[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 09:34

Dat had ik ook gehoopt bij maylinn toen ik fotos liet maken :')
Die is echt diik! En dat is helaas ook zichtbaar op de fotos haha

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 11:01

Voor iedereen die gevraagd heeft hoe mijn vakantie was: Heerlijk! Weekje Mallorca met een vriendin. We hadden goed weer, zo'n 25 tot 30 graden en hebben één middag regen en onweer gehad. Verder lekker op het strand gehangen, heerlijk gegeten, de hoofdstad bezocht en gewoon lekker rustig aan :)

DL, wanneer is Fab uitgerekend?
edit: Ah, ik zie het al :) Je weet het niet precies.. Spannend :j

Fotsy, nog steeds in de kliniek? Wat is er aan de hand? :(:)
Edit; Fijn dat ze vandaag naar huis komt!

AZ, hoe is het met de kleine man?

Welkom, stal HD :)

KIki, ik heb even gemist dat Bo ziek was, maar ik ben blij dat het nu weer beter gaat. Hopelijk blijft het zo!

Pretty, wat zien je haarballetjes er schattig uit zo :)

Succes maandag met de start bij je nieuwe baan, Aniek! hopelijk voel je je dan gewoon weer goed.

Welkom, Skaay. Wat een prachtige kleurtjes heb jij!!! <3

Daisje is morgen 4 maanden drachtig, dus tijd voor een nieuwe foto-update :) Gisteren voor het eerst weer naar de poooowny's geweest na mijn vakantie. Een stukje met Dais gewandeld en even aan de hand gedraafd en dat zag er best goed uit *\o/*

amyz

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 13:43

Ik ben er weer hoor! Was even zo druk met shows etc :o
Niet bijgelezen, maar vanaf nu heb ik het rustiger dus ga ik mn best weer doen :D
Nas wordt al dikker :oo vandaag 70 dagen!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 18:45

Ahum, ik loop ook alweer achter :o

Cynthia, dat klinkt als een heerlijke vakantie :j

Kiki, wat fijn dat het de goede kant op gaat zeg, hele opluchting!!

Pretty, mooie foto's! Wat een schattige beertjes zo :) ik vind ze altijd wel leuk als ze fluffy worden, maar mijn fluffy stond zich vandaag rot te zweten in het zonnetje :(

Mathilda, wat leuk dat je mee komt praten :D
Ben echt heeeel erg benieuwd naar je kid-kids!!

Skaay, leuk! Je bent er ook weer bij met de champies :D
En je grullo ijslander :~ gaaf zeg!!
Ben benieuwd wat er allemaal voor moois uit gaan komen!

Rowan, dat word al heel spannend zeg! Zal vast niet meer 3 maanden voor de datum zitten zo te zien, leuk!!

Annelies, lekkere penny-poets-dag gehad? :') hihi
Knappe knappe knappe charlie!! Ben zoooo benieuwd naar haar wish baby!!

Marije, tja jouw merries zijn verder dan die van mij, maar ik heb ook al last van het feit dat ik geen foto's durf te plaatsen :') haha

Ik hoop dat ik niemand vergeten ben :o
Anders... Sorry!!! Bijleesposten ben ik niet zo'n ster in.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 19:26

skaay wat een leuke kleurtjes hebben jouw paardjes zeg, ben benieuwd naar de veulentjes

Cynthia, heerlijk he, vakantie, maar thuiskomen is ook weer fijn :)

pff kiki, gelukkig gaat het nu beter, spannend hoor

Annelies, wat is charlie toch een knapperd, ben zeer benieuwd wat ze er nu weer van gemaakt heeft

pretty , mooie dames heb je hoor, zien er al echt uit als winter wolletjes met buik

heb ik nog iets overgeslagen? :o

wij hebben hier een ontzettend gezellige dag gehad met Chardy en haar moeder, ze hebben supergave foto's gemaakt van mijn paardjes, ook van de drachtige dames , dus die kan ik nu ook even laten zien hier

dit is Camille, nu 5 maand drachtig, eerste veulen

Afbeelding

en Glowy , nu 8 weken drachtig, vijfde veulen

Afbeelding

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 20:00

cynthia, wat heerlijk uitgerust na een vakantie, super

Lily staat ondertussen thuis en mams was very happy, wat zeggen ze dat merrie's er niet vanaf zien als veulens vertrekken, die haar blik man, niet normaal, eerst ongeloof en dan blijdschap <3 , ze week geen meter van dochterlief haar stal vandaag. Zij was er duidelijk nog niet klaar mee hoor. :D

zien er goed uit jolandje en al lekker in het winterhaar, die zijn er snel bij en vandaag 22 graden, lekker warm voor de beestjes. Aan Camille is nog niet veel te zien maar is normaal he.

