[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maroush

Re: Het Dikke Buiken Topic 2008 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 10:10

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 10:14

amandake: Van harte met je veulen! Volgens mij is het bevallen bij jou "besmettelijk" Haha! Nu Iris en romy nog even vannacht, die moeten ook al wel kunnen Ja Ik mis foto's van je nieuwe aanwinst!

Mauvestraat: van harte met je veulen, mooi hoor!

Annastasia: ik ben benieuwd wanneer het bij jou komt, zo bovenaan de lijst is ook maar niets Ach gut

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 10:32

Even snel doorgelezen.
Iedereen met veulen gefeliciteerd.

Amandake een ware veulenboom bij jou. Haha!

De ooievaar had natuurlijk moeite om bij jou te komen ze moest er zoveel mee nemen.
bij de kleintjes de hengstjes krijg je bij de grote dan merrie's??

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 11:02

Hier ben ik met de foto's ,helaas nog maar enkele daar de battery plat was Boos!

Dit is de papa

Afbeelding

mama en veulen (nog geen naam)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu effe Neon zoeken op bokt Knipoog

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 11:06

wat weer een leukie amandake!

stoere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 11:09

iedereen met de prachtige veulens van harte gefeliciteerd! Go jij! Go jij! ik word nu toch stiekum wel jaloerd op jullie!

mijn geduld raakt nu lichtelijk op..... zo dacht ik anderhalve week terug dat het er aan kwam en nu lijkt het of het nog 2 weken gaat duren! Gestoord
ok ze is wel helemaal slap van achteren en mooi uier die overdag nog wel wat slinkt, maar haar gedrag is zodanig rustig door de warmte dat ik het echt niet meer weet wanneer het zou kunnen komen.

als ik rond 10 uur check 's avonds staat ze heel rustig te suffen, maar ik durf dan gewoon niet thuis te slapen omdat je dan net zal zien dat het die nacht komt! zijn er nog meer mensen die hier last van hebben? Verward

silketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 11:54

bijgelezen Haha!
2 dagen nodig gehad Lachen
gefeliciteerd allemaal!!!!!!!!
wat een 'veulen-boom' als je het enkele dagen enorm druk hebt gehad !!
ons schijndrachtig dametje is naar de hengst dus hopen dat ze van die schijndracht af geraakt nu, dus als alles meezit is er bij ons ook eentje in de maak voor 2009 Haha!

amandake, volgens mij is het zwart marmer appaloosa, idintiek onze andere hengst (eranthis) als veulen en ongeveer hetzelfde uit de combinatie pipi X james verleden jaar, zwart panterbont op zwart panterbont

Wodile

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 12:06

Wodile zit vandaag op 300 dagen, dus dat begint op te schieten.
Dorcas is inmiddels al weer 9 dagen oud, wat gaat dat hard.
Hij loopt al (een beetje) mee aan het touwtje.

odique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 12:19

Mauvestraat: Gefeliciteerd, precies wat je besteld had! Mooie naam ook.
Amandeke: Gefeliciteerd, heel spectaculair die kleur.
Anastasia: Spannend!

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 12:50

Ach, wat een droppie Amandake. Erg leuke kleur ook!

@Stoere: Ja zeker herken ik dat! Rond dag 310 ging het zo hard met het ontwikkelen van de uier en het loslaten van de banden. Nu staat ze al praktisch 2 weken stil in ontwikkeling. Ook achter is alles slap en week, maar de uier maakt geen vorderingen. Ja, ik haal er soms wat vocht uit, maar dat is echt vocht, nog geen teken van hars.
Maar ja, nieuwe merrie en dus weet ik niet hoeveel zij laat zien, dus ik waak keurig. Nou ja, zet de wekker vaak 's nachts...
Gelukkig staan de paarden aan huis, dus dat scheelt weer voor mij.

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 13:26

Mauvestraat, gefeliciteerd!! Go jij! Go jij!

