[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 07:54

Mukiwacobs wat fijn dat je een plek hebt gevonden. Wel jammer dat de hengsten weg moeten, of heeft dat niet met de stalling te maken?

Kathleen oh nee... wat eng. Ik duim voor je op een goede afloop.
Ja die paddocks zijn ellende.. voorlader is wel een goed idee.

Goldenarrow spannend! Ben benieuwd naar het tweede dikke buiken veulen <3

Jessicazz hoeveel paarden wel niet vreselijke jeuk hebben onder een deken. Denk dat het paard je juist reuze dankbaar is. Lekker kriebelen. Buiken naar de buik kan overigens ongemak betekenen van het veulen die wellicht druk is. Ik zou er niks aan doen en zeker niet teveel wassen. Daarbij komen ze nu ook in de rui.

Mirjamalvaro wow wat zijn die gegroeid! Bolletjes op pootjes :D

Xyaartje leuk dat de merries het zelf zo goed aangeven. De buik is heel aanwezig :j Fijn dat Maria ook goed gaat :)

Setteli altijd fijn als de camera het doet. Ik vind merrie kijken zo leuk

Luna jeej babyfoto's *\o/* Wat een dropje <3 Hele mooie naam!

Ging even hard hier :=

Charisma

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 09:45

Mukiwacobs: fijn dat je een plekje gevonden hebt! Geeft toch rust! Jammer dat er weg moeten, maar die zullen vast wel een goed huisje vinden!

Kathleen: hoe gaat het nu? Slaat de AB aan?

GA: hopelijk snel weer een baby erbij in het topic!! We zijn echt begonnen nu!!

Jeuk herken ik ook op het eind van de dracht, in combi met verharen is dat vaak een feestje!

Zondag ga ik nog eens langs bij onze dikke dame, zal proberen foto te maken!

MukiwaCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 11:34

Ja ik heb helaas niet zoveel wei kunnen regelen dat ik voor alle paarden genoeg heb. En kwa tijd red ik dat ook niet als ze elk in een ander dorp staan. Ikzelf had nog gedacht om 1 hengst te houden en dan gewoon in de kudde te zetten maar dat gaat ook niet omdat jk nog 2 jonge merries erbij heb die ook al hengstig worden. Wil niet dat die gedekt worden (en 1 welsh die dek ik zeker niet met een tinker). Dus toch de keuze gemaakt om ze allebei weg te doen. Niet leuk maar voor nu de beste keuze.

Olga89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 13:02

GEFELICITEERD Luna!!! wat een knapperd

Hier was ik jullie even kwijt maar heb wel meegelezen.

wita is nu 276 dagen, als ze weer dik 2 week over gaat zoals vorig jaar... hoef ik nog maar _O- 76 dagen te wachten...

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 16:16

Gefeliciteerd Luna!

Sterkte Kathleen. Hopelijk valt het mee.

MC wat jammer dat je hengsten er uit moeten.
Maar wel fijn dat je een oplossing voor de stal hebt gevonden.

Die van mij zit nu op 316 dagen.
Afbeelding

Afbeelding
Uier lijkt iets gegroeid tov normaal.
Maar nog lang niets om enthousiast over te worden.

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 18:27

Kathleen, toch spannend, hopelijk slaat de antibiotica aan en blijft het mooi zitten.

Er wordt voor een aantal merries toch weer spannend, wie zit allemaal veilig om te bevallen?

Satinka maakt flink werk van haar uier, elke dag vordering. Vandaag 318 dagen.

Afbeelding

Jessicazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 19:08

Vandaag grote verandering bij mijn merrie. Ze is zich nu echt aan het klaarmaken voor de bevalling. Haar uiers zitten voller, en het veulen is meer naar achter gegaan. Ga morgen alvast het alarm halen terwijl ik die volgende week vrijdag zou ophalen, maar denk grote kans op volgend weekend een veulen *\o/* :))

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 19:20

Jaja Jessica, dat schuren heeft geholpen :D

Yvk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 19:46

Yaartje ze zijn alle 2 mooi rond. Bij ons op stal ook een groot verschil hoe graag ze nog willen werken.

Spannend Goldenarrow!

Mirjam de dames zien er goed uit.

Mukiwacops fijn dat je het hebt kunnen oplossen. Wel heel jammer dat je hengsten een nieuw huis moeten krijgen.

Natasja voor jou komt het ook al dichterbij!

