[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Timmie06

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 10:56

Leuk weer allemaal! Welkom

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 11:32

Hallo allemaal,

Gisteren deed bokt het niet maar ik wil jullie allemaal heel erg bedanken voor dit geweldige kado! Ik had het echt niet verwacht want "normaal" zetten we zo iets (helaas) op als de moeder van en actieve dbter het niet red.
Ik ben er zo ontzettend blij mee en echt ontzettend bedankt!! Zo super lief! Dankjulliewel!
Afbeelding

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 11:39

Fijn dat je er zo blij mee bent Rowan!

Nieuwelingen welkom. Leuke combinaties :)

Ik red het ook echt niet om alles bij te houden, maar ik lees mee en haak af en toe in.

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 11:59

VrouwkjeS mooie merrie en spannend zo de eerste keer! Je merrie is nog wel erg slank voor 290 dagen. Bedoel je niet 190 dagen? Want mijn merrie is drachtig sinds 14-07-17 en die zit nu op 204 dagen :=

Dadabo mooie combi!

DL wat een prachtig cadeau heb jij gekregen. De gedachten er achter is triest maar dit is een prachtige herinnering :j

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 12:14

Welkom nieuwelingen :)

Rowan, het is gegunt, hopelijk vind je het een mooie herinnering!

En sorry aan de mensen die we mogelijk zijn vergeten te vragen of ze mee wilde doen... met zo’n grote actie en zonder een lijst van alle dbt-deelnemers valt zoiets niet mee :o

VrouwkjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 12:15

Pradadan klopt, een andere bokker wees mij ook al op de fout ze is geinsemineert op 17-04-17! Staat verkeerd in m'n voorstel post maar kon het niet meer veranderen. Ze is dus wel echt 290 dagen :D
Prachtig cadeau dustinlover wat lief dat jullie dit doen! Ik had het trieste verhaal een beetje terug gelezen wat naar om zo je paard te verliezen!

suus_elviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 13:24

Nee ze is in ierland gedekt heb haar bij stalrozeboom van dineke gekocht

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 15:29

Heel erg graag gedaan Rowan <3

Welkom nieuwelingen! Weer een fries erbij, gezellig :D was ook in de war met je voorstel post haha.

Jonnie vandaag even lekker zonder deken naar buiten, zonnetje schijnt zowaar afentoe. Wat deken jullie is ze links of rechtsdragend? ;)

Afbeelding

Afbeelding

suus_elviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 15:40

Hihi leuk huuuu links;)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 17:22

Mooi buikje heeft ze drover! En duidelijk links ofja normaal zeg je dan rechts toch :P

Ik net ook 2 dikke buiken op de foto gezet:

Afbeelding
Afbeelding

Vos bonte is al's 2e aan de beurt en bruin bonte in mei pas maar wat ben ik blij als we daar zijn. Ben echt toe aan het voorjaar!

Binau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 17:43

Leuk weer nieuwelingen erbij!

Suus_elviera, wat een lieve foto die eerste! Jackie heeft al een flinke buik!

Hij is mooi geworden Dustinlover! Een mooi eerbetoon voor knappe Harley! Nogmaals veel sterkte! :(:)

Iemand ervaring met een semi hengstige drachtige merrie? Bin toont soms hengstig, ze is heel knuffelig naar ruinen, ze dringt zichzelf echt op. Kont er naar toe en staart omhoog, terwijl ze normaal niet eens naar haar mogen kijken :') Ze blitst overigens niet en plast ook niet zoals een hengstige merrie. Veulen heb ik vanmiddag nog zien bewegen. Zwangerschapshormonen?

Ze heeft tegenwoordig ook de irritante gewoonte om uitgebreid in de mest te gaan liggen, inclusief hoofd :')
Afbeelding

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 17:49

Oh wat is je schilderij mooi geworden. Top geregeld meiden!! En uiteraard heel graag meegedaan. Hopelijk geeft het je troost.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 17:56

Evita, ik heb ook merries die bij hoge dracht ook ineens erg knuffelig worden met de hengst. Zal wel iets van hormonen zijn :P

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 18:06

Mooi weer ??? Zonder deken ???

Welk mooie weer ?? Werd vanochtend gewekt met dit weer :brr:

Afbeelding

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 18:42

Wat wit! :brr:

Lekker met haar hoofd in de mest en jij mag het zeker weer schoonmaken Evita......

