Het Dikke Buiken Topic 2006!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 23:56

Voor alle wakende mensen: sterkte! Ik ga lekker slapen!

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 23:57

351 dagen arme jij Wat veel slaap zal jij gehad hebben

Jes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 00:02

Jeetje... Dat duurt zeker lang dang dan...... Ik hoop dat het bij mij zoals gepland gaat, maar ja is dr eerste veulen dus ik weet het niet.....
2 jaar terug ging het bij Cerice wel heel snel...... Ze had nog geen eens hars druppels, en was iets onrustig.... en 's ochtends vond de stal eigenaar een veulen (het was haar eerste veulen). Dus dat was toen ook erg snel gegaan, en 9 dagen eerder dan verwacht.....

Fleda

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 00:13

Jeetje, allemaal mijlpalen weer!

Gefeliciteerd met de 300 dagen mijlpaal ( Alvast ) Cayusejuuhh! Het lijkt wel of je merrie een skippybal heeft opgegeten! Zo'n mooi bol buikje!
En Sammie gefeliciteerd met de 200 dagen! Fleur zit vandaag op de 270 dagen! Op zich ook wel een beetje een mijlpaal toch?

Arg Max, ging die buik zo erg tekeer? Wel gaaf om te zien, alleen wel een beetje sneu voor de merrie soms. Fleur kan dan ook zo zuur kijken! Oef!

Wat een leuke foto amandakè! Je krijgt spontaan medelijden met ze he!

Hihi Quinzy....Ik kan de spenen ook niet vinden hoor!

Ik reken bij Fleur gewoon de laatste dekking, dus 23 mei= 23 April..Eerste dekking was 19 Mei, dus misschien komt het dan al 19 April. Het zal mij benieuwen...

Valeria, ik ben benieuwd wanneer jou merrie zich omtovert tot Mama! Hopelijk duurt het niet lang meer!

iwayalover beterschap! Hopelijk voel je je morgen goed genoeg om foto's te gaan maken! Spannend hoor, nog maar 11 dagen!

Jee, Marije, wat is Macy al ver zeg! En wat is ze dik! Ben benieuwd hoe lang ze dit geintje vol gaat houden! Volgens mij wil ze het eerste DBT veulentje!

glen_vanii, jou merrie is ook al flink aan de maat! Heeft ze al eerder veulentjes gehad? Lekker bol hoor!

Vond het vandaag een beetje bagger weer om foto's te gaan maken en een beetje tijdgebrek, dus geen foto's! Morgen lekker uitgebreid poetsen en foto's maken! Wel had ze vandaag helemaal NERGENS zin in! Hihi..sago merrie. Geweldig, ze kan zó zuur kijken!

Kady_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 00:30

dit word glenda haar 4de veulentje..
wel het eerste veulen wat ze bij mij krijgt

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 00:35

poeh een spannende nacht dus marije! Ik duim mee voor jullie hoor!temisnet voor adriana dat ze nu een veulen heeft en voor jou dat ie nog ff blijft zitten. Ik ga gewoon zo lekker naar bed. bij de dames is het allemaal nog rustig Hinke heeft wel wat meer uier maar lekt ietsjes melk. Niet echt noemenswaardig. Libel heeft vergeleken met hinke nu haast weinig uier dus die zie ik vandaag of morgen nog niets doen

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 02:02

OK ik geef het op en ga slapen,heb genoeg naar Macy zitten staren op cam
Binnen enkele uren komt het veulen,ik voel het aan mijn dikke teen

Slaapwel

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 09:30

Ik word wakker.. vlieg naar de computer om te kijken of Macy al bevallen is, maar de laatste post was om 1 uur vannacht Dus waarschlijnlijk zit het veulen er nog wel in

Nimber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 09:31

en hoeveel veulens zijn er vannacht geboren??
Hier niets denk ik loop zo wel naar stal haha

MarijeR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-06 09:40

Spannend Nimber dat Hinke ook al melk lekt.
Deed ze dat vorig jaar ook?

Zou er bij Adriana al een veulentje zijn?

Macy is vanacht bij vlagen erg onrustig geweest maar vanmorgen was ze zeer blij met haar eten.
Ik zet haar straks maar een tijdje buiten, tenzij ze met het lopen teveel melk verliest. Dan wordt het aan de hand grazen...

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 09:55

hhi, ze blijven gewoon lekker in mama's buik! veel beter dan die plensregen elke keer!

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 10:19

pfff, al die spanning, tis bijna niet meer vol te houden...

Mijn merrie zit volgende week zo rond de 300 dagen.

Ik heb trouwens al even gekeken naar de data van hengstenshows en hoop echt dat mevrouw eind maart al dr veulen heeft. Heb al mijn hoop daar maar op gevestigd.

Ellenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 10:31

Hier Adriana onder een ander account, want ik slaap in Apeldoorn, ik had gisteren een lezing over springpaarden.

Gisteren was er nog geen veulen. Vanmiddag en ik denk ook vanavond ga ik met een digi naar de paarden.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik dit wachten niet zo leuk vind, omdat Emmanuella nooit te laat is...
Dus please laat het vandaag komen!!!!

