[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ivy_power89

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 14:21

Hier 159 dagen onderweg. Nog heel even en we zitten op de helft.
Merrie op stal welke drachtig is van mijn hengst zit nu pas op de 110 dagen dus over geduld gesproken haha

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 14:31

Ja hoor Linda,
Red dun overo APHA merrie, drachtig van black tobiano hengst, homozygoot tobiano

Afbeelding
Afbeelding

:D

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 14:35

Leuke foto's Dyonne, mooi altijd met het vries weer.

Tinniie, gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst!
Leuke aftekening heeft dat veulentje op de foto.

Hier nog 28 dagen tot de eerste veilig kan bevallen en minder dan 7 weken tot de uitgerekende datum O:)
Binnenkort begint het uier checken in de ochtend ook weer.
Party Girl loopt 6 dagen achter op Daisy maar van haar verwacht ik wel dat ze overtijd gaat.

De kou ben ik erg blij mee. Heerlijk zo met het zonnetje, heel wat beter dan een paar graden boven nul en regen en wind. Helemaal geen modder nu, heerlijk!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 14:44

Heerlijk hé dit weer?
Super voor de paardjes en hun baasjes! Alleen koude handen :')

Tinnie gefeliciteerd,leuke nieuwe aanwinst,dat veulentje,wat een heerlijk smoeltje. <3

Dyonne de uitstraling van jouw merrie doet me denken aan mijn Ella. Wat een leuk ding! <3 <3

Het komt echt al dichtbij voor sommigen! Ik spring mee op de boot van maart. :D En Karin draagt maar rond de 325 dagen O:) O:)
Gaat snel zo.

En jaaa nog een maandje en de dagen lengen! :D :D :D

Cynthia ik hoop dat je wat kan met de tips! De kracht van bokt is groot voor zo een dingen. :j :(:)

Linda hele leuke mijlpaal die 200 dagen! Nu op naar een nog leukere,de 300.. :D :D

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 14:50

oeh Pretty, Maart klinkt al heel dichtbij :):)
bedankt :D 300 is inderdaad een NOG leukere mijlpaal, maar eerst nog 250 als tussen stapje :') hahaha.

Leuk dier Tinniie, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!
Oh ja jij was de kleuren-freak ;) haha sorry soms weet ik nog niet goed wie ook alweer wie was :o

Marije, :wow: wow dat gaat pas hard! haha je bent er al bijna... Zoals je zegt; voor jou begint het uierchecken al bijna weer. Leuk :):)

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 14:54

Bij ons op stal mogen we nog beperkt gebruik maken van het land, dus Tiana kon nog even heerlijk van het zonnetje genieten met haar vriendin.

*Leuk detail: de witte pony was vroeger dikke vriendinnen met mijn eerste pony. Daarna raakte ze bevriend met mijn tweede paard en nu is ze dikke mik met mijn derde paard <3 alsof zij ze voor me goedkeurt hihi

Afbeelding

Vorige winter ben ik nieuw op deze stal gekomen en mocht ik Muffin gebruiken als paddockmaatje voor Tiana, zodat ze toch wat kon socializen. In het weideseizoen zou ik dan kunnen kijken wie ze als vriendin uit zou kiezen en kijken of ze daar 's winters ook mee in de paddock mocht. Op mijn vorige stal had Tiana 2 vriendinnen waar ze altijd uitgebreid mee deed knuffelen en Muffin is daar niet zo van, dus ik had eigenlijk verwacht dat ze op zoek zou gaan naar iemand die dat ook fijn zou vinden. Maar niets is minder waar, want ze brengt al heel de zomer met Muffin door en nu nog steeds hihi

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 15:01

Wat fijn is dat Andrea dat dat paard altijd dikke maatjes blijft met de jouwe.
Heerlijk nog even op het land!
Ik heb er nog drie (de jonkies) op de wei en de rest loopt van 7 tot 16u30 op de paddock elke dag.

Ha Linda jij doet nog een tussenstop op 250. Ik spring liever direct naar die 300 want dat betekent camera weer aan,uierchecks en de hele bataklan. :):)

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 15:08

Prachtige foto's met dat winterlandschap en ijs. Helaas vanochtend zelf geen tijd voor gehad, vind dat altijd wel mooi van die sfeer plaatjes :D

Klinkt inderdaad alsof ze je nieuwe paarden goedkeurt Andrea, fijn dat ze allemaal goedgekeurd zijn :D

Die Veerstalhoeve ziet eruit als een hele fijne stal! :j

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 15:10

Wat fijn dat ze vriendjes zijn :j
Hier staat alles gewoon op de wei. Merries nog altijd dag en nacht, hengsten alleen overdag. Dat is inderdaad wel fijn, wat Marije ook al zei; ze lopen nu toch niks kapot :D geen blubber, dat is wel heeeeel fijn :j

Pretty, hahahaha ja ik zou ook liever naar 300 springen!!!
Maar stapjes van 50 dagen tellen net makkelijker dan 100 ;)
Bucks vrijdag trouwens op 150, dat lijkt echt nog een EEUWIGheid te duren.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 15:18

Tinniie schreef:
Silly wij zitten ongeveer gelijk dan :) hier 2 die nog 102 dagen moeten :)

En ik heb nog een drachtige merrie bijgekocht :D zondag halen we haar op in Frankrijk :D

klopt inderdaad, ze moet nog 105 dagen voor ze op de 340 dagen zit.

jij bent wel heel vlot Fotsy haha, eind December gaan de dagen pas weer langer worden :P

Welke is dat Daph? Ben niet nieuwsgierig hoor ;)

Tinnie, die is echt prachtig! En nog een vlek te verwachten :D , wanneer is die uitgerekend?

