[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 19:11

hier hebben de paardjes ook wat vieze ogen, komt wel vaker voor in het najaar, gewoon telkens even met een nat doekje wegvegen.

die melkstrips heb ik ook geprobeerd, bij Joanna had ik 's middags getest op 7, toen rond 18 uur hooi voeren, wou ze niet eten, dus om 22 uur nog een melktest gedaan , weer 7. om half vier 's nachts is haar veulen geboren, dus was niet erg nauwkeurig, bij glowy kon ik niks uit het uier krijgen, en aankomend voorjaar heb ik alleen glowy en camille, maar camille word al boos als ik naar haar buik wijs , dus daar ben ik nu voorzichtig mee aan het oefenen

we hebben vandaag onze drachtige Joanna naar haar nieuwe thuis gebracht, pff, ik zal haar erg missen, maar ze krijgt daar een leuk leven, leuke vrouw en drie lieve mini'tjes als gezelschap,mooie stallen , mooie weiden, komt goed :j

Dustinlover

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 20:04

Nou waarschijnlijk word het dus geen 2016 meer, maar weet niet of jullie het leuk vinden dat ik jullie toch een klein beetje op de hoogte hou van een bijna 2016 veulen. Zal hem/haar waarschijnlijk toch 2016 inschrijven en het loopt toch nog bij mama in 2016 :)

Fabje is goed dik en begint langzaam aan uier te maken:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 20:14

ooh wow,rowan, wat leuk, ben heel benieuwd naar het veulen :)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 20:56

wow rowan die is er al helemaal klaar voor, doe maar gerust ik ben alvast heel benieuwd, de sint kan je nog een cadeautje brengen (ps bij ons komt die op 11 november :P ) maar zal misschien zo lang niet meer duren *\o/*

marijer, mag ik je vragen waarom met klepelen je maar een deel kan gebruiken, hier al 7-8 keer geklepeld dit jaar en dag erna of bij echt warm weer zelfde dag gaan paarden gewoon terug op de weide := , dit was week of twee geleden, heb wel gehoord dat dit goed is tegen wormen en inderdaad dus om wat jij zegt

Afbeelding

wat een mooi wit paard vientje, ben benieuwd of pinda net als mams wordt

venthe :(:) sterkte, beslissingen nemen is ook altijd moeilijk, wel of niet bewegen pfff
Ken er alles van de laatste tijd, nog nooit een paard mank gehad en nu staat ze al twee weken in kliniek, bedankt trouwens voor jullie medeleven, hoop binnenkort wat positief nieuws te hebben.

altijd moeilijk jolanda maar als ze een goeie thuis krijgen verzacht heel veel

Pretty wat jammer toch van pretty he, al zal zij er inderdaad niet echt om geven, in een 5sterrenhotel wonen en niet moeten werken :P ben niet gauw jaloers maar daarvan dus wel :D

Kiki klinkt alvast beter, aanhouden die stijgende trend nu +:)+

AZ al 200 dagen pff de tijd gaat snel

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 21:01

Dat word denk ik ook geen 2016 veulen maar een 2015 veulen dustinlover.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 21:21

Wow Dl nou die gaat 2016 echt niet halen, zie ik dat goed op de melktest? Is die al 6.5? Ik ben een leek met die dingen dus sorry als ik het verkeerd zie.
Maar zou het leuk vinden als je wel gewoon hier ook blijft schrijven :D

Nou ook vanavond ging het goed met Bo, wederom geen koorts. Ze hadden eindelijk weer hun hooi opgegeten buiten, dus daar erg blij mee. Nu op stal ging ze ook gelijk hooi eten *\o/*
Durf nog niet te hard te duimen aangezien ze zondag ook een dag had zonder koorts, maar voorzichtig positief.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 21:28

Fijn kiki dat het weer beter gaat!! Hopen dat het nu in een positieve lijn blijft doorzetten.

Spannend Rowan wanneer was fab ongeveer uitgerekend?

Oef Az tijd gaat hard zeg!!

Wat is klepelen?

Sterkte Venthe hopen dat paardje zich beetje inhoudt tijdens de rustperiode.

Lastig Jolanda zo zie je maar dat melktesten ook niet alles zijn.

welkom terug cynthia!!

Inderdaad fijn die uitleg over het ontwormen. Ik ga zeker nog even overleggen met mijn dierenarts.

Anouk en Liz hebben vandaag ongeveer 5km gewandeld met af en toe stukken draven :o
Koeien die aankomen rennen zijn wel heel erg eng dus Anouk pompte zich een beetje op :')
Afbeelding

Afbeelding
Deze krijg ik niet recht :(
Wow zo lijken ze best op elkaar :')

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 22:09

Jeetje DL, wat gaat Fab al hard! Op hoeveel dagen zit ze nu eigenlijk?

Cynthia, welkom terug, leuke vakantie gehad?

Kiki, fijn dat het beter gaat met Bo!