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 10:55

Nog niets !!! Ik vind het echt spannend worden hoor

Letsdunit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 10:59

Wij zitten vandaag op 327 dagen dus het begint op te schieten. Uiertje is nog niks noemenswaardig, ze is ook een maiden dus we zien het wel.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 11:19

Nog geen veulies? Men houdt de spanning er dus in

Voor de liefhebbers op verzoek: dikke buikfoto van Fayette vers van de pers!

Afbeelding

en haar tietjes vanochtend:
Afbeelding

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 11:31

Als ik hier echt die uiers bekijk, heeft Indian echt MEGA-uiers!
Gisteravond zat er wat vlas aan haar uier geplakt, maar als ik in haar uier knijp komt er niks uit..
Afwachten maar..
Maar aan haar grote van de uier te zien, denk ik nog een week of 2..

Nog steeds geen veulen, maar het wordt wel met de dag spannender !!
Wie wordt het eerste DBT-veulen ?

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 14:20

Ik kom net terug van Moor. Ze is nu 261 dagen drachtig, maar lijkt de laatste tijd gewoon niet te groeien. Het heeft dus ook geen zin om foto's te maken wat betreft de groei. Ik baal er wel een beetje van, maar aan de andere kant, ze heeft er geen last van en we rijden haar nog (bijna) elke dag.
Begin maart wordt er nog een ol wedstrijd gereden op stal en ik vraag me af of Moor nog mee zou kunnen lopen. Ze mag iig onder voorbehoud worden ingeschreven. We hoeven er ook niet voor weg of zo dus dat scheelt.

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 14:46

Ik was vanochtend weer wat beter dus gewoon naar de manege geweest. Digi ging natuurlijk mee. Maar toen ik foto's wilde gaan maken deed ie 't niet. Ik vrees dat ie dood is Stom ding Hij knipperde niet eens.

Maargoed wel maar even een update van Iwaya.
Heb vanochtend even met haar gewandeld. Alles was weer reuze spannend buiten. Maar eenmaal weer op stal was ze kapot.
Ze staat sneller dan normaal te ademen en je kunt aan haar zien dat het haar moeilijk af gaat de laatste dagen. Haar uiers zijn minder dik dan vorige week, maar haar banden zijn wel weer een stuk losser geworden.
Eigenaresse was vannacht een paar keer wezen kijken en toen lag ze in haar stal. Het duurde wel 1 minuut voordat ze overeind kon komen
Een aantal mensen denken dat het komende week gaat komen. (officieel moet ze nog 10 dagen) Ik ben benieuwd wanneer voor mij het verlossende telefoontje komt!
Hoop dan iig weer een levende digi te hebben...

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 15:23

@glen_vanii: Dat is indd een heel mooi buikje zeg ! Bij Sweety zie ik de buik nu ook met de dag groeien ze moet er nog 84

@Cayusejuhh: Mooi buikje heeft ze Nadine ze ziet er super uit! Uier nog niet veel he? Wat kan je de uier goed zien trouwens bij die van mij zie ik bijna niks met al dat haar :s

@Valeria: Spannend ,spanned is dit haar 1ste veulen bij jouw? Misschien kan ze het nog lang volhouden zo :p

@MarijeR: dan moeten we jouw merries in't oog gaan houden op de webcam ipv al die andere bij mare stare hahahah

@flettie: Die ziet er ook weer super uit zeg ! wat zijn die roze spenen schattig was me nog niet opgevallen

@ iwayalover: Dat word ook spannender zo te horen.We hopen mee op een digi die het doet tegen dan :p

Bij Sweety vandaag niks speciaal te melden. Ze word met de dag dikker foto's komen misschien nog vandaag als het even wilt stoppen met regenen. Kan je geloven dat het al sinds deze ochtend aan 1 stuk door zwaar regent hier echt niet leuk meer dit is nu al de 6de dag op rij gevuld met regen *zucht*om depri van te worden ! Niks rijden, niks Parelli-en, niks wandelen alleen snel voeren en teriug huiswaards

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 15:26

Hier is het gelukkig niet meer zo buiig als afgelopen dagen. Was ook wel blij ook met het weer van vandaag anders had ik niet met iwaya kunnen gaan lopen. En een beetje beweging doet haar juist goed nu.

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 15:29

Marlijntjuh ik ben net terug van het ics keuring
wilde even spieken daar

Naja paard eet als een dijk en wordt met de dag dikker lijkt het wel .

Verder geen nieuws

oja.. 300 dagen!!

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 15:34

gefeliciteerd met de mijlpaal Nadine
vanaf nu gaat het bij jou ook snel. tenminste dat vond ik bij Iwaya wel dat het vanaf dag 300 ineens heel snel ging.

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 16:06

Gaat snel Nadine nu

Vierra zit op 258 dagen nu en ze groeit nog steeds!

Hinke wordt ook spannend zie ik! Gaaf hoor!

Bij Adiana nog steeds niks, komt vanzelf

Kady_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 17:25

ik denk dat vanavond het eerste DBT veulentje komt aan de verhalen te lezen
ben benieuwd welk veulentje 'het seizoen gaat openen''