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 15:52

Tinnie wat een knapperd!!! Inderdaad wanneer is ze uitgerekend?

Wat een fijne plaatjes toch met dit weer.

Marije voor jou komt alles echt al heel dichtbij!

Kan niet wachten tot de eerste uier foto's enzovoorts!

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 16:02

Whoops! Sorry Linda, helemaal vergeten om jou te feliciteren met de 200 dagen mijlpaal. Bij deze dan:
Gefeliciteerd!! :D :')

Knappe dame Tinnie. Wanneer moet de baby komen van deze knapperd?
Ik zag dat je Crome weer verkoopt? Toch niet helemaal wat je wilt?

Met de kerst kunnen we heerlijk met z'n allen buik staren bij Marije :9

Ik vind dit weer ook heerlijk. Dit mag wel blijven. Die blubber hoeft voor mij niet.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 16:13

linda2008 schreef:
Wat fijn dat ze vriendjes zijn :j
Hier staat alles gewoon op de wei. Merries nog altijd dag en nacht, hengsten alleen overdag. Dat is inderdaad wel fijn, wat Marije ook al zei; ze lopen nu toch niks kapot :D geen blubber, dat is wel heeeeel fijn :j

Pretty, hahahaha ja ik zou ook liever naar 300 springen!!!
Maar stapjes van 50 dagen tellen net makkelijker dan 100 ;)
Bucks vrijdag trouwens op 150, dat lijkt echt nog een EEUWIGheid te duren.

Ach kijk naar mijn onderschrift,Ella is nog minder. Maar ik word tussendoor natuurlijk hopelijk wel verwend met veel om naar uit te kijken. :P

De blub is mooi aan het drogen hier en dat is echt ontzettend fijn. Geef me maar de hele winter van dit weer! _/-\o_

Karin heeft een verleden met placentitis en vervroegde uiervorming,bedacht ik me gisteren dus ik heb voor het eerst eens gevoeld. Niks te voelen,alles mooi rustig en zijzelf voelt zich ook heel erg goed deze dracht dus ik heb er vertrouwen in. +:)+
Bij de anderen kijk of voel ik nog niet.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 16:40

das destiny van emmy, natas ;)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 16:52

ohh wat leuk! Wist wel dat ze gedekt had, maar niet dat het gepakt had.
dus 3 Alitjes op stal :D, neem aan dat Juicy en Bella ook weer drachtig zijn tenminste.
En een Bellmannetje, wordt een bonte boel daar haha

Ben weer heel erg benieuwd :P

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 16:54

Noisy :') hahaha bedankt hoor :D

Pretty, zo is het! tussendoor hopelijk al veel moois!! :D
Ik kijk ook vooral uit naar de eerste, daarna pas toeleven naar de tweede denk ik :)

Rowan, de eerste uierfoto's betekend een soort start van het seizoen, hihi dan word het inderdaad al spannender :):)

Ben het met iedereen eens dat dit weer beter is dan de blub-zooi.
Maar hoe doen jullie dat toch allemaal met water... Mijn leidingen zijn bevroren, dus emmers sjouwen, ijs hakken, dat vind ik toch altijd wel zwaar hoor :o :') hihi

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 16:57

tja die van mij staat in een stal met uitloop dus ze maakt gebruik van het water uit de automatische drinkbak.
Alleen per 1 feb gaat ze naar de kapschuur, dan moet ik ook sjouwen, ik denk dat ik dan maar zo'n H2O zak aanschaf, is makkelijker denk ik

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 18:32

Linda ik zorg dat de slang van mi water pomp goed in de grond zit met een touw eraan vast. Dan de gewone slang goed leeg gooien. En zorgen dat ik voldoende water heb staan voor de vries periode dat zodra het dus donderdag en vrijdag 8 graden word ik weer water kan pompen :)

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 18:46

Ik heb het onder mijn afdak vol met opvangbakken en baden gezet water genoeg na de laatste regenperiode :P af en toe doorhakken, maar meestal blazen de paardjes er zelf een gat in.

Bij mijn moeder is het makkelijk, drinkbakken met vlottersysteem en verwarmd tot aan de drinkbak :P

Ik maak me meer zorgen over pulp. Straks is het pulpwater bevroren voordat die geweekt is :(

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 18:52

Vind het ook koud. Natuurlijk beter dan de blubs maar trainen word zo niks. Was wel fijn geweest om even te longeren na haar blessure. Het gaat nu weer goed met haar! Water hebben we in de stal en in de paddocks een water ton. Dus even doorbreken is het weer goed.

