[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cynthia82

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 21:18

Mooie bijleespost Lisanne! Ben benieuwd hoe lang ze je nog laat wachten :Z

Bo dr uier is inderdaad wat leger.. Zou dit het moment zijn van leeglopen naar ineens volschieten en baby? Laten we het hopen! Ik ben heel benieuwd naar Boby!

Rianne, fijn dat het beter gaat met Poes! Ik ben dol op perzen. Heb er zelf ook drie (zie mijn profiel).

Linda, wanneer komen Star en Pippa naar huis?

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 21:27

Jup hier nog niks en ook geen opmerkelijke uier-vordering. Op naar dag 367 maar...
Ik heb nog wat gezocht en drachten tot 400 dagen tegengekomen.. Ik hoop dat ze me dát niet gaat aandoen :P

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 21:33

Wat een knap veulen Chimello! Benieuwd wat eronder zit.

Hier de uier weer leger -O-
Dag 342.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 21:39

Hebben alle dames stiekem afgesproken om het uier terug te laten lopen of zo.
Hoe maken we onze baasjes gek ~~}> :D

Laten we het hopen Cynthia.

Klopt hoor Fotsy, kan nog steeds voller haar uier. Ph is schommelend. Ene keer 6.8 andere keer 6.5

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 21:48

Al een tijdje niet aanwezig geweest,wel elke dag bijgelezen maar reageren niet gedaan.
Wil ook niet steeds een ego bericht plaatsen.

Inmiddels kan ik het zeggen,sinds 1 april woon ik bij mijn vriend in drenthe.
Hele volksverhuizing gehad,alles afhandelen en een plaats geven en daarbij natuurlijk ook werken.

Van werkloos naar +75 uur per week is erg pittig en ben dan ook compleet uitgeput geweest.
Het begint nu te wennen.

Allereerst nu mijn felicitaties aan alle mensen die inmiddels een veulen hebben.
Heb een aantal prachtige exemplaren gezien.

En nog vele spannende dames die er nog geen vaart inzetten.

Met Eilinora en Ysabella gaat het super!
Pepper en Eilinora staan nu bij de hengstenhouder waar pepper inmiddels gedekt is.

Ysabella is ontzettend gaaf geworden!

Eilinora
Afbeelding

Ysabella

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 21:57

Gefeliciteerd Inowa, verhuizen werken en veulens mwah daar gaat tijd in zitten.... :j

Kiki als ik zo dat uier op de foto zie denk ik toch dat de achterkant nog wat voller zou kunnen zijn... :') Sorryyyyy |(

Tinniie 400 :roll: neee dat is wel helemaal te gek voor woorden. Wat doet het uier van Cheyenne nog steeds geen vooruitgang??

Fotsy klinkt goed...hihi bestelling voor zaterdag !! _/-\o_

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 21:58

Vanmiddag op kraamvisite geweest bij de knapperds van aniek! Heerlijk die kleintjes

Hier op 305 dagen. Morgen nog een weekje of 3. Uiertje was weer wat voller. morgen maar even een camera bestellen.

Voor sommige nog spannend hier!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 22:00

Chimello, wat een aparte tekening! Prachtig hoor! Ben benieuwd naar meer foto's!

Rianne, fijn dat het beter gaat met de kat!

Dekens, bij mij krijgen drachtige merries geen dekens op. Ik vind het niets om op stel en sprong af te moeten bouwen voor er een veulen komt. Mijn keuze om te fokken, dan vind ik ook dat ik zelf een stapje terug moet doen voor andere dingen. Dus lekker met dikke vacht de winter door.

Vandaag de camera geïnstalleerd. De komende weken kunnen we dus Neon-tv bekijken. :D

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 22:07

Tinniie schreef:
Jup hier nog niks en ook geen opmerkelijke uier-vordering. Op naar dag 367 maar...
Ik heb nog wat gezocht en drachten tot 400 dagen tegengekomen.. Ik hoop dat ze me dát niet gaat aandoen :P

OMG tinniie: ik dacht dat mijn merrie me wat aan had gedaan met die 362 dagen maar dit slaat alles!!

