Iemand hier trouwens ervaring met bloedverlies op einde van de dracht? Vorige week dierenarts gebeld en die zei dat het waarschijnlijk aders zijn die springen door de druk. Maar toch blijf ik er mij zorgen over maken Ik heb sowieso al wel lang een slecht gevoel bij Glory..
Oei wat een harde por, denk je dat ze een hengst draagt Muronia?
Nog geen verschijnselen van naderende geboorte verder?
Kufi is best onrustig doet ook wat flamen, kleine beetjes plassen, met kont tegen muur schuren en ze verliest melk.. maar over het algemeen bevallen ze meestal in de nacht toch?
Hoe is het met de rest van de merries die bijna zijn uitgerekend?
AM_Horses
Geplaatst: 13-03-23 19:08
Desi. Kan ook gewoon in avond of ochtend overdag kan ook, maar is al bijna voorbij
Muronia. Au arme merrie. Hij zoek idd nog aan de verkeerde kant
Watchnow. Er zit natuurlijk verschil tussen een beetje opgedroogd of druppelend bloed
Pomski wat lief
Ik heb nu helaas ook al wat vroeggeboortes gehad. Ik liet het er ook bij liggen. Wild Thing heb ik een dag gegeven toen veulen verloren met 317 dagen. Toen heeft ze nog een week onrustig gestaan, was zo zielig. Deze keer heb ik het sneller weggehaald. Ze was nu ook niet zo ver. Was het na één keer hinniken over. Het opvoelen en spoelen was wel heel sneu. Ze keek dan naar achteren en dan zo heel zachtjes hinniken.
Nigrante heeft vooral veel gelegen en gekreund. Ik ben bang dat ze mij heel wat slapeloze nachten gaat bezorgen Ze is wel echt goed dik. Van mij mag het komen
Hopelijk kan je het filmpje zien (insta story) maar hier ook een bewegelijk veulen Maar mag nog wel 2weekjes blijven zitten, ze heeft ook maar een mini buikje vergeleken die van jullie
Muronia, dat is een flinke trap! Hoe kun je zien dat ze verkeerd leggen vanuit buiten? (eerste veulen dus geen idee).
Pomski heerlijk hoor dat alles zo goed verloopt. Maar het is echt een leukie Fijn dat ze nu zelf gaat liggen.
OYYO klein slokje is niet heel erg als ze er maar niet te veel van drinken. Bo d'r vorige veulen wat nogal ontdekkend, die had met 6 dagen oud al door hoe de automatische waterbak werkte. Niet dat ze eruit dronk, maar speelde ermee
Kabayo liksteen haal ik wel altijd weg. Maar goed Bo doet er altijd bar weinig mee. Dus die mist hem ook niet.
Desi_2409 Kuforia maakt het spannend zo te horen. Succes op naar een voorspoedige bevalling
WatchNow nee geen ervaring mee. Maar op zich klinkt de verklaring van de da wel logisch. Is wellicht ook allemaal wat beter doorbloed nu
Muronia zo dan, die gaat lekker te keer, arme Veronia
AM_Horses Nigrante heeft het zwaar zo te zien, arme merrie Banden ook al aardig slap
Happy_Hippie ja hoor kon het filmpje zien, zie je goed bewegen hoor
Xritt super fijn dat het geen rhino is. Toch weer een hele zorg minder!
corinadrenth
Geplaatst: 13-03-23 21:23
Linda vandaag op dag 313. Nog niet veel soeps
nieky1993
Geplaatst: 13-03-23 22:19
iersas hoe is haar ph nu vanavond?
pomski wat een dotje fijn dat mama alles zo goed toelaat
desi_2409 ik heb hier nochtans genoeg bevallingen overdag gehad Ik denk minstens evenveel overdag als snachts. Ziet er wel veel belovend uit, succes
watchnow geen ervaring mee, buiten een druppeltje bloed maar dat was idd van een gesprongen ader. hoezo heb je al een slecht gevoel erbij?
muronia zooo die laat zich even flink zien Is vast de uitgang aan het zoeken
AM_horse ik denk idd dat nigrante je goed gaat bezig houden ze is idd aardig breed geworden zo op het einde. Gek he hoe dat zo snel kan gaan ineens haha. Liezelle ook bijna 300 dagen, begint al lekker op et schieten.
Xritt wat fijn dat het geen rhino is, nu kun je opgelucht aftellen
corinadrenth ze doet het nog rustig aan idd
Hier maakt vooral jessie vooruitgang ( 312 dagen). Ben blij als ze 320 dagen is. Dan weet ik zeker wat ze echt veilig is.
Amber die op 333 dagen zit, schiet totaal niks op. Denk dat ze er nog geen zin in heeft haha
Desi_2409
Geplaatst: 13-03-23 23:49
Merrieveulen, half 8 geboren. Slechte foto's met mobiel gemaakt;
Dapper ding, stond al snel, direct op zoek naar het uier, ook al gepoept, even liggen om te slapen, en binnen 5 min weer staan en drinken. Erg blij mee. Nageboorte is er ook al af, nu nog een naam, met een T pff. Had een heel lijstje maar weet niet goed wat past..
Wauw Desi gefeliciteerd!! Vorig jaar heel veel merrie’s nu heel veel vosjes haha
Mbt birthwatch; het lijkt me super onprettig om de sensor constant in de vulva te hebben of zie ik dat verkeerd? Is ook nog geen klein ding .
Pomski wat een heerlijk bekkie!
nieky1993
Geplaatst: 14-03-23 00:18
Desi_2409 proficiat dat ging vlot Ben benieuwd naar de droog fotos. Heel fijn ook dat alles zo goed is gegaan.
Veronique56 jessie heeft bij de vorige eigenaren een veulen gehad, ze kwam toen drachtig uit ierland. Dus geen idee kwa draagtijd. Ik weet alleen dat ze het wel volgens het boekje deed toen. Dus volle uier, harsen en melkdruppels. De enige maidens dit jaar zijn mijn Yula en saartje.
Iersas Dat kan niet lang meer duren zou je zeggen.