Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

))
(Stand is 17-2 voor de hengsten.) Hengst is natuurlijk ook welkom, om eerlijk te zijn liever een gespikkelde hengst dan een effen merrie, aan een effen merrie heb ik niet zoveel (is voor het stamboek "waardeloos"). 
Loolapelooza schreef:Ja ik wil deze keer toch ook eens géén hengstje na 5 hengsten op rij...
Gaat zo moeilijk tussen de merries hé, al heb ik de zoon van mijn merrie vorig jaar nog altijd tesamen in de kudde lopen (en gaat nog steeds goed)
(Al was Milo wel pas van augustus) Maar misschien scheelt het dat alle merries behalve zijn moeder en een leeftijdsgenootje drachtig zijn.
Als die hengstig worden moet hij (tijdelijk) uit de kudde weg.
) dat hij zelfs met 2 merries staat.. beide z'n "moeder" want hij was zo slim om bij 2 melkstations te tanken
Hij doet dat echt perfect, tot voor kort had hij een 2-jarige New Forest als vriend maar nu moet hij het met een Shet ruin doen. Dat gaat niet zo goed in de zin dat die minder speelt (en spelen is heel belangrijk voor hengstveulens) dus van de zomer komt er waarschijnlijk 1'tje van iemand anders bij op het land.
(of ik koop weer wat, kan ook
)
Heeft tot op heden nog steeds geen problemen gegeven als ik met 1 van de moeders of kind op stap ga en hem achter laat.
Moet er niet aan denken! 

Loolapelooza schreef:En Neonlight, 17 hengsten!!Moet er niet aan denken!
En Marlijn, de kudde compleet laten is zo leuk voor die beesten hé? Ik hoop dat het lukt dit jaar, als z'n "2e moeder" hengstig is dan haal ik ze uit elkaar en mocht ze toch drachtig worden dan is dat niet echt een probleem... Hij wordt toch aangehouden met einddoel dekhengst in gedachte

shet is al drachtig en die mag hij straks wél dekken, daarom hebben we hem ook

Die lijden er ook niet zo onder dat ze geen speelkameraad van dezelfde leeftijd hebben (maar tis wel beter als ze die wel hebben)
Cheveyo schreef:zitten daar ook merries tussen, en daar duikt hij niet op? Misschien nog wat jong maar hij zal toch wel bijna een jaartje oud zijn nu denk ik dan.

Altijd al geweest, als veulen al. Neonlight schreef:Laat nu net de meest baldadige op stal hier een merrie zijn.Altijd al geweest, als veulen al.
)

. Over 2 jaar zouden ze gedekt kunnen worden, wel afhankelijk van hoe ze zijn op dat moment.
maar ik weet niet of ze al veulens heeft gehad dus een kleintje zou handiger zijn om als eerste 'plaats te maken' in de doorgang.
als je op de grond gaat zitten en je kriebelt hem, kriebelt hij terug. 

Mooie bles!
), het is een merrie? Neonlight schreef:Damn, net te laat ingeschakeld! Ze staat haar nu af te likken. Of hem.Mooie bles!
Edit (ik blijf editten), het is een merrie?