[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Whis_Serada

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 21:52

HEt kammen valt mee bij Whis.
Haar manen zitten meestal in een vlecht.
Dat ze zo wit is daar hoef ik ook vaak niks aan te doen.
Mocht ze zich eens vuil maken dan is het ma het poetsen zo weer wit

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 22:15

wow het gaat weer snel hier!

Wat een mooie merrie pippaplex! met de voetjes van de vloer haha! en wat een dikke shet!
Gefeliciteerd met je examen

Peetorlan: prachtige manen, ik hou zelf niet zo van hele witte tinkers, maar meer bont maar whis ziet er wel mooi uit hoor!lekker buikie al.

Lavien: Welkom!

Yashilla: wat een mooie gedachte... zo heb ik ook een verhaal achter mijn merrie( en het veulen straks)
Bijna waken??

Myrdal: gefeliciteerd met je mijlpaal! 200 dagen.

Inowa: mooie duidelijke buik!

verder alles zijn gangetje hier, ik wordt een beetje depri van de regen...
Vriendlief gaat vannacht op vakantie,wintersport, voor 1 week, moet ik hem missen!

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 22:19

Mei 2007

Een kant Whis
Afbeelding

andere kant
Afbeelding

Maar het witte valt toch best mee????
Whahahhaha

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 22:29

Ik ben ook nog druk met de namen bezig, voor een merrie heb ik er al wel één. Voor een hengst moet ik nog kiezen, lastig!! Heb wel een bepaald 'thema' waar ik uit wil kiezen en er zijn daar niet zoveel namen met een D, dat is wel jammer als er niet één echt uitspringt. Maar wil me wel aan het onderwerp houden.

Kuri was tijdens de lessen weer lekker fris met rijden, scheurde als een gek door de bak. Mocht met springen niet over de meter heen zoals mijn lesgenootje, dat vond mijn instructeur niet eerlijk voor Kuri. Toen baalde ik toch wel even...

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 22:33

Ik heb al namen vanaf dag een dus daar hoef ik me niet meer druk om te maken

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 22:40

peetorlan schreef:
Mei 2007
Maar het witte valt toch best mee????
Whahahhaha

Haha! ROFL ROFL

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 22:46

Weer erg mooie foto's gezien,
Iedereen met mijlpalen gefeliciteerd.
Ik lees elke dag bij, maar ben erg moe de laatste tijd dus niet veel energie om te reageren, op mijn werk met kerst erg druk gehad kwa klanten (tuincentrum) en nu wel rustig kwa klanten maar wel druk met alles ombouwen. vandaar

Hier niks nieuws alles gaat zijn gangetje, rij nu wel wat minder lang en rij nu 4 dagen per week ipv 5. Merk ook dat ze minder snel los is, maar ze heefd nog wel lol in het rijden helemaal nu ik een dag minder rij. Vandaag was ze weer eens erg vrolijk afgelopen tijd was ze wag nukkig... Zal kijken of ik binnenkort foto's kan maken...

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 23:08

Myrdal schreef:
@Lavien: Hey wat leuk dat jij hier nu ook bent. Cisca hoeft dus nog maar 6 weken, dat schiet al op! Is Simone niet drachtig dit jaar? Hoe gaat het met Lavinia?

Vandaag een mijlpaal Go jij! Go jij! Tes is 200 dagen drachtig.

Wat klinkt dat weinig terwijl er al veulentjes rondhuppelen... Maar goed, elke dag is er weer 1. Met Tes gaat alles goed, ze mept iig geen shetjes meer inelkaar Knipoog Wel staat ze veel voor Rambo's stal.

Jaa met Lavinia gaat het super! Nee Simone is helaas niet drachtig helaas.Ze slaat een jaartje over.Mag ook wel na de 10(of was het nou 11?) veulentjes die ze gehad heeft.Maakt niet uit.Volgend jaar weer.Jep Cisca schiet al lekker op!Wat leuk dat jouw paard ook drachtig is! Jij woont nu al een tijdje in Duitsland ofniet?Hoe gaat het daar?

Sorry allemaal ik kan het niet zo goed bijhouden maar jullie verhalen zijn leuk om te lezen.Spannend allemaal.Zal volgende keer proberen om bij ieder persoonlijk wat te zeggen.

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 23:12

Welkom Lavien!

Myrdal, gefeliciteerd met de mijlpaal Go jij! Go jij!

