[HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 00:53

Hier nog een die verslaafd is :')

Baudyh. Duimen voor dat mooie uphill merrie veulen

Noisy. Bijna veilig *\o/*

Keresa. Spannend..

Cp. Dat is makkelijk met een eigen hengst.
Hier ook een beetje die luxe alleen dan wel allemaal met KI.

Ik ben erg benieuwd welke merrie als eerste gaat bevallen :j

Hier gaan we ook langzaam aftellen *\o/*
Afbeelding
Afbeelding
Ik zal binnenkort weer eens buik foto's maken. Zijn allebei flink aan de maat.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 07:47

Vulina schreef:
Knap hoor, dat eenmalige fokken. Ik ben soort van verslaafd, droom er bijna over :D

Is er niet een uphill zoon Baudyh, die je aanspreekt?

Jawel maar die is niet meer beschikbaar voor de dekdienst. Fashion hill. Hadden we ooit al een veulen van. Maar zolang uphill zelf nog beschikbaar is gebruiken we die graag.

Dieyar

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 10:32

Ik lees hier graag even mee.

Inmiddels zit mijn friese merrie op 324 dagen :o
Al vanaf zaterdagmiddag aan het kegelen en een ph waarde van 5, maar nog steeds geen veulen.
Ze staat op een stal voor merriebegeleiding. Ze houdt het spannend...

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 10:59

Spannend zeg Dieyar! Klinkt alsof die elk moment kan komen :D

En het lijstje weer voor vandaag!
Klopt er iets niet aan de lijst of is je merrie veilig (mini’s vanaf 300 dagen, paarden vanaf 320 dagen) en wil je erbij, stuur mij een pb en ik voeg je toe!

Jazzejam : D-Molga 331 dagen
Renske_W : Olivia van 't vöske 324 dagen
Baudyh : Zirola 321 dagen

Cp112 : SD Jolene februari/maart/april verrassing

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 12:09

Wij zijn vrijdag naar de KWPN Stallion Show geweest en wat was het weer gaaf! Wat een mooie paarden <3

Baudyh, is jouw partner de timmerman met een agrishop? Ik heb toevallig gisteren een hoop "aan tafel met" terug gekeken.

Het was niet onze intentie om onze merrie dit seizoen opnieuw te dekken, maar ik heb al wel een hengst uitgekozen :o we hebben afgesproken de bevalling af te wachten en tegen die tijd te kijken wat we gaan doen. Het werkt voor mij inderdaad enigszins verslavend en mijn man helpt me niet echt om af te remmen. Die vind het zelf net zo leuk en spoort me alleen maar aan.

Onlangs ben ik naar een fokkersavond geweest waar Floor Droge me na afloop uitleg gegeven heeft over fokwaarden, genetisch profiel en inteelt. We hebben samen naar de hengst die we dit jaar gebruikt hebben gekeken en de hengst die we op het oog hebben en dat hebben we 'per ongeluk' nog niet eens zo slecht gedaan. Best leuk om er op deze manier naar te kijken.

Spannend Dieyar! Misschien wel de eerste hier van dit seizoen :D

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 12:19

Zelf baal ik er meer van dat de merrie straks met verlof moet, ben zelf meer van de sport. En daardoor erg blij dat ze voor volgend jaar volop de sport in mag.

Ondanks dat een veulen wel erg leuk is en een hengst uitzoeken. Gelukkig staat er een andere merrie klaar om dit jaar gedekt te worden. Maar die moet eerst nog voor de keuring.

Mocht zij geen ster worden, dan komt er ook geen veulen bij.

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 12:20

Nog een verslaafde hier hoor, kan niet wachten tot mijn andere merries oud genoeg zijn.. :')

Ga dit jaar wel laat dekken (nu een vroeg veulen) zodat ik straks extra lang nog door kan rijden, kijken of we dat Z2 door gaan kunnen komen :Y)

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 12:27

Wij hebben een fokkerij, dus hier komen er sowieso :)) Dit jaar is maar een mager jaar met maar 1 veulen, maar dat heeft meer met verkoop te maken. Als alles vol raakt hebben we volgend jaar 5 veulens *\o/* Ik vind dat altijd zo gezellig al die ronddartelende babies.

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 12:33

AndreaB schreef:
Wij zijn vrijdag naar de KWPN Stallion Show geweest en wat was het weer gaaf! Wat een mooie paarden <3

Baudyh, is jouw partner de timmerman met een agrishop? Ik heb toevallig gisteren een hoop "aan tafel met" terug gekeken.

Het was niet onze intentie om onze merrie dit seizoen opnieuw te dekken, maar ik heb al wel een hengst uitgekozen :o we hebben afgesproken de bevalling af te wachten en tegen die tijd te kijken wat we gaan doen. Het werkt voor mij inderdaad enigszins verslavend en mijn man helpt me niet echt om af te remmen. Die vind het zelf net zo leuk en spoort me alleen maar aan.

Onlangs ben ik naar een fokkersavond geweest waar Floor Droge me na afloop uitleg gegeven heeft over fokwaarden, genetisch profiel en inteelt. We hebben samen naar de hengst die we dit jaar gebruikt hebben gekeken en de hengst die we op het oog hebben en dat hebben we 'per ongeluk' nog niet eens zo slecht gedaan. Best leuk om er op deze manier naar te kijken.

