[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 15:37

Is dat haar uier nu droversrun? Best behoorlijk wel. En als het suikerachtig is kristal dan is het voormelk. Ik zou de da nog eens laten komen en eventueel een scan laten nemen. Placentitis is heel duidelijk te zien.
Ik duim dat ze het alsnog lang binnenhoudt want ze zit nog niet aan de 300 of wel?

Ceasar nooit leuk maar helaas kan niet anders. Ik zou ook dringend nog eens wat moeten wegdoen.
Oeps jij nog 7 :P

Chantalll

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 15:57

Nog geen vorderingen hier Caesar ... de B verkocht ? Goed huisje ?

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 16:06

Droversrun ik snap je bezorgdheid. Ik zou toch denk ik eens heel iets aan de uier kijken of er wat uitkomt en hoe dat is. Ze is al best vroeg maar bijna 300 dagen toch?

Welkom terug Karin,jouw pony's zijn ook al zo leuk!

Nicole mooie merrie,het schiet al op. Hier verharen ze eigenlijk minder snel dan anders vind ik.

Nikita heerlijk hoor die stallen!

Cesaer jammer als je zo gek met haar was,maar als fokker moet je soms beslissingen maken. :(:)
Ik heb ook een hele brave merrie verkocht (Karin de grullo),omdat ze voor mij niet echt bij mijn doeleinden paste. En nu is ze heel gelukkig elders en zij met haar!

Twinklebel lastig,maar ik zou ook opteren om ze voorlopig lekker met rust te laten. Dan kun je altijd nog kijken.

Linda appelazijn is sowiezo goed voor de darmtransit,dus ik wou het wel eens proberen. Gelukkig geen januari veulen voor jou!

Jolandje eindelijk dan een nieuwe camera! En nu genieten maar van het merrie staren!

Vashti leuke tinkerdame!

Het ging hier vast dus sorry als ik ergens overheen gelezen heb. Het is druk hier momenteel.

Tiny houdt zich nog koest. Haar uier is 's morgens al wat maar ik weet dat dat ook veel zucht is nog.

Afbeelding

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 16:51

Ze is vandaag 299 dagen om precies te zijn... uier is inderdaad flink maar net weer een buitenritje met haar gedaan en dan zijn het weer slappe zakjes. Word echt gek van die onzekerheid de hele tijd... denk dat ik het maar bij 1 veulen hou 8)7
Laatst bijgewerkt door droversrun op 31-01-18 16:57, in het totaal 2 keer bewerkt

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 16:55

Hmm Droversrun dan kan het net nog wel geloof ik. Zeker als het na het rijden ook minder is. Dan is het toch nog erg veel zucht. En friezen komen wel vaker vroeger met hun veulen ook heb ik al gedacht.

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 17:33

Onze eerste merrie is save om te smijten ... nog geen vorderingen met het uier ... maar goed dat kan hard veranderen. Over 2 weken is onze 2de merrie save

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 18:06

Ho leuk dat je merrie safe is Chantal! Nu echt uitkijken naar dat veulen.

Ik zag een paar knappe Welshjes voorbijkomen. Die zwarte hengst vind ik wel knap. Wat jammer dat hij overleden is.

Wanneer kan Tiny ook alweer Pretty?
Ik vond Karin ook een erg leuk merrietje. Ik heb nog op mijn handen moeten zitten :P (niet voor de fokkerij hier)

Ik ben benieuwd of Linda deze maand een veulen mag verwachten :P maar ik hoop voor jou toch maart (en beter weer, pfff)

Hier nog steeds twijfels over Roos. Maar zolang het toch nog geen tijd is om te gaan dekken, heeft nakijken ook niet zoveel zin. En tegen die tijd is het misschien vanzelf duidelijker.
Stientje en Charlie barsten ondertussen uit hun voegen.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 19:05

Iemand ervaring met een 7 maand drachtige merrie met een klein beetje pussige afscheiding. Voelt zich goed, geen koorts geen uier.

skaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 20:09

Pretty, ja hopenlijk krijg je dit jaar wat meer merries ;)

Ilse, leuke combies!

Evita, bin krijgt een mooi buikje!

Nicole, mooie buik!

Jolandje, wat grappig die 3 kontjes op een rij!

Karin, leuke ponys heb je!

Ceasar, sterkte met de verkoop!
Ik vind het zelf ook altijd moeilijk, tenzij je vanaf het begin al weet dat je ze tog niet gaat houden.