Marije, bedankt voor je uitleg over hoe jullie het weidebeheer doen. Helaas hebben wij niet genoeg land om zoveel te hooien en wisselen. Maar voordat wij het land kochten hebben er een tijd schapen opgelopen, dus eigenlijk moet het land aardig schoon zijn?
Vind het zo raar, ik heb namelijk het idee dat ze hier gevoeliger zijn voor wormen dan waar ze eerder stonden. Maar ik denk toch dat dat iets te maken heeft met de gastmerries van vorig jaar, daarna lijkt het namelijk alsof ze sneller wormen kregen, al heb ik bij de gastmerries nooit wormen gezien. Maar misschien is dat wel gewoon mijn idee, en is het gewoon toeval.

Anouk en Liz zien er ook goed uit!

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 22:12

Raar AZ dat ze er nu gevoelig voor zijn. Hoop dat het snel overgaat. Ik ga mijn dames verhuizen naar een pensionstal dus hopen dat daar geen wormen zijn.
En bedankt :o

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 22:15

Vooral de jonkies hoor, bij de volwassen paarden geen last van wormen.

Wandelen jullie vaker zo ver met ze? Het was er vandaag wel heerlijk weer voor :) En het is zeker goed voor die kleintjes, aangezien ze van zichzelf toch vaak snel dik worden.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 22:22

Nee ik heb zelf slechte knieen en wandelen is eigenlijk not done. Maar ik had er vandaag even zin in. Dus gewoon hop gaan met die banaan. Met liz fiets ik vaak of voor de kar of longeren. Moet eerlijk zeggen dat Anouk me nog niet echt vertrouwd helaas dus daarmee tuttel ik vaak. Vandaag dus wandelen :)

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 22:27

Wat vervelend dat je eigenlijk niet kan wandelen door je knieën. Wel fijn dat je met Liz veel andere dingen kunt doen, en met dat vertrouwen van Anouk komt het vast ook vanzelf goed. :)

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 22:43

Ja ach, moet vooral veel fietsen dus dat is echt superleuk met liz. Al is ze wel enorm snel voor zon kleintje :+
Ben benieuwd wat voor n scheurijzer dat veulentje wordt :')

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 23:31

Kiki, fijn dat ze vandaag weer koortsvrij was, maar ook weer goed at. Hopen dat het nu de goede kant op blijft gaan!

Vientje, merrie ziet er goed uit hoor!

Cynthia welkom terug. Mooie vakantie gehad?

Ivy_power, ik heb het ook even op moeten zoeken hoor van die melkstrips. En wat even duurde voordat ik dat ergens op ving (wat niet zo veel gemeld werd), vlak voor de bevalling schijnt die Ph waarde dus heel erg te zakken (toch? O:) ). Maar dan moet ze al wel een beetje volle uier hebben inderdaad en meerdere keren per dag checken als het bijna zo ver is *correct me if I'm wrong*

DL, zo die merrie gaat hard nu! Zal toch wel een 2015 veulen worden inderdaad. Maar alleen maar leuk als je mee blijft kletsen hoor. Je zit toch dichter bij de eerste 2016 veulens dan de meeste 2015 veulens waarschijnlijk ;)
was tot ik deze foto's zag echt van mening dat jouw eerste merrie een mini was :o

Rianne, leuk zo op pad met je dames hoor. Misschien heel raar vraagje hoor, maar waarom heb je je foto's altijd gedraaid er op staan :o Komt het rechtstreeks van je telefoon oid? Krijgt elke keer last van m'n nek als ik ze wil kijken ;)
Enne wat betreft slechte knieën kan ik je de hand schudden. Hier ook problemen. Op dit moment gaat fietsen ook makkelijker dan lopen, maar doe over het algemeen niet heel veel :o Gaat longeren bij jou wel goed? Ben na de zomerperiode, waarin ik Lies veel gelongeerd heb voor de keuring, weer een stuk vooruit gegaan. Beetje stom dat ik stug door ben blijven longeren, maar dat maakte de klachten wel erger.
gelukkig hoeft er volgend jaar pas weer een pony naar de keuring O:)

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 04:54

Haha ja sorry komen inderdaad rechtstreeks van mn telefoon. Kan ze ook niet draaien -O-
Longeren gaat bij mij wel. Maar ik heb dan ook een pony die doorgaat ongeacht of ik beweeg of niet _O-

Fietsen zit er bij mij ook niet veel in hoor maar over het algemeen doet mn knie braaf wat ik wil afgelopen dagen en anders ~~}> erover :')

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 06:36

Spannend Rowan, dat word een winterbaby := ja dat werd het al maar ik bedoel die gaat nu de gehele winter meemaken... T is nu nog goed weer, misschien wil fab het daarom nu snel afronden ;) op hoe veel dagen zit ze nu?