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 22:13

Hier nu ook geen deken... had ze wel maar ben al op tijd begonnen met afbouwen dus dat scheelt. Helaas straks richting de zomer wel n vliegendeken op want anders word ze levend opgegeten door de beesten (nadeel van zwart en aangezien ze in de usa al gek werd van de beesten zal dat hier niet anders zijn...).

Hier geen nieuwe spam... vanmiddag kraamvisite gehad van het gezin die n dikke 1,5 jaar geleden m'n dressuur ruin gekocht hebben, was supergezellig en Gentle heeft nu n 2e naughty boy halster gekregen (ach, dat geeft niet, past wel bij m ;) ) en voor Jill hadden ze ook n erg mooi halster set bij (taupe kleurig met op de zijkanten erg gave steentjes oid), zal morgen ff foto maken.

Paardjes even tussen de buien door buiten gehad maar geen foto's van n rennende Gentle gemaakt (wel van m'n 5 jarige palomino)...

Nu is het tijd om m'n bed op te gaan zoeken dus ik wens de wakers veel succes en de rest n fijne nachtrust toe :)

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 22:16

[quote="Neonlight"]

Dekens, bij mij krijgen drachtige merries geen dekens op. Ik vind het niets om op stel en sprong af te moeten bouwen voor er een veulen komt. Mijn keuze om te fokken, dan vind ik ook dat ik zelf een stapje terug moet doen voor andere dingen. Dus lekker met dikke vacht de winter door.

Daar zit inderdaad wel wat in..Ik heb er eerlijk gezegd domweg niet aan gedacht.. Ze staat wel heel dik in t stro met onbeperkt hooi..deuren dicht en gauw hopen dat de kou nou es verdwijnt!! Mijn paard heeft nog nooit een wintervacht gehad...Heeft ultra dun vachtje..

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 22:38

aaah Marous, de grote volksverhuizing achter de rug? 75 uur per week? das wel érg veel zeg -O-
ik kan je foto's niet zien trouwens

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 22:48

Pol1, scheelt wel dat Neon niet bereden wordt, ooit wel gedaan, maar Neon vindt het niet prettig om gereden te worden als ze drachtig is. Bij 5 maanden dracht geeft ze dat echt aan. Ook daar, mijn keuze om te fokken, dus ga ik niet mijn merrie pesten om alles te doen. Dus in de winter zal er sowieso niets mee gedaan worden als ze drachtig is, dus dan heb ik ook niet zo veel last van een dikke vacht.
Maar eerder ook wel andere merries drachtig gehad, en daar ging het wel wat meer op, die gingen als teddybeer de winter door. :)

Neon krijgt wel een vliegendeken op later in het seizoen. Maar dan zijn de veulens al een maand of 2 oud. Zelfs voor de veulens heb ik een vliegendek. Hoewel die eigenlijk te klein is. :o Als ze 2 maanden oud zijn nog niet echt, maar dan hebben ze een veulenvacht en nog niet echt last van dazen. Als ze die kwijt zijn is het dekje al weer te klein. Maar ze leren er mooi van.
[KS-ITP] Reedhill's Fast 'n Furious gaat incognito was het topic van vorig jaar, mijn veulen ingepakt.

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 22:50

Bokt is aan het klooien met de foto's geloof ik...

Jeetje inowa dat is veel werken zeg! Fijn dat je nu verhuist bent en dat de kleintjes het zo goed doen!

Neon, groot gelijk met dekens en dikke wintervacht.. Ik wilde ook deze winter geen deken op doen maar mevrouw zit het hele jaar door in d'r glanzende zomervacht dus die had het gewoonweg echt koud buiten, dusja wat moet je dan...