Fijn dat het kado in de smaak valt DL. Het is ook een erg mooie foto! Je dames hebben lekkere buikjes <3

Mooie Friese buiken ook! Welkom VrouwkjeS

En nog meer knappe Welshjes. Je hengst is prachtig Dadabo! Welkom

Leuk, nog een Tinkerdame in het topic Welkom suus_elvira

Bij mij wordt het m'n derde zelfgefokte veulen. M'n eerste heeft in 2005 als veulen ook een topic op Bokt gehad en wordt nu dus zelf mams.
[KS] Hoera! Tinkermerrieveulen Cesair geboren op 26 mei 2005
M'n tweede veulentje, Erynn, inmiddels ook al 6 jaar oud,is nu van Bokker Jayney en heeft zelf afgelopen voorjaar zelf ook een veulen gehad (Vanish).
[KS-ITP] Fenore's Erynn (FenoreXAn Rua) van geboorte tot 4 dagen oud

Cesair, dag 229
Afbeelding

Binau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 19:54

Droversrun, jouw berichtje had ik over het hoofd gezien! Veulentje heeft overduidelijk een voorkeurszijde! :P

Wow chantalll, een witte wereld! Brrr! :brr:

Lijkt me nog een slagje specialer als je een veulen fokt uit een merrie die je zelf gefokt hebt Vasthi!

Vasthi schreef:
Lekker met haar hoofd in de mest en jij mag het zeker weer schoonmaken Evita......

Ja, Bin weet wel hoe ze haar poetsbeurt op moet eisen!

Knolselder schreef:
Evita, ik heb ook merries die bij hoge dracht ook ineens erg knuffelig worden met de hengst. Zal wel iets van hormonen zijn :P

Gelukkig is Bin niet de enige drachtige snol :')

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 20:06

:* graag gedaan, het is echt mooi geworden.

Oh wat een dikke buikjes al.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 21:10

Ja ik was echt ontroerd en had het niet verwacht. Foto gaat een mooi plaatsje krijgen in de huiskamer! :D

suus_elviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 21:31

Leuk al die dikke buiken

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 21:43

Foto is mooi geworden geniet ervan.

Ik vind het ook moeilijk om op iedereen te reageren doe me best maar als je een dag niet leest ben je alweer een paar pagina’s verder wel leuk maar moeilijk om op te reageren

Zal mij dochter even vragen wat voor camera dat weet ik zelf niet

Met Canto gaat het goed us nog zeer actief ook met rijden dus ze voelt zich goed vanaf nu krijgt ze merriebrok en vorige week ontwormd (wat een strijd met haar) verheug me er nu al op dat het nog een keer weer moet maar niet heus

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 21:46

Allereerst een welkom aan de nieuwelingen met hun dikke buiken merries. Leuk dat jullie komen meekijken en praten *\o/*
De laatste dagen was het hier "lekker" rustig, maar mijn app draaide overuren. Ik geloof dat ik de 1e dag bijna 130 appjes binnen kreeg na een dag werken. Maar het was heel gezellig en geslaagd meiden +:)+

Droversrun, zo kun je wel duidelijk zien dat je merrie hoogdrachtig is. Ze ziet er goed uit!

DL, wat een heerlijke dikke wolletjes <3 Fijn dat je verrassing goed is overgekomen! En geweldig dat zoveel DBT leden meteen mee wilden doen. Ook al was Harry geen merrie, het is niet niets wat jij de afgelopen tijd voor je kiezen hebt gekregen met de paardjes. Ik zag later pas hoe groot het schilderij echt is :')

Bin doet het ook nog steeds goed, zo benieuwd naar haar veulen!

Vasti, bij jullie is ook alles flink nat aan de bodem en je merrie te zien -O-

Chantall :wow: :wow: :wow: Wij hebben de hele dag stralende zon gehad. Flink aan het houthakken geweest en nu met de voetjes omhoog voor de kachel.

Suus_Elviera, gefeliciteerd met je nieuwe merrie. Leuk en spannend omdat je natuurlijk de hengst niet kent. Veulen wordt dus echt een verrassing.

juuljb

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 21:49

ik heb zelf geen merrie met een dikke buik maar ik volg dit topic ook om mee te kletsen en vooral veel op te steken voor (hopelijk) de toekomst :j

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 21:52

En in een boterham yfke? Als het zo'n strijd is met een groot paard lijkt me niet bepaald fijn haha. Ik toevallig vandaag ook veulens ontwormt die denken dat ze brokken krijgen dus bijten op de spuit en krijgen dan gelijk de pasta in de mond :P

Ja suffie hij is echt groot! Paste maar net in mijn vitara :P

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 21:54

Hij is echt heel mooi geworden Rowan, die krijgt vast een mooi plekje (of zeg maar plek, want hij is niet klein te noemen :P)
Ah, mooie dikke buiken!

Welkom Suus_elvira, mooie tinker!

Wat een mooierd is Vrouwkje!

En knappe Jonnie lekker in het zonnetje :) (met een baby aan de linkerkant :P)

Bin hormonaal een beetje in de war, en gecamofleerd in de mest.

Jeetje, die sneeuw!

Mooie Cesair, bijna dag 300, dat begint ook op te schieten zeg!

Vandaag (dag 205 van de dracht ;) ) heeft mijn zusje deze leuke foto's van Khaleesi gemaakt.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 22:19

Ik heb haar samen met mijn dochter ontwormd ik een wortel in de hand en mijn dochter de wormpasta Canto is een schat alleen met zulke dingen geen makkelijk paard ook bij de dierenarts is een strijd eerste keer scannen wat een gevecht de keren erna ging het gelukkig beter