[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 18:02

Joyceee86 schreef:
*veulen was al overleden in merrie*

Waar lees je dat? Kon het namelijk op de fb pagina niet terug vinden.

Othilly

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 18:14

Ff een praktische vraag: Hoe doen jullie t met dekens?? Mijn merrie heeft altijd deken op ( althans) in de wintermaanden/ voorjaar.. Nu schijnt t weer te gaan vriezen vannacht..merrie heeft t wat fris..
Doen jullie dekens op bij de merries? En hoe bevestigen jullie de dekens dan? Ben zo bang dat t veulen erin blijft hangen?

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 18:18

pol1 schreef:
Ff een praktische vraag: Hoe doen jullie t met dekens?? Mijn merrie heeft altijd deken op ( althans) in de wintermaanden/ voorjaar.. Nu schijnt t weer te gaan vriezen vannacht..merrie heeft t wat fris..
Doen jullie dekens op bij de merries? En hoe bevestigen jullie de dekens dan? Ben zo bang dat t veulen erin blijft hangen?

Ik heb al 2 weken de dekens af. Eenmaal af laat ik ze ook af. Als ze maar uit de tocht staan. Als je twijfelt gewoon goede laag stro erin.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 18:23

Chimello prachtig!!!

Cynth was is Fiore zo een prachtige Valk, kleur is echt heeeeel gaaf.

Vulina het wordt al vloeibaar wit dus hopelijk hoef je niet al te lang meer te wachten.

Rianne agoss wat sneu voor poes. Gaat t nu weer wat beter dan?

Ik vond t al een komisch gezicht dat ze veulen aan de achterbenen eruit haalden.. kan me daar dan niet wat bij voorstellen.

Joyce woont bij DL in de buurt, DL heeft het gezien dus misschien zij ook wel. Of bij haar in de buurt er over horen spreken.

Kiki stilte voor de storm klinkt goed!!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 18:24

Wat een té schattige foto die tweede, Chimello!

Pol, bij mij zijn de dekens ook al af en ik laat ze af. Wellicht kan je haar ook een plakje hooi extra geven? Dan eet ze zich ook wel warm.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 18:38

Chimello, ze zijn vergeten te verven :P
Zonder gekheid; wat een apart ding zeg <3

Bah Rowan wat een verhaal. Maar dus toch overleefd, dat is fijn!

Dekens met veulens/veulenen lijkt me doodeng! Ik zou het lekker af laten, vooral als ze toch al 2 weken zonder loopt :j

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 18:38

Gefeliciteerd met de kleine, chimello. Mooi kleurtje. Ben benieuwd hoe hij opdroogt.
Noeks heb ik ook zonder deken staan. Was veel te bang dat er iets mis zou gaan als de kleine te vroeg komt.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 18:40

Wij hebben ook geen dekens, heb echt geen flauw idee hoe je dat moet doen :o

En dankjewel! Wij zijn ook echt super benieuwd hoe hij er echt uitziet onder z'n babywol.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 19:05

Prachtig chimello en heel speciaal valk sabino

Oeie Rianne jammer van de kat en natuurlijk nu je veel omhanden hebt, wordt er al eens iets niet opgemerkt

Vulina niks? Jeetje zeg, en ondertussen al twee die het spannend maken

Fiore is mega mooi van kleur <3

Geen dekens hier

DL oeie dat ziet er inderdaad speciaal uit en ok het veulen was al dood joyce ja lag blijkbaar ook verkeerd, de kans is dan heel heel klein natuurlijk. Moeders heeft het toch gered?

Tinniie nog niks?
Baida ook niks.
We wachten natuurlijk geduldig af

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 19:15

Ja echt ongelofelijk wat is Cheyenne aan het doen joh???

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 19:25

Cheyenne wil persé het record verbreken en op de voorpagina belanden van het DBT 2017 ofzo.... :j

Hier ook geen dekens!

Chimello hou ons maar op de hoogte van het prachtige kleurtje door veeeeeeel foto's!! :j _/-\o_

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 19:31

Chimello wat een gaaf kleurtje!!

De kat gaat iets beter hij is geen dood vogeltje meer.

