Ik lees graag met jullie mee. Voor ons geen veulen, de verrassing van vorig jaar was genoeg, maar ik vind t super leuk om weer mee te lezen
Luna2006
Geplaatst: 08-02-22 21:33
Wij gaan waken Wel the old fashioned way in de stal want de camera is stuk....
Knolselder
Geplaatst: 08-02-22 21:42
Luna, ik wou net zeggen dat die toch al mooi aan het glimmen was zie ik nu je laatste bericht. Dat wordt spannend!
Zilver en andere merrie die ik voorbij zag komen met een Boobflash, het gaat vooruit!
Ik zal nog eens fotootjes moeten maken van BunnyBum. Die is ook alweer bijna 2 maanden Tijd vliegt!
xYaartje
Geplaatst: 08-02-22 21:45
Dat kan toch niet lang meer duren Luna! Go Bibi go . Hopelijk voor jou maakt ze het niet al te laat met bevallen en verloopt alles zonder problemen met straks een gezond veulentje op de wereld .
Knolselder: 2 maanden alweer? Wat vliegt de tijd! Hier moeten we nog 1.5 maand tot 2 maand wachten (al zijn ze vanaf maart al veilig. Dus dat kan ook nog).
Kabayo
Geplaatst: 08-02-22 21:46
Luna omg baby!! Zo leuk!!
Rianne leuk dat je meeleest! Heb ik ook zo vaak gedaan! Heel leuk en leerzaam
Rensju haha nou heb wel aardig gevloekt over die natte prakzooi Stond zo vast als een huis. Mijn laarzen én de kruiwagen
Goldenarrow ja ik normaal ook hoor. Maar het is al een week nat en niet opgeruimd en het was opzich redelijk begaanbaar. Vooral achterin geen probleem. Maar ja Oeh ziet er goed uit!!
Xyaartje o dat valt reuze mee qua kosten! Ik zal eens meer informatie erover opzoeken. Bedankt dat je het deelt! Ja niks aan he! Ook voor te trainen ook niet. Paarden willen vaak ook niet zakken of ontspannen omdat hun gezicht dan in de blubber loopt.. jaa ze haalt de 300 wel. De 310 ook wel ga ik van uit. Ze is even vroeg als de vorige keren als ik de foto's terug kijk. Haar vroegste was 317 dagen. Dat was haar eerste veulen. De tweede was net veilig, dag 320.
Cioccolato hahaha ja vond het wel een goede actie Mijn voet zat zo vast dat ik door mijn enkel, knie én heup knakte Mijn hele benen zijn nu moe van het vastzuigen in de blubs. Ik moest nog 2 paddocks van de hengsten. Maar vind het wel prima
Knolselder alweer 2 maand oud gaat snel! Jaa Zilver haar oven is al goed warm. De cake kan er bijna uit
Kabayo: Het is heel graag gedaan! Hopelijk vind je de juiste persoon! Durf zo niet te zeggen wie er bij jou in de omgeving met zo'n scan langs kan komen. Je zou eens gewoon rond kunnen snuffelen op de websites van de verschillende osteopaten (of evt dierenartsen) bij jou in de buurt en kijken of er iemand tussen zit die het aanbied. Hier willen ze het gelukkig wel, maar ja. Mijn lieftallige pony houd sowieso van vies zijn haha. Dus beetje modder in het gezicht draait hij zijn hoef niet voor om. Mocht je het trouwens willen kan ik zijn metingen wel even via PB sturen . Zilver houd er dus van om het vroeg en spannend te houden. Ze moet wel echt nog even geduld hebben. Hopelijk houd Fayola zich er wel aan om netjes na 320 dagen te bevallen?
AM_Horses
Geplaatst: 08-02-22 22:06
Luna, yes heel veel succes
Goldenarrow. Dat is ook al een flink uier. Wordt nu toch wel spannend.
Kabayo. Ze is er weer vroeg bij. De vorige keer begon ze toch ook zo vroeg met haar uier? Ik zou dat mesten normaal ook uitstellen
Knolselder. Jaa benieuwd hoe bunnybum is gegroeid super fijn dat de baby zeker wel aanwezig is in de buik van mona
Yvk. Flinke buik heeft ze
Dark. Er zit duidelijk groei in
Yaartje. Flinke harige buikjes gespot
Het gaat nu idd vrij snel in deze topic
Nigrante gisteren, bewegen gaat nog prima vandaag, na het buiten spelen en modderbad. Met papa to be
xYaartje
Geplaatst: 08-02-22 22:35
AM_Horses: Een keer raden wie de haren straks kwijt zijn en wie er straks helemaal onder de haren zit .
Ben ik elke dag bij Maria, vergeet ik gewoon serieus om elke keer een foto van haar te maken. Die houden jullie te goed van mij! Sinds deze week het buiten wandelen met haar weer opgepakt. Doe ik 3x per week met haar. Vind ze ontzettend leuk om te doen en ze kan er zo van genieten! Dat trainen vind ze maar saai en ziet ze het nut niet van in. Terwijl haar zoon Asfaloth juist het tegenover gestelde is. Die vind trainen helemaal geweldig, maar het buiten wandelen dan weer niet hihi.
