk dat je het zegt zoals het er staat, ik lees Runar dan ook als 'Ruunar', maar mss bedoelt sjintoo het idd op z'n Engels?

Runar lees ik idd ook als Ruunar, maar die naam kan ik ook niet uitspreken op zn Engels. Bloos Ik vind de engelse R aan het begin van een woord echt onmogelijk! (Netzoals Rory van Gilmore Girls.. Niet uit te spreken!)
Maar eigenlijk lees ik alle paardennamen Engels als ze Engels gelezen kunnen worden. Ja Al mijn namen zijn ook Engels bedoeld. Behalve Niamh dan.. dat is echt Nie-jam. Maar Milo is Mailo bijv. Knipoog

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 14:57

hengstennamen vind ik beiden iets hebben...
voor een merrietje volg ik marlijns idee Haha!

nicole: tis fjord x tinker Knipoog

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 15:19

Ik zou Runar gewoon als Runar uitspreken, dus op zijn Vlaams in mijn geval. Knipoog
Ze is trouwens drachtig van een tinker Knipoog

salliona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 15:22

Monique: haha, ik durfde het dus ook niet toen ik wist wat het betekende en heb het gauw veranderd! Durex, tja het is wel een idee! Clown Haha!

Suzanne: Ten eerste gefeliciteerd met 170dagen! Go jij! Go jij!
Je hebt gewoon een raar paard! Haha! geintje, liona die doet hier veel van hetzelfde, andere paarden wegjagen als ik er bij sta maar, dat gaat haar denk ik niet perse om mij maar, gewoon om het feit dat ZIJ de big boss in de groep is en zichzelf alle priveleges toetrekt! (beste plek aan het hooi, gekriebeld worden) Als ze Wilona wegjaagt dan blijf ik maar gewoon staan alsof niets aan de hand is want, als ik haar dan zou corrigeren dan zou ze mij ook nog wegjagen! Heerlijk die merries! Knipoog

Peetorlan: je bent gezegend met een 'schoon' paard! Haha!

frenia schreef:
Ik geef juist graag voor de geboorte al namen: wat een naam heeft, bestaat; Dat is mijn gevoel daarover...

Zo heb ik er nog nooit over nagedacht! En eigenlijk heb je gelijk Bloos

Sjintoo: Ik vind Faelynn echt een hele mooie naam voor een merrietje

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 15:29

@Lavien: Simo dus een jaartje rust... Ja, die heb ik idd ook nog nooit zonder veulen gezien (of drachtig Knipoog )
Het bevalt hier prima! Ik heb 1 merrie die drachtig is, begin juni uitgeteld, duurt dus nog wel even...

Wb namen: Ik vind Durex leuk!!!!!! Haha! Alleen als het een hengstje wordt dan is het de bedoeling dat hij verkocht wordt... of dat soepel gaat met zo'n naam...
Ik ben dus o zoek naar een leuke hengstennaam met de D

Als het een merrietje wordt, dan wordt het iig Desmeralda.

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 15:35

Durex vind ik ook een erg grappige naam Myrdal! *LOL* (Gelukkig ben ik niet letter gebonden Knipoog )
Maar mezelf kennende gaat hij dan een erg slechte bijnamen krijgen. Want mijn paarden worden bij de vreselijkste namen genoemd. (Niamh wordt meestal Frietje genoemd Nagelbijten / Gniffelen )
Durex --> Rex --> Tyranosaurus Rex (geen idee hoe je dat schrijft) --> Dus dat veulen wordt binnen de korste keren Thee genoemd. Clown

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 15:44

Haha, ja, dat is ook niks.
Ik ben blijkbaar niet zo orgineel...
Myrdal -> myrre
Andros -> drosje
Tesmeralda -> Tes

En rambo blijft ook rambo...

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 15:54

Hebben jullie de paarden buiten staan vandaag?
Het is hier zo'n slecht weer.. Bij ons blijven ze binnen. Misschien gaan ze straks nog wel even naar buiten als het wat droger wordt.

xWhitneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 15:56

Heey allemaal
Ik meld me ook maar weer is ff , de computer is gemaakt en weer thuis maar nu doet internet het nog niet:( , maar ik ben gelukkig bij vriendlief en die heeft een heel handige laptop. Bloos Clown Haha!
Ik heb niet alles bij gelezen , Whitney word al lekker rond en super kroelerig Bloos , maar van andere paarden/pony's moet ze niet veel hebben.
Ik zag ook dat pvd een eigen topic heeft geopend dus heb daar ook maar ff in geneust Clown

Gaat verder alles goed met de dikke buiken hierzo? Pling

linda_lekuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 15:59

Bij ons lopen de pony's (2 Welsh A-tjes) dag en nacht buiten. Wel staan de staldeuren open en kunnen ze dus naar binnen lopen.
Met dit weer staan ze dan ook geregeld lekker binnen. Knipoog
Ik voer het hooi, wortels, brood en slobber ook in de stal met dit weer.
Een beetje regen kunnen ze wel tegen, ik maak me meer zorgen om de blubber die nu in de wei onstaat. Ze hebben nu enorm vieze blubber voetjes....

