[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

quintusgl

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 19:00

Gelukkig maar!!! Dacht dat dat pas later kwam opzetten Bloos

Eigenlijk is mijn vraag dus net zoiets al;
Help, mijn paard is drachtig en wordt dik, wat is dat? Haha! Haha! Haha!

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 19:08

Haha quintus, zou ik ook zo kunnen doen hoor! Wel handig zo'n topic met ervaren fokkers, erg leerzaam Lachen

Ik geloof dat ik nu ook maar eens ga beginnen met de uiers op de foto te zetten. Ze zit vandaag op 235 dagen Lachen

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 19:16

Super zeg dat iedereen elkaar zo goed helpt Knipoog
Geeft een fijn gevoel dat er mensen zijn die er veel ervaring mee hebben Ja

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 19:32

Jullie gaan hard zeg.... Heb soms moeite om alles bij te houden...

Jildou had vandaag mooi 38.0 rond. Is nog steeds niet helemaal fit, maar oogjes staan helderder en ze komt weer naar me toe om te knuffelen...

Luna doet het prima en heb ik vandaag weer eens op de foto gezet. Lekker ding is dat toch.... Paar bokjes, maar verder doet ze niet zoveel meer hoor....

Spannend weer een geitenbevalling... mooie buikenfoto's gezien en heerlijke verhalen gelezen.... En het is inderdaad super om zo kennis te delen met elkaar... Er valt nog zoveel te leren, want iedere keer is een bevalling weer anders....

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 19:52

mja, ik vind het ook heel fijn om zo mee te kunnen lezen enzo! Leer je als maiden eigenaar/verzorgster toch wel veel van! vooral om je niet zo druk te maken hihi.

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 20:01

Het is inderdaad super dat iedereen zo met je meedenkt als je twijfels hebt. Pluim vor jullie allemaal!!

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 20:25

Hoi Haha!,

Ik heb even een vraagje eigenlijk.
De staleigenaar van mijn stal heeft een haflinger merrie staan en die zou drachtig moeten zijn Ja.
Ze is wel gescant en toen is eruit gekomen dat ze drachtig was.
Ze werd een tijdje veel dikker, maar nu eigenlijk niet meer, haar buik blijft een beetje het zelfde.
Ze is half april uitgerekend. Ze heeft wel last van haar hormonen hebben we het idee.
Ze stond eerst altijd met mijn pony samen maar als er nu een paard in haar buurt komt schopt ze die weg.
Ik heb hier 2 foto's van haar van donderdag.
Afbeelding
Afbeelding

Ik verwacht zelf ook een veulentje, niet van mijn eigen merrie.
Een vriendin van mij heeft een drachtige merrie en ik koop haar veulentje.
De merrie is 18 Februari uitgerekend, dus nog heel even wachten Hyper!.
Het word een Fjordje en ik hoop een hengstje Haha!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 20:52

Maseike schreef:
Spannend Jenny, dat wordt volgend jaar misschien weer een merrie drachtig erbij Lachen

Ja wie weet!

Quintus: nou kijk Uw ongerustheid is al weer weg genomen!

tass: van voren lijkt het best een buikje. Maar blijft moeilijk om met zekerheid te zeggen dat ze drachtig is.

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 20:58

Als ik naar haar buik kijk van de zijkant heb ik het idee dat ze wel echt een dikke ronde de buik heeft. Maar als ik dat van voren kijk zie ik wat minder Nagelbijten / Gniffelen.

Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik er geen verstand van heb, heb nooit een drachtige merrie gehad dus Nagelbijten / Gniffelen

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 21:30

Tass; En om het nog moeilijker te maken zien ze er ook nog eens allemaal verschillend uit in de dracht Knipoog

Spannend dat je zelf ook al kunt gaan aftellen naar je veulen, ga je zelf ook bij de geboorte zijn?

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 21:34

Nou ik ga het proberen van wel *LOL*
Maar het is 2,5 uur vanaf mijn huis dus word wel wat lastig Nagelbijten / Gniffelen
Het word mijn eerste veulen en omdat ik het voor de geboorte al mee maak, voelt het toch een beetje eigen Bloos.
Vind het echt super spannend en ben nu al zenuwachtig Nagelbijten / Gniffelen Bloos

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 21:39

Vakantie opnemen en daar gaan slapen tegen die tijd? Extra speciaal hoor als je er bij bent geweest Ja

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 22:28

Hoi Allemaal, ik meld me ook weer eens.

Mijn merrie zit morgen alweer op de 180 dagen, jeetje wat gaat het hard zeg. zal binnen kort weer eens foto's maken van dr.

verder alles oke met haar, ze speelt nog heerlijk buiten in de kampjes en vermaakt dr eigen prima. Heeft totaal geen last van de vorst en ze is toch een van de weinige bij ons op stal die zonder dekentje op de winter door moet komen.

Danae

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 22:33

Hallo Allemaal Doei!

Omdat het hier toch ook wel erg spannend gaat worden wat betreft mijn drachtige tinkerdame, vond ik het wel leuk om dit topic een beetje te gaan volgen.

Mijn merrie is 4 april ongeveer uitgerekend en wordt al behoorlijk aan de zware kant (past al bijna niet meer door de staldeur Nagelbijten / Gniffelen )

Leuk om wat verhalen hier te lezen over jullie dames (en heren) en misschien wat tips op te vangen over de naderende bevalling..

