[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kiki1976

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 11:38

Hier vannacht een rustig nacht gehad tot ff voor half 6. Toen bleef die gaan tot ff voor 7 uur.
Maar vanmorgen wel weer een blije vrolijke pony.
Afbeelding
Uier vanmorgen, maar nog steeds moet die naar achteren toe voller
Afbeelding

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 12:00

Annelies dat ziet er zo goed al klaar uit toch!

Kiki nog even iets verder vullen en baby kan komen!

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 12:30

Venthe, van harte met jullie 1e veulen; fijn dat jullie erbij waren zeg!
Team Sublime, heerlijk, daar is hij dan. Lang op moeten wachten, maar uiteindelijk op het eind de turbo erop.
Cynthia, leuk dat je een geboortekaartje doet. Showen? :D
Pol, wat een heerlijk attent koppie zit er toch op. Dat blesje maakt het helemaal af. Die foto met de hond is ook geweldig!
AniekR, gefeliciteerd! Prachtige kleur, en chique voorhandje zo te zien. Mooie passende naam ook. Oh en altijd leuk, hengsten kijken. En wat kunnen ze dan mee of juist tegen vallen hè? Maar je komt in de buurt met je keuze, zo te lezen.
Wat een lieve foto's Mopjemop; echt een schatje...
Ook Chimello van harte met je veulen; aparte kleur.
Oh Vulina, die van jou mag ook weleens gaan zeg. Toi toi toi.
Jeetje Rianne, wat naar van je kat. Hoe gaat het er nu mee? Hopen dat Anouk nu ook door gaat zetten.
Whaha Tinniie, je zou er ongerust van worden; lezen over 400 dagen dracht. Pfff, het zal je gebeuren. Hopelijk laat Cheyenne haar wondertje snel zien.
Inowa, dus nu lekker verhuist!? Fijn zeg, en kan me voorstellen dat de omslag van niets naar veel werken even pittig is. Is dat dan voor een baas en thuis werken ofzo, want dit is wel heeeel veel! Ysabella is inderdaad retegaaf. Fijn dat het zo goed gaat allemaal!
Oh Peetjuh, zelfs dan nog 6x alarm! :') Dat wordt nog wat. Stoute Chinouk. En je hebt vast gelijk het nummer van de DA even gecheckt, hihi.
Wat een megagaaf halstertje KBK! En wat groeit hij zelf al heerlijk uit, mooi zeg. Die knuffelfoto is trouwens wel <3
Aaah Pretty, knuffelveulies! Heerlijk. Snel weer foto's plaatsen als bokt niet meer zo gek doet.
Knolselder, gaat ook nu wel heel erg de goede kant op zo te zien. Spannend, succes!
Hier inmiddels 2 die een paar dagen over de 11 maanden zitten, en dan ook nog 2 anderen die ook wat aanstalten maken. Krijgen we straks zeker een babyboom?! Had gehoopt dat er al wat zou zijn; niet alleen omdat juist die eerst zo leuk is, maar ook zodat we straks niet in de knoop gaan raken wat betreft wie het alarm om moet :') Voor nu heeft Sonneke hem nog om, maar dat is meer omdat zij zo laag in rang staat in die groep. En misschien is haar veulen wel degene waar we het meest naar uitkijken, dus goed zuinig op haar zijn natuurlijk ;-) In het totaalplaatje lijkt Sjirkje (juist de opperbaas) het verst, dus we zullen zien.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 12:33

Arianne:
Het gaat eindelijk stukje beter. Hij eet goed en drinkt goed en niest niet meer. Hij rochelt ook niet meer met ademhalen.

Anouk viel gisteren mn hondje aan. Terwijl ze dat anders nooit doet :=

Kiki: achteren moet inderdaad iets voller. Maar verder ziet het er al goed uit!

Geaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 12:37

AniekR Gefeliciteerd met je veulen! Gaat alles goed met de merrie nu?
Pol1: wat een knapperd!!
TeamSublime, gefeliciteerd met je veulen. Lang op moeten wachten!
Chimello: wat een bijzonder kleurtje! fijn dat alles goed is!