stoere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 16:05

hallo allemaal,

Ik heb vandaag maar weer eens wat foto's gemaakt van Linda ze zit vandaag op 224 dagen dracht.

voor de meeste van jullie zal het nog niet echt een dikke buik lijken vanaf de foto te zien, maar geloof mij ze is voor haar doen echt dik! ze is altijd heel rank, en eerder te dun dan te dik Knipoog

Afbeelding

Afbeelding

na het spelen in de blubber, een flinke opknapbeurt

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 16:17

@SA jarig vandaag? Zie een cadeautje bij je naam staan. Gefeliciteerd Go jij! Go jij! !!!

@PVD jeuj, de 320 dagen gehaald!

De deken van ulisse zit volgens mij idd niet strak aan de achterkant en het is er wel één met staartflap.

Namen...tja.. wij hebben de naam al en die kan voor een merrie als voor een hengstje dus dat is makkelijk!

Rian1984 lekker, zwangerschapsverlof. Hopen dat jouw baby er nog even in blijft zitten, heb meer dan eens gehoord dat de baby zich veel te vroeg aankwam terwijl de babykamer nog niet klaar was en alle spulletjes compleet waren Nagelbijten / Gniffelen

Het moeten haast de hormonen dan wel zijn met dat staart schuren. Jammer hoor. Maargoed, misschien al veulen er is dan maar bovenkant bijscheren zodat het weer mooi aangroeit, zal wel even duren maar het is niet anders.

@Pipalex, gefeliciteerd met het halen van je examen! Poeh, Jule's is goed te pas zeg hahaha.Staat ze zonder deken? Wat een aparte vacht heeft ze? Aaah, lief Pipje, buik op pootjes hihi.

@Salliona, nou ulisse lijkt alleen nog maar meer honger te krijgen, tsjongejonge zeg. Ze doet wel wat langer over het hooi lijkt wel.

Lekker dikke buik al Inowa.

Cindybijl wordt ook helemaal depri van die regen, heb nergens zin in (behalve bokken Bloos Haha! ).

Mooie foto's van Wispher, Peetorlan!

Ik verbaas me er iedere keer nog over hoe verschillend het hoe iedereen nog rijdt, of juist al niet meer. Enny, zoals jij, je springt nog? Goh. ulisse wil ook nog zo graag maar ben steeds bang dat ze teveel wil. Als ze niet drachtig is is ze niet kapot te krijgen en als ze moe wordt, wordt ze alleen nog maar heter daarom ben ik bang teveel te doen, dat ze het zelf niet aangeeft. Vind het wel lastig dat in te schatten hoor. Ben toen met springen gestopt (B-niveau) toen ze begon te weigeren.

Hallo Lavien Doei!

Handig _Marlijn een birth alarm, scheelt slapeloze nachten.... Tong uitsteken

Germie blijft het veulen dan alleen of staat ze met meerdere paarden?

Monique grappig zeg. ulisse wil ook graag de aandacht voor haarzelf maar dat wil ze altijd al Clown

Sjintoo, ik vind Fealynn ook heel mooi en Falke eigenlijk wel voor een hengst. Ik vind Runar op z'n nederlands mooier dan op z'n engels.

Stoer, idd lijkt niet dik hoor. Maar jij kent haar dus jij weet het Ja

Pfff, ik heb het boek "Paardenfokkerij" van Paul de Vries gelezen. Goed boek, duidelijk. Moet alleen zien dat ik de nageboorte controleren maar beter aan de DA overlaten en dan aan mij laten uitleggen. Nageboorte moet wel binnen zes uur eruit zijn las ik. Dus niet te hopen dat ze rond twaalf uur 's avonds ofzo bevalt.

Ik had trouwens nog even de DA gebeld over hoe lang een merrie van tevoren naar de stal waar ze bevalt moet worden gebracht en die meldde in tegenstelling tot wat ik hier hoor en in het boek staat dat drie weken van te voren ruim voldoende is...... Verward

pippalex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 16:21

Haha, Jule's staat inderdaad zonder deken, als de merries bij mij drachtig zijn doe ik ze absoluut geen dek om, nergens voor nodig vind ik..

Mijn Arabische gebakje heeft wel een deken op, maar heeft meer haar dan Jule's..

'K ben wel blij met haar vachtje..

En ze staan allebei in een buiten stal..

xWhitneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 16:46

zoo weer is fotootjes van whitney dr pook Haha!
Afbeelding
mn meisje lag lekker in de bak te zonnen
Afbeelding

Afbeelding
foto van dr achter kant haar buik steekt naar mijn idee meer en verder uit als dan de andere kant .
Afbeelding

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 17:12

Hier staan de paarden overdag buiten (van 7 tot 18uur ongeveer) of het nou regent of niet. Ze trekken zich ook weinig van het weer aan hoor. De dames hebben wel een deken op, sjanty een 150grams ofzo en Creamer een ongevoerde regendeken (eigenlijk alleen om haar een beetje schoon te houden)

Whitney heeft al een lekker buikje zeg!

