[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 10:34

Lotsy wat fijn dat Lily thuis is *\o/*

Jolanda, Camille ziet er nog strak uit!
Glowy verwacht een heel nestje zeker :D

Kiki wat fijn dat het met BO beter gaat.

Annelies een nieuwe aanwinst???

DL, Fab doet goed haar best!

Linda, Star ziet er netjes uit hoor :j

Mathilda, stoer zo samen in 2span!

Aniek een druk klus weekend. En mooie buikjes op de foto!

Cynthia, Daisy ziet er goed uit! Toch al een beetje een buikje te zien zo vergeleken met de andere foto's.

Vientje met Miep en Pinda op wedstrijd :D

booster wat een leuke stippel dame!

Gisteren een foto gemaakt van Daisy op 198 dagen en die heeft nog amper buik :\ (wel de V's, vetjes en vacht :') )
Afbeelding
Het is wel haar 1e veulen natuurlijk maar een beetje buik zou nu wel leuk zijn.
Ze is ook de kleinste die ik dit jaar drachtig heb, ze is nog onder de 80cm.

Knolselder

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 10:56

Morgen ga ik het halen :D
Het brengt wel geen extra veulen mee hoor :P

Zoooo wat een buiken komen voorbij!
Aniek bij die van jou zie je ook al veel!
Charlie draagt ook diep, Fre wordt over heel haar lijf breed :')

Cynthia daar ook al een bescheiden buikje.

Camille is inderdaad strak nog!
Een nestje voor Glowy _O-

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 10:57

booster wat een schatje zeg, en mooi buikje al :j

marije , een groen nestje grasbuik zal het zijn bij glowy en ook wel wat uitgezakt na 5 drachten, wat een klein ukkie is daisy, spannend eigenlijk zo'n heel kleintje, maar komt bij jou wel goed

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 11:07

Ja zo'n kleintje is voor de eerste bevalling wel spannend.
Hoop dat Deputy er iets meer hoogte in brengt, heb ze het liefst 85-88cm.

Dit is Daisy in showconditie:
Afbeelding

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 11:11

Ha ik vergat jou nog Jolanda,ja Glowy heeft nog niks te lijden gehad :D
Camille is mooi!

Stal HD ook vergeten :o Heerlijk zo een tweespan en ja,ik spot ook een buikje daar!

Marije wat een prachtig merrietje is dat. Precies zoals ik ze ook graag zie.
Beter dat ze nog bescheiden is qua buik als ze zo klein is.
Qua hoogte vind ik 85 ook wel ideaal ja,mijn grootste is ook iets van 88 en mijn kleinste 75 maar dat is echt te klein en zou ik nooit meer aanschaffen,nu goed,ze loopt hier al 11 jaar ondertussen dus ze mag blijven. :) Een dochter van?

Knolselder spannend! Nog tot morgen wachten dus voor ons.

DL zo die schiet elke dag op! Als je de melktest mag geloven komt het gewoon deze week nog! *\o/*

Booster dat is ook al een flink buikje ja! Maar ze is al best ver ook!

Linda dat scheelt niet zo heel veel maar je ziet het vast wel inderdaad.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 11:12

Oef ja, spannend die hele kleintjes! Gelukkig heb jij al wel heel veel ervaring.
Waarschijnlijk is het er zo eentje die op het laatst plots erg uitzet?

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 11:13

Daisy is de eerste dochter van Amy en dus ook een kleindochter van Dynamic. Alle 3 ook door dezelfde hengst gedekt.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 11:18

Dat is best bijzonder! Amy is ook al zo een knapperd maar kijk,haar dochter vind ik nog knapper.
Mooi altijd dat veel kleur met subtiel wit. <3

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 11:19

Kom ook meelezen en kletsen. Mijn AMHA merrie is 17 mei uitgerekend en nu 117 dagen drachtig.
Ze is veel te dik van de grasjes maar zal zsm foto maken en plaatsen :')

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 12:22

Daisy is knap marije, maar amy blijft favoriet :P

Pretty, fab hangt al vanaf het begin op 6.5, maar zie wel verandering en heb er wel goede kijk op dat het over 1 a 2 weken er wel is :)

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 12:27

linda2008 schreef:
Cynthia, dat zijn echt leuke overzichtfoto's! :j
En als je nu 1maand en 4maanden naast elkaar legt, zit er al behoorlijk verschil in! Leuk!!