Zijn paar merries die het spannend maken, hoe doet de merrie van Vulina het?

Iwona: gefeliciteerd met je nieuwe plekje. Hopelijk voelt het snel als je eigen! En werken klinkt heftig, pas je wel op jezelf?!
En sterkte Rianne met je kat. Niets aan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 12:44

Bedankt voor de lieve reacties. <3

Ik ben erg benieuwd naar de komende veulentjes. :j
Lees nog steeds elke dag mee en bij.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 12:59

Je zou het denken he Rowan en Arianne... Maar vanmorgen weer minder.

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 13:20

Je zou idd denken dat het niet lang meer gaat duren he Knolselder.

Kiki idd nog een klein beetje voller he, hoewel zo ook best wel kan (hoop ik haha, anders moet ik echt nòg lang gaan wachten :P )

Toch nog een paar late veulentjes verwacht dus Geaa, AZ, Vulina,Cemlys, Chimello (mooi grullo merrietje ofzo he ;) )

Pretty, hopelijk laat Vera je dit weekend een mooi merrietje zien dan :P (hoewel ik nog steeds denk dat Clio een prachtige smoky grullo merrie gaat geven hahaha)

Rianne, hopelijk zet het bij Anouk ook door en heb je één van deze dagen een knappe beeb rondlopen :)

KBK Beertje is echt zo leuk, zo'n lieve foto's met zijn vriendje :D

Hier verder geen dekens, ik ga normaal uit van 340 dagen (maar bij Jade ga ik volgend jaar 330 tellen aangezien ze altijd zo vroeg is)

En vandaag dag 367, nog steeds geen baby, wel een heeeel klein beetje uiervordering.
Dag 363/367

Afbeelding

Wel veel zucht waardoor ze nu echt een puntbuik heeft

Afbeelding
Afbeelding

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 13:36

neeeeeee Tinnie niet bij Clio. :P
Ze heeft inderdaad zucht,maar die uier. :z Kom op nou Cheyenne!

Knolselder op die eerste foto is het net alsof er een melkdruppel aanhangt? Kun je haar testen eigenlijk of test je geen melk?

Rianne ook een teken dat de merrie rust wilt waarschijnlijk. :j

Arianne zo dat blijft ook duren bij jullie! Zijn we niet gewoon toch! Dat wordt straks denken en puzzelen wie het alarm aan moet inderdaad. :')

Kiki ze lijkt het te vertikken om dat laatste deel te vullen hé. :') :(:)

Azara ze neemt haar tijd. Ze lijkt nog wolliger dan mijn shetlanders. :')

Vera is altijd heel lief met alarm geven. Gisteren eens op de middag en heel soms eens 's avonds maar tot nu toe nog nooit 's nachts. _/-\o_
Zaterdag mocht de kudde weer de wei op en ze bleef hangen in de eerste wei..ze was liever alleen,dus nu mag ze met Clio alleen in de eerste grote wei tot het veulentje geboren is en sterk genoeg is.
Slimme merrie zorgt wel voor zichzelf en vermijdt liever de drukte.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 13:48

Daarom kijken we nu voornamelijk via de cam :D
En ga ik alleen ff poetsen vandaag

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 13:54

Arianne wordt spannend dan wie eerst zal gaan

Knolselder ik dacht ook een drupe gezien te hebben niet?

Tinniie jeetje ze neemt het wel serieus he die race voor de langste dracht :P het laatste veulen van haar zal extra speciaal zijn.

Vera zondert zich ook al af, alsof ze voelen dat er iets in aantocht is, Elsa wou gisteren zelfs niet mee met de kudde terwijl ze normaal altijd heel makkelijk is. Ben ze moeten gaan halen en ocharme Marcel staat altijd te hinniken naar haar.
Nog uiertje van gisteren
Afbeelding

Plooien zijn nu echt weg

Geaa ook nog juli.

