[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Laurentii

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 19:22

Hier geen camera's met Wifi meer. Verbinding viel continu weg.
Ik heb een systeem hangen van Bascom en UTP kabels tot aan de stal getrokken.
Perfect beeld nu zonder hapering en deftige nachtvisie.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 19:24

Laurentii schreef:
Hier geen camera's met Wifi meer. Verbinding viel continu weg.
Ik heb een systeem hangen van Bascom en UTP kabels tot aan de stal getrokken.
Perfect beeld nu zonder hapering en deftige nachtvisie.

Die hebben wij ook al een aantal jaar inmiddels :j werkt perfect.

floripori17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 19:30

Ik heb voor dit jaar een D link aangeschaft. Met wifi verbinding. Bevalt prima. Goede prijs kwaliteit verhouding. Het is geen superluxe maar ook niks tekort. Ook nachtvisie werkt prima!

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 19:44

Vraagje,

Insemineren jullie altijd thuis gewoon en scannen? Ook met een onervaren merrie en geen (scan box opvoel box)

Of hoe doen jullie dat?

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 19:50

Ik laat dat niet thuis doen maar bij de kliniek in Klijndijk. Mooi in de opvoelbox en alles wat nodig is nabij.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 19:50

Nicole288 schreef:
Kahlua: ik moest even goed kijken door de strategisch geplaatste laars :D
Ze ziet er goed uit!

_O- _O-

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 19:54

Muronia schreef:
Ik laat dat niet thuis doen maar bij de kliniek in Klijndijk. Mooi in de opvoelbox en alles wat nodig is nabij.

Hoe gaat dat precies ? Hoe weet je wanneer ze haar eisprong heeft en dat je dus precies weet wanneer je heen moet?

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 19:57

Janinevv schreef:
Vraagje,

Insemineren jullie altijd thuis gewoon en scannen? Ook met een onervaren merrie en geen (scan box opvoel box)

Of hoe doen jullie dat?

Mijn maiden merrie is bij de hh opgevoeld en gescand en thuis met haar achterste tegen de staldeur geinsemineerd.
Hangt er natuurlijk wel vanaf hoe ze reageren op alles;als ze in de opvoelbox al lastig was geweest,was ze ook niet thuis geinsemineerd.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 20:03

Ah ja precies.
Het lijkt me zo’n gedoe om steeds naar de kliniek te moeten. Maar blijkbaar doen er dat meerderen.

Is het dan ook een optie om daar te laten verblijven tot bevrucht eitje? En dan terug naar huis en als ze rustig was thuis opnieuw te scannen op vruchtje ? En anders terug naar kliniek.

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 20:14

Onze DA heeft een mobiele opvoelbox, een aanhanger die je zo achter de auto hangt, ideaal. Dus alles kon gewoon ‘thuis’ gedaan worden.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 20:18

Oh dat klinkt ook handig ja..
Misschien is zo iets ook een optie :)

Jacky84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 20:29

Ah bedankt Cynthia, dan zit mn meisje vandaag op 252 dagen!

Leuk al die fotos van jullie paardjes.
Even proberen of ik die van mij erop krijg, vanmiddag 2 foto s gemaakt na een stap ritje

Afbeelding

Afbeelding

Mijn merrie werd 10 april thuis gescand, ei was te klein, 10 dagen later weer gescand, dat was 20 april. Ei was perfect. Eigenaar hengst gebeld, die is naar het dekstation gegaan, ik heb daar het zaad opgehaald en mn eigen DA heeft haar toen gewoon thuis geinsemineerd.
Was direct raak!
Ik vond het ideaal dat ik niet met haar aan de rit hoefde.

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 20:33

De mijne heeft een kleine week bij men DA gestaan. Ze is de vrijdag hengstig gespoten geweest, dinsdag avond naar daar gebracht en zaterdag ochtend/middag weer mogen halen.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 20:37

Wat is precies hengstig spuiten? Wanneer je het eerder zou willen de hengstigheid?

Laurentii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 20:50

Janinevv schreef:
Vraagje,

Of hoe doen jullie dat?

