[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 12:30

Welshjes <3

Welkom met deze super leuke combi!
Ben erg benieuwd wat er uit zal komen :D

Noisy

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 13:10

Prachtige diertjes! Vroeger ook een welsh-Btje gereden. Wat een hete peper was dat zeg. Wel heel veel plezier mee gehad en het bos regelmatig, nouja, eigenlijk alleen maar, mee onveilig gemaakt

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 13:52

Leuk dat je aanhaakt Chantal! En vooral succes met bijlezen

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 15:22

Welkom Chantal! Wauw, prachtige Welshjes! Ik blijf het een heel aansprekend ras vinden.

Gefeliciteerd Tinnie, wat een knappe aanwinst! En mooi veulen heeft ze.

Marije voor jou is het echt al aftellen! Dan doen wij alvast lekker mee met jou :P Dan is het sneller maart, haha!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 15:51

Knappe welshjes! Ben zeer benieuwd!

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 16:25

Mooie welshjes.. <3

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 17:13

Thnx Caesar

Ben zelf ook zeer benieuwd naar deze combi. Het hengstveulen van vorig jaar van dezelfde hengst was ik ook zeer content mee. En vind dit zelfs een nog mooiere combi.

Deze is van vorige jaar in combi met mijn oudere fokmerrie * Daira haar moeder*

Afbeelding

Noisy : Sommige zijn inderdaad voorwaarts, maar mijn oudere merrie b.v. is een 300 % kinderpony met alles. Karakter is geweldig. Echt gewicht in goud waard.

Daira daarintegen heb ik in febr dit jaar in zeer slechte staat terug gekocht van de vorige eigenaar en is nu erg onzeker en had in het begin heel veel nijd naar alles en iedereen toe. Dat verbeterd gelukkig per dag. En Vanety tsjah dat is de koningin van stal. Tenminste dat vindt zij. Zeer opwaarts, zeer aanwezig, kan alleen maar showen en hoe meer aandacht hoe groter mevrouw wordt ... haha.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 17:22

Mooie welshjes Chantalll!

Hier vandaag de eerste uierfoto gemaakt, eigenlijk om de nieuwe compact camera te testen voor op stal want met de telefoon lukt het mij niet om binnen uierfoto's te maken :o
Buiten heel veel haar is er nog weinig te zien. Heel lichtjes gevulder dan leeg.
Maar pas dag 273 dus ik gok nog wel een week of 2 totdat er echt verandering in gaat komen.
Afbeelding

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 17:27

Ben nog lang niet aan uierfoto's toe haha

Het is Daira haar eerste dus zal nog wel ff duren. Ze is aankomende zaterdag 217 dagen.

Kijk er wel weer naar uit. Is dit voor ook de eerste MarijeR ?

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 18:13

Ik heb vanmiddag ook eens de tijd genomen om de dames op de foto te zetten.

Deze nu 3 jarige merrie, dragend van het 1e veulen en half februari aan de tijd:

Afbeelding

Dan de nu 4 jarige bruine stermerrie, ook dragend van 1e veulen en half februari uitgerekend:

Afbeelding

Dan mijn 7 jarige roan merrie, ster+ibop. Gaat naar de keuring in 2017 voor keur predicaat proberen:

Afbeelding

En mijn echte fokmerrie, waar ik heel trots op ben. Nu 17 jaar en gaat de titel van dikste buik weer mee verdedigen:

Afbeelding

Zo, ik ben ook weer bij met foto's. Uier foto's doe ik niet aan als er niets te zien is. Die spam ik wel als ze op spanning staan, dit is nog even leuker ;)

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 18:22

Ziet er goed uit ! Mooi dikke babybuikjes

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 18:35

Omg, die laatste buik haha, ik dacht dat Nina hier een dwarsligger had, maar dat is wel een échte dwarsligger. :D

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 18:41

Chantal welkom! Prachtige combi zeg!

Ceasar mooie ponys zeg! Een jeetje wat is die ene dik!

Een en al liefde bij lady, ik zat bij haar op het hek
Afbeelding

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 18:44

De liefde straalt er inderdaad vanaf :))

Hormoontjes altijd een groot feest
*\o/* :D |( :') :# }:) _O- >;) ^) {:)-:( *\%/*

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 18:47

Pffff Daira trekt net zulke nijdige koppen, heb haar wel ff duidelijk gemaakt dat ik degene ben due de hand is die haar voed :j

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 18:48

Chantalll schreef:
Pffff Daira trekt net zulke nijdige koppen, heb haar wel ff duidelijk gemaakt dat ik degene ben due de hand is die haar voed :j

Haha ze weet dondersgoed wat wel en niet mag. Maar ze houd soms niet zoveel van mij whahaha. Ze haat ook kusjes. Dan doet ze ook zo

Betekend dit dat ik een merrie krijg of een hengst :+

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 19:53

Chantalll schreef:
Kijk er wel weer naar uit. Is dit voor ook de eerste MarijeR ?

Ja het wordt het eerste veulentje voor Daisy. Is nog afwachten dus wat ze gaat laten zien voor de bevalling.

Caesar, prachtige merries!
De laatste krijgt vast een heel nestje :D

Kabayo, wat een schatje :D

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 19:59

MarijeR: Altijd spannend zo'n eerste voor de merrie. Zoveel om op te passen ... pfff nu met Daira ook weer ... is toch anders dan met mijn oudere fokmerrie die torpedeert ze eruit, gaat weer staan vreten en mamma wezen ... maakte ik me noit druk met haar.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 20:29

Nou Kabayo, dankbare dame heb je daar!! Hier zijn ze gelukkig niet zo .

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 21:08

Hihi, gezellig Kabayo!