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 22:52

Spannend voor de onrustige merries!!
Succes met waken vannacht ;)

Inowa wat leuk dat je nu daar woont! Pff kan me voorstellen dat je dan uitgeput bent.. 75 uur :wow: wekt je 9 dagen in de week ofzo? :9

Nou bij Maquavinci gaat het aardig.. Helaas vanmiddag achter gekomen dat ze de bloedwormen heeft :( bij haar eerste dracht had ze ze ook al, een jaar later weer.. en nu een jaar later weer.. Volgens mij zijn ze er nog steeds niet volledig uit :'(
(Ze is afgelopen woensdag ontwormd)

Bij Hope (drachtige tinker) gaat het erg snel.. in vier dagen tijd is haar uier flink gevuld, merrie heeft het er echt zwaar mee.. Ze zit vandaag op 293 dagen dracht (maquavinci op 297)

Hope uier 289
Afbeelding
Hope uier 293
Afbeelding

En maquavinci... die heeft nog steeds theezakjes :')
Laatst bijgewerkt door BianCatjee op 17-04-16 23:07, in het totaal 2 keer bewerkt

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 23:00

Jeetje Inowa dat zijn pittig wat uurtjes.
Maar lekker dat je nu daar woont, scheelt een hoop geheen en weer.

Tjinta, klopt hoor, kan nog steeds voller zoals ik eerder al aangaf hihi.

BianCatjee, kloppen de dagen of is het een typ fout?

Als ik eerlijk ben heb ik Bo ook liever zonder deken in de winter. Dat gedoe met wisselen steeds. Helaas eet madam niet als het dan regent (houd ze ook gerust de hele dag vol. Gaat met haar neus op de grond staan en haar billen in de regen.
Terwijl ze er met de zomer totaal niet om geeft 8)7
Dus dan is de keuze of een deken om en overdag gewoon de hele dag naar buiten, of binnen blijven snel gemaakt. Dan maar een deken.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 23:05

Waaaat 400 dagen??? Dat kan toch niet meer gezond zijn?

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 23:07

Kiki haha oeps dat is inderdaad typefout :+

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 23:09

Hahaha ik dacht al, vond bijna 393 en 389 zoveel :=
Pffff je zou het meemaken.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 23:10

Chimello ook gefeliciteerd!!

Ik heb net de paardjes gevoerd en slaap nog een nachtje hier. Is niet eens meer verantwoord om naar huis te rijden :o

Vanmorgen DA gehad, daarna even binnen ontbeten, naam besproken. In de middag de veulens lekker naar buiten. De kleine maar een uurtje, Mabon had eindelijk het weer mee en kon wat langer buiten blijven. Ines dus op kraamvisite gehad. Tussendoor nog foto's aan moeten leveren en de eerste foto's van Raisa even naar de fokkers van Roos gestuurd.

Wou hier ook wat uploaden, maar krijg witte blokjes. Mocht iemand mij op facebook hebben en het wel lukken, voel je vrij om het hier neer te zetten.
Ik ga knock-out! :z :z

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 23:13

Kiki ik moet er niet aan denken nog 100 dagen te moeten wachten :oo

AniekR lekker je rust nemen, de foto's komen morgen dan wel toch ;)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 23:18

Nou idd moe tje niet aan denken BianCatjee.

AniekR, bokt upload ligt er weer uit. Maar groot gelijk dat je lekker daar blijft. Truste!

Ik ga ook mijn bedje opzoeken.

Alle wakers succes weer.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 04:23

L_isanne schreef:
Neon, groot gelijk met dekens en dikke wintervacht.. Ik wilde ook deze winter geen deken op doen maar mevrouw zit het hele jaar door in d'r glanzende zomervacht dus die had het gewoonweg echt koud buiten, dusja wat moet je dan...

Dit is ook mijn situatie..Maar lisanne wat doe je nu als ze met veulen loopt?

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 06:11

Nog baby's vannacht?

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 06:47

Anniek, vind het echt een hele mooie naam :j

Foto's doen het allemaal even niet geloof ik... :(

Tinniie, jemig wat stelt ze jouw geduld op de proef zeg!! 400 dagen kan toch niet goed zijn?! Hoop echt dat je niet lang meer hoeft te wachten.

Lisanne, melkpuntjes? Dan kan het toch niet heel lang meer duren zou je denken...

Annelies, charlie mag ook wel eens haast maken.... :(

Cynth, zodra star gedekt is komen ze naar huis (star is drachtig verkocht). Ik wil haar daarom ook in de veulenhengstigheid laten dekken want ik wil ze natuurlijk graag thuis hebben :o