[HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 13:12

Sophie
Dat zal helemaal leuk zijn ook voor de Kids :j

Stal hd
Ja ideaal deze kisten,en het stro vond de kleine ookal heel lekker was er door heen aan het rennen en rollen <3

Nu de camera nog even installeren en dan kan ik ook gewoon binnen kijken. Blijf een beetje een helikopter baasje anders omdat het achterin 1 van onze schuren is heb ik vanaf het huis geen zicht op.

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 13:22

Oh wauw Seven dat is ideaal. Die luxe heb ik helaas niet dus vanmorgen was het tussen de heftige buien door effe half uurtje naar buiten en nu schijnt de zon dus kunnen ze ook weer. Hij staat soms al te stampen in de plassen maar als het daarbij blijft vind ik het prima. Wil geen varken die erin gaat liggen..

Ik heb zelf helaas mijn arm overbelast en blijkbaar heb ik een tennis elleboog /arm dus moet even rustig aandoen dus even geen bij leespost vandaag van mij.

Als iemand in midden Nederland (Bennekom) nog een plekje zoekt voor zijn hengstveulen. Ik wil Undercover van de winter thuishouden met een ander veulen. Het is wel de bedoeling dat je zelf ook komt. Niet dat alles op mij neerkomt want dan kan ik net zo goed een veulen erbij kopen.
Met merrie erbij is eventueel ook bespreekbaar. Paarden gaan voor de nacht wel op stal.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 13:29

Heel herkenbaar kiko
Hier naar m'n val van de trap debacle ook mijn elleboog overbelast. Dus mega veel zeurende pijn, rustig aan doen is echt lastig voor mij dus we doen een poging.

Het is hier bijna de hele dag al nat natter natst dus heel blij dat het zo kon. Camera hangt dus lekker weer veulen tv <3

Phileine83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 13:31

Nieky. WOW gewoon dwars door je hand. Wat erg. Heel toevallig noemde ik een kapotte longeerzweep van de week nog een “moordwapen”. Dat is zo gevaarlijk scherp. Beterschap. Hoe is het nu met je hand?

Cp112. Flash haar uier ziet er wel veelbelovend uit. Dat zijn echt van die verraderlijke merries hè haha

Knolselder. Ik ben reuze benieuwd. Dat wordt weer genieten. Zaterdag wordt echt een zomerse dag verwachten ze. Heerlijk.

Stal_HD. Dan wordt het wel een keer tijd voor een merrie. Wat zei de pendel? :D

AM_Horses. Je hebt wat dat betreft wel een hee uniek veulentje hè? <3 Lastig dat soort keuzes.

Tinniie. Super spannend!! Leuk, duurt vast niet lang meer

SophievdV. Oeh spannend!! Hoe is het nu met haar?

Muronia. Dat wordt heel moeilijk als jij een merrie krijgt denk ik? Met zulke knappe dieren. Leuk trouwens de uierfoto’s. Fijn als je dat bewaard hebt van eerdere jaren.

Kabayo. Wow wat gaat zij ineens hard!! Vervelend hè die nattigheid weer..
Zelfs rollend is Zilver mooi

Seven. WOW wat heerlijk die stal. Daar zou ik ook gelukkig van worden. :wow:

Kiko. Wat vervelend met je arm. Even rustig aan

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 13:31

Phileine83: die baby buik zo geweldig toch.

shadow33: Die begint ook al door te doen :)

Annash: Dat begint toch ook wel goed te vullen. O ze kijkt wel nog vrolijk. En dat is wel lekker verwent hoor zo vroeg. Had ik 3 jaar geleden ook maar deze keer laat ze me toch langer wachten.

LaDonna75: Ik heb geen idee. Ik hoop deze namiddag toch even langs te kunnen gaan maar heb nog geen bevestiging gekregen dus ik wacht nog even af en anders bel ik straks eens. Maar wil ze ook niet onnodig storen. Ik vind zo'n filmpjes echt geweldig om te zien. Mooie mijlpaal die 300 *\o/* Komt dichter en dichter.

Calice: Poow zie er geweldig uit, lekker rond. hihi

nieky1993: onee, hopelijk niet te veel zeer en idd hopelijk dat het niet ontsteekt. Nu is het meer Geen nieuws = Geen veulen :+ . hoop deze namiddag toch even langs te kunnen gaan. Boef wat een geweldige naam.

cp112: Ze hebber er beiden gewoon nog helemaal geen zin in.

