[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole288

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 14:57

snowdon: Santa is maiden en heeft gewoon al vollere uier dan Upona! (zelfde dag uitgerekend)
Nu krijgt zij hem nooit zo vol, als je ziet waar ze vorig jaar mee bevallen is, dat was echt nog maar een klein uiertje.

Bij haar staat de kling ook al een paar dagen soms op een kiertje met een druppeltje vocht en dan weer gewoon dicht, dat kan nog wel een tijdje zo schommelen

jody87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 15:25

De stamboeknaam wordt TR Dragon's Mist.
Ik weet niet of ze wildkleur is. denk het niet.
Ze wordt nu steeds actiever. leuk om te zien.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 15:27

jennyk schreef:
Het lijstje voor vandaag.

Aslo - Daisy 357 dagen
Dancer - Special Paint 357 dagen
Cloured - Sofie 347 dagen
Bokjes - Avalanche 344 dagen
Savath - Katyenca Of Savath 342 dagen
Frenia - Siuan 342 dagen
Dennis - Judith 339 dagen
Harinaatje - Tamara 338 dagen
Draakje - Sylke 337 dagen
Twinkelbel - Vienna 336 dagen
Rebble - Rebelia 335 dagen
Pauk - Paulien 332 dagen
Lisette1987 - Shinda 332 dagen
Vanessa83 - Carly 331 dagen
Mayday - May 330 dagen
Jufmim - Izza 330 dagen
Step en ras - Rasta 330 dagen
Daan_Ordeal - Ordeal 329 dagen
Froukje_daan - Froukje van de Lindevallei 329 dagen
Fantast - Yew One 327 dagen
Quintusgl - Porva 326 dagen
Saffier - Arlinda 326 dagen
Amandake - Golden May 325 dagen
Judithjuhh - Punette 325 dagen
Snowdon - Santa 324 dagen
Nicole - Upona 324 dagen
Sandravm - Qilana 323 dagen
Frenia - Tinkerbell 323 dagen
Suffie - Dana 323 dagen
KootMiraDrum - Mira 322 dagen
Neonlight - Neon Light 322 dagen
Dana01 - Summer 322 dagen
mvanbochove - Gimmick 321 dagen
Froukje_daan - Jinske 320 dagen

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 15:46

sefanja: de tweeling is niet moeilijk te volgen ;)
check effe hier, foto's vind je onder "expos"
http://gemelli-equi.com/acceuil/index.html
ben echt happy met deze mensen :j samen met die van Fantaghiro hoor ik van hen verreweg het meeste :j
tis zo verrekte moeilijk om je veulens te blijven volgen 8)7
laat staan de kleinkinderen...
van Baileys hoor ik héél sporadisch eens wat, maar moet zelf navraag doen
Chenoa iets regelmatiger en op eigen initiatief, terwijl dat nieuwe eigenaars zijn die me niet eens persoonlijk kennen +:)+ , maar is nu ook alweer van november geleden...
Dilhara moet ik telkens zelf naar vragen, maar dan hoor ik wel wat
Emaris... sja, daar geraak ik stilaan lichtjes in paniek :o :o :o want daar heb ik al meer dan een jaar niks meer van gehoord en ze reageren zelfs niet eens op mn mails ;(
Fantaghiro krijg ik minstens 1x/maand een update :j +:)+
en Galadriël: sja, die mensen hebben geen internet ;) dus dat bemoeilijkt de zaak, maar we bellen wel eens en ben verder ten allen tijde welkom, dus daar ben ik ook wel tevreden mee!

Nicole: ze doet wel alsof het dr niks doet ;) (typisch mijn moeder, niks van aantrekken ;))
zegt zelfs dat ze ze weer gaat verkopen en een niet-drachtig paard in de plaats gaat kopen :+
maaaarrrrr, als je haar kent snap je dat dat de stress is :D :=
ze probeert ook érg onopvallend := zeker 4x per dag mn mening te vragen ivm Siuan 8)7
Hórendol word ik ervan :+ :P
En dan zeg ik: mam, jij hebt toch echt nog steeds meer verstand van paarden fokken dan ik :+ ik heb nog nooit bewust een maiden in handen gehad! (behalve als kind, maar dat telt natuurlijk niet ;))
Vanmiddag ook, Siuan lag te dutten op de wei... "oh kijk! Siuan ligt!"
Ik: jaja, ik zie het... :roll: zij: "maar ze slaapt gewoon? ja ze ligt wel vaak de laatste tijd"
_O- :')

snowdon: ik heb géén idee :+ zélfs al ben ik geen maiden :P
ik zou zeggen: die wacht nog wel wat, maar merries blijven merries he :roll:
kling vind ikzelf de minst voorspellende waarde, vind dat die meestal echt pas in de laatste uurtjes voor de geboorte echt gaat veranderen...