Linda valt wel mee, maar je zegt zelf al dat ze normaal echt slank is en dat is ze nu niet.

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 17:36

Marlijn: Ravita staat binnen, ze staat bij een boer op stal die laat haar zo lang en veel mogelijk buiten, maar nu is het toch echt ballenweer!

Stoere: weinig buik te zien inderdaad!

Whitney: mooie buik hoor! duidelijk te zien.

Over namen ben ik nu ook weer aan het twijfelen...
ik heb 1 naam voor een hengstje CL A'rafik( de naam moet met de 1e letten van de papa beginnen en Rafik betekent 'companion' en het is een mengeking van Ravita en Aranik

Voor een merrie heb ik * CL Ma-Ajmala dat betekent 'How beautiful'
* CL Inshirah dat betekent 'joy, delight, cheerfulness'
Ik wil zo graag een merrie, dat ik iedere keer twijfel voor een mooie merrienaam. Nu ben ik niet bijgelovig, maar vaak hoor je als je 1 naam in 1 keer hebt dat het dat geslacht wordt....
Ik denk dat ik toch voor de 1e merrie naam ga?

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 17:43

@whitney; ik herkende de stal, (mijn merrie krijgt voor de 3e keer een veulen van baggio) en heb toen even in je profiel gekeken, wat een lieve foto's staan daarin zeg van whitney samen met baggio... Lovers

pippalex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 17:44

Vaak is de naam toch heel anders als het veulen er eenmaal is.. Tenminste dat is mijn ervaring.. haha..

Al heb ik voor allebei de veulens al wel een naam in gedachten..

Bij ons heeft trouwens het veulen dat is overleden ook gewoon een naam gekregen, en als ik zijn naam noem weet iedereen op stal en thuis ook gewoon waar ik het over heb, gewoon DAT veulen vind ik ook zo stom klinken..

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 18:40

De paarden zijn om 16 uur toch nog maar naar buiten gegaan. Het regend nu niet meer zo belachelijk hard en ook de wind is wat gaan liggen. Een beetje regen kunnen ze wel tegen. Knipoog

Het veulen van Missy hebben wij vorig jaar ook een naam gegeven, maar die heeft ook een dag geleefd. (5 weken te vroeg geboren) Maar de andere verworpen veulens hebben nooit een naam gehad.

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 18:53

lekkere buiken komen er weer voorbij!

vandaag hebben hier de dames gewoon van 12 tot 16 buiten gelopen, ze waren wel blij dat ze weer naar binnen gingen trouwens.
ook heb ik maar weer wat buikfoto's van folie gemaakt
vandaag 270 dgn.

net uit de wei dus kletsnat....
Afbeelding

voorkant
Afbeelding

best mooie foto maar ohoh wat kijkt madam treurig, zal wel aan het weer liggen
Afbeelding

en nog een uierfoto,
Afbeelding

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 18:58

inkepink: wow wat heeft die al een buik zeg Bloos! Zeker niet het eerste veulen Verward

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 19:00

Die buik is echt HUGE ja! Bloos! Puzzel is ongeveer even ver en die vind ik al dik. Maar die komt niet in de buurt van de merrie van inkepink. Nagelbijten / Gniffelen

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 19:04

Mieke heeft vandaag ook buiten gestaan hoor net zoals alle andere dagen trouwens.

Weer een paar dikke buikjes zien passeren!

Mieke vandaag op 172 dagen dracht, we zijn dus over de helft!!!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En deze keer ook uierfotootjes. Heb precies de indruk dat haar ene speen wat groter is dan haar andere. Mss door verkeerde positie van het fototoestel of zo.
Afbeelding

haboshof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 19:05

Een tijd geleden had ik me ook aangemeld in dit topic. Omdat het bij ons erg druk is, valt het me niet mee om bij te lezen en echt op de hoogte te blijven van alles wat hier gebeurt.
Ik lees nu wel het topic van PVD en Citty. Zenuwslopend zoiets. Maar vorig jaar hadden we hier een merrie die hetzelfde gedrag vertoonde. Veel kreunen, liggen , staan, het tapdansen en zij was niet eens drachtig, dat ging om een merrie van bijna 26 jaar. We hebben er ook een camera op gehad, omdat ze drachtig was gescanned(toen was ze nog niet van ons), maar ze heeft het veulen verloren.

De merrie van PVD heeft het moeilijk dat is duidelijk, maar zolang ze niet harst, kan het ook nog wel even duren. Hopelijk is ze nog fit genoeg als de bevalling begint. PVD veel sterkte in elk geval.
En voor iedereen, gefeliciteerd met mijlpalen, veulens etc.

Onze merrie is nu 240 dagen drachtig , ze loopt nog elke dag in het land, maar is wel heel dik aan het worden:
Afbeelding

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 19:05

Mooie buik Sjintoo! Ze heeft een lekkere wintervacht. Haha!