[HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Knolselder

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 17:36

Hier gewoon de MyDays app. Laatste dekdatum invoeren en dan telt die gewoon op. Heel simpel.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 17:37

Ik tel 335 dagen na ovulatie als uitgerekende datum, dat komt aardig overeen met 11 maanden.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 17:58

Ik tel 340 dagen vanaf insemineren
Overigens dag ervoor ei afgespoten

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 18:29

Uitgerekende datum is 25 dagen terugtellen van de dek datum (365 dagen in een jaar -25 =340). Heel simpel.

Happy_Hippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 18:32

cp112 schreef:
Uitgerekende datum is 25 dagen terugtellen van de dek datum (365 dagen in een jaar -25 =340). Heel simpel.

Maarja de ene rekent met 340 de ander met 335 zo verwarrend :')

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 18:33

Dan reken je 30 dagen terug :+
Standaard is 340

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 19:26

Wij gebruiken alleen de camera's en oh strips

Kiki1976 super fijn dat alles nog rustig is bij Bo :j

Pomski Ze is idd erg rond haha. Hoe vordert de uier nog?

Nayla Amber is voor het laatst gedekt op 15/04 en die is op 20 maart idd uitgerekend. Ik reken altijd idd 11 maanden verder + 5 dagen. Dan kom je op 340 dagen uit. Wel schrikken idd. Is het vervoer inmiddels goed gegaan?

Hier hebben saartje en Yula vandaag een ander stuk weide gekregen. Op hun stuk was amper nog een droge plek door de aanhoudende nattigheid -O- dus nu op een ander stuk. Dat is in het begin modder maar erna hebben ze een heel eind droge grasjes voor op te staan :D Saartje en Yula vonden het de moeite om even een showtje te geven (saartje iets overtuigender als Yula :'))
Afbeelding
Afbeelding

En de 2 veulens voor het eerst een halster aan. Alleen Djazz moet een maatje kleiner :+ Djazz is echt zo een scheetje met dr kleine hoofd en blauwe oog <3
Afbeelding
Afbeelding

Xritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 20:32

Wat leuk om de veulens te zien.
@Nieky wat een flinkerd en wat een leuk halster.

Ik hou ook 340 dagen aan. De da zei toen, 1 mei geïnsemineerd, dan rond 1 april uitgerekend.

Hebben jullie ervaring met Rhino op stal en drachtige merries! Ik moet niet op Google gaan lezen. Maar wil me ook voorbereiden. Als het fouten boel is, bereid ik me graag geestelijk voor.
Maak me zoveel zorgen. Ook al weet ik dat ik er toch niks meer aan kan doen

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 21:15

Nieky prachtige veulens zeg. Vooral die eerste <3

Xritt nee geen ervaring mee. Snap dat je het eng vind. Wanneer heb je uitslag?

Pomski enorm rond! Vind het wel een erg leuke merrie

Nayla oeps! Zo zijn ze ineens verder dan je denkt. Fijn dat je daar snel terecht kan!

Ik heb een aftelapp om te zien hoeveel dagen ze nog moet. Ik tel af naar veilig, 320 dagen. De uitgerekende datum doe ik 11 maanden na de dekdatum. Dus 335 dagen. Deze gebruik ik voor hoeveel dagen ver ze is
https://www.berekenhet.nl/modules/vakan ... atums.html

Ik heb een halster alarm aan een veiligheids halster, die knap met druk. Wel zo fijn. Inderdaad met slaapstand

Mattyy heerlijke foto's <3

Ik zag nog een vraag of Zilver Minthe herkent als dochter. Ja zeker! Ze zijn zo lief samen, soms ook niet. Even opvoeden haha.
Geen verschil toch? :D
Afbeelding
Afbeelding

Lijst veilige merries
Kleine pony's 300 dagen, grote pony's & paarden 320 dagen
Luna2006 - Muis - 305
Knolselder - Poppy - 310
Corinadrenth - Linda - 312
Knolselder - Quinn - 313
Pomski - Dolly - 320
AM_Horses - Nigrante - 320
AM_Horses - Odilia - 322
Jennyk - Goldy - 324
Pomski - Jolyn - 324
Marjoleine89 - Zsa Zsa - 325
Liekeotter - Daantje - 326
Nayla - Rafa - 326
xsurfdiary - Karina - 330
Nayla - Breeze - 331
Nieky1993 - Amy - 331
Nieky1993 - Amber - 332
Pomski - Bess - 332
Desi_2409 - Kuforia - 332
Chantall - Aiyana - 334
Muronia - Veronia - 335

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 21:41

Ik gebruik Days Counter, die telt gewoon op (of af als je dat liever hebt). Vind het ideaal :)

Daarover gesproken, het begint al op te schieten :D
Afbeelding

nayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 21:49

Toch wat verschillen in aantal dagen zo te horen, ik heb nu 335 geteld.