Amandake, weer een voor jou. Haha! Ik denk dat het een zwarte blanket appaloosa schimmel is. Ja

jessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 13:45

Iedereen met veulens gefeliciteerd!!
Amandake, apart kleurtje zeg! Heb geen verstand van die speciale kleuren maar ik denk dat ie snel gaat schimmelen Lachen
Mauvestraat, schattig veulen Ja leuke aftekeningen!

Myrdal, dikke Tes! Ze ziet er goed uit Ja Ben wel benieuwd naar jullie veulen!

Hier dag 310 maar aan merrie nog niet veel te zien. Ze staat ook 24/7 buiten dus zucht aan haar uier heeft ze niet. Bloedvaten naar haar uier beginnen wel sterk op te zetten Ja
Het zal mij benieuwen hoe lang ze het dit jaar trekt, mijn merrie is niet van de snelsten op dat vlak Haha! Ik gok (optimistisch) op 350 dagen!

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 14:36

Mijn Dikkie Dik Clown Haha! . Ze heeft het zwaar met dit warme weer ! Ach gut

Afbeelding

Afbeelding

Uier :

Afbeelding

Afbeelding

Zit toch wel duidelijk schot in, vind ik.

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 15:12

@Marlijn, haha die blos slaapt nog lekker Haha!

@Mauvestraat, gefeliciteerd met je hengstveulen Go jij! Go jij! een mooie bestelling van de ooievaar, erg mooie naam.

@Amandake, gefeliciteerd met je hengstveulen Go jij! Go jij! wat een apart mannetje, het gaat nu vlotjes bij jou.

@Myrdal, Tes ziet er goed uit, haar kontje, helemaal weg, kan je bij haar duidelijk zien Knipoog

@Stoere, Ach gut

@Wodile, gefeliciteerd met de mijlpaal.

@Keeva, mooi is ze zeg, wat is dat groen op haar been??

Vanmorgen Relana en Deluxe naar huis gehaald, het trailerladen ging wel grappig, ik dacht met Relana voorop te lopen, maar die dacht, ja dag dan gaat mijn beeb niet mee, en wou niet direct de trailer op, mijn man had Deluxe vast, daar opeens hop tilt mijn man zo Deluxe op Haha! en loopt zo de trailer in, Relana huh en gelijk mee natuurlijk, zo gepiept dus, haha, ik zei tegen mijn man dat doe je over een paar weken niet meer. Vork
Terugreis ging erg goed, afladen ging ook prima, we hebben ze gelijk in de wei gezet, alleen toen werd Relana een beetje onrustig, ze hoorde onze andere merries (waar ze altijd bij staat) en was het op en neer gehinnik, later werd ze iets rustiger, is nog even wennen.

Afbeelding Deluxe bekijkt de omgeving even goed

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 15:13

Mooi dat het goed is gegaan!
Altijd ff spannend!

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 15:32

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 15:48

aaah ik sta gewoon in de top 4 Nagelbijten / Gniffelen
ga vanavond weer op stal slapen laatste nacht dat het kan.. en gaat ook om de voorspelling
maar volgends mij heb niets gehoord dus denk niet dat ze heel veel veranderd is ook vergeten dus dat ze drachtig is.
misschien duurd het nog wel 2 week en dan ben ik er dus niet excursie van school men wat baal ik dan. zit ik in frankrijk krijgt zei een veulen. echt NIET LEUK

mauvestraat amadanke gefeliciteerd met jullie veulens

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 15:49

@TabeR, Ach gut hopelijk wacht ze niet lang meer, balen.

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 15:52

Fijn dat het zo goed is gegaan met vervoeren Monique!

Keeva: Kyara ziet er goed uit. Ja Heb je ook een uierfoto recht van onder? Uiers lijken vanuit deze hoek dikker als die van Blossom. Zij zijn groot en ik is klein!