DL nog nieuws?

amyz ook al 70 dagen amai het gaat snel nu

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 20:28

Knolselder, en gelukt om alles weer uit de knoop te krijgen? Mooie zwarte hoor.

Inowa, ons ontstipt? Dat kan toch niet zomaar _O- Gelukkig heb je ons weer gevonden.

Chynthia, zo te horen lekker genoten van je vakantie.
Gelukkig loopt ze weer beter.

Pretty, ik snap wat je bedoeld, net alsof ze daar een klein zwembandje hebben := Heeft Bo ook daar en krijg het ook niet goed op de foto. Maar mooi span heb je.

Justlizz, jullie ook alweer de eerste mijlpaal.

AniekR, hopelijk valt het mee en krijg je geen griep.

Welkom Skaay, oei mooie kudde heb je <3

Hopelijk valt het mee Luna2006 en worden je paardjes niet ziek.

Jolandje, leuke foto's. Lekkere buikjes al.

Fotsy, wat lekker dat Lily weer thuis is. Mooi he om te zien hoe moeders dan weer reageert <3

DL, hoe is het met je merrie? Toch niet stiekem al van het veulentje aan het genieten he :D

Zo vandaag openhuizen route gehad, gelukkig niet voor niks. Hoorde van andere al dat ze helemaal geen kijkers gehad hadden.

Met Bo gaat het de goede kant op. Tot op heden nog steeds koortsvrij. Nog wel een klein beetje snot nu. Soms helder en soms wat wittig.
Vandaag de laatste metacam gegeven en de sulfatrim was al op.
Wel geef ik d'r af en toe wat wilgentakken nu, niet teveel gewoon een paar takjes.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 20:35

oh goed zo kiki, ja wilgentakjes, ze eten het graag en mij is verteld dat paarden dit eten tegen de hoofdpijn, dus zal haar snotvalling goed doen

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 20:44

Ja had ik ook gehoord en dat het ook ontstekingsremmend werkt.
Kan ze zo bij ons op stal plukken staan nl een paar wilgenbomen naast hun wei.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 20:55

Ik ben nog niet aan mijn kapsalondagje toegekomen :')
Er was wat tussengekomen en ben halsoverkop naar een nieuwe aanwinst gaan kijken :')

Wilgentakken zouden een soort natuurlijk peniciline bevatten inderdaad. Zou ook wat helpen bij wormen heb ik wel eens gelezen.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 10:07

Jolandje, thuiskomen is inderdaad ook altijd weer fijn. Weer lekker bij mijn vriendje en beessies :)
Aan Camille zie je nog niet zo veel, maar Glowy zeg :wow: Die lijkt wel 11 maanden drachtig zo :)

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 10:20

Cynthia82 ik vind thuiskomen ook altijd weer fijn. Lekker thuis bij je eigen ding. Heerlijk.

Idd glowy zie je al wel en camille nog niet. Maar dat komt nog wel hihihi.

Annelies vertel vertel. Wie is je kudde komen versterken??

Wilgentakken moet ik ook eens gaan scoren. Is idd erg gezond.

Gelukkig gaat bo weer wat beter. Hopelijk een voorspoedig herstel.