We hebben hier al meer veulens geboren zien worden, maar het blijft altijd een spannende gebeurtenis. Elke dracht en bevalling is toch weer anders.

Ik zal het topic in ieder geval in de gaten houden en af en toe wat posten..

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 23:18

fijn dat het bij porva ongeveer het zelfde is gebleven, alleen maar goed als je haar in de gaten houdt. bij syl veranderd er niets aan haar uiers, die zijn nog net zo dik als altijd.
vanochtend vond ik een zielig musje:
Afbeelding
Afbeelding
ze kijkt heel zielig, maar ze vond het helemaal niet erg, had het helemaal niet koud. heb ze maar wat warm water bij de brokken gegeven, vonden ze wel lekker Lachen (ontdooide de snorren Tong uitsteken)

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 23:18

Dames met twijfel merrie die drachtig zijn.

Zoals ik jullie al gemeld had, heb ik dus een zwangerschap test gekocht voor merrie,s gebaseerd op urine.
Vondt het wel leuk om dat teweten in de volgende dracht bij 20 dagen.
Daar ging ik dus vanuit zodat ik eerder wist hoe en wat.
Nu zie ik dat de test pas werkt bij vanaf 110 tot 300 dagen na de dek datum.
Staat hier om de test niet tegebruiken voor de 110 dagen van een mogelijke dracht.
Dus ik heb daar niks aan.

Dus voor de mensen die twijfel hebben wil ik deze zwangerschap test aan hun geven.
Dus al je mij ff een pb wilt sturen dan kan ik hem aan je geven want ik heb hier helaas niks aan.
Anders moet ik hem verkopen op bokt.
Maar misschien dat er iemand hier is die twijfels heeft over hun merrie.

Afbeelding

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 00:05

Jenny; Dank u voor het meedenken Haha!
Tass; spannend! leuk haffie.
Freya; fijn dat het allemaal goed gaat! heb wel eens het idee dat mijn haffies en tinker zonder deken veel beter kunnen isoleren dan bv Porva met dek op.
Danae; welkom! leuk weer een tinkertje erbij.......buikfoto!!! Clown
Draakje; wat een geweldige foto's!!!!! Iris heeft dit ook vaak, maar is wit en zie je het niet goed op de foto. Moet altijd lachen als ik ze zo zie. Worden ze idd niet kouder van.........stoere paarden!!! Cool
Maseike; goed idee van je!! (al is het voor mij niet nodig........ehhh, paard bedoel ik)

Ik heb heerlijk niets gedaan vanavond en vooral doordat ik me nu rustig voel door jullie ervaringen over de zucht van Porva........!!!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 00:10

draakje, zo maar dan net iets minder lang, stond Mees er vanochtend ook bij Lachen

danae: hoe heten merrie en hengst, dan zetten we jullie er ook bij in de lijst met drachtige dames

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 00:20

@ quintusgl, denk niet dat deze test bij jou gaat werken hoor hahaha!

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 00:23

Haha, ik mag hopen van niet! Tong uitsteken

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 00:26

Hahaha zeg nooit Nooit he Knipoog Tong uitsteken
Kk ga hier de kleine de fles geven en dan gaan mijn oogjes ook maar eens dicht Slapen

trusten!

Danae

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 00:28

Ik zal morgen eens foto's maken van die enorme toeter die ze al heeft.. gewoon eng..

Merrie x Hengst = Zita x Royall , nog meer info nodig??

Altijd zeer spannend wat er uit zo'n combi tinkers komt rollen qua kleuren en vlekken.. nou schijnt deze combinatie wel duidelijk te zijn qua kleuren, maar toch.. Merrie is roan, hengst is vos..

Wanneer wordt het eerste veulen dit jaar van dit topic verwacht?

jufmim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 00:28

Dacht haar vandaag eens een rustig dagje wandelen te geven....Schaatsende mensen...erg eng, heb er nog een zere arm van!

Danae

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 00:37

Sinds mijn merrie drachtig is, breekt ze geregeld uit de wei (die is dus ver leeggegeten), tilt de stroomdraad van het haakje, pakt ze bij het handvat, duwt de poort open en gaat eten "stelen".. Liefst brokken of muesli, en als ze de ton niet open krijgt, gaat ze er met de zak luzerne vandoor. Gewoon tussen haar tanden met de zak gaan rennen, en op een stil plekje haar hoofd erin steken en als het even kan, alles opeten.. Ik moet die zo in de gaten houden..

Heb al veel meegemaakt, maar dit soort streken nog nooit..

Nou is het altijd wel een aparte geweest, maar die dracht maakt nog veel meer in haar "los"..

Ik vrees voor het nageslacht wat ze gaat geven.. dat zal net zo'n portret gaan worden waarschijnlijk..

Ze houdt me in ieder geval al een maand of 8 goed bezig nu..

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 00:37

Maseike; trusten
Danae; Ben benieuwd naar de foto's. Over 2 weken is de eerste merrie hier in het DBT uitgerekend en deze maand daarna nog 2. Handvat vastzetten met touwtje.......heb er ook een die gewoon het handvat in zijn mond neemt....
juffmin; Dt vinden ze idd eng. Vroeger een keer aan de kletter gegaan doordat paard voor het eerst schaatsers zag.....
Laatst bijgewerkt door quintusgl op 04-01-09 00:39, in het totaal 1 keer bewerkt