Het Dikke Buiken Topic 2006!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 22:41

Hahaha Emma heeft dikke doppen....

Fleda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 22:48

Fleda schreef:
Jee wat is Flettie al dik!

Oeps..bedoel natuurlijk Fayette!

Fleda

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 22:58

Morgen is Fleur alweer 270 dagen drachtig! Nog maar 65 te gaan dus! Ik ga nu ook niet meer in maanden tellen, maar in weken! Nog maar 9, 5 week te gaan!

Het gaat super met Fleur, gister hebben we haar deken gewisseld, en heeft ze een dunnere op! Ze heeft al een flinke vacht en ik wil haar eigelijk over een paar weken dekenloos hebben!

Qua eten gaat het ook nog steeds goed, ze laat zo nu en dan haar hooi liggen voor een uurtje later, maar staat nog steeds op een dikke kilo brok per dag en een halve kilo graan! En natuurlijk vaak een plakje hoor! Ze doet het hier super op, en heb het idee dat dit zo effe genoeg is nu. Haar zemelen vind ze errrg lekker, en die slobbert ze gulzig naar binnen!

Ze vind het ook nog steeds heerlijk op gereden te worden, het lijkt wel alsof ze het alleen maar leuker gáát vinden. Ze is een beetje moeilijk op gang te krijgen, maar als het motertje eenmaal aan is, dan is het motertje moeilijk weer uit te krijgen! Verder longeren en rijden we lekker buiten! Ik ben al blij met alles wat ze nog wil! Soms is ze wel een een beetje moe, maar dan gaat ze gewoon liggen, waarmee ze zegt van: "Baas, vandaag doen we helemaal niets..."

Wel is ze de laatste paar dagen héél zuur naar andere paarden in haar stal. Haar stal is echt heilig, en niemand moet daar proberen bij in de buurt te komen! Naar mij toe is ze helemaal niet zo, gelukkig maar!

Haar buik is de laatste week ook weer flink gegroeid, net als haar uier! Ik heb nog een paar foto's van vandeweek, maar zal morgen eens uitgebreid foto`s maken! Haar uier is echt veranderd, de zakken vóór het uier zijn nu wat voller!

Met haar beste vriendin, en nog dikkere Maroesja
Afbeelding
Afbeelding

Haar uier, waarvan ze toch nog steeds een groot deel wegloopt, maar het wel weer razendsnel eraan zit!
Afbeelding

En een wazige foto van de zijkant, het weer werke even niet mee!
Afbeelding

Morgen duidelijke foto's!

Miepp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 23:00

zo lekker buikje heeft fleur zeg
en die uier! wanneer is ze uitgerekend?

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 23:01

ja chubby of je krijgt dit jaar een veulen of volgend jaar das wel grappig!

fijn dat het met fleur zo goed gaat! nog maar 65 schiet op!!

adriana heb je al wat? Kijk dat veulen er eens uit joh!

Fleda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 23:05

Ja het schiet echt op! Gelukkig maar, elke dag als ik wakker wordt denk ik: Fiew..weer een dag erbij, met het veulentje IN haar buik! Is niet goed voor je nagels..veulentjes fokken, ik hou er niets meer van over!

Fleur is 23 April uitgerekend!

Miepp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 23:10

23 april??
mijn paard heeft nog geen uier
en die moet de 26ste

Fleda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 23:15

Fleur was vorige dracht ook een dikke week te vroeg en zal me ook niets verbazen als ze dat dit jaar weer doet! De tijd zal het leren!

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 23:15

ach navajo moet over 10 (bijna 9 ) dagen en die heeft ook geen uier, zegt niets.....

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 23:19

Emmanuella haar uier staat op exploderen!

Valeria

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 23:19

Jaaah Vanessa Nog 19 dagen!!! en ook al een uier in werking met beginnende harsduppels!:D

Fleda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 23:22

Hahaha, wat moest ik lachen om jou Avatar Valeria! Spannend, dus daar is ook alles al in werking! Nu nog maar afwachten!

Ik heb liever ook een uier dat íets later begint met groeien, maarja, kan er niets tegen doen! Het zegt ook helemaal niets!