Marije, duidelijke uitleg. fijn dat je daar tijd in wil stoppen om het zo uitgebreid op te schrijven :j

Star zit zondag op 150 dagen, haar buik is al tonnetje rond. Meer van haar vorige veulen nog en van het gras hoor haha. Wat duren die wintermaanden lang hea?! Is het al april? :')

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 08:18

Fab heeft inderdaad een test van 6.5 maar die heeft ze al een paar dagen wat wel vreemd is voor haar doen want met dit uier is het normaal pas 7.0 ofzo. Uier moet namelijk echt nog veel voller, maar wie weet doet ze het dit keer helemaal anders.
Over hoeveel dagen ze is? Ik heb haar hengstig/gedekt zien worden op 25 januari, maar vanaf oktober heb ik het allemaal niet meer zo nauw genomen omdat hij maar niet bevruchtte. Ergens in mijn agenda staat wel 26/27 oktober gedekt dus dat zou beter in de buurt komen van nu. Dan zou ze nu rond de 340 dagen zitten. Met koud weer bevalt fab rond de 350 a 360 dusja ik kan beter afwachten :P

Aniek ik heb ook nog mini's ja :D

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 08:22

Als je ze echt nog gedekt zien worden hebt eind januari let dan wel op voor placentitis. Ik wil je niet onnodig bezorgd maken maar het doet altijd belletjes rinkelen bij mij omdat ik het ooit meegemaakt had ook. Bij meerdere cycli gedekt is twijfel ook zo makkelijk.

Leuk rianne zo lijken ze idd wel op elkaar!

Aah linda dan zit je niet zo veraf van mijn eerste dames. Leuk!

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 09:29

Mag ik mij zo ook aanmelden?
Ik verwacht volgend jaar twee veulens van mijn eigen goedgekeurde hengst.

WMM Magic Flirt of LTDs x SLC Kid Banana
uitgerekende datum is rond half april.

Afbeelding
x

Afbeelding
Dit wordt flirtje haar derde veulen en als het goed is kid zijn tweede. Hij verwacht in februari zijn eerste nakomeling. Ben erg benieuwd hoe zijn kindjes uitpakken..

De tweede merrie is HD's Chakira x SC Kid Banana
uitgerekende datum is eind april.

Afbeelding
x

Afbeelding
Ook wordt dit het derde veulen van chakira en de derde of vierde voor kid. Er is ook nog een gastmerrie drachtig van hem. En deze twee dames zijn gelijktijdig gedekt met 1 dag verschil.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 09:37

DL, spannend hoor! En post maar lekker updates ook hier in het topic :j

Fotsy schreef:
marijer, mag ik je vragen waarom met klepelen je maar een deel kan gebruiken, hier al 7-8 keer geklepeld dit jaar en dag erna of bij echt warm weer zelfde dag gaan paarden gewoon terug op de weide := , dit was week of twee geleden, heb wel gehoord dat dit goed is tegen wormen en inderdaad dus om wat jij zegt

Niet om het klepelen maar als je de weide afwisselend met koeien/schapen laat begrazen of de weide hooit. Dan moet je de paarden een tijd op een ander stuk zetten. Zeker als je het gras daarna eerst weer wat laat groeien voor ze er op gaan.
Na het klepelen kunnen ze er idd direct weer op. Als ze niet zo in de weg zouden lopen voor de trekker zouden ze er zelfs gewoon op kunnen blijven staan :D

Rianne, leuke foto's van de dames! Koeien kunnen idd heel spannend zijn :D
Klepelen is met een klepelaar de plekken hoog gras waar de paarden mesten weg maaien. Vergelijkbaar met bloten maar met een wat andere machine. Een klepelaar kan wat grover werk doen dan een bloter.

Mathilda, ik ben benieuwd naar de veulentjes van Kid!

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 09:44

ha mathilda meld zich ook, ik ben ook héél benieuwd naar alle Kid veulentjes volgend jaar

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 10:02

Leuk dat je hier ook gezellig komt mee kletsen mathilda!

Nummer 3 hier nu ook verkouden onder de paarden... het houdt maar niet op die miserie met snotneusjes en vieze oogjes

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 10:48

Welkom stal_HD, leuk dat je ook met ons mee komt kletsen.
Leuke combi's

Luna2006, hoop niet dat ze bij jouw ook virusje hebben.

DL, spannend hoor!

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Bo vanmorgen gelukkig wederom koortsvrij!
Ik heb stilletjes de hoop dat we het gehad hebben.
Ze is in ieder geval weer vrolijk en niet zo'n droepie meer.
En super lief hoe jullie allemaal mee geleefd hebben, dank je wel <3

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 11:03

Welkom Mathilda!

Oh wat een goed nieuws Kiki! Ik hoop echt dat het voorbij is nu...

Pfff spannend Rowan. Maar zal ze ht niet toch een tijdje vol kunnen houden?

Ik ga zo meteen maar eens met de spuitbus en manenkam naar de wei, de merries proberen heksenvlechtenvrij te maken :')
Eens kijken of het lukt voor een goede buikfoto.
Ik had er 1 van Charlie, maar bij die zwarte paarden valt dat op foto precies altijd minder op!
Afbeelding

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 11:34

Pretty, ja ik heb ze meerdere keren hengstig gezien, maar gewoon niet meer goed in de gaten gehouden toen omdat het toch niet pakte...

Annelies, ja het zou kunnen, maar 3 maanden van te voren al uier gaan aanmaken is niks voor fab. Meestal begint ze hooguit 1 maand van te voren. Dit word haar 5e veulen nu dus hoop der voort toch wel een beetje te kennen :P