Afbeelding
Net even knuffel momentje met anouk.
341 dagen alweer.
Uier is leeg -O-

Afbeelding

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 19:33

Chimello wat een knap ding.

Kiki wie weet stilte voor de storm.

Eng hoor zo'n keizersnede.

Fien heeft bij mij nog gewoon een deken op. Zodra het veulen er is gaat ie af dan houden ze zichzelf wel vaak warm. Daarbij snappen de veulens wel snel dat ze onder de deken Door moeten om te drinken.

suus_elviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 20:03

wat een knap veulentje zeg
ojee op geen dode vogeltjes dieet hahah blij dat het beter gaat met de poezen beest

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 20:18

Wat heb jij een gave poes (klinkt fout :+ ) i loooove langharige katten <3

En ik zal zeeeker foto's maken! :D Er is wel relatief weinig veulen spam hier de laatste tijd, hoe komt dat nou dames?

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 20:20

Nou bij mij komt dat omdat Star en Pippa op het "beval-adres" staan, waar ik dus helaas niet elke dag heen kan :(
Dus ik wacht ook op veulenspam van andere.... :D
Anniek, waar blijft jouw spam? :o

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 20:22

Hoi Rianne, sterkte met de poezel.

En chimello gefeliciteerd met je veulen, bijzonder hoor :j

Zag ook nog ergens een keizersnede voorbij komen, mooi dat het zo kan indien nodig.

Hier überhaupt geen deken-gebruik meer ......maar idd wat iemand al zei, wat extra ruwvoer is een goede optie en wat extra stro. Dekentje op dekentje af is niet wenselijk.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 20:26

Chimello zag dat we tegelijk gepost hadden, maar wat een mooitje <3

Pol1, hier had Bo eerder ook een deken om. Nu is het wel de temp dat ik normaal gesproken afbouw. Nu heeft ze alleen nog een regendeken op met regen en anders niet. Om stal is deze nu sws af.
Vind dat nl zelf ook wat eng met die singels, al hoor ik om me heen dat veulens er snel genoeg aan wennen.

Tjinta, aha dat wist ik niet. Verklaart het wel idd.
Ik hoop het, Bo is het echt zat. Sjaggie ~~}>

Rianne, wat fijn dat het met poezenbeest weer wat beter gaat.
Oh die is wel weer een flink stuk leger -O-

Vanavond een sjaggie Bo. Had d'r ff mee naar de bak, maar dat was stom en wilde weer naar binnen.
Hier leek het uier ook wel iets leger dan vanmorgen, maar niet extreem leger.

Afbeelding

Veel zeggen er dat de kling langgerekter word, nou dat kan ik bij Bo niet zeggen.
Is wel iets langer, maar vooral veel breder geworden. Viel vandaag gewoon echt op (is normaal zeker een kleine derde minder breed/gezwollen).
Afbeelding

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 20:41

Anouk is onrustig. Volg dr nu op de cam maar lopen schrapen eten lopen eten etc :))
Maar ik durf niks meer te zeggen want tja fopmerrie :x

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 20:53

Spannend Rianne :j

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 20:55

Ben benieuwd!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 20:58

het is toch wat met die fopmerrie's, hoe was het testje? jammer dat uier weer leger was

kiki is niet noemenswaardig minder toch? ze voelt zich duidelijk niet meer zo lekker

hier ook eentje die altijd veel gaapt de laatste tijd
uier is nog steeds heel vol, plooikes zijn er allemaal uit, ook na halve dag weide en halve dag paddock
maar testje nog steeds hoog
krijg foto er niet op :o

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 21:06

Zo ik heb tussendoor wel wat gereageerd, maar nu even een langere bijleespost vanaf de laptop.

Vanaf blz. 280:

Wat een geweldige foto's van Mickey liggend bij je dochter Mopjemop. Hij is wel echt super sociaal zo te zien, heerlijke knuffelkont! <3

Rianne, Anouk maakt het wel spannend zeg! Maar wat een fopmerrie, uier leeg en dan weer vol, banden slap, onrustig, dan toch geen veulen! Hopelijk komt het veulen snel! En fijn dat de camera het doet! Sterkte met je kat!

