Gaat goed met de geboortes hier! Gefeliciteerd allemaal!
Heb ook gave foto's gezien! Ziet er goed uit!!
Hier gaat het nog niet goed met de merrie. VA dacht dat ze gister niet hoefde te spoelen, nou ze kan dus vandaag weer terug komen. Het pus hangt er weer aan... Gek wordt ik ervan! Gelukkig voelt de merrie zichzelf wel al veel beter, en Fred (finders Keepers) doet het heel goed!
hier ook nog geen veulen! vriendlief dacht vanmorgen wel te zien dat het leek dat er vanacht melk uit het uier gestroomt was.. maar goed, banden lijken nog niet slap genoeg en uier is verder ook niet vol.. dus of het melk was, is de vraag... En anders zit er misschien al wel snel een veullie aan te komen, laten we het hopen
zijn wel weer meer veulens geboren vanacht! gefeliciteerd!
lijkt me idd lastig dat je merrie steeds gespoelt moet worden uletje! maar gelukkig gaat het al wel beter!
Gelukkig vind de merrie het spoelen niet heel vervelend, dat scheelt. Ze blijft keurig staan enzo.
Nou Roos, spannend hoor!!
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 17-05-10 10:15
Zo, veel veulens geboren hier! Urielle, gefeliciteerd met je palominootje, knap ding is het! Joto, weer een merrie, pik jij alle merries in of zo? En dan ook nog heftig voordringen op de rest. Het is weer een mooi ding, met lange stelten. Jolandje, wat een schitterend mooi hengstveulen, gefeliciteerd! Ben jaloers op de tekening. Moppielover, gefeliciteerd met je merrieveulen!
Zo, ik heb gisterenavond eindelijk mijn veulen droog gezien, helaas stonden ze al net binnen en kon ik daar niet echt foto's meer maken. Hij is wel verrassend opgedroogd, basiskleur is hetzelfde als 2 eerdere veulens, kastanjebruin. Niet heel donker dus Gem. Straks eens foto's proberen te maken in de wei.
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 17-05-10 10:45
En alvast een klein voorproefje, vandaag fatsoenlijke foto's maken.
Meld me ook maar weer eens Mijn merrie is nu 8 dagen overtijd en vanochtend had ze hars aan dr uier...dus ga er zo weer heen en goed in de gaten houden. Al lees ik ook dingen over merries die aantal dagen harsen...En 2 jaar terug was deze merrie 3 weken overtijd dus ben benieuwd...
kom nog eens kijken enwat zie ik neon heeft een mooi veulentje!! Proficiat ,en ook aan al de andere die een veulentje kregen. Het is te druk hier om het topic bij te houden,ik moet steeds 10 pagina's...
Al_Zawraa
Geplaatst: 17-05-10 11:31
Iedereen gefeliciteerd met de veulens! Kitzbi spannend! Daar zit zeker flinke verandering in.
Joto schreef:
Whahah nou inderdaad! 1 dag op de lijst, nieuw record?
ze heet Ilisia, roepnaam Lissy (Lis)
Joto, dan wel samen met Asfoura, op 320 dagen op de lijst en 's avonds op 320 dagen bevallen Je hebt wel geluk zeg, weer een merrie! Mooie naam ook.
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 17-05-10 11:36
Ja, Gemma komt straks op kraamvisite! Ga nu eerst snel maar beschuit met muisjes halen. Gisteren is alles op al gegaan aan de parcoursbouwers op CH Eindhoven.
Magic_Ice
Geplaatst: 17-05-10 11:38
Bren wat een prachtig veulen!
Jolandje, gefeliciteerd wat een mooi getekend hengstje!
Moppielover, jij ook gefeliciteerd!
Quinevere, wat spannend dat de merries weer naar de hengst gaan, ik duim voor je dat dit jaar alles goed verloopt, heb zelf ook een beetje een zekere voorzichtigheid omdat mijn merrie ook heeft verworpen dit jaar.
Uletje, wat vervelend dat het nog niet over is met de merrie!
Neon een prachtig veulen, wat een lange benen! en mooi getekend!
Meld zich ook weer na een weekje New York en een heel weekend feest. K zal vnvd bij lezen!!
K zag alleen net het lijstje, maar wat zijn sommigen al overtijd
Bij ons gaat het super met het veulen. Hij is echt mega brutaal
moppielover
Geplaatst: 17-05-10 11:42
Dankjulliewel .
Foto's zijn aan het uploaden.
Het veulen gaat Nouchka heten ( spreek je uit als Noeska)
De bevalling ging goed, mijn vader heeft alleen het vlies gebroken, verder heeft ze het zelf gedaan. Na een kwartier stond Nouchka al. Eerst leek alles goed te gaan, maar na een tijdje zagen we dat Nouchka niet dronk en dat Shaddy de nageboorte niet kwijt kon. Toen hebben we de VA gebelt en die is gekomen. Die heeft het veulen geholpen en Shaddy een infuus gegeven zodat de nageboorte los zou weken. Dat heeft goed geholpen, Shaddy is de nageboorte kwijt en het veulen drinkt goed. Nouchka heeft ook al gepoept. Shaddy is echt een super mama, ze is heel lief en zorgzaam.
Ze staan in een andere paddock omdat Shaddy geen andere paarden in de buurt laat. Daardoor let ze niet meer op het veulen. Nu gaat alles prima, de paarden kunnen wel kijken enzo maar niet bij het veulen.
conejo
Geplaatst: 17-05-10 11:58
Neonlight schreef:
Ja, Gemma komt straks op kraamvisite! Ga nu eerst snel maar beschuit met muisjes halen. Gisteren is alles op al gegaan aan de parcoursbouwers op CH Eindhoven.
Jolandje, Gefeliciteerd, wat een mooi veulen, en idd niet te missen een hengst
Moppielover, Gefeliciteerd ben erg benieuwd naar foto's
Neon, wat een mooi veulen ben erg benieuwd naar foto's in de wei.
Diane_Basje
Geplaatst: 17-05-10 12:16
Gefeliciteerd met alle veulentjes!! Vind die spikkels zo leuk!
Ik dacht dat Rosa veel eerder zou gaan dan 340 dagen, maar de vorderingen staan weer stil. Wel een heeeelllee dikke buik (waar ze overigens gewoon nog sprintjes mee door de paddock trekt en ook gewoon mee kan bokken)