Ja, mooi he? daarom doe ik dit dus altijd :)

Aaaaaahhhhhhhhhhhh.......... ze heeft echt hele korte pootjes, ja :D

chrisje20 schreef:
Haha ja t is wel toevallig. Ik was er van 27e tot 2 oktober. En heb heel woensdag meegemaakt. Maar op die dag zijn we maar naar palma gegaan winkels:) ik zat in cala d'or

Daar zijn wij zondag geweest. Wisten wij veel dat de meeste winkels op zondag dicht zijn daar :+
Wel echt een leuke stad, Palma he?
Heeft het woensdag echt heel de dag zo geregend?
Wij kwamen woensdag laat aan (4,5 uur vertraging) donderdag tm maandagochtend prima weer gehad en veel op het strand geweest. Maandagmiddag werd het dus slecht en dinsdagochtend ook nog even naar het strand. Dus al met al hebben wij geluk gehad :)

Aniek! Hoe is je eerste dag bevallen?

Bianca, ik ben er echt streng in voor mezelf, omdat het achteraf zo leuk is om de vorderingen zo goed te kunnen zien :)

Aniek, je pony's zijn echt bol, zo schattig <3
En Roos heeft inderdaad echt een lekker bekkie! En zij lijkt inderdaad echt veel dikker. Leuke foto van jullie drietjes!
Mijn wekker gaat ook altijd om 6 uur, verschrikkelijk!

Dais is ook al veel hariger dan Fi.

pretty schreef:
Cynthia dat buikje begint echt al lekker te komen zo! Maar zoals altijd houdt ze het wel bescheiden ( in vergelijk met mijn dikkies toch :o :D )

Ik kan niet wachten op het moment dat haar buik dik genoeg is om hem te gaan vergelijken met ti en Fi, zodat ik kan zien of het een hengst of merrie is :D
Weet je nog dat haar pensie bij Fi veel minder dik was dan bij Ti?

Booster, die heeft ook al een lekker buikkie zeg en precies op de helft :D

MarijeR schreef:
Glowy verwacht een heel nestje zeker :D

_O- _O-

Jouw Daisy heeft inderdaad helemaal nog geen buikje :)

Spannend hoor, DL :):)

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 13:52

Haha Cynthia en of ik het nog weet,tot jouw frustratie maar toen wist je wel al dat het een merrie zou worden....tot ze weer eens zo lang overdroeg. :+

Welkom Zamora!
Er zijn nog nooit zo veel mini's in het topic geweest als dit jaar gok ik. :')

DL ik vind de test nu toch iets lichter dan 6.5,jij niet?

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 14:06

Chynthia, lach je haar nu uit met haar korte pootjes?! :') haha

Rowan, nee Star is nog niet beleerd.

Annelies, morgen je nieuwe aanwinst halen?! Oooeehh spannend :):)

Marije, is toch mooi zo'n strakke merrie?! Knap ding hoor, ben benieuwd!
Leuk al die generaties drachtig van dezelfde hengst, spannend!

Booster, zo die heeft al een flinke buik :j

Mathilda, jupi en star zie ik niet graag in tweespan :n ze zijn zooo anders qua type en beweging!
Ik ga maar proberen een tweespanmaatje voor jupiter of pico te fokken ;) ik ben toch zelf nog laaaang niet toe aan tweespan hihi

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 14:39

Okee tijd voor een bijlees!

Kiki, wat onwijs fijn dat Bo koorts vrij is!! Eindelijk wat een opluchting, ga je haar nog een keer laten scannen voor de zekerheid om te kijken of alles nog goed zit?

Wow Vientje jouw merrie is echt wit! Ze ziet er goed uit 
Update: wat leuk dat je weer met haar op wedstrijd gaat, kan pinda vast even oefenen haha. Geniet ervan!!
Update 2: ik zie dat je je wedstrijd al achter de rug hebt! Wat fijn dat je er zo van hebt genoten en met jullie geschiedenis vallen die punten toch hartstikke mee? Ik vind het knap hoor en wat een mooie plaatjes heb je er aan overgehouden.

Hee Cynthia welkom terug! Heb je een fijne vakantie gehad? Hoe is het met Dais?
Update; ik zie dat alweer bij de paardjes bent geweest inmiddels en dat Dais niet verkeerd liep, gaat de goede kant op dus, wat fijn!!
Update 2: Leuk overzichtje van Dais, bij de 4 maanden zie ik nu echt wel verschil hoor!

Jolandje, nooit leuk om er eentje weg te brengen maar zo te horen naar een goed huis!

Zoo Dustin Fabje zet er opeens haast achter! Volg je topic ik ook vanuit mee leesmodus, erg spannend hoor ben benieuwd wanneer het gaat komen!

Rianne wat een leuke foto’s, hangen al aardige buikjes onder en ze lijken inderdaad erg op elkaar!

Stal_HD, welkom!! Wat een prachtige merries heb jij zeg wauw! En de hengst is ook erg knap, dat beloofd wat!

