[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 14:47

Ik heb vorig jaar de reolink go gebruikt. Camera op 4g omdat we geen wifi op stal hebben. Vond het een top ding! Super beeld ook snacht's, had ook geluid en werkte op een accu omdat er ook geen stroom in de buurt zat, dat werd een hoop gedoe met kabels trekken. Inmiddels is er toch een internetkabel naar stal getrokken en zal ik nu dus overgaan op een camera die direct op de kabel zit. We zitten op een plek dat het bereik niet altijd even goed is. Gelukkig had ik een goed punt te pakken en had ik eigenlijk altijd bereik. Enige wat ik merkte was op vrijdagmiddag, tijdens de coronatijd ineens bijna geen bereik was. Volgens mij was het netwerk op dat moment gewoon zwaar overbelast ofzo. Want was elke keer op dat moment dat een hoop mensen denk ik aan het videobellen waren ofzo :') heel apart..

kyrkelover

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 14:47

@StalMelyn inderdaad tot een €350 vind ik acceptabel.
Stallen zijn achter het huis dus kwa internet kabel of wifi wel iets te regelen.

Sorry dat ik trouwens even zo even met een random vraag binnen val, ik lees wel alles netjes mee.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 14:49

Ik zelf heb EZVIZ wel beetje gedoe met installeren maar meerderen kunnen de app downloaden en mee kijken :)

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 15:03

Welkom Sammy! Mooie pony

AMhorses, Haha wachten tot ze naar binnen mogen zeker. De afgeopen dagen waren idd drama qua regen. Ik vind Sammie zo leuk, ik hou van zwart

Muronia *\o/* voor de mijlpaal. Duidelijk buikje!

Ach dustinlover wat een wollig schatje!

Mer, handig zo'n caravan! Wij gaan in het voorjaar verbouwen dus wil dan ook een soort bouwkeet aan de wei zetten. Als ik toch uit mijn huis moet, dan maar meteen tijdens waken aan de wei.

Haha Kahlua ik moest ook 3 x kijken naar die 1e foto

Janine, wij scannen in de stal, zonder praam. Afleiding met wortels. Zou de trailer persoonlijk niet doen. Ik heb vrij gevoelige paarden en voor hun zou dat geassocieerd kunnen worden met iets niet leuks. Lopen ze straks de trailer niet meer op..
Zie nu dat Vulina hetzelfde al zei.

Hier is Quenza nu 195 dagen. Lekker buikje

Afbeelding
Afbeelding

Lotus ben ik nu lekker aan het rijden, zo wennen maar zo leuk! Morgen de derde keer erop alweer. Ze heeft echt een megagalop, dacht spontaan dat ik weer aan de kletter zou gaan :+
Een selfie na allebei hard 'werken' gisteren.
Afbeelding

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 15:19

Immi_clair: die ga ik opzoeken! Ik wil een model die je kan besturen. Ik moet de camera op de stalrand vastmaken of plafond maar schuin dak. Wil dus wel kunnen besturen als de stal niet op een locatie goed in beeld te krijgen is.
Dat meerdere mensen via app kunnen inloggen wil ik ook :)

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 15:39

@Riv-q, wat een buik al ! :wow:
Dit is vast niet haar eerste veulen ?!Wat is dit voor merrie en waarvan is ze drachtig?!

* edit ,nu begrijp ik pas waar jullie het over hebben met de "strategisch geplaatste laars" :))
Ik heb wel 5x gekeken naar de foto ohz , maar het gaat dus om de aangebonden foto.. _O-

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 15:46

KahluaB schreef:
Dit is vast niet haar eerste veulen ?!Wat is dit voor merrie en waarvan is ze drachtig?!

* edit ,nu begrijp ik pas waar jullie het over hebben met de "strategisch geplaatste laars" :))
Ik heb 'tig gekeken naar de foto ohz , maar het gaat dus om de aangebonden foto.. _O-

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 15:58

KahluaB, hier moest ik hardop om lachen hahaha.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 16:17

Rivq. Wat een flinke buik :wow: wat fijn dat het rijden goed gaat op lotus

Ik heb ook een reolink camera op accu. Bevalt heel goed :j

Vandaag lekker de dames gepoetst en op de foto gezet.

<3
Wild Thing
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Santareina (Sammie)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 16:18

Wauw wat krijgen ze allemaal mooie buikjes !! Bijna 2021 en dan de eerste veulens in tocht :):)

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 16:39

AM_Horses schreef:
Vandaag lekker de dames gepoetst en op de foto gezet.

<3
Wild Thing
[ [url=m/mQfAWq.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/54adDj.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/6UPBKz.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/KuuNdX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Santareina (Sammie)
[ [url=m/KlXf8c.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/xwBCHm.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/DWGM2s.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/1GEoF7.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mooie merries AM - horses ! :j
Krijgt de vos rode bieten oid te eten ? ;) Die is echt rood!

