[HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 22:50

Janinevv Je merrie gunt je nog geen slaap :+ zit er nog vooruitgang in?

Knolselder Dat is idd Balen als je geen ph kunt testen. Hoe is het vandaag met al je dames?

Kiko Gelukkige verjaardag *\o/*

Lyona Aurora maakt het eindelijk echt spannend :):)

Sexysusie Met zo een uier en lage pH zou je idd verwachten dat je merrie wel bevalt :=

Zebrastreep Die beestjes heb ik hier ook wel eens. Zolang het paard er geen last van heeft doe ik er eigenlijk niks aan.

Phileine83 veulenspam is altijd leuk <3 het lijkt best een groot veulen ook? Valt mij nu pas op hoe hoog hij op de benen staan.

_inge ik denk vooral omdat moeder een beetje schraal is ( geen verwijt overigens) dat het best kan zijn dat het veulen daarom wat langer is blijven zitten. Dat in combinatie met wat ouder misschien? Fijn dat de naweeën nu beter zijn en de merrie zichzelf is.

DDDara Daar zit vooruitgang in. Hoe is de uier vanavond? Jeetje je merrie is flink chagerijnig zo te horen :=

Garffpamela Als ze de eerste x uit de stal moeten, is het hier ook altijd wat moeilijk. Veulens vinden alles spannend en snappen dat meelopen niet zo goed. Moeders zijn ongeduldig omdat kindlief zo treuzelt :+ . Meestal gaat het de 2de of 3de x gewoon vlot. Ik zet ze eerst altijd paar x in de bak zodat ze leren meelopen met moeders tegoei. Maar zodra ze op de weide gaan, staat er direct stroom op. Anders weten ze dat ze erdoor kunnen zonder gevolgen en dan krijg je uitbrekers. Hier ooit issues gehad met de stroom en 1 veulen had dat meteen door en stond dan doodleuk met de draad in de mond te zwieren :') prachtig veulen heb je :+:

Laylah2002 Fijn dat alles goed gaat. Knap veulen <3

Am_horse Zirkonia maakt het al best spannend. Ze zal niet lang meer wachten nadat ze veilig is gok ik :D

Ciara_lady wat een leuk ventje <3

Sharonindezz Fijn dat ze zo goed leert. Ze is al serieus gegroeid lijkt het.

Hier groeit de uier van Mirthe goed. Het kan nog een beetje voller maar gaat de goede richting uit. Ik hoop dat ze door vordert en dit weekend bevalt, dan heb ik 4 dagen verlof :D
Afbeelding

En nog even 2 foto's van Yoel die geniet op zijn paddock met mama. Hij vind het nog wat spannend allemaal buiten maar laat zich wel gelukkig goed aaien en vind kriebel fantastisch.
Afbeelding
Afbeelding

Lijst veilige merries. Stuur mij een pb als je op de lijst wil
Pony's vanaf 300 dagen, paarden vanaf 320 dagen
DDDara - Don Dara - 354 dagen
Lyona - Jona - 352 dagen
Sabbuh - Eira - 351 dagen
Knolselder - Merel - 344 dagen
RoseBlue - Rosi-rose - 341 dagen
Moner - Nieta - 337 dagen
Astrea - Silvia - 337 dagen
Quir - Odette - 336 dagen
Astrea - Gesa's Mirabeau - 335 dagen
Wonders - Quin - 333 dagen
Hommage - Indy - 333 dagen
Nieky1993 - Mirthe - 333 dagen
Moner - Fardeau - 333 dagen
lideli - Brynn - 333 dagen
Knolselder - Queen - 331 dagen
Corinadrenth - Diva dreamer - 330 dagen
Sexysusie - star - 329 dagen
Janinevv - Pippa - 328 dagen
Knolselder - Zuma - 326 dagen
RoseBlue - Anne-rose - 325 dagen
Quir - Ebbie - 325 dagen
Ponytante - Welsh - 325 dagen
Soeboenoe - Aradia - 324 dagen
Mer1980 - O Solo Mia - 324 dagen
Knolselder - Desi - 323 dagen
Quir - Char - 321 dagen
Lyona - Fenja - 321 dagen
Lyona - Silver - 320 dagen
Luna2006 - Maylinn - 318 dagen

sexysusie

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 22:51

Zo hier heeft star ineens een temperatuur van 38,5 graden. Verder wel fit, eet wel iets minder hooi maar haar brok was zo op. We gaan op voor nachtje waken nummer 10.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 22:52

Nieky nee weinig verandering. Ongeveer net zo vol als gister, Mirthe gaat ook lekker

Vanavond
Afbeelding

Wakers vannacht succes !
Sexysusie dat moet goed komen toch? Succes

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 23:09

Dank je wel Nieky1993!