Pretty, je dames staan er goed bij en jeetje wat een buikjes al vooral bij Nikita :O

Skaay, welkom! 4 drachtige merries dat wordt druk volgend jaar, leuk hoor! Ik vind Vlinder echt een plaatje om te zien, de rest ook hoor trouwens.

Jolandje, aaah wat is Camille een droppie zeg en nog zo strak!

Linda, wat is sterretje knap en een mooi bescheiden buikje

Aniek, wat een heerlijke foto’s van je 2 merries en mooie buikjes hangen er onder.

Marije, die is inderdaad nog erg strak!

Zo volgens mij heb ik nu de meeste wel gehad :+

Met mijn merrie gaat alles zijn gangetje. Knijter fris (nu al) omdat ze alleen maar mag stappen. Zit er aan te denken om haar terug in het voer te zetten maar wil eigenlijk ook niet dat ze nu gewicht gaat verliezen, moet altijd zo'n moeite doen om haar in de winter op gewicht te houden dus denk nu al helemaal met een veulen daar binnen..
Vandaag stond de laatste scan op de planning met 92 dagen dracht.
Goh ik vond het toch wel spannend hoor vooral omdat ik nog helemaal niks nada noppes aan mijn merrie merk. Geen buik, geen gedragsverandering gewoon helemaal niks. Ik was echt bang dat ik te horen kreeg dat ze leeg zou zijn.
Maar gelukkig niets bleek minder waar. Venthe is nog steeds mooi drachtig, de DA had het over een groot beweeglijk veulen :D Ik heb de ruggenwervel gezien en het hartje horen kloppen <3
Zit weer op een roze wolk, dit verzacht het nare nieuws van vorige week.

Afbeelding

Afbeelding

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 14:52

Venthe, Nee we laten haar niet meer opnieuw scannen. da heeft diverse keren goed geluisterd en zo. En alle keren was de hartslag van de kleine luid en duidelijk overal bovenuit te horen. Dus samen met de da besloten haar daar niet nog meer extra mee te gaan pesten.
Mooie echo foto's, altijd leuk om te zien.

Welkom Zamora. Leuk dat je ook mee komt schrijven.

DL spannend hoor! Lijkt idd al wel lichter te zijn dan de 6.5

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 14:55

Afbeelding
Jill vandaag alweer op de helft!

Drachtige merrie meenemen op wedstrijd is schandalig? Oeps, dan ben ik ook schuldig! T veulen van Jill is al kampioen en reserve kampioen ondertussen ;)

Vd week heerlijk getraind en dan krijg je n aantal uber enthousiaste dit-hoort-niet foto's...
Inzet van n spin maar dan hebben we even n te enthousiaste madam:
Afbeelding

Daarna ging t knopje om en deed ze precies wat de bedoeling was:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En wat foto's van ons in onze Engelse outfit (eerder afgelopen week):

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

©CM (lang leve n Nederlandse vriendin die ook nog eens hobby fotograaf is :D )

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 15:33

Stal_HD oké ik dacht dat daar ook best streng maar een bepaald aantal cm tussen mocht zitten maar dat valt dus wel mee..

Marijn daisy is mooi! <3 Mijne is 74cm en als het goed is drachtig.. best spannend!

CubaLibre wauw wat een knappe merrie heb je! En gefeliciteerd met de mijlpaal, nu kan je aftellen ;) haha

loempia93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 15:57

Jeetje wat gaat dit topic snel!
Wat een knappe drachtige merries komen voorbij.

Zoals ik al in mijn eerste reactie zei, 100 blz terug ofzo, wordt dit mijn eerste veulentje en is deze bedoeld voor de verkoop. Het ding is er nog niet eens en ik heb het idee dat het er niet makkelijker op gaat worden. Ik heb zon vermoeden dat hier mijn droompaardje uit gaat komen _-:(
Pacha is nu bijna 4 maandjes, we zien nog niks, maar merken heul veel haha. Mevrouw leeft nog altijd op een wolkenbedje.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 17:11

pretty schreef:
Haha Cynthia en of ik het nog weet,tot jouw frustratie maar toen wist je wel al dat het een merrie zou worden....tot ze weer eens zo lang overdroeg. :+

Dat ja :D Maar dit jaar weet ik dat als ze overdraagt (tot 12 dagen) het sowieso nog een merrie kan zijn. Dus krijg ik nu omgekeerde stress :P Ben je al voorbereid? :+ Ik hoop voor jou dat Dais heel snel veel boller wordt dan bij Fi. O wacht!