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 23:37

Jeetje wat is hier veel gepost vanavond zeg

Leuke foto's gezien
Wat een uiers heeft Fleur al zeg!! Missy is 2 dagen later uitgerekend, maar daar is nog geen uier te bekennen. Ik vind dat Fleur echt heel mooi draagt Ze ziet er echt super uit! Ook super fijn dat Fleur nog zo goed wil lopen. Het is toch fijn voor een merrie als ze nog een (goede) conditie heeft voor de bevalling

En daar zijn de foto's van Fayette Wat een verschil kan er bij haar ook inzitten kwa buik zeg! Op de eerste paar foto's van de zijkant, heeft ze helemaal niet zo'n hangbuik. Maar op de laatste weer wel Heel apart! Heeft missy ook vaak Fayette draag ook zo in de breedte! Wel mooi hoor

Dat word ook al spannend Valeria! Harsdruppels al. Het begint hier in dit topic eindelijk een beetje op te schieten met bijna bevallende dames

Bij Adraina begint het ook echt al op te schieten. Ik ben benieuwd welke merrie het eerste veulen gaat krijgen hier!

Chubby gefeliciteerd!! En.. wanneer is ze precies uitgerekend?

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 23:38

Alle zeer AS mamas: Veel sterkte!!

Lees het niet echt meer bij hier.. Heb volgens mij nog geen veulen gemist

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 23:44

Bedankt! Zullen we wel nodig hebben. Al denkt de eigenaar dat de bevalling wel vlot zal verlopen!

flettie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 23:45

Fleda schreef:
Fleda schreef:
Jee wat is Flettie al dik!

Oeps..bedoel natuurlijk Fayette!

Hihihi Zeg, ik ben net zelf in 1.5 week tijd 2 kilo kwijt geraakt

marlijntjuh schreef:
En daar zijn de foto's van Fayette Wat een verschil kan er bij haar ook inzitten kwa buik zeg! Op de eerste paar foto's van de zijkant, heeft ze helemaal niet zo'n hangbuik. Maar op de laatste weer wel Heel apart! Heeft missy ook vaak Fayette draag ook zo in de breedte! Wel mooi hoor

Best wel irritant vind ik dat eigenlijk Dan sta ik 's ochtends tegen die kont aan te kijken en denk ik "waar is die buik nou gebleven?" en 's avonds steekt die buik van 2 kanten gigantisch uit Beeb is blijkbaar dus wel beweeglijk maar alleen als het vrouwtje er niet is

Chubby was volgens MarijeR d'r site rond 4 januari 2007 uitgerekend. Nou maar hopen dat Chubby zich daar ook aan houdt

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 23:47

Ik ga slapen, ik kan helaas morgen geen live update geven, want ik ga naar Apeldoorn een nachtje voor een lezing. Maar zaterdag ben ik weer present met dig. camera

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 23:49

Aan dat buik"probleem" erger ik me ook wel eens ja Dan heb ik eindelijk eens tijd om foto's te maken, en dan is die buik nergens te bekennen ! Dan vind ik het de moeite niet eens om hier foto's te gaan plaatsen Maar het is ook af en toe dat ze er HUGE uitziet.. en dan gaat die buik toch hard op en neer het veulen heeft af en toe echt een speelkwartiertje in haar buik

4 Januari uitgerekend. Erg vroeg. Maar als je een warme stal hebt e.d. is het best te doen

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 23:53

Welkom Chubby, je heb heel wat te volgen!

Ik heb wel alles bijgelezen, weer mooie foto's gezien (jee wat groeien ze hard!) Er is bij Moor gewoon niets veranderd, heb dus ook niets te melden. Ik blijf wel bijlezen want ook ik verwacht nu toch wel dat er eindelijk iets bij een van jullie gaat gebeuren

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 23:59

Helaas nog steeds geen veulentje..

Indian nog hetzelfde, krijgt ook al hangtieten!!
Komt nog geen melk uit gelukkig

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 00:10

Okee, hier ben ik met een mini-mijlpaal: Epona zit vandaag op de helft van de dracht!!!

(onvoorstelbaar he, terwijl jullie gewoon al mega-uiers zitten te vergelijken.. )

Jes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 00:30

Lady voelt zich nu super fit, dat ik haar en cerice binnen ging halen brak ze los, en liep heel trots over het erf heen en weer te draven..... moet ze toch niet doen, krijg ik de zenuwen van......

Ik ben idd ook erg benieuwd wie het eerste veulentje nu krijgt.... Het blijft spannend!!!

petraaken

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 09:19

Nog geen veulen Adriana?

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 10:11

Nog geen veulens hier?

Chub, ook hier, gefeliciteerd!!! Oh ik ben zoooooooo benieuwd!!!

met Lisje alles nog goed, dikke buik, weinig uier... Ik rijd nog steeds en ze heeft echt een energiestoot... Ze moet nog 67 dagen....

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 10:13

Goedemorgen, ik heb nog steeds geen nieuws, Emmanuella laat het veulen nu wel lang binnen!

Ik ga er vanmiddag niet heen, maar ik bel wel even!