Ben erg blij dat we er zo snel nog terecht kunnen.
We hebben Rafa vandaag gebracht en Breeze volgt morgen. Rafa was direct rustig en begon hooi te eten wat wel fijn is, de link om de camera te volgen heb ik ook en ze geven een seintje als de veulens eraan komen.
Deze week ga ik sowieso een paar keer langs.

Nieky, wat schattig met de halstertjes, laten ze het goed aandoen?

Pomski, die is echt tonnetje rond

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 22:15

suffie, ook nog gefeliciteerd!

Xritt, ik begrijp je stress! Ik heb er (gelukkig) geen ervaring mee. Wanneer is de uitslag er? Hopelijk was het gewoon geen rhino.

Mattyy, lekker even beentjes strekken in de sneeuw.

kiki, ja echt niks aan hè vanochtend :brr: Gelukkig werd het vanmiddag wel beter.

Pomski, Jolyn is lekker rond :D Vind het echt een leuke merrie.

nieky, ah wat zijn ze al stoer met de halstertjes om <3

Kabayo, wat leuk die foto's zo naast elkaar! Ze is flink gegroeid :D

goldenarrow, dat schiet al aardig op ja!

nayla, fijn dat het verhuizen van Rafa zo goed ging, hopelijk gaat het morgen met Breeze net zo goed. Is de stal ver bij jullie vandaan?

Ik reken 11 maanden qua dracht, maar goed, het komt toch nooit wanneer ze uitgerekend zijn.

Wij hadden gisterochtend ook nog wat sneeuw liggen. Vrijdag de hele dag vieze natte sneeuw en veel wind, paardjes zijn hele dag binnen gebleven en dat gebeurt hier eigenlijk nooit. Maar toch heel minimaal wat sneeuw blijven liggen, dus even een paar foto's gemaakt.

Nadjarah, 262 dagen vandaag
Afbeelding

En de papa van haar veulen.

Afbeelding

Mishrikah, 260 dagen vandaag

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 22:35

Muronia schreef:
Hey dat is gek.. Veronia is op 11 april geïnsemineerd, maar volgens de filium-app zit ze vandaag op 335 dagen. Dat zou dan niet kloppen, dan zou ze 336 moeten zijn vandaag?

ik heb geleerd dat je telt vanaf het moment dat de ei weg is. dus 11 april geinsemineerd. 12? april ei weg? dan 12 maart + 5 dagen

moner

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 00:51

Seven, wat een mooie voskleur heeft je veulen. Ik vind haar prachtig, echt mooi luxe.

Sparky, wat een heerlijk koppie

Watchnow, het wachten werd beloond met een prachtig veulen met mooie kol en bijzonder zijn naam Corneel.

Tinniie, wat een prachtig veulen, zo’n stoer type lijkt ze.

Mattyy, wat een prachtige hengst is jullie Teun, gefeliciteerd wat zul je trots zijn. En dan een prachtig veulen van hem, ze kunnen je verassen die merries. Helaas helemaal zwart, maar ook dat is mooi

Nieky, wat een prachtig getekend merrieveulen, gefeliciteerd, van mij kan er niet genoeg kleur bij bont zitten en zo min mogelijk wit. En gefeliciteerd met het tweede veulen van Skye, ook mooi getekend. Lijkt met toch zwaar al dat waken, dan ben je aardig uitgeput na het veulenseizoen. Je krijgt het aardig druk met al die drachten.
Wat een lekker dingen die veulentjes.

Indivu70, wat een mooi stoer veulen gefeliciteerd.

Balko, wat een vertederende foto’s

Kabayo, wat heeft zilver een mooi buikje

Pomski, dat is schrikken zo’n bloedneus gelukkig valt het mee

Jildouu, wow wat een koppie, zo een wil ik er ook wel

Corinadrenth, wat een leuke foto, staat toch leuk zo’n dekentje

Muronia, Veroon maakt het spannend, altijd lastig met die veranderende speentjes. En wat is ze dik, een enorme buik

Quir, ook zo’n gezellige dame met van die lieve oorjes. Wat een mooi veulentje gefeliciteerd. Hopelijk is je vosmerrie ook drachtig dat zou een leuke verrassing zijn.

Suffie, een prachtig hengstveulen met weinig wit zoals je hoopte gefeliciteerd

Xritt, wat vervelend Rhino op stal, hopelijk blijft jouw paard er van bespaard.