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 16:45

Ik denk dat dit aan mijn camera of licht ligt. Sammie is nu ook meer bruin als zwart :')

Afbeelding
Nu wel zwart, maar niet scherp

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 17:24

KahluaB schreef:

*edit ,nu begrijp ik pas waar jullie het over hebben met de "strategisch geplaatste laars" :))
Ik heb wel 5x gekeken naar de foto ohz , maar het gaat dus om de aangebonden foto.. _O-

Haha ik zag het eerst ook niet, zat steeds te kijken naar de tweede foto :+
Dit wordt Quenza haar 2e en laatste veulentje. Ze is een arabier (frans gefokt dus oogt minder zo) en gedekt met een PRE Andalusier. Heel mooi veulentje uitgekomen 2 jaar geleden maar op een nare manier overleden dus lief aanbod gekregen om te herdekken. De eerste keer werd ze pas dik na een maand of 8!

Haha ja AM zo lijkt ze echt Gitzwart!
En die buikjes!!

Vind het zo leuk om alles te zien groeien, op naar het nieuwe jaar <3

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 18:37

Janine bij ons gebruikten ze nog wel eens een opvoelbox van strobalen.

Michelle ik vind er wel duidelijk een buikje aan zitten hoor! Die van mij is ook wat meer bescheiden. Is de jouwe ook een maiden?

Jacky bij mij werkt het beïnvloeden juist andersom. Ik wilde een birthalarm huren, maar de mijne slaapt plat. Als ik de anderen hier hoor, is een camera sowieso de beste optie. Het alarm is blijkbaar niet altijd betrouwbaar. Ik hoop ook heel erg dat mijn merrie duidelijke signalen laat zien. :+

Verstandig AM om haar weg te brengen als het veulen niet goed ligt. Ook voor jezelf, geeft toch een stuk meer rust. Je paarden zien er trouwens fantastisch uit! Heb wel een zwak voor Sammie.

Immii-clarr die camera zou perfect zijn voor bij mij. Heb net gecheckt of het wifi-bereik in stal goed is, maar helaas. Thanks voor de tip!

Riv_q Quenza schiet al op zeg! Mooi buikje. Heb jij met die ronde buik geen problemen met het zadel? Bij de mijne begon hij te schuiven.

Bij deze de eerste (of toch de tweede, weet het niet meer) tietfoto. Het uier van mijn merrie begint ineens te groeien. Ze is nu 262 dagen drachtig. Moet ik mij daar zorgen om maken?

Afbeelding

Jacky84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 19:30

Ual95 mijn merrie zie ik nooit liggen vandaar dat birth alarm me voldoende leek. Gelukkig hebben we verschillende camera's op de boederij, dus 1 verplaatsen we naar de kraamstal zodat ik haar in de gaten kan houden

RivQ wat verdrietig dat het vorige veulen van Quenza jong is overleden. Heb ik 7 jaar geleden ook gehad, zo sneu.....

AM wauw, mooie kleur idd je vos! Hoe ver zijn beide dames nu?

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 19:42

Nee dat valt nog mee Ual! Ze loopt er nog heel fijn onder en ligt nog stabiel. Vorige dracht ben ik doorgereden tot 320 dagen (alleen nog rustige stapritjes op het laatst) maar nu wordt ze echt al sneller moe dus ze gaat denk ik rond feb/maart met verlof.

Hmm dat uier. Dat had mijn merrie met 290 dagen, toen was er niks aan de hand. Zou wel haar temp in de gaten houden en als t groter wordt dan dit misschien even DA bellen.

Jacky, ja enorm verdrietig. Hij stond pas 3 wken in de opfok toen hij een ongeluk kreeg daar. Naar dat jij ook zoiets hebt meegemaakt.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 20:10

Alleen camera is ook link, ben ook wel eens wakker gebeld door het alarm voor de bevalling, terwijl het die avond er echt niet op leek. Je kan ook niet 3 weken dag en nacht de camera volgen. Ik combineer dus ook, ook om met een alarm mijn bed niet uit te hoeven om te kijken of het vals alarm is.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 20:20

Ik vind combineren ook het beste, geeft mezelf ook meer rust. En hopelijk vult het alarm de camera aan en de melkstrips en omgekeerd.
En idd fokfanaat. zalig alarm uitzetten vanuit je bed terwijl je camera kan staren.

Ik zou ook nooit opvoelen in een trailer. De stang achteraan hangt ook veel veel hoger dan het luik in een opvoelbox. Das enkel tegen het slaan. Als ze erop gaan zitten, kan de dierenarts toch nog sneller weg dan in een trailer. Zeker als je een maiden merrie voor eerste keer wil laten opvoelen.

