[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 13:26

CharmFaith: Wat een mooie stevige dame heb je, mooie kleur ook!

goldenarrow: Mijlpaal! Super fijn dat ze veilig is! En inderdaad wel slim om een keer met singel te oefenen. Ik heb de melders aan het halster. Mooi trouwens, een beukenhaag om de paddocks. Wel heeeel veel snoeiwerk :wow: ! Indrukwekkende hengsten voor volgend jaar, zeg!

cp112: Ach nee hé, wat sund. Heel verdrietig, en al zo af. Sterkte. :knuffel:

AM_Horses: Ik wist helemaal niet dat Sammie had verworpen. Wat jammer, zeg :(:) . Jij ook nog sterkte.

Cynthia82: Knappe merrie. Lekker hoor, al op het gras. Wel spannend, droes op stal. Ik snap dat je daar zenuwachtig van wordt. Sneu dat Idris ziek is geweest en z’n Shetland maatjes ook. Gaat het alweer beter?

Knolselder: Wat een leuke spikkel. Al hard op weg! Fijn dat de twijfel weggenomen is. Zo’n opluchting als er beweging is!

Kabayo: Wat heftig om te zien, zeg. Iedere fokker’s ergste nachtmerrie om zowel veulen als moeder te verliezen :knuffel: . Fijne merrie is Fayola, zeg, gave hengstenkeuzes ook! En wat een leuke pup heb je! Mijn paddocks zijn ook echt een bagger bende. Ere gisteren ook 1 paddock gemest met de voorlader, anders is het niet te doen.

MelissaV: Zolang het maar veilig is, kan draad toch prima? Ze hebben snel genoeg door dat ze erbij uit de buurt moeten blijven als ze er een keer een tik van hebben gehad. Belangrijkste lijkt mij is dat het laag genoeg is zodat ze er niet onderdoor kunnen.

mooney: Wat een boef op dat filmpje }> ! Piept er zo onderdoor.

Moosss: Zo, dat is een flinke lijst! Succes ermee! Leuke paarden heb je!

JDVL27: Wat sneu, zeg. Sterkte met het verlies. Y;(

Libera: Mooi hekwerk, maar het knappe veulen viel me als eerste op! :D

Luna2006: Jaaaa! Een hengstje! Gefeliciteerd! <3

xYaartje: Fijn dat het goed gaat met Maria! En Jenny schiet ook al op.

Setteli: Mooie merrie hoor! Grappig gefokt. Hoe groot is ze?

Jessicazz: Fijn dat je weer uit quarantaine bent. En je merrie is veilig, wat fijn! *\o/*

baudyh: Succes met je Maiden merrie! Fijn dat je de camera erop hebt staan.

mirjamalvaro: Ik heb ook al een heel uitgedund lijstje betreft hengsten. Je kunt maar vooruit denken, toch? ;)

Janinevv: Fijn dat Toet weer thuis is!

Ellinora: Wat een tonnetje is Pepper zeg! :oo

jennyk: Wat een bescheiden buikje voor bijna 300 dagen. Is ze maiden? Kan ineens hard gaan. :)

Cioccolato: Lekker boos, je Maiden :') . En zo moet nog even.

Melissa1996: Ik ben helemaal niet thuis in de pony hengsten, dus dat laat ik aan de rest over. :o

Dark7: Lekker toch, dat je merrie nog zoveel energie heeft!

Yvk: Nog een moody merrie := . Fijn dat alles goed gaat!

Tinniie: Bijna baby tijd. Succes! Ook leuk om dat tabelletje te zien met de kleuren kansen.

Hier wat minder fijn nieuws. Deja is al uier aan het ontwikkelen, en ze zit op 280 dagen -O- . Ik ken haar routine en ik weet dat dit te vroeg is, want ze vult hooguit 2 weken van te voren pas. Haar chronische Einschuss been was ook ineens een klap dikker, dus ik ben bang dat ze ergens een ontsteking heeft. Heb het niet aangekeken en haar gelijk laten spuiten en op de antibiotica gezet. 's nachts staat ze in de Arnica klei. Ze heeft gelukkig geen koorts, eet goed en belast het been gewoon goed zoals altijd, maar je kunt je voorstellen dat ik alles behalve goed slaap :( . Hopen dat het er niet te vroeg afkomt. Veulen leeft wel, want ik heb het gister nog zien bewegen.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 13:32

Ik zag nog merries die veilig zijn!

Maak kennis met BLS Whirlaway To Remember

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tis een heerlijk mannetje. Zoekt je de hele tijd op <3
Laatst bijgewerkt door Luna2006 op 10-02-22 13:32, in het totaal 1 keer bewerkt

mirjamalvaro

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 13:32

Oh nee Kathleen, hopelijk komt het goed.

