[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Knolselder

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 12:08

3 maanden lijkt me ook wat lang ja! Wel spannend zo, niet exact weten hoe en wat :D

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 12:31

Wow! Kon het topic gewoon niet meer vinden!was blijkbaar ontstipt.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 12:51

Kiki wat goed *\o/*

Annelies die ziet er nog netjes in model uit!
Mijn merries zijn rond en harig, durf geen foto's meer te plaatsen.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 12:55

Welkom stal_HD! Chakira is leuk!

Oh dat is super nieuws Kiki! We zullen gewoon nog wat voortduimen dat het echt over is nu.

Oei Luna ook al een virusje aan het rondgaan bij jou?

DL vervelend hoor,en als de hengst er gewoon bijstaat zie je het ook niet altijd natuurlijk.
Doorgaans is de laatste datum dat je ze gedekt hebt zien worden echt wel de datum die je moet aanhouden maarja..

Knolselder leuke merrie lijkt Charlie en inderdaad nog niet zo dik! Hoever is ze?
Ik heb deze week alle staarten ook al eens ingekort voor als ze weer in de modder moeten lopen straks. := En ik zag dat ik dringend ook eens met zo een bus en borstel moet passeren langs elk.. :=

Welkom terug Cynthia!

Melktesten gebruik ik ook al 2 jaar en ik vind het toch een fijne aanwijzing. De meeste merries gaan echt wel vlot en testen gemakkelijk om 19u bijvoorbeeld nog 7.0 maar moest je dan vaker testen dan zie je die zo naar beneden gaan. Als ik die daling zie gebeuren schiet het meestal heel hard op!
Het is dus maar goed als je er echt met je neus bovenop blijft. Ik vind het wel fijn werken.

Fotsy neen Pretty vind het écht niet erg. := Ze was nochtans redelijk fanatiek onder het zadel. Maar zo zie je maar. Ik denk dat elk paard zich wel kan vinden na een poos in een leven op de weide hoor!
Het wordt nu echt wel eens tijd dat Lily naar huis kan. :(:)

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 13:00

Ik heb nog wel wat buikfoto's van die van mij.

Lisa,zij dijt altijd heel erg snel uit eenmaal ze drachtig is! Wordt tonnetje rond maar ze lijkt altijd nogal veel vruchtwater te hebben ook.

Hier dus net geen 100 dagen drachtig.

Afbeelding

Nikita,zij is al het verst en was ook simpelweg te dik maar nu blijft ze zo heel erg hangen. Zo erg dat ik begin te twijfelen. := Maar je ziet zo wel die overgang tussen buik en rib zo zeg maar. Ik kan niet zeggen wat ik bedoel. :o

Afbeelding

Hier Lisa en Nikita samen,dan zie je wel iets uitsteken in de breedte. :D (en op de achtergrond Vera,meteen nog één van de dikke buikjes hier)

Afbeelding

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 13:13

oef Marijer, dank je, ik dacht al dat we iets verkeerd deden :D , ohja paarden blijven zelfs soms staan als manlief eens over gras klepelt. Die wil soms dat de weide er net als zijn gazon uitziet 8)7
Rianne klepelen is soort mulchen, zoals grasmachines doen zonder gras achter te laten, wij hebben een klepel met veel klepels waardoor er bijna niks achterblijft op de weide, alles wordt heel heel fijn gemalen. Je mag het gras wel niet te lang laten worden en zo krijg je ook wel een dikke stevige grasmat, is hier nogal natte grond dus zo kunnen ze langer de winter blijven staan op het gras.

mooie buikfoto's pretty, ja soms moeilijk te zien aan die buikjes, vaak gaat het snel en dat lijkt het een eeuwigheid te blijven staan, januari scan?

Kiki wat goed nieuws *\o/*

welkom stal HD, een bekende, en eerste keer eigen hengstje, spannend

oh leuk Cynthia terug, deugddoende vakantie gehad?

inowa ontstipt _O-

luna ook al? niks ernstigs?

mooie foto's rianne, ze lijken net dezelfde zo, dikke buikjes waggelen :P

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 13:22

Nog iets gehoord vandaag van Lily?