Ponytante

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 23:18

We hebben druppels *\o/*

Spoiler:
Afbeelding

Het is ook warm :+

Duimen voor Aurora!

Ik moest idd aan Y'ur (veulen van vorig jaar met extra lange dracht & dysmatuur) denken bij foto van Inge. Overigens niet zo extreem als hij (was), maar beetje zelfde vorm van hoofd en zo.

Ik ging nog even teruglezen, maar temperatuur moet dus dálen voor de bevalling. Hopelijk dus niets verder gaande bij jou Sexysusie (dan dat het gewoon een warme dag is geweest of zo).

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 23:25

Hier gaat het ook de goede kant op!
Afbeelding
Ze heeft de hele dag staan lekken uit haar kling overal waar ze stond een spoor van druppels. Uier zat heledsg vol met vliegen dus als daar ook iets uit kwam heb ik dat niet kunnen zien maar als het morgen ochtend niet weer is terug gelopen verwacht ik toch uiterlijk vrijdag een veulen......

We zullen zien...

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 23:30

Ah ik twijfelde al of ik zoiets al eerder had gezegd. Het schrale heb je er niet zomaar bij nee helaas, maar de vacht ook niet? Ik zou me druk maken of de biest/melk wel genoeg is, of heb je dat kunnen testen? Ook vanaf mij geen verwijt, maar vind wel dat we zulke signalen moeten kunnen noemen. Om elkaar te helpen :)

Mijn merrie plast nog steeds op alle poep van de andere paarden, van die kleine plasjes 8)7 Ze is ook altijd aan de schrale kant, die heeft dag en nacht een grote baal voor dr neus en 1kg merriebrok. +:)+ Ze zit op 275 dagen en begint slapper te worden in dr achterhand. Heeft ze altijd als ik stop met trainen

Nieky knappe veulens heb je.
Alle veulens zijn knap trouwens <3
Succes vannacht!

RanjaRietjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 00:13

Babyboom denk ik :D

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 01:33

Ik moet even van me afschrijven.

Ik werd gebeld door medewaakster dat er een vreemde man in Zuma haar stal liep. Met een spuit in zijn handen.
Gelijk politie gebeld. Ik naar daar. Wiske stond met een longeertouw met strop rond haar hals, nog een ander touw tot strop gevormd op de grond. Deze spullen is deze man echt in de stallen gaan zoeken, want die liggen in het gebouw van Zuma en de kleintjes staan in een ander gebouw…
In de wei stond een stok in de waterbak.

Politie heeft heel het terrein afgezocht en ze zijn ook met een drone met warmte detectie heel het domein afgegaan maar hij was natuurlijk al lang weg… ook al kwam de eerste persoon 9min na het beeld aan. Ik vermoed dat hij de camera heeft gespot bij het proberen vangen van Zuma en dan is gaan lopen. Maar nog wel alle moeite om alles zo te sluiten zoals wij doen. Alleen al die touwen en rond Wiske…

Ik heb ze allemaal gecontroleerd onder hun staart. Waarom had die man een grote dikke spuit vast. Met welke intentie een strop rond Wiske. Wat komt hij daar doen..: Paarden in het oog gehouden of ze niet verdoofd werden maar niets duidelijk gezien. Vond Wiske wat raar, maar ook niet ‘verdovingssuf’.

Helaas stond cloud nog niet aan omdat ik dacht alleen een drachtig paard te observeren en verder nog niet mee bezig geweest. Nu gelijk geïnstalleerd natuurlijk.

Ik ben gewoon misselijk. Ik moet overgeven. Ik kan hier verder niets aan doen behalve meer camera’s hangen. We hebben niet kunnen vinden langs waar hij binnen en buiten het terrein is gegaan. Om mijn dieren daar nu achter te laten ik ben er niet goed van. Ik weet even niet hoe ik moet nadenken.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 01:41

Ohhh wat een vreselijke ervaring moet dat zijn knolselder!!! Ik word al misselijk als ik je verhaal lees, afschuwelijk…. Gelukkig lijkt er voor nu niks aan de hand te zijn met je paardjes, hou de boel maar goed in de gaten.

