Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Vulina schreef:BusyMissy schreef:Ik heb een Ferro merrie, nu drachtig van Totilas. Alle nakomelingen van deze merrie presteren tot nu toe goed in de sport, de jonkies nog niet meegerekend natuurlijk en het zijn stuk voor stuk correcte en brave dieren. Dit wordt haar laatste veulen, hierna wordt ze opgevolgd door haar enige dochter en mag ze met pensioen. Ze wordt volgende maand 21 jaar.
Zo goedkoop is die anders ook nietLeuke moederlijn heb je in ieder geval!
Woogy schreef:Ilja: mee eens, maar Pris denkt er het hare van. Nog altijd geen vorderingen. Strandbal met ventielen uier en Bay is nog altijd een hangmat baby...
BusyMissy schreef:Daarom hoop ik op een merrie, mag ik het lekker zelf houden voor de toekomstige fokkerij. Deze moeder gaf nu ook reeds 5 hengsten op een rij dus volgens de kansberekeningen zou er nu toch wel weer eens iets anders uit mogen komen. Anders heb ik al die jaren voor niks die moeilijke wiskunde sommen gemaakt.
Ik dacht ze te snappen.....
BusyMissy schreef:Daarom hoop ik op een merrie, mag ik het lekker zelf houden voor de toekomstige fokkerij. Deze moeder gaf nu ook reeds 5 hengsten op een rij dus volgens de kansberekeningen zou er nu toch wel weer eens iets anders uit mogen komen. Anders heb ik al die jaren voor niks die moeilijke wiskunde sommen gemaakt.
Woogy schreef:Ik kom net iets tegen op een FB pagina over voortplanting en ben even benieuwd naar jullie mening.
De merrie in kwestie had placentitis, op de AB gezet. Drupte geregeld melk en wax en aborteerde op 283 dagen.
Dit ziet er naar mijn idee uit als iets waar de merrie erg ziek van had kunnen worden, of nog erger.
Is het dan niet misschien beter om de natuur te accepteren en daarmee dus het lot van het ongeboren veulentje?? In plaats van dit te rekken, tot het punt dat de merrie er wellicht ook aan onder gaat?
[ [url=m/ZZRySA.jpg]Afbeelding[/url] ]
Woogy schreef:Ik kom net iets tegen op een FB pagina over voortplanting en ben even benieuwd naar jullie mening.
De merrie in kwestie had placentitis, op de AB gezet. Drupte geregeld melk en wax en aborteerde op 283 dagen.
Dit ziet er naar mijn idee uit als iets waar de merrie erg ziek van had kunnen worden, of nog erger.
Is het dan niet misschien beter om de natuur te accepteren en daarmee dus het lot van het ongeboren veulentje?? In plaats van dit te rekken, tot het punt dat de merrie er wellicht ook aan onder gaat?
[ [url=m/ZZRySA.jpg]Afbeelding[/url] ]
Eef_Bam schreef:BusyMissy schreef:Daarom hoop ik op een merrie, mag ik het lekker zelf houden voor de toekomstige fokkerij. Deze moeder gaf nu ook reeds 5 hengsten op een rij dus volgens de kansberekeningen zou er nu toch wel weer eens iets anders uit mogen komen. Anders heb ik al die jaren voor niks die moeilijke wiskunde sommen gemaakt.
Statisticus hier, je hebt helaas nog steeds maar 50% kans op een merrie. Helaas wordt je huidige kans niet beinvloed door de vorige veulens.