De bloter doet dat wat grover inderdaad,er blijft meer liggen op de weide maar de grasmat heeft er zeker ook deugd van. Alleen niet te vaak kunnen doen door de droogte deze zomer. Het was al armtierig genoeg. -O-

Ja eind december of januari laat ik de twijfelaars scannen. Diegene die duidelijk zijn niet want ik gooi mijn geld nu liever ook niet weg. :o Maar het is zo leuk dat uitwendig scannen! :D
Mijn idee is wel dat al mijn merries die gedekt zijn,drachtig zijn dit jaar. Geen meer hengstig gezien,maarja je kunt het alsnog missen natuurlijk.

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 14:18

Dat begint al op te schieten DL! Ben benieuwd wanneer je je veulentje krijgt, maar als ik je verhaal zo lees zal dat toch nog wel dit jaar zijn? Spannend!

Fijn kiki dat het beter gaat! Hopelijk zijn jullie er inderdaad doorheen.

Mijn merrie is vandaag alweer 101 dagen drachtig, dus ook onze eerste mijlpaal is gehaald :).

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 14:38

Rianne, oke, dan snap ik het ;) Viel me alleen steeds op.
Dat is wel fijn dat je er met longeren geen last van hebt. Die van mij lopen ook wel, maar het is de draai die ik maak om mee te draaien denk ik. Misschien volgend jaar zo'n draai kruk neerzetten in de longeercirkel O:) Of misschien toch eens zo'n brace proberen om m'n knieschijf te stabiliseren, maarja... :$ :$

DL, daarom zat ik er ook mee in m'n hoofd denk ik. Hoor jou meestal over mini's dus even gemist dat deze dat net niet is ;) Maar dacht wel even; 'das een grote mini!' :wow:

stal_HD, welkom! En wat leuk een gewone bruine mini!

Kiki, yaay goed begin van de dag dus! *\o/*

En net als pretty hier ook overgang wedstrijd/stalpony weer naar weidepony. Nou was Lies een stuk jonger, maar vanuit de opfok toch twee winters (en zomers ook veel helaas) binnen gestaan toen ze bij haar ruitertje stond. Vorig jaar kwam ze dus in augustus terug, was eerst wel even omschakeling. Ze was aan de dunne kant en als het regende kon ze zich wat moeilijk warm houden, dus kreeg ze vrij snel een regendeken op en in de winter heeft ze die ook op gehad. Wel had ze een schuilstal, dus als ze wouden konden ze zelf naar binnen. Maar daar trof ik ze eigenlijk nooit aan.
Dit voorjaar wel verhuisd, maar zijn hier nu ook met schuilstal bezig weer. Verder is het hier rondom met bomen dus ook een stuk meer beschut. Met haar hervonden vetjes heeft ze het tot nu toe nog niet koud gehad, maar mocht het wel komen, ligt haar regendeken klaar.
Roos heeft nooit nergens last van, maar die heeft ook alleen sporadisch op stal gestaan in haar hele leven ;)
Oh en pretty ook mooie foto's hoor. Hoe ver is Nikita nu? Is toch ook altijd moeilijk te zeggen hoor. Anders toch nog scannen in januari inderdaad als je twijfelt. Hier ook niet meer gescand in oktober. Op dit moment twijfel ik eigenlijk niet, als ik zie hoe die van mij groeien en zoals je zegt, m'n geld gooi ik liever ook niet weg en is niet uitwendig, dus dan pest ik de pony's er ook niet onnodig mee.

JustLizz, mooie mijlpaal! *\o/* Begint er nu mooi schot in te komen!

Verder met al die virusjes hier. Pony's niets aan te merken, maar heb zelf wel iets opgelopen geloof ik. Begon woensdag met wat keelpijn, maar gisteren en vandaag voel ik me echt belabberd. En dat terwijl ik maandag met een nieuwe baan mag beginnen. Wat een timing -O-

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 15:05

Ai dat is een slechte timing Aniek. Mijn man heeft het ook vlaggen,snotteren en keelpijn,kind ook al een beetje. De vrouw zal alles weer moeten rechthouden :')
Nikita is 161 dagen dus dat begint wel al te vorderen! Tegen dat we januari zijn zou ik het toch echt wel moeten zien want ze is in maart uitgerekend. :D

Fijne mijlpaal Justlizz!

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 15:06

Oei oei het begint weer de griepjes en snottebellen. Beterschap aniek en voor de paardjes.

Ik modder elke keer wat met chakira. Ze is elke keer wat aan de diarree een paar dagen en daarna is het weer over, maar haar mest blijft wat dun. Ontwormen heb ik ook gedaan. Wat zou het kunnen zijn?
Zou het komen van al dat water in het gras?