4 maanden bij Ti:
Afbeelding

4 maanden bij Fi:
Afbeelding

4 maanden nu:
Afbeelding

Hmmm.. tja... Ik denk dat ze op 4 maanden bij Fi het dikst was :)

linda2008 schreef:
Chynthia, lach je haar nu uit met haar korte pootjes?! :') haha

Dat zou ik NOOOOIIIT doen :') :')

Mooie bijleespost, Venthe! _/-\o_
Fijn dat Baby er nog zit! Enne, welk nare nieuws van vorige week (ik heb niet teruggelezen na mijn vakantie)?

CL, ik vind jouw merrie echt prachtig!!!

booster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 17:49

Heerlijk om al die dikke buikjes te zien zo.

Bij Sunny krijg ik al geregeld te horen of ze al een skippybal ingeslikt heeft. :D

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 17:55

Cynthia, ik kreeg vorige week te horen dat mijn merrie een blessure heeft aan de aanhechting van de pees rechtsachter. We moeten 6-8 weken 2x daags stappen en dan weer verder kijken.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 19:32

Haha nee hoor Pretty, die van mij volgen jouw merrie's braaf op met hun buikjes. Ze doen er goed hun best op :j

Booster, die ziet er goed uit hoor, en mooi halverwege! Dan komt er schot in!

DL, vind het toch spannend hoor met Fabje. Stripje lijkt nu wel wat lichter inderdaad, meer tussen 6.0 en 6.5 in.

Marije, Daisy is nog strak zeg! en wat een knap paardje!. Maar als ik dat lees durf ik haast niet meer te zeggen dat het voor die van mij ook hun 1ste veulens zijn. Alleen die trekken zich daar niets van aan, doen alsof ze volleerd fokmerrie zijn :o

Zamora, leuk dat je mee komt kletsen! Heb je ook foto's van jouw combinatie? Hoeft nog niet persee met buik, maar voor de beeldvorming ;)

Cynthia, eerste dag was leuk! Wel erg slecht geslapen, hele nacht weer lopen hoesten, dus was wel moe. Maar leuke gezellige groep, leuke trainer en nu nog hopen dat de stof meevalt de komende weken ;)
Respect voor dat je dagelijks om 6u op staat. Morgen gaan we carpoolen (training is helaas niet hier in Groningen) en kan ik toe al een uurtje langer blijven liggen.

Venthe, fijn dat alles goed zat op de scan! Kan me voorstellen dat dit welkom goed nieuws is (vooral ook als je er niet zo veel vaan merkt verder). Kan ze haar revalidatie in ieder geval goed gebruiken om veulentjes te bouwen ;)
Wel benieuwd hoe snel ze nu uit gaat dijen. Zag gisteren ook nog weer de foto van Lies op de CK, dat was nog maar 1,5 maand geleden en daarna dus uit de training gekomen en sindsdien groeit ze echt hard :o

CL, leuke foto's weer hoor! Die inzet van die spin komt gewoon door je Engelse outfitje. Merrie dacht gewoon dat ze een pirouette moest springen in plaats van een spin ;)

Oh en Cynthia, zie die foto's van Dais in haar verschillende drachten weer langskomen en jij bent van de cijfertjes en de theorietjes ^_^ Kreeg nu te horen dan omdat Lies en Roos zo verschillend dragen, dat één dus een merrieveulen is en één dus een hengstveulen. Wat zou dan wat moeten zijn? :P

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 19:40

dat is een hengstenbuik cynthia.(dit wil je graag horen toch :P
Dit jaar bij Kaprice wist ik ook dat t een merrie werd, in de kliniek zegt de dierenarts assistente: het is een merrie.. dus ik zeg ja dat wist ik al :+
ze keek mij echt zo aan van huh?

venthe respect voor je bijleespost!
ik lees ook wel mee maar de tijd niet om overal op te reageren, dus mensen ik bedoel t niet verkeerd.

CL: wat een lekker dier, ook fijn van alle markten thuis.

AniekR: dat zijn idd beste buiken voor maiden merries

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 19:49

Haha erg he :o

Zal het even onder elkaar zetten:
Afbeelding
Dit was 1,5 maand geleden nog in Kootwijk. Wel aardig opgedroogd natuurlijk ook, maar alleen een wat lichte bolling al zichtbaar.

Afbeelding
En dan die van gisteren...
Maar tot Kootwijk natuurlijk heel fanatiek aan het longeren enzo, toen ik daar mee gestopt ben, ging het ook heel hard!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 19:59

CL wat een gave foto's!! Heel mooi!

Aniek spiegeltje die bovendste foto!

Cynt dais begint al buikje te krijgen :)

Pretty, ja het is net ietsje lichter als 6.5 maar soms heeft ze wat verschil in de ochtend en avond(Ochtenden lichter heb ik het idee). Maar fab kan altijd wel eventjes blijven hangen met de testjes. Uier moet nog heel wat voller, maar ze is op de goede weg :)