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 13:40

Kathleen_vw: Mijn duimen draaien hard voor jou, je merrie en het veulen! Hopelijk komt het helemaal goed en komt het veulen pas wanneer het veilig is. Knuffel voor jou/je merrie :knuffel:

Luna2006: Wat een prachtige naam heeft hij gekregen en wat een stoer mannetje met een maar al te leuke roze deken <3 .

petravdmeerx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 14:10

Oh jeetje Kathleen, ik hoop dat het veulen nog even blijft zitten waar het voor nu nog hoort te zitten!

CharmFaith

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 14:22

Wat een prachtig veulentje luna !! <3

Ik duim mee voor je Kathleen! Wat een stress zal je de komende tijd mee dragen...

Wpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 14:41

Ohnee.. hopelijk blijft het nog een maandje zitten..!

Wat een lief en mooi mannetje zeg luna. Ik smelt gewoon <3 ga je hem ook houden?

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 14:51

Kathleen, wat vervelend. Je kunt de DA nog een keer laten scannen of er een verdikte placenta is. Maar in in ieder geval al goed dat je haar op de AB hebt staan.

Wat een leukerd Luna, cute met z'n roze deken <3

Phoebe staat inmiddels onder de camera. Beter te vroeg dan te laat en ik vind het ook leuk om haar te zien. Ze is vandaag 269 dagen
Afbeelding

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 14:56

Luna, wat een prachtig mannetje.

Kathleen, hopen dat de antibiotica aanslaat en de kleine nog even blijft zitten.

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 15:24

Dankjewel allemaal.

Luna2006: Wat een heerlijk ding, zeg!

Setteli: Dat heeft niet zo veel nut, omdat we het al behandelen als placentitis. Opvoelen brengt ook weer een risico met zich mee.

Hier een foto van het uier nu:

Afbeelding

Afbeelding

Het been lijkt vandaag wat dunner, maar uier nog hetzelfde :(

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 16:09

Kathleen_vW schreef:
Dankjewel allemaal.

Luna2006: Wat een heerlijk ding, zeg!

Setteli: Dat heeft niet zo veel nut, omdat we het al behandelen als placentitis. Opvoelen brengt ook weer een risico met zich mee.

Hier een foto van het uier nu:

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Het been lijkt vandaag wat dunner, maar uier nog hetzelfde :(

Hoe was haar uier eerder? Goed dat het been beter is

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 17:34

Kathleen: ik duim mee dat alles gewoon goed afloopt!!

Luna: zalige naam! En wat een schattig ventje! Hou je hem aan?

NibbitLotus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 18:07

Wat een spanning Kathleen, ik duim met de anderen mee!

Wat een aandoenlijke foto waar ze beide op liggen Luna. Hij is om echt om op te vreten.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 19:13

Luna, wat een heerlijk mannetje zeg <3

Kathleen, ook mijn duimen draaien dat het nog even lekker blijft zitten. Hopelijk slaat de behandeling aan.

Yvk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 20:02

Kathleen oh nee! Hopelijk blijft het allemaal goed gaan. :(:)

Luna wat een heerlijke foto's!

Setteli fijn dat ze onder de camera staat. Altijd leuk om naar te kijken :D

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 20:34

setteli: Wat een mooi beeld geeft jouw camera!
Nu wil ik ook een camera op de wei haha, maar dat is een beetje lastig te installeren. Vrij grote wei. Dan heb je al snel meerdere camera's nodig wil je alles zien.
En ik stop dan sowieso niet met kijken.

Kathleen: Dat is al licht positief dat haar been dunner is. Wat rot van de uier dat die nog hetzelfde
is. Duim hard voor jullie! Knuffel voor jullie :knuffel:

Nou. Baby van Jenny was heerlijk actief! Zo leuk om te zien <3 . Zette Jenny even vast en die ging toch even te keer daarbinnen dat je hem zag bewegen. Dat vond Jenny nog te doen blijkbaar. Toen ik ze weer los had trapte ze wel even naar haar buik. Mama to be vond het blijkbaar genoeg op dat moment.
Volgende week toch eens proberen te filmen.
Buik groeit waar je bij staat :j .

Afbeelding

Aan Zoë kan ik merken dat ze qua trainen echt nog heel weinig wilt. Ze had vandaag even zin om wat te doen, maar alleen in stap en dat is helemaal okay. Kan best zijn dat ik Zoë vanaf volgende week alleen nog maar knuffel of ze moet echt zelf aangeven iets te willen doen. Vervolgens was het na even werken in vrijheid (stap) alleen nog maar knuffelen <3 .
Toch wel weer leuk om te zien hoe het per merrie verschilt wanneer ze klaar zijn met werken wanneer ze drachtig zijn. Jenny barst nog van de energie en kan nog rondjes galopperen. Maria heeft er ook met regelmaat nog zin, maar ook niet meer elke dag, terwijl Zoë nu echt al duidelijk aan begint te geven van: "Knuffelen is voor nu ook prima."