Bij ons was de rhino test negatief, dus helemaal opgelucht. Het verbaast mij hoe dom mensen met Rhino om kunnen gaan, op de stal hier in de buurt waar de besmetting is, hebben mensen toch hun paarden verplaatst naar een andere stal, onbegrijpelijk dat je zo onverantwoordelijk met zo’n ziekte en de gevolgen daarvan kunt omgaan.

Onze Princess is redelijk hersteld, ze eet alleen slecht haar brokjes en ze is al zo afgevallen. Ze eet wel haar hooi. Ze heeft een dekentje om, omdat ik haar zo ingevallen vind door de bevalling en ik haar wil beschermen. Ze heeft na twee dagen afscheid genomen en toen kregen we ook de uitslag van de test en kon ze terug bij haar vriendinnen.
Ik heb al heel veel van mijn shetlanders verkocht, ik fok mini shets en echt hele kleintjes en ben bang voor de wolf, ook al hebben we er hier nog niet zoveel last van, maar ik vrees voor de toekomst. Ik wil shetlanders ook niet helemaal opsluiten. Paarden die houd ik ‘s nachts binnen, de shets hebben een stal waar ze altijd naar buiten kunnen.

Ik heb nu dus nog maar twee drachtige shetlandmerries, die eind mei zijn uitgerekend en een drachtige fries en drachtige kwpn

Over kleur, bij de shetlanders vind ik kleur belangrijk en fok ik echt voor de mooie kleurtjes, zoals mushroom en creme dun of palomino, maar waarbij ik vos met spierwitte manen ook geweldig vind.

De friezen, natuurlijk volledig zwart, maar bij de kwpn kijken wij meer naar de lijnen en kwaliteit dan de kleur. Onze libby is heel donkerbruin en extreme US is zwart, dus beide kleuren zijn welkom. Bij libby zou van heel ver nog vos in de genen kunnen zitten

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 00:57

Prachtige dieren AZ <3 blijven echte sprookjespaarden

moner

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 00:59

suffie schreef:
Dat alarm van Birth watch zit in de vagina en wordt door een soort tuigje op z'n plek gehouden. In dit topic was er altijd iemand die ermee werkte.
Magneten worden vaak gebruikt op grote stallen, kraamklinieken. Ook een prima manier, naast camera en observeren. Snap ook niet dat mensen daar zo op los gingen.
Ik heb een alarm aan het halster en bevalt erg goed. Deze kan ook aan een singel, heb ik ook, alleen bij Carlijn gebruikt. Zij verdraagt geen halster op stal, doet alles om het af te krijgen.

Ik gebruik al jaren de Radco, de voorloper van birthwatch. Deze meet inderdaad via een sensor in de vulva de temperatuur om de 5 minuten, waardoor je altijd bij de bevalling aanwezig bent. Daarnaast meet ik de ph en heb ik ook nog een birth alarm met singel.

ik vind het fijn om voor dat de daadwerkelijke geboorte begint te kunnen voelen of alles goed ligt.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 01:16

Moner. Gelukkig geen rhino. Hopelijk trekt ze snel wat bij. Ik snap je angst voor wolven wel, zeker met shetjes die je niet zou moeten willen opsluiten. Maar er zit waarschijnlijk niet veel anders meer op om zo je dieren te beschermen -O-

Az. Prachtige foto's <3

Nayla. Fijn dat de merries snel konden komen

Ik gebruik ook days counter. Makkelijk op en aftellen :j

Kabayo. Lieve foto <3 mooi dat ze elkaar herkennen

Xritt. Om wat voor variant rhino gaat het? Daar zit nogal verschil in

Nieky. Fijn dat die merries naar een drogere weide konden. Djazz is echt super schattig <3

Odilia 323 dagen
Afbeelding

Nigrante 321 dagen
Afbeelding

Liezella 299 dagen
Afbeelding

Pomski

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 04:58

Bont merrieveulen voor Jolyn!

Pomski

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 04:59

Afbeelding

SparkYY_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 05:26

Gefeliciteerd!!!

Happy_Hippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 06:24

Gefeliciteerd *\o/*

Wat een knap veulen volgensmij !

Pomski

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 06:35

Dank jullie wel!Afbeelding

Ze is om 1.20 geboren en is nog niet gaan liggen. Is wel erg moe. Kan ik dat nog even aankijken of moet ik haar neerleggen?

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 06:48

Gefeliciteerd Pomski *\o/*

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 06:50

Jaa wat een leukerd, gefeliciteerd Pomski!

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 06:50

Gefeliciteerd! *\o/*
Ik zou haar idd even neerleggen, want dit is wel erg lang. Anders raken ze helemaal uitgeput.