Wollige paardjes nog amai hier al heel veel haar weg

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 13:59

Wat oudere merrie Tinnie? Best bizar puntbuik en zucht is er al uier nog ver te zoeken.

Passoa hier nu al 10 dagen over tijd :x 8)7

Afbeelding

Tiet genoeg , dubbel D

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 14:12

Word toch hoogtijd om voor sommige merrie's de BBQ te gaan inplannen ~~}>

Maar wat een verschil in uier bij sommige zeg, van dubbel D naar cup plat maar veulentjes eruit poepen ho maar :x

Al heb ik met Bo nog geen recht van spreken is nog niet overtijd, vandaag 338

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 14:16

Frustrerend vooral , bij Passoa is het ook nog eens het eerste veulen dat er van die hengst geboren wordt. Maakt de spanning nog groter. Ze zonderde zich vandaag wel wat af en liep wat meer rond. Dat maakt haar momenteel wel verdacht. Maar even later staat ze bij het hek te wachten omdat ze dr brok wil }:0

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 14:25

Tanjaatjuhh, ja idd ze wordt dit jaar 22. Passoa heeft echt veel uier, doe je ook melktesten?

Fotsy Ik hoop dat ze idd iets extra speciaal van haar laatste baby aan het maken is ja :P het langste dracht lijstje heeft ze al gehaald, maar nu gaat ze voor nummer 1 denk ik :P Elsa heeft echt al veel uier he. Ben zo benieuwd naar Marcel zijn eerste dochter (ja moet toch wel een meisje zijn na 3 hengsten he?)

Niet meer buiten willen/niet meer bij de rest is toch ook altijd wel verdacht he Fotsy & pretty..

Kiki idd, pas over 2 dagen mag je klagen :D

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 14:29

Haha idd Tinniie, maar de BBQ kan maar alvast gepland staan voor het geval ze niet luistert ~~}>
Misschien schrikt ze ervan, want ja zit genoeg aan bij d'r :Y)

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 14:30

Tinniie schreef:
Tanjaatjuhh, ja idd ze wordt dit jaar 22. Passoa heeft echt veel uier, doe je ook melktesten?

Fotsy Ik hoop dat ze idd iets extra speciaal van haar laatste baby aan het maken is ja :P het langste dracht lijstje heeft ze al gehaald, maar nu gaat ze voor nummer 1 denk ik :P Elsa heeft echt al veel uier he. Ben zo benieuwd naar Marcel zijn eerste dochter (ja moet toch wel een meisje zijn na 3 hengsten he?)

Niet meer buiten willen/niet meer bij de rest is toch ook altijd wel verdacht he Fotsy & pretty..

Kiki idd, pas over 2 dagen mag je klagen :D

Dacht ik al te zien maar soms vertekend het ook als de banden en alles zo slap wordt. Lijken ze soms oud maar zijn ze het niet. Onze merrie van 17 heeft vaak ook minimaal uier. Veulens groeien als kool van dr dus zal wel wat in zitten.

Ja ik test wel ze is nu een 6,7

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 15:08

Wow die uier van Passoa lijkt er echt klaar voor!

Evelyne ook die van Elsa,ze kan zomaar gaan! Slaap je nog goed? :') Zo spannend! Jij al hyper zeker?
Vera kan niet tippen aan die uiers hoor!

Donderdag zou het warm worden zeker? Dan floepen ze er allemaal uit. :j Mag eerder ook hoor voor sommigen van hier. Ik hou het nog op zaterdag bij Vera. :P

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 15:12

Vulina, cenlus, chimello, ik ga ook proberen tot het laatste veulen te blijven volgen hoor ;) :j
Alleen soms zal het actiever zijn dan andere keren...

Kbk, aaahhh beer spam... Leuk!!!! :D

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 15:17

Wow zoveel pagina's erbij weer.
Ik heb altijd moeite om bij te lezen na het weekend.

Chimello en Aniek: van harte gefeliciteerd!!!

Super leuk zicht zo op je camera Aniek. De 'zusjes' hebben nu allebei hun baby's *\o/*
Tof ook dat het een merrietje is en hele passende en mooie naam.

