Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Hannanas schreef:Dit topic houd voor mij op.
Op 5 april rond half 1 's nachts is Roza bevallen van een hengstveulen. Echt een prachtig en perfect kereltje kwa uiterlijk en innerlijk.
1 maar: hij mist een hoef. Desbetreffend been heeft alles t/m de kroonrand. Het is de vraag of de hoef gaat groeien/ontwikkelen en of hij een hoefbeen heeft of ontwikkeld.
Maand aankijken, elke 3 dagen band met een flinke laag watten verwisselen zodat het niveauverschil kleiner is.
Hij hupt er wel op los...hopelijk krijgt hij een toekomstperspectief.
Iemand ervaring mee?
Jeanine84 schreef:Ik heb even een vraagje,
Mijn merrie staat nu overdag met haar veulen op de wei en s nachts op stal. Nu is het echt een ramp om ze van de stal in de wei te krijgen..moeders volgt braaf maar veulie blijft gewoon dom in de stal staan..geen paniek, gewoon rlxt dag mamma! En moeders raakt op het stalpad dan helemaal in paniek omdat dr kind er nog niet is! Nu moeten we echt met man en macht veulie achter moeders aandrukken en als we eenmaal buiten zijn is het ook goed..maar dat eerste stuk is een ramp! Moeders raakte vandaag zo in paniek dat ze vol in de achteruit knalde en met haar hoofd de tl lamp van het plafond knalde! Hoe doen jullie dat?
Neonlight schreef:Jody, gefeliciteerd, en wat een geluk dat je er bij was!
Hannanas, hopelijk komt alles gewoon in orde. Overigens houdt het topic niet op als je een veulen hebt. Er zijn er altijd die laat een veulen krijgen en wel al die tijd meeleven met anderen, het is ook leuk als er voor hun tegen de tijd dat zij aan de beurt zijn ook wat medeleven krijgen.