Ik heb ook even bekeken hoe lang mijn dames al drachtig zijn. flirtje zit op 10 april op 320 dagen en is nu zo'n 130 dagen drachtig. En chakira is op 24 april 320 dagen drachtig en zij zit nu op zo'n 116 dagen dracht. Schiet al lekker op zo. :D

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 10:32

:D

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 10:37

Star zit vandaag op 150 dagen :) weer een soort van mijlpaal bereikt :)

Mathilda, vind je dat opschieten? Ik vind het maat lang duren hoor :') vooral als je bedenkt dat je de hele winter nog door moet :(

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 10:38

Bo vandaag op 140 dagen dracht. Gaat snel

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 10:39

Ook maar eens gekeken, Neon is 121 dagen drachtig. :D

Edit: Roos zit op 137 dagen.

chrisje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 12:25

Wel toevallig ik ben ook precies afgelooe week in Mallorca geweest. En IND die onweer regen dag meegemaakt.
kiki1976 schreef:
Knolselder, en gelukt om alles weer uit de knoop te krijgen? Mooie zwarte hoor.

Inowa, ons ontstipt? Dat kan toch niet zomaar _O- Gelukkig heb je ons weer gevonden.

Chynthia, zo te horen lekker genoten van je vakantie.
Gelukkig loopt ze weer beter.

Pretty, ik snap wat je bedoeld, net alsof ze daar een klein zwembandje hebben := Heeft Bo ook daar en krijg het ook niet goed op de foto. Maar mooi span heb je.

Justlizz, jullie ook alweer de eerste mijlpaal.

AniekR, hopelijk valt het mee en krijg je geen griep.

Welkom Skaay, oei mooie kudde heb je <3

Hopelijk valt het mee Luna2006 en worden je paardjes niet ziek.

Jolandje, leuke foto's. Lekkere buikjes al.

Fotsy, wat lekker dat Lily weer thuis is. Mooi he om te zien hoe moeders dan weer reageert <3

DL, hoe is het met je merrie? Toch niet stiekem al van het veulentje aan het genieten he :D

Zo vandaag openhuizen route gehad, gelukkig niet voor niks. Hoorde van andere al dat ze helemaal geen kijkers gehad hadden.

Met Bo gaat het de goede kant op. Tot op heden nog steeds koortsvrij. Nog wel een klein beetje snot nu. Soms helder en soms wat wittig.
Vandaag de laatste metacam gegeven en de sulfatrim was al op.
Wel geef ik d'r af en toe wat wilgentakken nu, niet teveel gewoon een paar takjes.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 12:36

Wat fijn dat ze weer thuis is Fotsy!

En Bo nog een paar dagen koortsvrij en medicatie er langzaam af, top! *\o/*

De meeste zijn echt al heel ver zeg, halverwege alweer zowat! Nu nog die laaaaange winter door ja :=

Hier zitten we vandaag op 81 dagen. En de dame gaat inclusief pinda gezellig mee op wedstrijd <3 Grotendeels voor spek en bonen want we zijn absoluut niet winstwaardig qua voorbereiding en ik weet zelfs niet eens of ik de proeven wel uit ga rijden, maar ik ben al heel blij als ze toch nog een keertje mee kan. Kans is best reëel aanwezig dat dit Miep's allerlaatste wedstrijd wordt. We gaan dus gezellig samen met een grote bak appels en wortels heen, nog één keer een feestje vieren :D

Zo maar eens gaan kijken hoe mijn hangbuikzwijntje er bij staat <3

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 16:30

Pff de winter hou op en hou stil :P Echt zo geen zin in!!

Afbeelding
Afbeelding

Fab begint al wat meer te vorderen.. Ik hoop dat ze beetje opschiet nu is het weer nog lekker!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 17:19

Nu is het inderdaad nog lekker weer. Hopelijk zet fab lekker door...

Kiki, gelukkig je open huizendag niet voor niets geweest. Lijkt me zo vervelend als je staat te poetsen en moeite te doen terwijl er dan niemand komt kijken....

Starretje toch ook maar op de foto.
Beetje schuin dan lijkt het nog mee te vallen :o :')
Dag 150

Afbeelding

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 17:22

Sterretje is heel knap :)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 18:23

Wat gaan de meeste dames al hard zeg!

Aan Camille zie je echt nog erg weinig :D heerlijke beertjes zijn het zo!

Vientje leuk toch, voor spek en bonen is ook meedoen hoor :D

Wilgentakken lees ik ook altijd goede berichten over! Ach en baat het niet dan schaadt het niet.. :)

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 18:46

Sorry sorry sorry, ik heb geen tijd gehad om bij te lezen.. erg druk met werk en de paarden..