AM_Horses: Wat fijn dat ze nu gewoon rustig is. Scheelt jou dan weer de tijd in het longe werk. Hoe lang moet ze nog?

kyrkelover: Dat kan toch niet lang meer duren. Wat een uier!!

Tinniie: Dat ziet er idd heel belovend uit. Ik hoop voor je vannacht :)

SophievdV: Hoe lang gaat ze dit nog volhouden denk je dan :). Ik vroeg het mij ook af van die pendel. Al een tijdje geleden dat we die gezien hebben.

Muronia: Zal je zien zal het plots toch sneller gaan dan je denkt :P

Kabayo: Haha poetsen en daarna in de regen. Jach als ze nat zijn lukt dat niet zo makkelijk hé :p. Als ik me herinner bevalt ze toch best wel vroeg toch?

Seven: Wat een stal zeg!!

Met al die merries die op springen staan en het mooie weer die er aankomt zal er wel vast een babyboom komen.

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 14:31

Nieky wat k.. van je hand! Gaat het weer een beetje of is de pijn vrij heftig?

Seven hier ook niet echt mogelijk rustig aandoen want de stallen moeten wel uitgemest worden. Gelukkig heb ik pas maandag weer mest buurt van de bak dus dat hoef ik de komende dagen even niet te doen.

Vanmorgen had ik een mega plas in de bak maar die is denk ik al voor 3/4 weggetrokken. Heb ze net op de wei gezet want ze stond zo te hinniken van hallo doe dat draad open. Dus toch maar gedaan. Hier schijnt nu af en toe de zon.
Maar jij hebt nu een top plek Seven. Ik heb de overkapping nog niet leeg anders zou ik mijn trailer weg kunnen halen en de marathon wagen en dan kan ik daar een overdekte stal van maken.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 14:43

Hier het zelfde stallen, werk, paarden gewoon door :D

Een top vent voornamelijk ook ;)
Dit hadden ze in 10 min geregeld echt super scheelt zo veel stress voor mij dan :Y)

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 15:13

Bofkont! Dat gaat die van mij niet doen..Hij zegt is jouw hobby :wave:

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 16:42

Dan maar spelen met de camera als het droog is. Ben er totaal niet handig in dus hij staat op automatisch dus let niet op de belichting enzo..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Kiekeboe
Afbeelding
Het is jammer dat de balk ervoor zat want was heel mooi om te zien

Afbeelding
Afbeelding

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 16:59

eventjes een update van Mira :)

Ze stond lekker te slapen toen ik toekwam. Maar ze was wel heel vrolijk. Ze genoot echt zo hard van de aandacht en van de heerlijke poetsbeurt. Had wel gezien dat ze haar korrels met de antibiotica niet opat maar na dat ik de DA gezien had zei ze dat het wel allemaal op is tegen de volgende dag. Ook zag ik dat ze kleine mest hoopjes had op 2 verschillende plaatsen. Zou dit een teken zijn dat dit toch niet zo lang meer gaat duren? Wie zal het zeggen. Ook haar uier is echt stevig veranderd en ik denk zelf dat haar buik ook wel wat gezakt is. Ben echt heel benieuwd en nu ik haar weer gezien heb ben ik ook weer zoveel geruster.

Afbeelding

Afbeelding

even een vergelijking deze is van 3 jaar geleden de dag voor ze bevallen was
Afbeelding
deze was nu.
Afbeelding

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 17:55

Ze heeft ook echt een puntbuik. En het uier gaat goed, ik hoop voor je dat ze eerdaags gaat :j

Mooi Kiko!

Ik heb een paar weken geleden geprobeerd mijn vinger er af te snijden en mocht daarna ook een paar dagen geen stallen doen. Gelukkig is mijn vader hier veel om zijn schapen te verzorgen, hij heeft mijn stallen een aantal keren gedaan en mijn beide pensionklanten ook. Manlief mocht het huishouden en de kinderen organiseren die dagen, ook fijn.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 19:07

anso: hopelijk komt de baby snel!

Kiko: mooie foto's!

seven: wat een ruimte hebben moeder en kind!

Uier van Goldy vandaag, 338 dagen
Afbeelding

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 20:43

cp112 Flash haar uier ziet er flink vol uit. Het is echt de laatste loodjes, hopelijk houd ze je niet nog veel langer in spanning. Elsa doet het nog rustig aan zo te zien.