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 15:54

Pauk schreef:
Pauk is bij mij pas 332 dagen drachtig :+

:oo
Ja het kan mij niet snel genoeg gaan _O-

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 16:08

frenia: Wat leuk, je moeder dus stiekem al zenuwachtig en vast van plan om het niet te laten merken, alleen lukt dat niet helemaal :D

Wel leuk hoor, om dat zo met je moeder samen te doen, ook heel de aanloop er naartoe +:)+ Mijn ouders (wonen in zelfde huis) en soms ook de eigenaar komen niet eens kijken als ik zeg dat er een veulen is :roll:

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 16:12

saffier, leuk, zo stage lopen. en wat rot dat je daar (misschien?) weg ?moet?

snowdon, toch ook al wel spannend? mooie uier voor een maiden :)

ik zit te twijfelen, de laatste tijd ga ik op dinsdag met syl wandelen, beetje bewegen is nooit weg, maar ze heeft toch wel flink harsdopjes, ze komen ook weer terug als ik ze weg pulk. verder is kling nog steeds heel slap en onderaan soms open met een beetje plas eraan. maar dat is al een tijdje zo. temp. is normaal. zou ik gewoon een stuk met haar kunnen gaan wandelen? (loop dat altijd naar de ponyclub, 7 minuutjes lopen en dan kijk ik daar even en loop weer terug, lijkt me wel kunnen?)

hier is dat ook leuk nicole, zelf mijn zusje die niets met paarden heeft is benieuwt. papa en mama heel erg (meer voor mij geloof ik :P) en mijn jongste en oudste zus zijn ook erg nieuwschierig. vriendje voelt zich erg verantwoordelijk na vorig jaar dus die is blij als het gezond is, en iedereen in mijn klas (bonken van kerels/broodbakkers) zijn ook steeds erg benieuwt of het nou al komt. (als ik mn uier en kling verhaal maar achterwegen hou ;) )
Laatst bijgewerkt door draaakje op 07-04-09 16:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 16:13

Eigenlijk is dat dus maar een kwartiertje, ik vind dat dat wel moet kunnen, tenzij ze zelf aangeeft dat ze het echt niet ziet zitten

jufmim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 16:16

Zo ben ik weer even een paar uurtjes bijgeslapen.
Kon gelukkig vandaag vrij krijgen anders had ik omgevallen..hele nacht naar cam zitten staren en ik kan jullie melden NIKS.
Er gebeurt niks meer. Harsjes zijn verdwenen, zitten nu wat schilfertjes, haar ene been zat een klein beetje vocht op verder niks te zien.
Ze is wel heel moe, ze wil echt niet eens meer mee om te grazen.
Zit nu dus weer te twijfelen wat ik zal doen vannacht waken of niet> BA komt morgen pas.
Heb een beetje het idee dat er niks gebeurt omdat ik het licht aan had gelaten, maar dat zal toch niet?

Saffier succes, hoop dat je er snel uitbent.

draaakje wandelen kan denk ik geen kwaad ze zal vast niet neerstorten en gaan werpen denk ik?????

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 16:17

zelf heeft ze er geloof ik wel zin in, ze is aan de ene kant heel sloom, niets liever als haar hoofd op je laten leunen, maar aan de andere kant wil ze ook wel iets doen. zolang ze maar niet hoeft te draven want dat vertikt ze zo ongeveer.

jufmim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 16:18

haha ja dat ken ik, ik dacht gister aan de lijn haar even te laten draven, nou de rem ging er meteen op....

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 16:18

jufmim, klinkt toch wel om haar in de gaten te houden, kan je niet om het uur je wekker zetten en tussendoor proberen te slapen? als er echt niets is om de 2 uur? (zo doe ik het nu al 4 weken, als ik echt niets verwacht zet ik hem wat later zodat ik wel overdag mijn dingen kan doen)

jufmim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 16:21

Ja dat heb ik vannacht ook gedaan, alleen doe ik geen oog dicht daar. lig in de kantine en is koud en vochtig brrr.
Moet morgen echt werken en ben ook een beetje bang dat ik de staleigenaren in de weg zit...ze verklaren me ook voor gek dat ik al waak. maar ja ik wil er toch echt wel bij zijn!!

Laat jij ook een lampje aan?

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 16:21

wat gaat dit topic hard :') voor de gene die op mijn foto reageerde, bedankt haha het is een Rocky Mountain Horse voor wie het weten wil :')

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 16:25

draaakje: zou dat zeker doen, tenzij ze echt zou aangeven dat ze het helemaal niet aankan, maar dat lijkt me sterk!