Whis haar buik is hard aan het groeien peetorlan. *LOL*

Hier nog geen namen, durf daar niet aan te denken. Bloos Pas als ze ruim 10 maanden zijn waag ik me daaraan. Maar echt knopen doorhakken doen wij pas na de geboorte. Ben na alles wat er mis is gegaan te bang voor teleurstellingen, dus geen namen tot ze echt nodig zijn.

Wij hebben sinds gisteren een Birth Alarm! Go jij! Go jij! Een halsteralarm (de EquiFone), lijkt me ideaal. Ja Werkt via de telefoonlijn, dus kunnen we allemaal op onze mobiel gebeld worden als het zover is. Knipoog

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 23:40

Hoe lang kan een veulen van 3 weken zonder moeder? En van 4 weken? Hoe bouwen jullie het rijden weer op?
Ik rij nu gewoon al weer zonder dat het veulen meegaat. Het veulen blijft op stal. Dat gaat goed, maar ik wil weer naar les. Er is mij verteld dat je dat na een maand wel weer kunt doen. Ik ben dan zo'n 1.5-2 uur van huis. Merrie moet je dan even tussendoor melken. Dat is geen probleem, ik mag wel aan haar uier zitten.

salliona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 23:42

Wow Wow! peetorlan, ik ben een eigenlijk een echte kwpn fan maar, wat is je merrie mooi op die foto's!!!

Monique: nieuwe avatar? Leuk Haha!

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 00:05

@pippalex, zooo Jule voelt zich zo te zien nog goed Nagelbijten / Gniffelen
Kleine pip heeft ook al een behoorlijk buikje Haha!

salliona schreef:
Monique: nieuwe avatar? Leuk Haha!

Dank je, was de concours foto van Relana een beetje moe, is ook niet meer up to date Knipoog
hahaha Carefree, dan kunnen we er dit jaar Durex van maken Nagelbijten / Gniffelen ik zou niet durven, wel orgineel Huilen van het lachen

@inowa, wow dat is toch ook al een buik zeg.

@cindybijl, Ach gut kan je niet mee op wintersport?

@peetorlan, mooie foto`s, van een keuring zeker, staat Whis in de winter onder een deken?

_Marlijn schreef:
Wij hebben sinds gisteren een Birth Alarm! Go jij! Go jij! Een halsteralarm (de EquiFone), lijkt me ideaal. Ja Werkt via de telefoonlijn, dus kunnen we allemaal op onze mobiel gebeld worden als het zover is. Knipoog

Heb je die gekocht of gehuurd? Ik heb ook al informatie gevraagd bij een firma (weet zo gauw de naam niet) over zo`n alarm, heb helaas nog niks gehoord, zou er wel een willen huren, maar weet niet of dit al mogelijk is.

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 00:18

Wij hebben hem gekocht in Amerika Monique. Ja Mijn moeder is stuardes en die moest daar heen, dus die heeft hem mee kunnen nemen. Was erg handig! Ik heb eigenlijk nog geen halsteralarm gezien die ter huur werd aangeboden..

Suzanne_18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 00:31

Weer allemaal mooie dikker wordende buiken zie ik voorbij komen Haha! .

Negra is vandaag 170 dagen, klein mijlpaaltje dus.

Ze begint steeds meer te veranderen wat haar gedrag betreft. Ze is verschrikkelijk beschermend naar mij toe. Andere paarden mogen niet bij me in de buurt komen. Ze duuwd mij aan de kant en valt vervolgens naar het paard dat toevallig in de buurt is uit. Daarna zorgt ze dat ze constant tussen mij en het andere paard in blijft.
Nu probeer ik dit gedrag wel enig sinds in te dammen ondanks dat ik me toch vereerd voel dat m'n paard zo naar me is. Als ik haar corrigeer lijkt ze echt beledigd te zijn. Ze gaat dan op een meter of 5 afstand staan, me half de rug toegekeert om vervolgens om de zoveel tijd naar me te kijken of ik nog niet van mening verandert ben.

Daarnaast is ze met geen stok naar buiten te krijgen. Als ze na veel overtuigingskracht en engelengeduld dan eindelijk buiten staat, zondert ze zich helemaal af als ze met een groepje andere paarden in de paddock staat. Ze blijft dan net zo lang aan het hek roepen tot ik haar weer kom halen.
Onder het zadel maakt ze er geen punt van en hobbelt ze braaf achter me aan de stal uit. Ik snap er helemaal niets van Verward .

Verder gedraagt ze zich als een hengst als er een hengstige merrie in de buurt is (hals erop, oortjes naar voren, murmelen).