AM_horse Ik snap volledig dat je haar wilt houden idd. Is ze heel veel verschillend als haar grote zus? Of lijken ze erg hard op mekaar kwa karakter? Ik zie hier namelijk soms echt een wereld van verschil tussen 2 veulens van dezelfde combi.

Kyrkelover Treasure haar uier ziet er goed vol uit :j Heeft ze al gedrags verandering?

Tinniie Satinka heeft geen zin om lang op de lijst te staan :D

Sophievdv Je merrie heeft het er maar lastig mee. Zij was ook een Maiden he? Ik merk hier aan de maidens dat ze vaak al ver van te voren onrustig zijn. Fleur was 2 weken aan een stuk onrustig :') Missy begint nu ook al soms ongemakkelijk te worden in gedrag.

Muronia Yesss geen theezakjes meer *\o/* Dan gaat ze toch vlot vooruit idd als je andere jaren ziet :D

Kabayo Dat rollen daar krijg je idd soms een hart verzakking van. Ik heb er al een aantal gehad die zich zo vastrollen dus ik houd ook altijd mijn hart vast :+ Zilver gaat hard joh kwa uier. Die wilt niet eens op de veilige lijst volgens mij :')

Annash Hopelijk vult ze gewoon snel en bevalt ze rond de tijd dat ze altijd bevalt :D

Ciara_Lady Ze heeft al een mooie uier idd, juist de spenen moeten nog naar buiten gaan en vullen lijkt mij.

Seven Wat heerlijk zo die ruime stal, super leuk dat ze droog kunnen staan en toch rennen.

Kiko Veel beterschap met je arm. Wat een leuke foto's <3

Phileine83 Een kapotte zweep is inderdaad een moordwapen dat kan ik nu wel bevestigen :') .

AnsoDM Fijn dat het goed gaat. De uier is inderdaad flink gevuld al. Misschien wacht ze op het mooie weer in het weekend :D Gaan ze eigenlijk nog scannen ter controle?

Ladonna75 Je vinger er proberen af snijden is ook niet zo handig haha. Lijkt mij ook echt pijnlijk btw. Gelukkig had je hulp.

JennyK De uier vult goed door. Heb je nog een foto van de vorige bevalling hoe vol haar uier toen was?

Het gaat opzich oke met mijn hand. Ik kan mijn duim niet zo goed gebruiken of echt kracht zetten. Maar ik had de pijn erger verwacht dus dat valt me nog mee. Ik heb (helaas) een chronische gewrichts/spierziekte dus ik ben wel wat pijn gewend, dat scheelt ook :+

Morgen ga ik even op het gemak weer foto's maken van alle veulens na het voeren, even lekker knuffelen ook <3 Vandaag was het wat te druk met alle bezoeken, mest ophalen, paarden verzorgen en kine bezoek om rustig foto's te maken :+ We hebben wel vandaag Chrissy van stal veranderd. Jeetje wat is die beschermend zeg :roll: Daisy en jack stonden langs haar op stal. En Daisy keek door haar deur naar het veulen van Chrissy in de stal ernaast. Dat was reden genoeg volgens Chrissy om de deur er los uit te stampen _-:( Dus nu hebben we Chrissy in een hoek stal gezet met dichte muren en dichte voorfronten zodat er niemand naar haar veulen kan kjiken. Vorige keer was ze niet zo beschermend dus ben niet gewend dat ze zo doet :=

Ook even een uier update van de merries die nog veilig zijn.
Luna heeft nog niet super veel haast ( 341 dagen)
Afbeelding

Bleu loopt ook een heel stuk achter op vorig jaar, die zal ook wel overdragen ( 334 dagen)
Afbeelding