Team_Sublime, wat een schatje is het zeg! Die is het wachten wel waard geweest! Heel aansprekend hoofd! Ben benieuwd hoe de aftekening op het hoofd uiteindelijk wordt!

Aniek, Roos maakte ineens haast.. Fijn voor je dat ze allebei in je vakantie zijn bevallen! Nu kon je nog mooi even een tijdje genieten van de knappe kids!

Knolselder, jeetje Charlie maakt het ook spannend! Wel-niet-wel-niet. Het wordt heet onder haar voetjes met de bbq in zicht. :D

Luna, sterkte met je jaarling! Hopelijk knapt ze snel op!

Cynthia, goede analyse, kan me er helemaal in vinden haha! Toch handig al dat vergelijkingsmateriaal!
En wauw wat heeft Yolooo een knappe zus!! Prachtige kleur en uitstraling <3.

Pol, wat een prachtig dier heb je toch gekregen! Geweldige koppie!
Wat betreft dekens... Hier heeft ze in principe geen deken meer om, maar met dit slechte weer heeft ze een ongevoerde regendeken op. Die is niet zozeer voor de warmte, maar scheelt wel in wind en nat worden. Op stal is het sowieso warm genoeg zonder dekens. Dekens met een veulen vind ik doodeng!

Chimello, een knappe kerel gekregen! Heel benieuwd wat daar onder het bolletje wol vandaan gaat komen! Nogmaals gefeliciteerd.

Kiki, Bo blijft ook maar af en aan gaan met onrustig gedrag. Uier blijf ik heel bijzonder vinden haha. Heel andere ontwikkeling dan de andere merries in dit topic. Benieuwd wanneer jij een blik mag gaan werpen op het kind :D.

Tjinta, die uier begint toch ook echt al wel ergens op te lijken! Hopelijk voor jou wacht ze nog even tot er mooi weer aankomt.

Jeetje Vulina, die merrie van jou maakt het helemaal spannend! Hoe lang gaat ze je nog laten wachten?!

stal_HD, veulen zien schoppen en flirt op stal. Fijn!

Fotsy, nou nou kom op met dat veulen! Alle tekenen zijn er toch?

Tinnie, kom op Cheyenne! Dat gaat echt richting langste dracht...

Nou bij Baida gebeurt ook eindelijk iets.. Dag 351 vandaag.
D'r uier vanmorgen:
Afbeelding Hm foto doet het niet...
Stelt dus nog zogenaamd niks voor. Maar vanmorgen wel melkpuntjes aan de spenen gezien!
Ook was ze vandaag erg chagrijnig en happerig, terwijl het normaal de grootste knuffelkont is die je je kunt voorstellen! Banden zijn een stuk slapper, maar nog niet genoeg. We wachten dus (ongeduldig) rustig af...

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 21:11

Fotsy, nee niet extreem veel. Voornamelijk naar achteren toe wat leger.
Maar zie dat die foto niet goed gegaan is met uploaden
Vandaag
Afbeelding
Gapen en flemen doet Bo ook veel, is het idd zat.

Lisanne. Klopt Bo d'r uier ontwikkeld zich idd heel anders. Veel meer vulling net achter de spenen dan verder naar achteren. Dat was mij ook al opgevallen, en daardoor voor mij best lastig te vergelijken haha
Pfff baida stelt je geduld wel op de proef zeg. Maar melkpuntjes klinkt dan wel weer positief *\o/*

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 21:14

wel goed dat er beweging in baida's uier komt. Ze mag er eindelijk eens werk van maken
krijg foto's er ook niet op, raar
de jouwe moet wel nog eerst hoor, mijne zit nog maar op iets van 310 of iets meer dus we wachten nog niet zo lang, maar puntkont is duidelijk, ingevallen flanken, uier explosie, lopen lukt haar niet meer maar voor de rest is ze nog wel rustig en testje was nog hoog en drupjes nog doorzichtig.
er zit niks anders op dan te wachten, alleen hoop ik beetje voor zaterdag want we hebben dan communiefeest en anders zoek ik toch even een horse keeper :D

die lijkt nog voller te kunnen kiki, wat zegt het testje?