Zijn er meer mensen die dit gedrag herkennen of heb ik gewoon een raar paard Nors opkijken ?

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 08:34

Bloos Bloos dankje dames voor jullie lieve complimentenWe zijn hier ook aardig trots op ons meissie.
De foto's zijn van de keuring waar ze afgelopen jaar 1ste premie haalde.
Maar gewoonlijk is ze ook aardig wit.
Ze staat buiten onder een ongevoerde regendeken.
Op stal heeft ze niks om.
Maar wat ik al zei ze is altijd weer zo wit te krijgen hoor.
Ik zal eens een foto zoeken hoe ze in november zonder deken op het land liep.
Afbeelding

een keer poetsen en ze staat er weer zo bij
Dus voor een wit paard blijft ze altijd wel vrij wit

Afbeelding
Afbeelding

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 10:46

Ah peetorlan, ze kan zich toch vuil maken Haha!
is toch wel handig een zelfreinigend paard, vooral bij veel wit Tong uitsteken

@suzanne_18, gefiliciteerd met de 170 dagen mijlpaal Go jij! Go jij! op de helft, wel apart dat de merrie zo beschermend tegenover jou is.

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 11:06

Wow die straalt echt van het beeldscherm af, peetorlan!! Op de eerste foto's dan Haha!

Iedereen druk met namen bedenken bezig zo te horen! Ik vind voor hengstjes ook een stuk lastiger idd Ja

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 12:21

Peetorlan: Jeetje dat was veel poetswerk! Maar het heeft wel wat! (Hoe krijg je haar zo wit?? Ik ben het supermiddel nog niet tegengekomen! )

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 13:14

hihi hoe verschillend het toch kan zijn he Haha! Tinkerbell is in de winter ook gewoon altijd witter dan wit, even een borstel erover en klaar is kees
Angel daarentegen Rolleyes
bizar eigenlijk...
had eigenlijk Whisper haar ene kant (de witte Knipoog) nog niet vaak gezien! mooie foto's van de keuring!

marlijn: leuk, een halsteralarm! mag ik weten hoeveel ie gekost heeft Bloos heb je een site ofzo? ben wel benieuwd! heb nu wel mijn birth alarm, maar toch Knipoog

Ik geef juist graag voor de geboorte al namen: wat een naam heeft, bestaat; Dat is mijn gevoel daarover...

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 13:21

Heb ik ook gedaan, maar dat weerhield de veulens er niet van om te vroeg geboren te worden. Knipoog

www.foalingalarm.com Ik heb de Equifone die dus via de telefoonlijn loopt ipv de equipage die een alarm geeft op een pieper die je bij je moet houden. www.veulenalarm.nl verkoopt ze ook. Wij hebben 400 euro ervoor betaald, omdat we hem zelf op hebben gehaald. In Nederland kost hij 590 euro. Dat verschil was dus wel de moeite waard. Haha!

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 14:20

Namen...ik had er 2 maar nu begin ik weer te twijfelen. Voor een merrietje had ik Falke en voor een hengstje Audun. Maar nu begint Fealynn voor en merrietje en Runar voor een hengstje weer de voorkeur te krijgen. Wat vinden jullie het mooist?

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 14:23

Ik vind Fealynn echt veel mooier als Falke. Ja Maar ik vind de klank van Fae heel mooi. (Mijn 2005 veulen heette Faye) En ook Lynn vind ik altijd erg mooi. Fealynn vind ik dus een erg goede combinatie! OK dan!

Voor een hengstje vind ik Audun het mooiste.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 14:28

Ik krijg bij Audun meteen de gedachte aan caaduuc van zooist op bokt, die ging ook meteen stuk in zijn eerste paar maanden, audun zou zich dan wel eens vaak au kunnen doen, gek maar die link leg ik Lachen Dus ik zeg voor een hengstje Runar en voor een merrie Faelynn (voor een hengstje kan Falke trouwens ook wel?)

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 14:36

Zo had ik Audun nog niet eens bekeken eigenlijk.. Maar ik spreek het ook anders uit, op zn Engels.
Maar zoals Caaduuc zou ik idd ook nooit een paard noemen. We hadden vroeger op stal een paard dat Naughty heette.. Geweldig mooi paard, maar wat een draak! Kon maar 1 iemand met heel veel moeite op rijden.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 14:46

Het zijn fjorden toch? Daarom dacht ik eigenlijk dat je het zegt zoals het er staat, ik lees Runar dan ook als 'Ruunar', maar mss bedoelt sjintoo het idd op z'n Engels?