Jenny zit nu op 281 dagen Ligt het aan mij of heeft ze al een behoorlijke hangbuik? Zie Jenny er wel voor aan om april niet te halen, maar in maart te bevallen. Ze is ineens van de een op de andere dag ook flink gaan verharen. Vorige week nog niks aan de hand. Nu vliegen de haren er al zowat af. Merkte het gisteren ook al op. Zoë ook trouwens. Die verhaard ook al flink. Alleen Asfaloth, Frodo, Arwen en Supra verharen dus nog niet. Alle drie de drachtige dames wel. Ze word ook steeds eigenwijzer lijkt het wel. Voor de dracht ging alles eigenlijk prima en verzorgde ik een perfect goed opgevoede pony. Nu moet ze eerst rondjes rennen en als dan de energie eruit is mag ik haar pakken. Rondjes rennen kan ze ook nog als de beste. Waar dat allemaal ineens vandaan komt? Ik heb echt geen idee haha. Dus werk er nu ook met haar aan dat ze zich gewoon gelijk laat pakken. En zo houden de Shets mij altijd bezig . Moet nog eens zien of ik een veulenfoto van haar kan vinden.
Zoë zit nu op ongeveer 254 dagen dracht. Merk wel aan haar dat ze niet echt heel veel meer wilt doen. Dus we doen rustig aan en als ze wel wat wilt doen dan geeft ze dat vanzelf aan. Knuffelen etc. vind ik ook hartstikke leuk . En Zoë gelukkig ook!
Zo Yaartje, Jenny heeft nogal een tonnetje hangen!
xYaartje
Geplaatst: 08-02-22 22:44
Nou he Knolselder! En ze moet nog even. Dus die is huge straks! Maar rennen kan ze nog als de beste hoor! Dan denk ik echt van: "Hoe haal je die snelheid nog?" Terwijl als je het vergelijkt met onze ervaren fokmerrie Maria. Dan heeft Maria echt een heel bescheiden buikje. Terwijl het volgens mij normaal andersom is dat de maiden een bescheiden buik heeft en de ervaren fokmerrie juist breder draagt, maar eh. Hier is dat niet zo! Tenminste, dat dacht ik? Of heb dat ooit ergens verkeerd gelezen hoor. Dat kan ook nog.
Luna hoe ging de nacht? Al een veulentje? Moet bijna wel
Janine ja ze gaan ineens als een speer he! Goede vraag! Ben ik wel benieuwd naar wanneer het normaal is wanneer ze met het uier beginnen. Denk wel rond de 280/290 als ik die van mij bekijk. Alleen Zilver maakt het direct zo bont (haha letterlijk)
Charisma eindelijk aftellen
Setteli mee eens! Ik wil veulens zien. Dan heb ik tenminste het idee dat het lente wordt en de voorpret is zo ontzettend leuk!
XYaartje oeps. Maria voeld zich vergeten hihi zoveel paarden, zoveel wensen. Gelukkig is niet iedereen hetzelfde. Vind verharen altijd zo fijn. Worden ze een stuk mooier van haha. Wel even een klusje altijd. Zo Jenny heeft er echt zin in! Wat een pens. Wat heeft Zoë een bult haar zeg. Men je ook met de pony's? Of enkel longeren/wandelen? Ik zal even googlen. Alvast bedankt in ieder geval Haha ja shetjes geven vaak niks ook blubber. Die van mij ook niet. Maar mijn fries echt wel. Die trekt zo'n gezicht van "iieeeuwwl" Fayola beviel de vorige keer op dag 335. Dus dat was wel netjes Ach zo erg vind ik het niet om minder lang te wachten
Amhorses ja klopt ze begon de vorige 2x ook zo vroeg. Ene kant vind ik het spannend ivm placentitus. Andere kant weet ik dat dit haar normale manier van zaken is haha ja ik normaal ook hoor. Aan de andere kant ben ik nu wel heel blij dat ik de paddocks leeg heb Gave merrie is Nigrante toch Loopt fijn. En wat een super lieve foto met WD
Ja zilver heeft inderdaad al een uier haha. Mijn merrie niet, ik heb een foto gemaakt en ga denk vanaf nu gewoon eerst even checken op t oog. Vandaag 280 dagen. Goede maand en ze is veilig.
Als je de eerste dek datum heb en laatste zou ze ook als ze bij eerste drachtig was ook nog week eerder kunnen? Hoe doen jullie dat met natuurlijk dekken? 4 keer gedekt met dag er tussen zit je op 8 dagen.
En Luna? Hoe was de nacht?
Tinniie
Geplaatst: 09-02-22 10:01
Ohw ik was het topic kwijt! Zijn er al veulentjes geboren?
Hier Satinka 316 en Jade 304 dagen drachtig. Satinka is ook aan haar melkbar begonnen, maar 325 zoals vorig jaar gaat ze toch over gaan denk ik..
Ze zijn beide drachtig van onze jonge hengst Ollie, dit zijn zijn allereerste veulens, extra spannend dus!
Luna2006
Geplaatst: 09-02-22 10:39
Geen baby
Tinniie leuke combinaties dit jaar! Altijd spannend nieuwe combinaties.