Heb wel globaal meegelezen maar niet altijd de tijd om uitgebreid te lezen.. :(

Las iets over geboortemelders, camera en melktesten.. ik heb bij Maquavinci haar eerste dracht melkstrips gebruikt, de camera was wel besteld maar nog niet binnen.. bij deze dracht word de camera weer geïnstalleerd en de melkstrips gebruik ik ook om toch wat meer in de gaten te houden. En af en toe temperaturen (voor de bevalling zakt de temperatuur)

Ik had nog iets voorbij zien komen maar weet even niet wat, misschien dat het zo weer op komt.. :+

Fotsy wat fijn dat je veulen weer thuis is! En wat leuk dat moeder zo reageerde bij terugkomst!

Wilgentakken? Dat heb ik even gemist.. straks even terug zoeken :)

Dustinlover wauw fab schiet al op zeg! Wanneer is ze een beetje uitgerekend? (Sorry als ik er overheen heb gelezen)

Linda2008 wauw wat een knappe pony is starretje! <3

Maquavinci is vandaag 100 dagen drachtig *\o/* de eerste mijlpaal is gehaald!! deze maand gaan we nog een extra keer scannen voor de zekerheid..

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 19:21

hihihi linda. ze hebben toch al zo'n 1/3 van de dracht erop zitten... Vanaf januari kan ik niet meer wachten en duurt alles zooooooo lang. Vooral als de eerste veulens er zijn. ;(

Kijk eens wat dikkie dik en dikkie dik vandaag voor het eerst hebben gedaan??? En ik ook. :D

Afbeelding

Afbeelding

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 19:38

Kwam dagen tegen van merrie's, dus eerst even trots;
Lies 155 dagen en Roos 144 dagen vandaag *\o/*
Heb vandaag ook weer buikfoto's gemaakt en nog wat leuke shotjes van ons samen. Dierendag is namelijk extra bijzonder voor ons, want 4 oktober 2010 is ook de dag dat veulentje Roos en jaarlingetje Lies bij mij kwamen. Alweer 5 jaar van mij! <3 <3

Skaay, welkom! Wat een bijzondere kleurtjes heb jij lopen!

Jolandje, leuke pluizenbollen! Je zou ze kwa dracht wel eerder omdraaien :P

Bo van Kiki nog steeds koortsvrij, dus dat is ook mooi! *\o/*

Vientje, leuk dat je nog met Miep en Pinda op wedstrijd gaat! Gewoon lekker een mooie dag van maken! Lol met je knol!

Linda, mooie Star hoor! En volgens mij zijn mijn merries (5 dagen verder en 6 dagen minder ver dus) veel boller :P

stal_HD, leuk zo in het tweespan hoor! Lekker op pad!

Hier ook heel druk bezig geweest dit weekend! De winteruitloop hebben we een beetje vrij gesnoeid (rondom zeker 1 meter en plaatselijk 3 meter terug kunnen snoeien), kunnen straks paaltjes met draad omheen, dan de inloopschuur nog klaar en dan kunnen de pony's er op!
Langs de achterkant een mooie houtwal gemaakt! Volgend jaar ook mooi omdat de veulentjes waarschijnlijk daar ook als eerst buiten komen te lopen volgend jaar, zullen ze met zo'n wal er achter ook niet zo snel door het draad heen willen (hopelijk ;)).
Wel helemaal gesloopt, met nog dat virusje onder de leden. Dus even lekker onder de douche, dan heb ik nog wat foto's van waar ik gisteren tussendoor nog 3 paarden op de foto heb gezet uit te zoeken en dáárna kom ik aan de buik- en jubileumfoto's van m'n eigen meisjes toe! ^_^

*edit* Ohja en wilgentakjes las ik steeds over. Wij kwamen in onze bush-bush nog een wilgenboom tegen die om moest. Deze in plaats van in de houtwal verwerkt, lekker bij de pony's in het land gesleept. Daar hebben ze ook even lekker aan staan knagen met z'n viertjes. En is nog lang niet op ;)