En Missy vult heel traag, Zij is een Maiden merrie ( 328 dagen)
Afbeelding

Lijst veilige merries. Stuur mij een pb als je op de lijst wil
Pony's vanaf 300 dagen, paarden vanaf 320 dagen
Cheytjuh - Kaelynn - 349 dagen
Cindyrella - Evelien - 346 dagen
Cp112 - Flash - 343 dagen
Xsurfdairy - Fenna - 343 dagen
Nieky1993 - Luna - 341 dagen
JennyK - Goldy - 338 dagen
Claucarlien - Pien - 338 dagen
SophievdV - O-Jidee - 337 dagen
Nieky1993 - Blue - 334 dagen
Elsa91 - Amy - 334 dagen
Thioro - Nita - 332 dagen.
Cp112 - Elsa - 330 dagen
Nieky1993 - Missy - 328 dagen
Kyrkelover - Treasure - 326 dagen
AnsoDM - Mira - 323 dagen
Muronia - Veronia - 323 dagen
Tinniie - Satinka - 322 dagen.
Pradadaan - Giverny - 321 dagen
Luna2006 - Maylin - 318 dagen
Calice - Poow - 313 dagen
Luna2006 - Muis - 310 dagen
Ladygiroc - Fenna - 303 dagen
Ciara_lady - Felicia- 301 dagen

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 20:58

Hier nog niet per se een gedragsverandering. Uier zit vooral echt propvol.
Afbeelding
Afbeelding
Eigenlijk beetje hetzelfde als vorige dracht. Uier propvol, maar laatste beetje mist.

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 21:13

@nieky: ja ze gingen ong dag of 5 wachten voor te scannen voor controle dus zaterdag of zondag mocht ze idd toch nog niet bevallen zijn. Als ik mag gokken denk ik nog dag of 2 maar we zullen zien.

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 21:31

Spannend Kyrke! En AnsoDM, Jenny en Nieky er gebeurt wat daar.
Er is inmiddels een flinke “veilig”lijst! Maar ook een heel aantal echt al uitgerekend. Hopelijk snel weer veulentjes.

Kabayo jouw Zilver gaat lekker. Mijn dame doet lekker mee, maar gaat niet zó rap. Prima, over een week of 3 is best. Haar uier vandaag, op 300 dagen:
Afbeelding

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 22:15

Ik vind die verschillende uiers altijd zo geinig :))

Hebben jullie allemaal je vergrootglas bij de hand?

Harsje spotten voor gevorderden :')

Afbeelding

Happy_Hippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 22:35

cp112 schreef:
Ik vind die verschillende uiers altijd zo geinig :))

Hebben jullie allemaal je vergrootglas bij de hand?

Harsje spotten voor gevorderden :')

[ [url=m/dBZMQ8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wij hadden die ook vandaag voor het eerst ook wel een vergrootglas nodig denk, alleen moet ze de kleine echt nog ff binnenhouden volgende week vrijdag pas veilig :')

Afbeelding

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 23:01

Afbeelding
Hier ook harsjes daarstraks, maar ik dénk nog niet vandaag, eerder morgenavond

Maar er is wél al een bevalling aan de gang :P
Afbeelding

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 23:02

Oooh Tinnie <3 te schattig <3

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 23:03

Ahhhh, Tinniie <3

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 23:12

Aahhh kitties <3

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 23:51

Tinniie gefeliciteerd!! Zo leuk die kleine kittens.. geniet ervan..

Er staan al heel wat merries die eerdaags hopelijk gaan bevallen.. er komt mooi weer aan dus dan kunnen de kleintjes lekker naar buiten!
Kan mij nu al verheugen op jullie veulenspam!! Er zijn al heel wat veulentjes geboren dus we kunnen lekker aan de slag.. effe wat anders dan uierfotos ;-) mijn telefoon stond er ook mee vol. Elke keer vergelijken. Mis het toch wel een beetje die tijd. Morgen is die kleine smurf alweer 2 weken oud.

Succes voor de wakers!

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 00:59

Na een hele snelle bevalling heeft onze Kaelynn haar prachtige zoon op de wereld gezet.
Bevalling volgens het boekje, nageboorte drinken etc ook, vriendlief zijn eerste bevalling zonder mij (zit in mijn nachtdienstenreeks) dus echt supertrots op hoe hij het samen met stalhouder heeft gedaan :j *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Nu lekker de hele nacht op het werk genieten van dit prachtige stel via de camera. Lijkt een zeer hoogbenig stoer veulen, ben benieuwd straks :j

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 01:04

Gefeliciteerd Cheytjuh! Heerlijk als alles zo lekker vlot en soepel gaat :j

Hier een onrustige Flash. Staat ook wat klammig terwijl in de grote deuren van de schuur open heb gelaten dus warm zal ze het niet hebben denk ik. Uier is keihard maar de Ph test is 9… :\