Verder zag ik ook nog foto's van de wollige halfbroertjes Ti Amo en Picasso voorbij komen. Super schattig zijn ze!

En Beertje met zijn I love mom halstertje <3 Super lieve foto ook samen met Mau.

En dan Ysabella :wow: Heerlijk dier. Echt waar! Ze doet haar naam eer aan, ze is echt een plaatje.

Verder nog een gigantische puntbuik gezien. Wat laat ze je wachten zeg tinnie.

Imperiosa zit vandaag op 337 dagen. Er zit vooruitgang in, want haar banden worden echt slapper, maar die uier hé... Die begint maar niet te vullen. Zaterdag zat er wel een beetje zucht voor en was hij een heel klein beetje opgezwollen, maar zondag weer niets meer van te zien. Ze rent ook nog gewoon rond alsof er niets aan de hand is :+ Het viel me wel op dat haar vulva opvallen langer aan het worden is.

Furioso en Sierra doen het intussen heel goed. Furioso zijn peter kwam dit weekend op bezoek en de kleine hummel durfde helemaal alleen naar hem toe lopen en begroeten =:) Stoer kereltje :D Mama Sierra laat hem intussen al met een gerust hart de wereld (uum weide) verkennen. Ik zie nu ook geregeld Furioso bij zijn tante Imperiosa spelen of slapen. Dan zou je echt denken dat hij Imperiosa's veulen is. Ze zijn alletwee zwart en hij heeft ook zo'n kolletje op zijn voorhoofd :') 1x zag ik hem zelfs zoeken naar melk, maar dat vond tante niet zo leuk :+

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 15:40

Venthe, whoehoe, bij jullie ook al een eerste veulentje! *\o/* proficiat!! :D Nu in spanning afwachten naar Venthe's kleintje!! Succes!!

Proficiat Team-S!!! Lang op moeten wachten hé! :D *\o/*

Hihi, Cynthia :') geboortekaartje! Da's wel leuk eigenlijk!! ;) T zijn toch precies ook beetje onze kindjes hé, die kleintjes van onze paardjes <3

Prachtige foto's, Pol!! :D T is echt een heel mooi popje! Benieuwd hoe ze uitgroeit!!

Ook dikke proficiat aan Aniek!! *\o/* prachtig kleintje!! :D

Nog veel mooie foto's zien passeren! Mooi hoor, Mopjemop!! Leuk! <3

*\o/* Chimello!! Proficiat!! :D

Nog steeds geen kleintje voor Vulina, ik duim hoor!!

Azare, ook spannend! hopelijk houdt ze het niet te lang voor zich!

Rianne, arme poes, is ie al wat beter dan nu? :(:)

Arianne, 11 maand voorbij, dus aftellen!! *\o/*

Crines, 337 begint ook goed te tellen hé :D hopelijk is het er snel!!

Tinniie, werkelijk, nog steeds geen veulen -O- ik zou gek komen, k hoop echt dat er snel is hoor! :j

Ysabella is echt prachtig! <3 echt ook mooie naam, past echt perfect bij haar!!

Kiki, jij ook nog steeds vol ongeduld aan het aftellen? Ik volg steeds de uierfoto's van Bo! :D

Tanjaatjuhh, arch vervelend ook al 10 dagen overtijd, ik kon er van mee praten, vervelende merries die hun veulen niet willen laten zien! Hopelijk komt het toch snel hé! De uier ziet er al stevig uit!!

Iwona, proficiat met de verhuis, hopelijk snel een thuis :j

Fotsy, daar is precies iets in aantocht, zoals je zegt! Ik duim hoor!

Knolselder, lukt het daar nog? Heb je ooit al zolang moeten wachten? Maarrrrr de melk is er in elk geval!!

KBK <3 Beer is echt té lief!!

Peetjuh, daar komen de slapeloze nachten :Z :') be prepared!!