Vulina bedoel je enkel opvoelen voor einddatum? Am ik zou dan laten scannen ook. Ik twijfel om dit ook nu eens te laten doen. Bij ons op kliniek doen ze dat altijd. Scannen en voelen voor uitgerekende datum op de positie van het veulen te bepalen.

Ik rij altijd naar de kliniek. Ik zeg ook ken je merrie en noteer de datum waarop ze hengstig moet worden. Dan wacht ik vaak nog 2-3 dagen en rij ik om te scannen.
Anders kan je ook altijd gewoon eens laten scannen om te bepalen waar in haar cyclus ze zit.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 21:18

De bucas aubergine kleur <3 morgen natuurlijk vies
Afbeelding
En ja, ze is chronisch slecht gehumeurd deze dracht

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 21:45

Ik heb ook een wifi camera, maar we hebben uiteindelijk toch een kabel gelegd. Met de wifi toch veel storing over de afstand van 20-30m. Nu, met uitzondering van de oude camera soms, normaal vlot bereik.

Aaaah Melyn, heeft ze het zwaar?

Suusje is ook minder in haar humeur dan vorige keer. Zou het nu een hengstje zijn voor Suus? De anderen zijn gewoon zoet. Al bijt Bambi meer van zich af dan anders. Maar dat mag ook. Ze laat zich anders zo makkelijk doen en is zo een aandoenlijk diertje.

Wat een knappe paarden AM!

Als het 1 januari is, begin ik echt meer af te tellen. Eindelijk bijna! Benieuwd wanneer Patty moet. Zou ze nog voor Lonneke gaan...

Normaal komt er hier ook nog een merrietje van iemand anders om te bevallen. Zus van Lonneke en zelfde tijd uitgerekend.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 22:15

Geen idee waarom dit is. De eerste dracht was ze helemaal zen en dat is een hengst geworden.
Tweede dracht in het begin wat nukkig, bracht haar ook weer naar de hengstenhouder omdat ik echt dacht dat ze hengstig was, bleek ze wel gewoon drachtig. Daarna wel zen en dat werd een merrie.

Nu boos, altijd en op iedereen. Niemand mag naar haar kijken. Ik heb niet het idee dat ze het zwaar heeft want betrapte haar zondag bokkend, crossend en blij door de wei. Verder doet ze niet veel meer op longeren na door die peesblessure. Na het veulen stappen we er pas weer op.

Michelle5418

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 22:16

Ual nee geen maiden, dit word haar 3e veulentje :o maar nog niet zo'n buik te zien. Zal het uier in de gaten houden en anders de da vragen.

Am wat is sammie al rond joh _O-

Mijn merrie heeft ook een lekker humeur af en toe, vooral tegen andere paarden. Deed ze bij vorige eigenaar niet, zal het dan nu toch eindelijk een merrie worden? >;)

Stalmelyn herkenbaar hier ook altijd meteen van die varkens die met nieuwe deken gaan rollen in de blub.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 22:18

Haha mijn merrie is ook erg humeurig tegen m’n Fries die erbij in staat. Het liefst loopt ze constant met oren plat op haar af.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 07:58

Ual ik denk dat het uier gewoon wat in werking komt. Zal vocht zijn, na wat bewegen slinkt het. Zilver had dat ook rond 200 dagen. Nu niet meer
Afbeelding

Haha kahlua die laars :+ Ik zag m wel direct :D Dit is mijn merrie haar 2e veulen en ze staat stil :)

Jeetje stalmelyn. Wat een heks. Herkenbaar hoor! Zo was zilver vorige dracht. Denk dat je een merrie krijgt :P Super mooie kleur die deken!

RivQ wat naar om je veulen te verliezen. Vreselijk. Die van jou is erg mooi drachtig.

Dddara wat een smeerkezen :')

Amhorses vind wel dat je camera mooie foto's maakt. Mooie diepe kleur :) Wel verstandig als je haar laat wegbrengen. Vind het wel interessant, dat opvoelen laat in de dracht. Vind het een heel mooi paard. Hoop dat je er veel plezier mee hebt :D

Laurentii owja dat is ook zo :+ maat volgens mij is een opvoelbox wel veel lager.

Dankjewel voor je compliment jacky!

Jacky84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 17:13

Melyn wauw, mooie kleur die deken!
Heb mn meisje dit jaar geen deken opgedaan omdat ze eind maart al haar veulen verwacht, de wintervacht valt gelukkig mee. Alleen afgelopen week met die regen en wind toch even wat opgedaan.

Echt een zwangere dame met haar hormonsters