TabeR: Ach gut

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 15:57

Kuri heeft ook een uier dat me voor de gek houdt, word er helemaal gestoord van! Dan kom ik 's ochtends op stal, heeft ze een mooie volle uier met op sommige dagen harsdruppels eraan. Ik blij! 's middags ziet het er ook nog goed uit en zodra ze 's avonds naar stal gaan (vrij laat op de avond) zitten er weer theezakjes Huilen Iemand enig idee hoe lang dit dit spelletje kan gaan duren?

Heb het verhaal van SA gelezen, over dat het eerst zucht is en dan pas hars + biest. Maar Kuri harst dus al wel... En heeft ook iemand een foto van een openstaande kling? Ik weet niet hoe dat eruit ziet, alleen wel dat de boel bij Kuri nog potdicht zit Haha!

Raya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 16:08

Hier ook eerst zucht en toen hars maar vandaag was de hars weer ff verdwenen. Lygna's uier is 's avonds trouwens voller dan in de ochtend! Vreem hoor die merries... Kan er soms geen touw meer aan vastknopen Gestoord Haha!

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 16:39

Jongens, ik heb hier iets geks, mischien dat 1 van jullie wat weet.

Ik heb hier 3 paarden en een pony staan. Tes dus uiteraard, bij haar staat een shetje in de wei als gezelschap. In de wei daarnaast staan mijn andere 2 paarden, Myrdal en Andros. Myrdal is in 2005 bevallen van Andros.
Nu is er met Tes niets aan de hand, die is de rustigheid zelve, maar sinds tussen de middag is Myrdal enorm onrustig, bleef maar langs het tussendraad tussen hun en Tes en Rambo heen lopen. Heen en weer draven. Ze heeft een compleet pad in een paar uur uitgesleten. Dus om ongeveer half 4 dacht ik. Ik draai ze om. Tes en Rambo in het andere land (komt eigenlijk nog beter uit, daar komt ze straks ook met veulen te staan) en Myrdal en Andros in het andere stuk, daar waar ze zo graag in wilde zijn.
Er moest natuurlijk wel wat gerend worden, ook Tes trok leuk een sprintje, met een schommelende buik. Maar nu is Myrdal nog niet rustig en nu juist de andere kant op, richting Tes.
Myrdal heeft sinds haar eigen bevalling en die van haar buurdame toen ze Andros net had niet meer bij drachtige merries gestaan.

Kan het zijn dat zij wat aanvoelt? Of is mijn paard ineens compleet geschift geworden. Ze is erg gehecht aan ANdros, is normaal haast niet bij haar weg te slaan en nu is ze ineens enorm gefixeerd op Tes (of Rambo mischien Knipoog ).

Iemand anders ooit zoiets meegemaakt?

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 16:44

Geen ervaring mee Myrdal, maar ik geloof best dat ze dat aan kunnen voelen Ja

TabeR, jouw geduld wordt binnenkort ook beloond hoor Ach gut En dan is het het wachten vast waard geweest Haha!

Super dat de verhuizing goed is gegaan monique4 Ja

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 17:05

even een vraagje: Shanti is gisteren eindelijk het land op gegaan. Ze geniet er zo erg van dat ik gisteren avond besloten heb haar lekker buiten te laten. Ze staat in een groep met 4 andere merrie's en 1 ruin van 21 jr. Is het verstandig haar buiten te laten? haar tepels zijn nog erg rustig (zien er een beetje uit als bij een dracht van een mnd of 8) maar ze moet nog maar een dag of 20.

Gr Esther

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 17:42

_Marlijn schreef:
Keeva: Kyara ziet er goed uit. Ja Heb je ook een uierfoto recht van onder? Uiers lijken vanuit deze hoek dikker als die van Blossom. Zij zijn groot en ik is klein!

Rechter van onder dan dit heb ik niet, Marlijn Knipoog . Ben best zuinig op m'n spiegelreflexje, en Kyara is niet zo .. eh ... fijngevoelig Haha!

Afbeelding