Edit: heb je een pb gestuurd

_Inge

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 02:33

rensju schreef:
Inge, valt me op dat je veulen idd iel is maar het buikje weinig gevuld lijkt. Ook ziet moeders er schraal uit en rare lange vacht. Ik zou kijken of je haar in betere conditie kan krijgen, dan groeit je veulen ook beter. Is ze goed ontwormd?

Sterkte sexysusie met de zware nachten

We wisten pas van haar dracht 3 weken geleden..ze is 20 jaar en het was niet de bedoeling dat ze een veulentje nog zou krijgen.
Ze krijgt dus pas sinds 3 weken bijvoer, ze staan normaal op onbeperkt hooi maar geen krachtvoer.
Ontwormd is ze volgens schema en pas nog extra toen we achter haar dracht kwamen.
Ze gaan dit weekend naar huis op een goede volle wei en snachts op stal, dit zal haar goed doen, gras doet wonderen bij haar.
Haar lange vacht is nog deels haar wintervacht, onze paarden staan normaal 24/7 buiten met schuilstal.
Dierenarts heeft ze beide gezond bevonden, enkel advies natuurlijk voor de merrie om haar snel op gras te zetten.
Ze staan op een bevallingsstal waar ze goed in de gaten gehouden worden qua drinken.
Hij oogt heel tevreden ook.
We gaan ze uiteraard zeker goed in de gaten houden en als ze straks thuis zijn ook onze eigen dierenarts nog eens langs laten komen.

Over stroomdraadjes, hier staan ze straks met hout en een stroom ervoor.

Knolselder, verschrikkelijk zoiets, geeft een hoop stress erbij.

Aan de wakers succes vannacht, hopelijk veel veulentjes!

_Inge

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 02:54

Overigens zijn we na Libby haar verhaal van 2 jaar geleden extra op onze hoede, dierenarts raakt al lichtjes gek van onze vragen en zorgen :o.
Dus alle adviezen zijn zeker welkom(weer vragen voor de dierenarts :+).
Qua gewicht van Pasja kunnen we volgens dierenarts en stal geen wonderen verwachten met enkel krachtvoer, de weides op de bevallingstal zijn kaal dus daar moet ze het niet van hebben.

Lyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 03:03

Even ego, valk merrie voor Aurora!
Alles goed gegaan, was goed dat ik erbij was want vlies ging niet open. Aurora is een super moeder en laat mij ook goed toe.
Nageboorte is eraf, het staat, rent, bokt en drinkt...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 03:07

Gefeliciteerd <3

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 04:04

Gefeliciteerd lyona!

Gatver wat een naar verhaal knolselder… bahbah!! Wat eng zeg

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 05:21

Kort nachtje zo! Volgens mij bruin dun merrieveulen voor Desi!
Afbeelding

Even zoeken met een elleboogslot, maar daarna alles vlot. Nu nog drinken

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 06:02

Gefeliciteerd beide met jullie mooie merrie veulens

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 06:09

Knolselder schreef:
Kort nachtje zo! Volgens mij bruin dun merrieveulen voor Desi!
[ Afbeelding ]

Even zoeken met een elleboogslot, maar daarna alles vlot. Nu nog drinken

Gefeliciteerd !

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 06:58

Gefeliciteerd allebei!

RanjaRietjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 07:00

Gefeliciteerd!

Knolselder wat ontzettend eng bah :\

Ponytante

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 07:02

Gefeliciteerd Knolselder! En wat een naar verhaal ervoor, echt een nacht met pieken en dalen!

Lyona ook gefeliciteerd!

Ciara_Lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 07:12

Gefeliciteerd beide met de veulens!
Knolselder wat een naar verhaal zeg!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 07:21

Gefeliciteerd met de 2 prachtige veulens!

Knolselder wat een vreselijk heftig verhaal! Wat voor enge mensen zijn er toch op deze wereld. Ik denk niet dat hij terug komt door de cameras, maar die engerd loopt dus nog wel rond. Bah!

sexysusie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 07:27

Pff knolselder wat een verhaal zeg. Word al helemaal naar als ik het lees

Daarnaast gefeliciteerd met je veulen en jij ook Lyona

Hier weer een onrustige nacht met veel draaien, gapen, flemen, poepen, plassen.

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 07:37

Lyona Gefeliciteerd

Knolselder Gefeliciteerd.
Maar wat een bizar verhaal..... hopen dat de man wat heeft mee gekregen van de zoektocht naar hem, dan slaat hij jullie voortaan wel over!

Hier niets mega uier is weg geen hars meer, wel veel melk op de benen van het liggen....
Laatst bijgewerkt door DDDara op 30-04-25 08:06, in het totaal 1 keer bewerkt