Afbeelding

Jessicazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 20:58

Mijn merrie (321 dagen) is enorm boos op haar buik, ze bijt erin en heeft steeds jeuk. Heeft iemand hier meer last van? Toen ik haar deken op had had ze er minder last van, maar nu gaat ze los zonder deken |(

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 21:51

Ik heb ook 1 merrie die al maanden boos is naar haar buik. De ene dag erger dan de andere. Bijten doet ze niet echt, maar ze kijkt er wel boos naar.

We hebben net het birthalarm maar even omgedaan bij Estonia. Ik verwacht niet dat ze al gaat bevallen, maar omdat ze een maiden is weten we nog niet wat ze gaan doen. Ze is wel echt goed bezig met uier aanmaken namelijk. Singel vond ze ondanks het oefenen toch een beetje spannend, maar gelukkig kalmeerde ze alweer snel. Laat de baby maar komen, wij zijn er klaar voor!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 22:24

Hier gelukkig blije merries :=

Sterre
Afbeelding

Chablis
Afbeelding

Eliana
Afbeelding

MukiwaCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 22:36

Gefeliciteerd Luna! Wat een mooi mannetje en een leuke naam heeft hij :D

Even weer een berichtje van mij.
Ik heb een nieuwe stal (voor in onze eigen weide) geregeld (deze komt eind mei) en ik heb nog een extra weide erbij voor te wisselen. Helaas ook besloten om onze hengsten na het dekseizoen te verkopen, eerst moet de merrie van vorig jaar terug gedekt worden omdat die niet drachtig is geworden.
ik ga nog met hun naar een dekstation om buisjes af te nemen zodat ik wat achter de hand heb voor mezelf ooit te gebruiken.

Beide merries moeten nog ongeveer +- 55 dagen en dan weten we hopelijk wat ze ervan gemaakt hebben. Per 1 maart hangen wij de camera op en dan kan het waken beginnen. Heb er weer zin in!!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 23:13

Kathleen: Hopelijk houd ze het veulen nog even binnen! We weten niet of Goldy maiden is, ze heeft echt een beste buik, je zie het alleen niet echt op de foto.

luna: gefeliciteerd, wat een droppie!

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 23:18

Jessica, hier hebben de merries op het laatst van de dracht ook veel jeuk. Staart schuren, lijf tegen de rand wrijven,…

Jessicazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 23:51

Knolselder schreef:
Jessica, hier hebben de merries op het laatst van de dracht ook veel jeuk. Staart schuren, lijf tegen de rand wrijven,…

Doe je daar ook iets aan? Ik was haar staart met teershampoo merk ook echt dat ze dit heerlijk vindt. Af en toe even een warme douche en flink masseren met een rosborstel :=

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 23:58

Nee ik doe er niets mee. Maar als je merkt dat ze dat fijn vindt, moet je dat vooral doen :D

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 01:59

Kathleen. Van Sammie was puur pech. Ondertussen heeft ze ook een nieuw fijn huisje.
Balen van het dikke been. Uier vindt ik er nog niet heel zorgwekkend uitzien. Maar in combinatie met het been, beter geen risico's nemen.

Vorig jaar had wild Thing placentitis. Maakte uier aan en deed harsen. Kwam ook vuil uit vulva. Op echo was niks te zien, en geen ontstekingswaarden. Nou ik kan je zeggen, placenta was echt niet best. Kunnen rekken tot 313 dagen, veulen was helaas echt te zwak.

Luna. Wat een leukerd <3

Setteli. Groot gelijk, kan je haar goed in de gaten houden

Yaartje. Ze zijn goed rond

Jessicazz. Dat is vrij normaal als ze ver in de dracht zitten. Dan gaan ze voor de pleeborstel coupe :') (wild Thing heeft zelfs eens haar vulva open geschuurd, week voor de bevalling)
Dat ze boos is op haar buik is ook niet heel raar. Laten we het op een drukke baby houden

Goldenarrow. Spannend, je weet het nooit met een maiden

Mirjamalvaro. Wat zijn ze gegroeid :wow: ze moeten toch nog wel even?

Mukiwacobs. Fijn dat je een stal hebt kunnen regelen. Jammer dat de hengsten dan uiteindelijk verkocht moeten. Je bedoelt diepvries denk ik?