Spannend Dieyar! Misschien wel de eerste hier van dit seizoen :D

Zo'n avond klinkt interessant! Mag ik vragen waar dit is geweest ? Ik wil zelf ook meer weten en ook over de periode dat het veulen komt en daarna. Ik merk dat er hier in de omgeving erg weinig is.. ook bij dierenartsen zelf.

Hier worden de dames ook weer gedekt. Deze heb ik puur voor de fokkerij. Ik hoop dit jaar weer een rijpaard te kunnen kopen!

Heeft iemand een linkje naar goede ph strips ? Stapjes moeten zo klein mogelijk zijn toch?

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 14:57

Lavitabella, deze avond was in Diever georganiseerd door het KWPN. Een informatieavond over de geboorte van een veulen lijkt me ook nog wel interessant, maar zoiets ben ik nog niet eerder tegen gekomen.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 15:43

Net ff voor gezeten. Nog best lastig. :')
Afbeelding

Andere merrie heeftnog genetisch profiel, dus met scoreformulier ernaast. :')

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 17:04

AndreaB schreef:

Ha ha ja dat klopt. Knap dat je dat wist of dacht

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 17:45

baudyh schreef:

Een tijd terug heb je eens geplaatst dat je distributeur van paardenvoer bent, dus dat in combinatie met je partner die bij "aan tafel met" was en de dingen die hij in het interview gezegd had maakten de optelsom.

Mirjam, je kan een aantal punten van je merrie die je verbeterd wilt zien in de zoekfunctie activeren en zo zoekt hij een hengst uit die aan je selectiecriteria voldoet.
Als je bv. meer maat wil fokken dan vul je achter stokmaat een waarde boven de 100 in (bv 103).

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 17:58

Ja hij zit in de fokkerijraad voor de tuigpaarden van regio noord. Nav het gesprek over inteelt in de afgelopen “ in de strengen” vroegen ze of hij ook aan tafel wilde bij Charlotte dekker.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 18:26

AndreaB schreef:
baudyh schreef:

Mirjam, je kan een aantal punten van je merrie die je verbeterd wilt zien in de zoekfunctie activeren en zo zoekt hij een hengst uit die aan je selectiecriteria voldoet.
Als je bv. meer maat wil fokken dan vul je achter stokmaat een waarde boven de 100 in (bv 103).

Oh echt :oo
Ga daar ook eens mee spelen dan. :D
Dank voor de tip!!

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 19:36

Pfoe ligt het nu aan mij of is dit toch echt meer buik dan pony? :+
Op de 287 dagen.. Nog 33 tot we ook op de lijst mogen :roll:

Afbeelding

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 19:37

Lekker buikje :D

Hier nog 14 dagen en dan de eerste op de veilige lijst :):)
Binnenkort maar eens de camera boven de stal installeren.

keresa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 19:46

Afbeelding
De dikke buik van vandaag nog 13 dagen

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 19:52

Ohh spannend mirjamalvaro! Komt snel dichterbij... Nog niks spannends bij de veilige merries gebeurd??

MuroniaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 19:54

Er komen toch steeds meer in de buurt nu. Zal niet lang meer duren voordat het eerste kleintje zich komt melden, wat leuk!

Ik vind fokken ontzettend leuk, ondanks dat ik ook weet wat er mis kan gaan. Zo'n bijzondere ervaring, dat er een klein levend wezentje loopt uit een combinatie die je zelf hebt bedacht. Ons eerste fokproduct is naar Duitsland verkocht, maar verder zijn ze er allemaal nog tot nu toe. Mijn huidige fokmerrie is ook bij ons geboren bijna 17 jaar geleden. Ik vind het rijden en de wedstrijden ook erg leuk en daarom ben ik blij dat ik een paard heb voor de fokkerij en daarnaast nog rijpaarden. Wainonia wordt nu 17 en ik hoop dat ik er nog 1 of 2 uit mag fokken. Daarna is het klaar voor haar. Dan is haar dochter aan de beurt, dus daar kan ik nog mee verder.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 19:55

Hoe kort/ lang van te voren laten jullie dichtgezeten merrie open halen.
Het liefst zo kort mogelijk maar ja. Zirola zit meestal wel rond de datum. Denk dat we het vw even laten doen

jazzejam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 20:21

Spannend, Diejar. Valt me wel op dat Friezen vaak een kortere dracht hebben. Kan toch niet lang meer duren in iedergeval.

Mirjamalvaro dat met genetisch profiel is best interessant. Ik heb hier ook naar gekeken en gebruikt om mijn keuze te bevestigen.

Keresa die heeft er in iedergeval nog lekker zin in. En 13 dagen is zo voorbij.

Salatiga1995 begint toch ook op te schieten nog 1 maand geduld. En je kunt er ook op.

Hier nog niks spannend. Wel steeds meer zucht maar uier lijkt juist weer slapper. :P

lovejouuuIB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 20:26

Vulina schreef:
Knap hoor, dat eenmalige fokken. Ik ben soort van verslaafd, droom er bijna over :D

Ik zou wel willen maar financieel is dat toch wel even een dingetje :')

Voor ons nog 68 dagen en 53 tot veilig

Afbeelding

Afbeelding

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 20:38

Ben jaloers op jullie dat jullie er al zo dicht bij zitten!

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 21:13

Ik ben heeeel blij dat ze zo vroeg is, moet er niet aan denken als ik nu nog zo mega lang moet wachten O:)

Pff jammer jazzejam! Heel benieuwd wie af gaat trappen...
Komt ook dichterbij lovejouuu!