Tiniie dat is zeker een verschilletje

Jessicazz spannend hoor. Ben benieuwd wanneer het komt! Fijn dat je het alarm al eerder kan halen.
Hopelijk heeft ze niet te veel last van haar jeuk en blijft de baby lief zolang het nog binnen zit. :+

Jessicazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 19:47

Knolselder schreef:
Jaja Jessica, dat schuren heeft geholpen :D

Hahaha jaa dat denk ik ook >;)

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 20:10

Hier schuren ze ook echt de laatste weken tot dagen. Ik denk dat dat iets is met veranderingen in buik en uier. Mijn uiers jeukten ook als ze groeiden tijdens de zwangerschap :')

lovejouuuIB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 21:45

Sterkte Kathleen! Ik ga heel hard duimen voor je dat het blijft zitten

Ik zie al een hoop mooie buikje voorbijkomen en sommigen schieten al mooi op ! *\o/*

Zal morgen even een uitgebreide meelees post maken maar zit nu op mn mobiel.. niet ideaal

Nika vandaag op dag 254

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Heb net een nieuwe camera gekocht dus mooi excuus om weer wat mooie fotos te plaatsen :D

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 21:48

Wauw wat gaan sommige nu hard! Bijna veilige merries weer :D

Laat de volgende veulentjes maar komen.

Ik heb vandaag de nieuwe camera’s opgehaald. Morgen bevestigen en dan maandag alleen nog even nieuwe kabel om de stal te voorzien van stroom. En dan is het aansluiten en weer merrie kijken :)

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 22:04

Jessica: Knuffel voor je knappe merrie :knuffel: Hopelijk voelt ze zich al minder snel boos?
Hier is Jenny de enige die tot nu toe wat geïrriteerd begint te worden op haar buik, maar baby hield gister ook echt een feestje daarbinnen. Arme mams.
Spannend! Op naar een prachtig gezond veulen!

goldenarrow: ook een knuffel voor jouw merrie :knuffel: En het word zo te zien ook al spannend bij jullie! Nog even en we hebben echt een babyboom straks of eh hoe zeg je dat :D .

mirjamalvaro: Mooie blije merries :D ! Hoever zijn ze nu?

Mukiwacobs: Super fijn dat je een plekje hebt gevonden! Dat moet vast geen makkelijke beslissing zijn geweest om te besluiten dat de hengsten uiteindelijk verkocht worden. De keuze is begrijpelijk. Er moet wel ruimte zijn natuurlijk.
En het schiet bij jou ook al aardig op met de merries!

AM_Horses: Zeg dat wel he! Hopelijk straks gezonde veulens!

Kabayo: Ja, dat is iets wat ik heel belangrijk vind. Zelf aan kunnen geven wat voor hun op dat moment goed voelt.

Charisma: Heel benieuwd naar een foto van je knappe dame zondag!

_Natasja_: Dat schiet bij jou ook al op met je merrie! Je kan al gaan aftellen :D .

Tinniie: Hier zijn er twee dames over twee weken veilig. Nog even geduld hebben :D . Ook bij jou word het al spannend!

Yvk: apart is dat he hoe er zo'n groot verschil is tussen drachtige merries qua trainen? Ook Maria lijkt al aan te geven dat ze niet meer zoveel wilt dus we wandelen vooral buiten en dan wilt ze grazen en als ze eenmaal graast wilt ze ook niet meer weg van het gras haha.

lovejouuuIB: Dan is jouw merrie ongeveer gelijk met Zoë! Die zit nu ook rond de 254 dagen uit mijn hoofd. We moeten nog even geduld hebben voor hun veulens!

Janinevv: Merrie kijken is altijd leuk :D

Gisteren had ik hulp van een aantal kalkoenen bij Zoë en Jenny. Als ik daar in de wei rond loop word ik altijd luid begroet door de Kalkoenen. Erg leuk gezicht. De Kalkoenen zijn van september vorig jaar. Moeilijk voor te stellen dat het toen nog kleine kuikens warens:

Afbeelding

Afbeelding

Met Maria wandel ik nu vooral en laat haar dan even in de berm grazen. Vind ze heerlijk en is het er nooit mee eens wanneer we weer verder moeten lopen _O-:

Afbeelding

En onze stier vond het ook heel interessant dat we daar liepen, maar die dacht vooral: "YES! Ze komt hooi brengen!" Die rende enthousiast mee naar voren (geen zorgen. Hij staat niet alleen, maar met onze Vaars, maar die staat buiten beeld). Helaas voor hem moest die nog even op zijn hooi wachten :D :

Afbeelding

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 23:15

@xYaartje: is dat een Dexter?
Daar hebben wij er ook 2 van, moeder Fleurtje en dochter Rosalien. Fleurtje is nu drachtig van een Black Angus voor mei.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ze was zo klein dat ze aan de hondenriem kennis moest maken met het stroomdraad :=
Laatst bijgewerkt door suffie op 11-02-22 23:23, in het totaal 2 keer bewerkt

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 23:22

Heerlijk al die mooie buikjes.