Hier komt de DA aan huis scannen. Indien vers sperma, worden ze thuis gewoon geïnsemineerd, indien diepvries, breng ik ze naar de DA omdat dat van korterbij opgevolgd moet worden.
Ik heb eigenlijk doodbrave merries. Bij een moeilijke, rijd ik even over en weer naar de DA voor de opvoelbox of zetten we haar thuis op de trailer. Dat is een beetje hetzelfde scenario als een opvoelbox :')

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 20:52

Hier komt ook de veearts aan huis, ik neem een scan pakket af dus zodra ik hengstigheid zie gaat het proces beginnen, als het eigoed is bel ik de HH en het kwakkie wordt dezelfde dag nog afgeleverd bij huis, veearts propt het erin ;) zowel ervaren als onervaren merries, nooit een probleem gehad nog.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 20:56

Wij gaan naar de dierenarts voor het scannen en insemineren.
Voor ons een kleine moeite en voor de dierenarts fijn.
Dierenarts heeft ook een scan uurtje in de ochtend. Kan je gewoon heen zonder afspraak.

Hier hebben de drachtige dames vandaag mogen Aqua joggen.
Ariel zit op 220 dagen
Afbeelding
Afbeelding
Olivia zit op 176 dagen
Afbeelding
Afbeelding

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 21:05

Is scannen in de trailer geen probleem? anders is dat ook een optie eventueel dan staat ze ook niet op vreemd terrein. Ik heb ook spielen in de stal waar DA of arts achter kan staan mocht ze slaan maar dan weet ik niet of ik veilig sta in de stal.

Bij hh is niet een optie helaas ook verweg helaas. (Als het de hengst word)

sannahtris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 21:47

StalMelyn schreef:
Zelf zit ik te kijken naar een camera op 4g want geen internet op stal. Heb alleen totaal geen idee wat het kost als je bijvoorbeeld een uur snachts naar je paard kijkt. (Heb zelf een prepaid toestel dat ik nog moet opwaarderen :+ )

Ik wil een camera waar meer mensen op kunnen inloggen via de app dus kijk nu naar de unlimited simkaart van tele2 voor 27 euro de maand (maandelijks opzegbaar). Dan heb ik meer dan 20gb de maand iig.
Of is dat echt mega veel?

Voel me echt een debiel als ik zeg dat ik geen internet op mijn mobiel heb en dan ben ik 27 jaar :')

Ik heb een camera op alie express besteld ook een 4g camera inderdaad ivm geen internet op stal.
Kunnen meerdere mensen die app downloaden alleen ik neem dan wel 4g abonnement onbeperkt internet namelijk geen idee hoeveel internet het kost bij die camera dat staat nergens..
Dan zit je indd rod 30 euro maandelijks opzegbaar dus denk hooguit voor 3 maanden.
Camera zelf was +- 65 euro

Sammy2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 21:55

Citaat:
Sammy wat een gave pony. Wat is de afstamming van de merrie?

Vader is JACODI'S MARITZA'S MAISON
Moeder is SULAATIKS GOLDEN CLOUD

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 22:02

sannahtris schreef:
Ik heb een camera op alie express besteld ook een 4g camera inderdaad ivm geen internet op stal.
Kunnen meerdere mensen die app downloaden alleen ik neem dan wel 4g abonnement onbeperkt internet namelijk geen idee hoeveel internet het kost bij die camera dat staat nergens..
Dan zit je indd rod 30 euro maandelijks opzegbaar dus denk hooguit voor 3 maanden.
Camera zelf was +- 65 euro

Dan doen wij hetzelfde. Ik bestel alleen wel een camera hier ivm garantie en terugsturen. Alie express durf ik niet zo goed.
Ik wil ook een maand of 2 a 3. Als het veulen is geboren is even spieken ook wel leuk :)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 22:35

Sammie, is de merrie een nakomeling van de merrie Yellow Marmelade?

Camera gaat bij mij bedraad, zou op WiFi kunnen maar bedraad is stabieler. Via een power extender brengen we internet signaal naar stal. Deze zendt WiFi uit, maar wij sluiten de camera er rechtstreeks op aan.

Scannen doe ik thuis. Kont in de staldeur en gelukkig een brave merrie. Wel een praam op, maar dat is omdat ze knijpt.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 22:38

Zouden jullie scannen in trailer of denken jullie dat ze dat afbreekt ?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 22:47

Ik niet, heb geen trailer, alleen een vrachtwagen tot de beschikking waar ze achterstevoren in staan met kont tegen het schot. Bovendien een miep, die staat alleen rustig in haar eigen stal. Bij de DA zou ze juist flippen.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 22:53

Ik heb wel met stang twee paards trailer. Maar weet niet hoe ze in stal is. Want dan weet ik ook niet of ik daar prettig sta. Kan haar kont wel tegen stangen drukken zodat de arts erachter veilig staat.