Hihihi ja aniek een gewone bruine hengst. De merries hebben al kleur genoeg. Van mij hoeft het niet altijd zo heel erg bijzonder te zijn. Ik vind alle kleuren wel leuk. :)

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 15:22

Pretty, ja dan komt het toch weer op de vrouw aan he ;) Tja hier sowieso geen man of kind, dus komt het sowieso op mij aan. Gisteren me ook met wat moeite naar de winkel gesleept, uiteraard heb je juist dan niets in huis en is het toiletpapier op als je elke 3 minuten je neus moet snuiten. Alles valt dan ook zo zwaar, alleen al dat je je mes om de kip te snijden nog moet afwassen voor je kunt beginnen met koken enzo. Zwaar, zwaar leven _O- Gelukkig heb ik nu nog twee bakken pasta in de koelkast staan van gisteren, want voel me vandaag nog minder.
Zie nu ook in je onderschrift staat hoe ver ze is! Tja moeilijk, bij die van mij zie je al heel veel, maar zie ook merrie's die net zo ver of verder zijn waar je nog niets aan ziet...

Stal_HD, ja ik hou van bruin/simpel hoor! En hoe donkerder hoe beter bijna ;) Heb dan grote pony's, maar ook twee bruintjes.
Mooie bonten of appaloosa's kan ik ook best mooi vinden hoor, maar zelf heb ik het liefst effen (gelukkig hebben we dat ook alleen bij het Welsh).
Met de diarree zou ik ook als eerste roepen even ontwormen, verder niet echt ervaring mee. Maar misschien zijn er hier mensen die meer kunnen zeggen. En gewoon goed in de gaten houden, anders misschien even de DA er naar laten kijken.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 15:32

Ik hoorde al van meer die nu en dan diarree hadden maar het gras is natuurlijk erg vochtig nu 's morgens en ook de fructaan is niet mis momenteel gok ik.
Het eerste waar je aan denkt is ontwormen natuurlijk maar als dat gedaan is zit het wel snor.

Ik hou van bruin,het is zo een heerlijk warme kleur! Maar alle varianten van bruin vind ik ook mooi. <3

Dat is dan helemaal jammer Aniek dat het allemaal op jezelf aankomt. Die boodschappen zijn er dan wel te veel aan ja. Onder het deken kruipen maar en uit zieken! :(:)

Ja Nikita (ok en de anderen ook :+ ) hebben natuurlijk ook meer spekjes dan de meeste grote paarden waardoor je het al moeilijker ziet. Aan Lisa merk ik dat meteen wanneer ze drachtig is,die krijgt echt een ballonbuik maar staat voor de rest niet echt te dik.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 16:54

Tegen diarree mits het niet word veroorzaakt door wormen etc, zou ik Algae Vitalis van Equi Protecta geven.
Heeft mijn merrie in het verleden super geholpen met darm problemen. Mag overigens gewoon tijdens de dracht gebruikt worden.
Straks als Bo van de metacam af is wil ik haar daar ook weer een kuurtje van geven.

skaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 17:34

Ik zou ook weer graag mee praten!
We hebben 4 drachtige merrie,s als het goed is :P
Allen gescand meteen aan het begin van de dracht.

De eerste die uitgerekend is, is chanel.
Zij is 26 maart uitgerekend.
Afbeelding

Daarna is amber aan de beurd, zij is 24 april uitgerekend.
Afbeelding

Vlinder is 13 mei uitgerekend.
Afbeelding

Ze zijn alle 3 gedekt door de prachtige 1ste premie amha/nmprs hengst hello sunshine.
Van het pietershof.
Ik ben heel benieuwd wat er uit deze combinaties komt!
Afbeelding

En als laatst, mijn ijslander grey.
Zij is 29 mei uitgerekend.
Afbeelding

Zij is gedekt door floki fra feti.
Ik ben heel benieuwd wat er nu uitkomt, dit jaar kwam er een prachtig merrie veulen uit deze combinatie.
Floki is van tries_en_faf op bokt ;)
Afbeelding

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 18:50

Pretty jouw dames zien er goed uit!
Net zo harig als hier, ik hou daar wel van als ze lekker fluffy worden.

Fotsy hoe is het met Lily?

JustLizz de eerste 100 dagen achter de rug!

Aniek beterschap!
Hier ook net flink verkouden geweest, duurde gelukkig niet lang. Hopelijk ben je er voor maandag vanaf.