Onze verste merrie lenthe is nu 301 dagen drachtig, uier begint ook al wat te worden!

Afbeelding

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 20:17

fokfanaat schreef:
Iemand ervaring met een 7 maand drachtige merrie met een klein beetje pussige afscheiding. Voelt zich goed, geen koorts geen uier.

Geen ervaring, maar pussige afscheiding kan ook een teken van placentitis zijn of dat er iets niet in de haak is met het veulen en de merrie gaat afstoten. Deze merrie zou ik dus zeker laten nakijken op zeer korte termijn! 7 Maanden is een heel gevoelige "leeftijd" voor abortus door Rhino.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 20:57

Rhino vind ik niet zo waarschijnlijk omdat we geen sportpaarden op het erg hebben, maar zal morgenochtend toch maar de kliniek bellen.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 21:00

Bangste ben ik voor een 2 Ling, al had ze geen dubbele eisprong, ze is wel erg dik.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 21:38

fokfanaat schreef:
Rhino vind ik niet zo waarschijnlijk omdat we geen sportpaarden op het erg hebben, maar zal morgenochtend toch maar de kliniek bellen.

Houd je ons op de hoogte? Ik duim voor een goede afloop!!

Je schrijft dat je bang bent voor een tweeling. Toen Luna in 2014 toch drachtig bleek te zijn (dat wisten wij pas toen er een dode tweeling naast lag) trof ik haar op een ochtend zwetend in stal aan met afscheiding. Ik dacht dat ze baarmoederontsteking had, omdat het zo moeilijk was gegaan om haar drachtig te krijgen en ze misschien vuil was geworden van binnen..... 's Middags bij het uitmesten vonden we toen een veulentje in de stal en 's avonds bij het binnenhalen ook nog een in de paddock. Tussendoor is de DA nog geweest en die gaf aan dat de afscheiding idd afkomstig was van het verwerpen. Dat verklaarde haar koliekachtige verschijnselen. Ze was toen ruim 5 maanden drachtig hebben we teruggerekend. Gescand en opgevoeld, beide keren leeg -O-

Binau

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 21:41

Pip heeft inderdaad een mooi stalletje zo!

Wat moeten we toch zonder onze handige mannen he Vasthi! :')

Wat vervelend dat de blessure zo aanhoudt Twinklebel! Ik zou het ook even aankijken tot het veulen is. Zolang ze er onbelast maar geen last van heeft.

Wat heb jij toch een knappe merrie Nicole! Die van mij geniet ook zo van een lekkere poetsbeurt.

Ceasar, sterkte met de verkoop! Afscheid nemen is nooit leuk maar ze heeft nu vast ook een mooi huisje!

Dat lijkt inderdaad wel al een beetje op opgedroogde melk Droversrun. En je komt al in de buurt! Spannend hoor!

Oei Fokfanaat, dat klinkt niet goed! Hopelijk loopt het allemaal goed af voor de merrie en haar ongeboren veulen.

Uier ziet er wel al serieus uit Pretty!

Ik vind roze uiers altijd zo leuk, haha! Lenthes’ uier begint ook al te vullen!

Ik kijk zo uit naar de eerste veulentjes hier! Het komt steeds dichterbij *\o/* Ik ben ergens wel blij dat Bin eind mei pas aan de beurt is, kunnen we mooi de kunst van andere afkijken :P

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 21:53

Fokfanaat idd zou ze laten checken want afscheiding kan een teken zijn van placentitis.

Oh ik zie al serieuze uiertjes opkomen, spannend zeg

Suffie oh was dat in 2014

Leuk al die geïnstalleerde cams, is echt super dat je je merrie kan volgen.

Skaay amai lenthe is al serieus begonnen. Die gaat de 345 dagen niet voldragen zeker?

Oh Evita dan zijn onze merries gelijk aan de beurt.

skaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 22:07

Suffie wat erg zeg dat ze dat gemist hebben op de scan!

Fotsy, lenthe was vorig jaar 11 dagen te vroeg, ben benieuwd wat ze dit jaar gaat doen :P
Was toen op 331.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 22:11

Fotsy en Skaay, dat was idd een hard gelach, maar ik heb er wel een geweldige 3 jarige palomino aan over gehouden :D Omdat we Luna toen niet drachtig kregen heb ik uiteindelijk Lara laten dekken en daar is toen mijn eerste merrieveulen Dunja uit geboren.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 22:22

FF, je kunt maar 1 ding doen; laten checken...