nicole: ach ik krijg ook wel eens de kriebels van dr hoor :+
ze is nogal een koele kikker en een ontzettende betweter :o
het wordt voor de familie ook al zo "gewoon" dat haast niemand meer opkijkt als ik zeg dat er een geboorte begint...
Doordat ze er nu zelf van dichtbij bij betrokken is, is het dit jaar wel anders :j
Ben nog steeds kwaad dat ik vorig jaar bij Gala zag dat het niet helemaal vlotjes ging, heb toen staan zwaaien en roepen naar de videocamera, waarvan ik dacht dat ze binnen allemaal aan het schermpje gekluisterd zaten.
Ternauwernood, omdat er maar niemand kwam, heb ik Tink alleen gelaten en ben ik naar binnen gerend, alwaar ze met zn drieën het volgen van de bevalling voor bekeken hadden gehouden en aan de keukentafel worstjes met mosterd zaten te eten 8)7
In dat opzicht is de historie dit jaar met Angel misschien wel goed en voorral voor mezelf leerrijk geweest: ik ben een theoreet: ik weet van alles perfect uit het boekje hoe het moet, maar ik schroom àltijd om het in praktijk om te zetten.
Bv kan ik perfect weten hoe je een bepaald iets moet rijden, ik zie ook een ander zijn fouten, maar ik heb teveel faalangst en blokkeer dan zelf als ik het moet doen.
Ik ben dus volgend scenario gewend bij bevallingen: ik kijk en beoordeel, als het ergens niet naar mn zin verloopt, roep ik mn moeder en zij volgt mijn aanwijzingen :+ :o
Komt ook uit mn opvoeding voort: mn moeder was er àltijd voor mij...
Nu met Angel stond ik er voor de allereerste keer alleen voor.

Nicole288

jufmim: dat ene nachtje zou ik dan nog wel regelmatig kijken voordat de BA komt, maar je kunt tussendoor toch wel slapen? Of lukt dat niet? (ik val gelukkig na een check altijd meteen weer in slaap)
Het kan wel dat ze het door veranderde omstandigheden ophouden, maar of het licht aanlaten daar onder valt?

draakje: Wat leuk, dus iedereen benieuwd naar baby-Syl! Alleen zonder uier en kling-verhalen :D

Hoe ging die wandeling vorige week? Als je halverwege maar niet met een merrie staat die geen zin meer heeft ;) Zal wel meevallen :)

frenia: :oo Ze hadden een videoscherm en een bevalling die al bezig was en ze gingen wat anders doen? Wow, dat zou ik ook op zijn minst niet leuk hebben gevonden...
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 07-04-09 16:34, in het totaal 1 keer bewerkt

stalmilagro

Mijn palomino nwr was gister uitgerekend, maar is meestal 10 dagen te laat :)
Afbeelding
ze zit nog in de wintervacht vandaar dat ze zo licht is

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 16:26

jufmim: het kan wel dat ze daarop reageren, toch als normaal het licht nooit brandt, ik laat daarom altijd vanaf 2 weken op voorhand een waaklampje branden :j

jufmim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 16:28

Ja ik dacht eigenlijk dat het zonder licht zou kunnen, maar het beloofde nachtzicht viel erg tegen!
Maar ja om haar elk uur te gaan storen zie ik ook niet zo zitten

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 16:35

Gewoon aanlaten dat licht, dat went het snelst. Ieder uur het licht aanmaken is veel vervelender voor ze.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 16:35

stalmiracle: en van welke hengst is je merrie drachtig?

jufmim: gewoon lampje aan laten, wennen ze vanzelf wel aan! En op je gevoel afgaan wat waken betreft!

jufmim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 16:36

ja het is een bouwlamp die je kan dimmen ik heb hem op halve kracht staan zodat ik wat zie op de cam...ga vannacht denk toch stel je voor dat ze het dan doet haha

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 16:38

vorige week, zowel dinsdag en donderdag, vond ze het wel gezellig, ze vind het allemaal wel prima, alleen draven daar heeft ze geen zin meer in. tot vorige week moest ze van mij nog wel 1 straatje draven, gewoon rechtdoor, maar nu hoeft ze dat niet meer. ze is net een slagschip :P

jufmim, hier heb ik geen lampje aan omdat ik een camera met nachtzicht heb. maar als je er bij ligt zou ik het wel doen, je stoort ze dan toch minder als je wel gaat kijken :)

Mnonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 17:11

de staleigenaar heeft een camera hangen, denk dat hij belt mij wanneer Sarina gaat bevallen. is 5 min, met de auto (als ik snel ben, en dat ben ik dan 8-) ) maar dat moeten we nog ff afspreken.
Wordt steeds spannender :):) , al die veulens die nu geboren worden, ben nu toch wel reuze nieuwsgierig :D
Mijn zusje leeft ook echt met mij mee de ander (geen paardenliefhebber) kan het niet zoveel schelen en mijn ouders zijn nog niet echt enthousisiast, komt wel als veulen geboren is denk ik :+
@ draakje, die van mij draaft ook niet meer, rolt één keer en gaat dan dom bij de deur staan te kijken }:0

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 17:17

Vannacht geoefend met de BA en het was grappig: kom ik daar vlak bij de wei om half 5 snachts, zie de merrie liggen, ze rolt een keer en ipv opstaan gaat ze op haar kont zitten. Ik denk wel een minuut bleef ze gewoon zo zitten voor ze dan eens opstond. Waarna ze aan de draad ging staan suffen.
Misschien de 'weide -variant' van kont tegen de muur duwen :D