Pretty, dan had jouw man zeker een mannenverkoudheid? Dan kan je beter een vrouwenverkoudheid hebben, kan je gewoon met alles doorgaan lokaal voel je je beroerd :P

Mathilda, staat ze op kort gras? Hier op zandgrond moet ik dan meteen denken aan zand in de darmen.
Heb ze hier nu ook op een kuurtje psyllium staan uit voorzorg.

Welkom Skaay! Zijn de mini's allemaal champagne kleur?

skaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 19:07

Dl, ben echt heel benieuwd naar je veulentje!

Pretty, mooie beginnende buik foto,s!

Marijer, ja alle merries zijn champagne.

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 19:22

Leuk Skaay. Je krijgt een hele kudde veulentjes. Ben erg benieuwd.

De paardjes krijgen bij mij strookbegrazing. misschien is inderdaad zo'n zand kuurtje niet verkeerd. Ik zal ook de andere tip noteren. Waar kun je dat verkrijgen kiki1976?

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 20:14

skaay welkom en wat een leuke pony's met knappe jasjes :9

marijer, Lily mag morgen naar huis (opnieuw :o ) dus voorzichtig positief, zes dagen in verband, twee keer per dag AB en dan moet DA langskomen ter controle, dus zal nog goed opvolgen worden en hopen op een voorspoedig herstel +:)+ . Stalletje ligt alvast klaar. Ben benieuwd hoe de rest erop gaat reageren, oh en zou jij ze gewoon terug naast mams (niet bij hoor, uier is nu net aan het wegtrekken) zetten? Die gaat dit vast leuk vinden, denk ik.

Oeie verkoudheden, hier gelukkig nog van gespaard maar 'winter is coming' := al geven ze morgen 22 graden en zon :')

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 20:15

Ook benieuwd naar je veulen DL! Spannend maar ook lastig als je niet weet wanneer precies!

Wat een prachtige plaatjes hierboven! Welkom!!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 20:21

Welkom Skaaj! Wat een verzameling champies!

Fotsy *\o/* *\o/* duimen dat ze echt naar huis mag nu! Ik zou het precies nog niet riskeren naast Flo,eens reactie afwachten.

Dankje Marije! Ja zeker fluffy al! Ik vind het ook wel gezellig zolang ze niet vol modder hangen. :D
Haha een mannenverkoudheid..ja hij vroeg net of ik een zakkendoek voor hem wou halen. Wat?? :P
zoon kreeg een spuitje vandaag en die is ook al zielig.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 20:26

oeie pretty en dan de twee mannen die ziek zijn, aje beterschap en als een man iets heeft := vrouw zal de kar weer trekken :D ja we zien morgen even hoe het loopt, sowieso gaat zij de stal (die van Flo is in twee gedaan ;) ) in en de rest buiten.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 07:26

Welkom Skaay! Ben heel benieuwd naar jullie nieuwe veulentjes!

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 08:58

Ik ga proberen een goede bijleespost te zetten, sorry als ik mensen vergeet, zit op me gsm O:)

@annelies; bij charlie valt het inderdaad niet zo op! Maar die zwartjes zie je altijd heel weinig op he!

@rowan; fabje maakt het echt wel spannend zo. Weet hoe vervelend het is geen exacte datum te hebben.

@pretty; dames zien er top uit zeg! Mooie buikjes al!

Justlizz: gefeliciteerd met je mijlpaal!

@mathilda; gewone kleurtjes zijn ook heel mooi hoor! Wil volgend jaar ook een gewone bruine gebruiken

@aniekR; in de partbred zitten wel heel veel bonte en appaloosa's. Heb zelf zo'n bonte welsh staan.

Welkom skaay! Prachtige merries die champagnes!

@fotsy: duimen dat ze dan naar huis mag vandaag! Zou ze langs mams laten lopen zolang ze niet kan drinken.

Ik las nog iets over melkstrips, ik ga ze dit jaar wel weer gebruiken. Vorig jaar bij luna was dat echt heel handig. Toen ze 6.4 testte was het veulen er de volgende dag. Hopen dat marley wat minder cruella is tegen dan. Want zelf scheren vond ze niet leuk tussen de achterbenen. Ga geen risico's nemen met melktest dan.

Inderdaad een klein virusje op stal. Voorlopig komen ze niet van de grond hier af tot ze beter zijn. Geen andere paarden ziek maken.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 09:24

In het echt heeft ze een enorme buik hoor. Maar op foto wordt zwart gewoon 1 vlak.