Skaay, dat vind ik al flink uier! Hihi gaat hard zo!

Chantal, ahh fijn dat ze safe is! Kom dan maar op met die baby :):)

Annelies, hihi nou ze vordert niet hard, dus ik vermoed zelf dat het geen februari-baby word. Maar je weet nooit hoe snel het ineens kan gaan dus meer dan checken en afwachten kunnen we helaas niet :n

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 22:27

Hopelijk valt het allemaal mee Fikfanaat, verstandig dat je even laat kijken.

Jeetje Suffie, dan kijk je vreemd op, als ze leeggescand was. Flinke misser! Wat zei de betreffende dierenarts er van?

Evita en Fotsy, ik loop dan met jullie op.

Vien toonde gisteren weer eens licht hengstig, slettebak. Kon me er dit keer niet eens druk meer om maken, zovaak is dat nu al gebeurd. Vanavond was haar veulen weer de polonaise aan het lopen in haar buik.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 22:32

Het was gelukkig niet mijn eigen DA, maar ze heeft de facturen (terug)betaald en ik heb daarna nooit meer "zaken" met haar gedaan. Vond het gewoon een blunder, iedereen maakt fouten, maar niet 2x op verschillende manieren achter elkaar. Inmiddels laat ik mijn merries begeleiden op het hengstenstation via een zogenaamd merriespreekuur met een DA die alleen maar gyneocologie doet.

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 22:51

Vind het ook wel een fout van de da hoor Suffie een keer kan mAar twee keer is wel dom

Fokfanaat heb een paar welen geleden ook Canto laten controleren omdat ze iets uier ontwikkelde. Was volgens de da gelukkig niets aan de hand ze had wel iets een verdikking maar was niet alarmerend maar hij had het wel over afscheiding dus toch even laten controleren is niet verkeerd hopelijk valt het mee

Annelies hopelijk nog geen veulen komt waarschijnlijk nog een koude periode aan en dan ze beter in de warme buik van moeders zitten toch

Caesar vervelend is het altijd om afscheid te moeten nemen keuzes maken is nier altijd makkelijk

Lees hier allemaal nieuwe dingen bv klaar om te smijten nog nooit van gehoord hahah

Canto is nu 8maanden en vanaf vandaag op de merriebrok ook vandaag ontwormt maar dan komt er een hele andere kant van haar naar boven want dan is ze niet een van de makkelijke. Met twee vrouw sterk en ondertussen afleiden metneen wortel kregen we het naar binnen eigenwijze merrie 8)7

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 00:00

Veulentje leeft gelukkig nog wel, voelde hem net schoppen, gelukkig afscheiding niet meer geworden, ga morgen direct bellen een afspraak zo snel mogelijk, stress dit

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 00:05

Laat de veulentjes nog maar even binnen in de 37 graden bakken ja. Koud vind ik op zich niet erg. Dat onophoudelijke natte weer daarintegen... :r

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 08:09

Brr, heb vannachtend gedroomd dat Khalies een tweeling had, ze werd steeds dikker en dikker in mijn droom. Niet fijn.
Hier ook eens een tweeling gemist door de dierenarts ondanks 3! keer scannen... Was ik toen ook goed ziek van, maar volgens de dierenarts was hij ook maar een mens (ergens natuurlijk waar, iedereen kan fouten maken, maar 3 keer is wel heel zuur, veulens waren wel 1 eiig en dat maakt dat het voor de dierenarts ook wel moeilijker te zien was, plus dat dat blijkbaar enorm zeldzaam is)
(hier trouwens geen pus voor het verwerpen van de tweeling, maar wel een vol uier met melk. (toen is ook de dierenarts geweest en heeft de 3de keer gescand, maar "zag geen placentitis, dus gewoon rustig afwachten")

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 08:52

Ik lees trouw mee, maar men hoofd staat er nog niet helemaal na al gaat het wel een stuk beter nu we een week verder zijn.

FF ik zou inderdaad even laten checken. Weet niet wat voor kleur de afscheiding is? Met mijn 1e veulen had mijn merrie oranje/bruine afscheiding(al wel erg veel, liep langs haar been af) en had ze een baarmoederontsteking. Veulen was ook al dood dachten ze, maar bleek later toch te leven. moest er hoe dan ook uit en was net 285 dagen(kwpner). Heeft nog 3 dagen geleefd en helaas daarna overleden.

Ben benieuwd wat je DA zegt!