O, die ene merrie, Ceasar, echt tonnetje, wel knapperd.

Chantal, welkom. Benieuwd naar het veulen.
Al blijf ik vooral Vanatyfan natuurlijk, haha.

Bedankt trouwens voor alle leuke reacties. Nog eventjes, dan zijn ze echt van de wei af. Met vorst heb ik ze er eigenlijk liever niet op, maar nu het nog even droog is van genieten. En ach, dan paar maandjes niet, maar in maart bouwen we vaak alweer heel langzaam op.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 21:58

Welkom nieuweling, leuke collectie welshjes

Kabayo jeetje zeg, volgens mij wordt het een merrie dan :P ik ben benieuwd of ik gelijk krijg :')

OMG ontploffingsgevaar. Hoe lang moet die merrie nog?

Wel tof dat ze zolang dan op de weide kunnen staan dyonne en zo vroeg op het jaar ze opnieuw op kunnen.

Door het vele haar zie ik de ieniemienie's MarijeR hihihi dus je maiden is als eerste aan de beurt als ik het goed voor heb :o

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 22:24

Linda, gefeliciteerd met de 200 dagen! *\o/*

Gave foto's, Dyonne!

Welkom, Chantalll :) Wát een knappe hengst! :wow:
Ik ben heel benieuwd wat daar uit komt in combinatie met je merrie!

Marije, ik zie nog weinig tiet, maar je camera werkt wel perfect! :D

Ik zag bij Fiore van het weekend dan één kant een klein beetje begint te hangen (190 dagen) en het is ook haar eerste.

Ceasar, wat zijn ze bol zeg! Vooral die laatste, mijn god! :oo

Gezellig theekransje met Lady! _O-

AniekR, de jouwe zitten morgen op 200 dagen, toch?

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 22:47

Whahaa Kabayo, Lady kan wel een zusje zijn van Joan. Die trekt ook altoos van zulke "gezellige" gezichten :')

Caesar, knappe dames! Ik heb me in het vorige dbt al zitten verbazen over hoe mega rond ze was en zo te zien is ze weer uit op de titel :P

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 00:14

Pfff Cynthia, het houdt inderdaad niet op voor jou zeg. En zeker vreemd dat ze na zo'n korte periode dan alweer zeggen dat je weg moet... :(:)
Ik kan wel proberen mee te denken, maar zit alles behalve bij jou in de buurt. Waar Raisa in de opfok staat hebben ze nog drie boxen vrij, maar daar kan jij natuurlijk vrij weinig mee. Hopelijk heb je ook snel weer een plekje voor je meiden!

Maar wel erg scherp, Lies en Roos zitten morgen inderdaad op de magische 200-dagen-grens! *\o/* *\o/*

Setteli, gefeliciteerd met jullie nieuwe huis! Snap dat je helemaal blij bent om ze aan huis te kunnen hebben dan! Hier ook nog een toekomst droom (ooit...)

Linda gefeliciteerd met de mijlpaal van gisteren!*\o/*
Dan loopt Jupi gelijk met Shadylah bij ons op stal (of hadden we die conclusie al getrokken? :o :o )

Dyonne, prachtige plaatjes in de rijp! Wat is het toch een knappe merrie! <3

DL ook weer een aantal over de 200 dagen! Langzaam aan begint er toch schot in te komen (en ik vind het ook best hard gaan hoor, ook harder van vorig jaar. Maar komt misschien ook omdat het een beetje gekkenhuis is met van alles hier).

Tinniie gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst!

MarijeR, als ik jouw posts lees gaat het echt hard hoor. De eersten alweer bijna veilig, pfff!

Chantal, leuk dat je gezellig mee komt kletsen! *\o/*
Ik vind Daira een erg knappe merrie hoor!! Nou heb ik haar als enige niet IRL gezien, maar misschien stiekem mijn favorietje bij jou :o zei voor de grap nog zondag tegen Maris bij het Yazhi-proof maken van de wei; misschien kunnen we haar ruilen tegen Daira :P maar dat zal wel bonje worden Als ik zelf de ruimte had bij huis, zou ik ook wel B's willen en dan valt zoiets wel in mijn straatje :j
Oh en voor onze grote Yazhi-fan Linda hier, Daira is de volle zus van Yazhi, zij komt ook bij Chantal weg ;)

Caesar, daar beginnen ook mooie buikjes op te komen!
En inderdaad vergeleken met jouw oudste merrie valt ook mijn Roos wel weer mee O:)

Kabayo, lieve vrolijke pony! :')

Zo, ik ben weer even bij. Ik heb de maand november bijna weer overleefd. Hopelijk straks weer een beetje meer tijd en ga ik hier proberen wat vaker te reageren ^_^
Eerst maar weer eens buikfoto's maken binnenkort!

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 09:44

Haha Aniek, zowiezo denk ik niet dat je Yazhi bij Maris weg krijgt en bovendien als het veulen van Daira is afgespernd heeft Daira al een nieuwe eigenaar gevonden. {:} daar zal ze ook ingezet worden als Fokmerrie :D

Ben super benieuwd naar de veulens Aniek <3 !

Thnx allen voor het leuke welkom !

Cadlanvalley Landlord is echt superknap en mijn grote vriend ! Hij is zo leuk ! En zi knap !

En idd voor Linda : Vanety TC, Yazhi TC en Daira TC zijn volle zusters, heel grappig. 1ste is een behoorlijk extreme Sabino-Vos, 2de een Schimmel maar wel Vos geboren en de derde is Vos geboren en donkere vos gebleven.

Dyonne : ach je bent niet de enige die Vanety fan is :D die merrie kan haar eigen fanclub oprichten of fb pagina haha !