Cynthia jeetje hoeveel pech kan je hebben. Was dat die stal met binnenbak waar je weg moet? Hoop dat je snel wat vind! Anders mogen ze wel bij mij thuis komen! Maar Friesland zal wel te ver zijn :P

Wow sommige nog maar 100 dagen of minder... Dat is al wel heel dichtbij. Gelukkig is het over 200 dagen alweer zomer! Afbeelding

Tinniie knap meisje zeg!

Ik hoor jullie over tietfoto's. Heb maar even een gemaakt :D je ziet echt niks, maar ik zie wel iets verandering. Niet dat het voller is ,maar de tepels staan wel iets verder uit elkaar. Vanaf wanneer begint het uier eigenlijk te groeien?
Afbeelding

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 19:12

Brrr ik vind dit weer ook maar niks, Mn handen staan al vol kloven, maar das misschien wel mijn eigen shuld, ik haat werken met handschoenen..

Uierfotos laatste maand ofzo? Dan zie je pas echt goed de verschillen.

Cynthia, een ongeluk komt helaas nooit alleen, hopelijk heb je het ergste nu gehad en kan het vanaf nu alleen maar beter worden. Ik duim mee dat je spoedig een leuk plekje vind!

Bedankt allemaal ben ook heel blij met onze nieuwe aanwinst :D

Noisy schreef:
Knappe dame Tinnie. Wanneer moet de baby komen van deze knapperd?
Ik zag dat je Crome weer verkoopt? Toch niet helemaal wat je wilt?

Veulentje zou voor april zijn, ik hoop dat ze nog een iets specifiekere datum kunnen geven, maar ik dacht dat ze natuurlijk gedekt was, dus het zal een schatting blijven denk ik..

Ja we hebben haar te koop staan maar het gaat niet zo'n vaart lopen denk ik. Wel heel veel interesse, vanuit heel Europa, maar iedereen wil ze eigenlijk zonder veulen, om mee te rijden.
Tis een super merrie, maar eigenlijk gewoon té goede papieren. We zouden elk jaar een sportveulen van haar moeten fokken en dus laten dekken door een goedpresterende hengst van dat jaar.
Maar daar ligt onze ambitie eigenlijk niet, we willen liever leuke, lieve, allround veulentjes uit onze eigen Arany fokken, liefst met een mooi kleurtje. Dus verandering in plannen he :)
Ik denk dat ik haar kortelings wel overal ga afhalen , ik wil haar niet hoogdrachtig gaan verkopen en transporteren. Als ze dan haar veulentje gekregen heeft kunnen we haar dan terug aanbieden...

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 22:14

uierfoto's zijn inderdaad pas voor de laatste maand, nu mag je eigenlijk nog geen tot weinig verandering zien of merken.

ik kijk ook wel af en toe eens, zoals Pretty aangaf voor placentitis maar meer niet
klinkt goed bij Karin +:)+

mooi maar koud weer, tenen, benen, handen brrrr :brr:
en hier mogen ze van manlief ook niet op het gras met dit weer, als het bevroren ligt dan lopen ze het gras in plaats van de ondergrond kapot zegt hij |o
hier moet het echt hard vriezen opdat de drinkbakken in de stal bevriezen, die buiten ja, ijskappen, water afkoppelen en dan met tuinslang rondgaan.

positief blijven he zoals kabayo nog 200 dagen en het is zomer *\o/*

marijer wow das echt niet meer lang,
oh ik voel de kriebels al tot hier en ik moet nog melktesten bestellen en halsteralarm en en en 8)7

kent iemand toevallig iets van sarcoiden en dracht? mag via pb ook hoor
maar Flo had vorig jaar twee scarcoiden in haar lies, dicht bij haar uier, DA in kliniek zeiden dat ik er niks mocht aan doen, nu sinds ze drachtig is, zijn ze helemaal verdwenen, niks maar dan ook niks meer van te zien. Kan dit zomaar?

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 23:37

Meiden, ik probeer morgen weer wat uitgebreider te reageren, maar ik wil nu graag iedereen bedanken voor de lieve berichtjes, de hulp, de plekjes die worden aangeboden (al is het aan de andere kant van het land :+ ), de pb'tjes met tips. Bokt kan echt heel mooi zijn!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 23:39

Ik hoop dat het je iets van troost geeft :(:)

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 12:07

Ik meld me hier ook !

Ik ben een fanatiek Welsh B Fan.

Op het moment 1 merrie drachtig, hadden er twee moeten wezen maar mijn oudere fokmerrie had er geen zin in dit jaar dus maar een jaar over.

Daira TC (Eigen Fok)
v. Alex Dai
m. Lakeway's Glorious Hazel *keur*

Deze merrie verwacht 1 April 2017 haar eerste veulen ...

Afbeelding

Afbeelding

Dit is de Pappa, waar ik vorig jaar een schitterend hengstveulen uit mijn oudere merrie heb gefokt.

Cadlanvalley Landlord (V. Boston Bonaparte)

Afbeelding