Amai, dat waren vééééél bladzijden om bij te lezen! Mijn excuses als ik niet iedereen gehad heb, het is niet met opzet! Ik doe mijn best om bij te blijven, maar 't is zo druk!!

Hier gaat alles super!! Ons mannetje is nu 5 dagen oud en ik ben gek op hem!! <3 Wel wat problemen gehad met de merrie (die heeft simpelweg een erg rot karakter dus ze is haar kleine al goed aan het indoctrineren hoe hij best TEGEN mij is -:(-, laatst anderhalf uur geduurd eer de merrie zich liet pakken op de weide. Kleine man was pompaf van al dat lopen. Bovendien was het al donker aan het worden en begon het ook nog eens te regenen! Nu mogen ze niet meer op de weide... k heb een klein stukje afgezet. Jammer maar helaas... zo gaat die kleine binnen de kortste keren slechte manieren hebben! #) )
Maar de kleine zelf is dus wel erg schattig. Al is hij wel nog bang van mij... geen idee hoe ik dat kan veranderen... ik ben steeds rustig, maar moeder jut hem ook altijd maar op. Hij mag ook niet bij ons komen van haar enzo... ^) Hopelijk zet het karakter van de vader door want mams karakter is echt niet fijn :n
Bon, hier nog wat foto's ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 15:59

Volgens mij was die druppel van het testen. Vandaag hing er weer niets aan |(

Normaal gebruik ik geen strips. Maar ben nu toch aquariumstrips gaan halen. Alleen geeft die een kleur aan die bij geen van alles past :?

Sofie ik heb nog nooit zolang moeten wachten, vreselijk!
Wat een mooie foto's van Qui trouwens!!!

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 16:23

Die strips heb ik ook knolselder ik kijk een beetje waar het tussen past. Je moet wel de goede hebben he. Die bij ph hoort :+

Pfoeh mooie bijleespost sofiehavan!
Ik vind je veulentje echt enorm leuk!!

Mijn laptop is stuk dus kan alleen via mn mobiel :\

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 16:50

Tjonge weer een heel stuk getypt, knalt t internet er hier uit... kan ik overnieuw beginnen. -O-

Gaaf Inowa boerin geworden. Ysabella is echt heel gaaf.

Beertje is leuk, wat gaaf dat ie al met een vriendje aan het knuffelen is.

Tinniie in ieder geval begint het uier nu te groeien. Weliswaar nog niet spectaculair maar er gebeurt wat.

Imperiosa wil ook geen uier vullen... tjonge wat is dat met die dames Crines.
Hopelijk komt er dan toch snel melk.

Passoa heeft dan wel weer een enorm uier.... Hup veulen laat je zien.

He verdorie ik heb geen tweede scherm. open en nu weet ik t niet meer....
Sorry..

Oh ja wij hebben ook nog een merrie in jullie uitgeteld... en ze draagt ook altijd over dus wordt het echt juli.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 17:03

SofieHavan. Vriendin van mij had ook zo'n draak van een merrie. Niemand kon veilig de eerste tijd bij haar en haar veulen in de buurt komen. Alleen m'n vriendin zelf. Zij schermde ook altijd haar veulens af van andere paarden/veulens en mensen.
maar uiteindelijk werden het met wat geduld stuk voor stuk super lieve kroelerige veulens.
Maar Qui is een lekker ding <3

Knolserder, heb je het op het goede vakje gedaan? Als je de strip vast houd met het lange gedeelte naar ondere heb je zo op het potje de goede volgorde. En verder gewoon kijken welke het er het beste bij past.

Crines, ook nog geen uier -O-
Fijn dat het goed gaat tussen de dames en je kleine man!

Leuk halster KBK, en wat een super gave foto's weer <3

Pretty, ik blijf ook nog steeds bij mijn gok van de 27ste. Geen idee maar dat zeg ik al vanaf het begin.

tanjaatjuhh, zo'n uier dan zou je toch zeggen dat het niet lang meer kan duren. PH kan ook opeens hard dalen.

Arianne, bij jouw dus een paar dames die het spannend maken, tenminste wel qua tijd.