Yaartje:
Sterre 238 dgn
Chablis 213 dgn
Eli 203 dgn

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 23:35

suffie: Klopt! Dexters inderdaad! Prachtig en onwijs leuk ras. Kwam er pas mee in aanraking toen ik daar de pony's begon te verzorgen en mijn pony is er geboren. De Stieren hebben we eigenlijk nooit problemen mee gehad ook. Een keer een dominante stier gehad, maar dan houd je er rekening mee.
En wat een prachtige Dexters heb je! Een zwarte en een bruine als ik het goed zie? En hoe heb je Rosalien (op de foto als kalf denk ik dan?) zo tam gekregen :D ? Mag ook via PB hoor. Dan blijft het hier over de merries :D .
En ja, die Dexter kalfjes zijn onwijs klein. Paar jaar terug een gehad die met een paar uur oud van wei 3 naar wei 2 was ontsnapt en bij papa en een andere vaars en de kudde terecht was gekomen. Tsja, toen moest ik die met een voorbijganger weer terug in de juiste wei zetten en dan is zo'n kleintje nog best zwaar :D . Papa wist gelukkig wat de bedoeling was en bleef braaf op afstand.

mirjamalvaro: Dat is nog even geduld hebben! Wel heel benieuwd naar de veulens straks! Maar ben sowieso benieuwd naar alle veulens hier in het topic!

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 00:32

Die koeien zijn schattig. <3

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 08:20

lovejouuuIB, wat een machtig mooie merrie heb je toch. Erg stoer dat zo'n tuigpaardmerrie dus hoge ogen gooit in de dressuurring en bij de geldersen.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 10:16

Aah koetjes, helaas zijn de kalfjes alweer groot voordat de buren ze op ons land zetten. Ze worden nu allemaal geboren. :=

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 14:14

Leuk die koetjes Yaartje! Is er ook een drachtig? Ik heb 2 schaapjes die ook drachtig zijn :D Dus eerst daar de camera op

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 14:30

Rensja, als het goed is onze Dexter vaars voor het eerst drachtig :D . Vergeet telkens een foto te maken voor jullie, maar zal kijken of het lukt om er vandaag een te maken! Ze heeft al best een flinke buik, maar zag de stier wel een poging tot dekken doen, maar daar rent ze elke keer van weg, dus opzicht een goed teken.
Ken ze zelf ook al vanaf dat ze geboren is. Dus extra leuk om haar ook weer moeder te zien worden. Drachtig van de huidige stier trouwens. Erg grappig ook hoe jongeren die voorbij fietsen vaak vooral erg onder de indruk zijn van de stier _O-

Lastige is alleen dat waar de hengst graag dekt waar we bij zijn de koeien dat altijd in het geheim doen wanneer we niet kijken dus ook geen precieze datum weten van wanneer ze is uitgerekend, maar we houden ze altijd scherp in de gaten zien het ook gelijk als er veranderingen optreden in ueirs etc en de fokker van mijn pony heeft ervaring genoeg daarin.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 15:37

Geweldig dat kalf in een tuigje <3

Hele mooie merrie inderdaad loveyouuu <3 <3

MukiwaCobs, fijn dat je inmiddels stallen hebt *\o/* Maar wel heel jammer dat je de hengsten moet verkopen -O-

Hier weinig nieuws, morgen op 260 dagen dus nog 2,5 maand te gaan. Zie of voel het veulen ook niet bewegen, maar de buik wordt groter dus ga er maar vanuit dat het goed gaat :+
Caresse mag eindelijk na 4 maanden weer lekker los in de paddock. Wel heel spannend maar ze gedraagt zich tot nu toe gelukkig goed :=

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 16:22

Mama to be mevrouw vaars stond net vooraan dus kon mooi een foto maken. Even voorstellen: mevrouw vaars! Hele lieve koe, maar nog een beetje schuw.

Afbeelding

En dit is papa to be.

Afbeelding

MukiwaCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 16:48

De stallen moeten wel nog gemaakt worden en geleverd. Dat gebeurd eind mei. Eerder heb ik ze ook niet nodig..