[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Laurentii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 21:22

MacavityL schreef:
Mag ik ook meekletsen hier? Mijn merrie (Fairytale x Vivaldi) is inmiddels ~190 dagen drachtig van Fürst Dior.

[ [url=m/IdQWN1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooie merrie!

Ik tel altijd de inseminatiedatum - 1 maand + 10 dagen. En dat zit er meestal niet ver vanaf.

suus_elviera

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 21:32

Ik doe met die test strips en camera
Ook al deed blossom laaste keer in 15 min de geboorte van haar veulen zelf had net gekeken en dacht weer even uurtje te slapen kwam m'n stal baas aan lopen het licht er al naast wij zo van dat kan niet haha

Jacky84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 22:01

Oke.
Mijne is een quarter, dan gewoon van 340 dagen uitgaan? Stokmaat is 1.56

3 jaar terug heeft ze op haar 15e haar eerste veulen gehad bij de vorige eigenaar.

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 23:54

Welkom nieuwelingen! Mooie merries en sommige zijn al aardig op weg!

Zilver wordt lekker rond! Gelukkig ook nog soepel :')

Wij houden Kate gewoon goed in de gaten... (als t moet ga ik meerdere keren op een dag op en neer)stal eigenaren checken ook regelmatig, en hebben melkstrips (voor t eerst) Als t spannend wordt blijven wij... camera hebben staleigenaren liever niet... Ik heb rond de uitgerekende datum 3 weken vrij... hopen dat ze net als mijn vorige merries netjes rond de uitgerekende datum bevalt :)

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 01:42

Cp. Sterkte :(:) dat is wel heftig zo'n jong paard.

Voor alle nieuwe in deze topic, welkom :wave:

Kabayo. Zilver zit goed in haar vel. Ze ziet er goed uit

Hier staan ze onder de camera en houden we ze goed in de gaten. Ik controleer de melk ook op veranderingen.

Afbeelding
De dametjes doen het goed. Al zijn ze niet zo happy met dit weer :')

Afbeelding

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 08:01

Ik tel qua uitreken datum een maand er af. Dus in mijn geval 5 mei gedekt, 5 april uitgerekend. Dat is 335 dagen. Nou zijn mijn merries nog nooit over dat aantal gegaan haha! Alleen mijn pony 10 jaar geleden, die droeg een jaar. Ik tel af naar veilig, dag 320. Dan kan je toch een beetje ademen, dan is ie tenminste levensvatbaar. Een zorg minder

Ze zien er mooi uit amhorses. Ik heb ze gister uit ellende binnen gehouden. Echt een vieze blubber hier. Ze vinden het niks aan.. dankje voor je complimentje aan zilver :)

Balou soepel he :D blij dat het allemaal nog kan :)

Jacky ja 340 dagen :)

Sammy wat een gave pony. Wat is de afstamming van de merrie?

RivQ Jaa ze word nu echt bollie :D we zijn bijna bij de 70 dagen *\o/*

Welkom MacavityL, mooie merrie!

Hier dus een camera, geboorte alarm en natuurlijk waken. Ik heb ergens strips maar ik mag er niet aankomen , druppel melk opvangen kan wel , maar de vorige keer heeft ze nooit gedrupt of geharst. Qua werk werk ik 40 uur. Vrij nemen heeft eigenlijk niet super veel nut , tenzij je goed met je merrie bespreekt dat ze dan bevalt :P mijn moeder werkt parttime en is wel vaak thuis.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 09:29

MacavityL welkom! Ik reken 340 dagen tot uitgerekend, maar vanaf 320 ben ik wel alert.

Ik heb me deze camera besteld, hopelijk werkt hij makkelijker dan de vorigen:
Afbeelding

Zilver is nog knap lenig Elina! Is ze ook zo fris de laatste tijd? Waar Veronia last van heeft weet ik niet, maar die heeft het momenteel knap op haar heupen!

Ik heb je topic gevonden AM en mijn gokjes voor jou er ook bij gezet :)

Balou-Lover dan maar hopen dat ze ergens in die 3 weken bevalt.

Ik heb dus een camera waarop we, als hij mee wil werken, met meerdere personen op waken. Op mijn werk heb ik de afspraak dat ik rond de uitgerekende datum geen slaapdiensten werk, zodat ik weg kan als het moet. Mijn vader woont in de buurt en kan er snel zijn (is gepensioneerd). Ik hoop van harte dat ik er deze keer zelf bij kan zijn. Veronia's geboorte heb ik moeten missen omdat ik niet snel genoeg thuis kon zijn van het werk. Maar, toen werkte ik een stuk verder weg van huis en er was hier wel goede opvang geregeld.

Oh ja, we hebben weer een mijlpaal(tje). Vandaag 240 dagen drachtig, dus nog 80 tot veilig en 100 tot uitgerekend. We hebben nu een lammetje :D
Laatst bijgewerkt door Muronia op 28-12-20 10:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 09:43

Ik neem een jaar min een maand voor de uitgerekende datum. Maar ik ga eerst voor de 320 dagen, dus de veilige grens.
Deze merrie is nu 2 keer vroeg gegaan. Dus ben benieuwd wat ze dit jaar doet..

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 11:53

Amai silver nog energie genoeg

Ik heb ook camera alarm en melk strips. Net toegekomen uit China hopelijk zonder al teveel bugs :P

Jacky ik zou bij oudere merrie en geen eerste veulen uitgaan van 345 dagen.
Maiden en jonge merrie gaat het alarm bijvoorbeeld al op 310 dagen om.
Tenzij de oudere merries uier maken, lage ph of andere gedragsveranderingen tonen, alarm pas op 320 dagen.
Ik beslis dan ook vrij te nemen van het werk op laatste moment. Maar ik werk sowieso alleen in de voormiddag en ik heb nog geenenkele gehad die overdag ging of smorgensvroeg.
Ze zijn altijd zo lief geweest om me ganse nacht wakker te houden :')

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 12:36

Zelf zit ik te kijken naar een camera op 4g want geen internet op stal. Heb alleen totaal geen idee wat het kost als je bijvoorbeeld een uur snachts naar je paard kijkt. (Heb zelf een prepaid toestel dat ik nog moet opwaarderen :+ )

Ik wil een camera waar meer mensen op kunnen inloggen via de app dus kijk nu naar de unlimited simkaart van tele2 voor 27 euro de maand (maandelijks opzegbaar). Dan heb ik meer dan 20gb de maand iig.
Of is dat echt mega veel?

Voel me echt een debiel als ik zeg dat ik geen internet op mijn mobiel heb en dan ben ik 27 jaar :')

DustinloverJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 14:09

Cp heel veel sterkte!

Annelies jou kerstkaart in het water gevallen :P

Muronia hier heb ik nu zeepaardjes ipv paardjes in de paddock. Wil hem volgend jaar ook aan gaan pakken, maar kost allemaal een fortuin haha.

Laurenti ik vind jou bonte Olli echt een knap dier!

Florie wat een leuke foto! En schiet inderdaad op!

Annelies toch nog leuke kerstfoto, wat wordt Quinn toch knap! Gaat zij volgend jaar gedekt worden?

Michelle die begint een mooi buikje te krijgen!

Ddara ik bekijk het per dag, ik heb het geluk nu thuis te werken maar als ik het niet vertrouw dan blijven ze onder de camera staan.

Neonlight wat een mooie foto met je Dalmatiër!

Wopkebrok aangespoelde walvis haha

Kabayo nog lekker fit die zilver!

Maca Welkom! Mooie merrie

Welkom Sammy2000 leuk kleurtje! Er is inderdaad geen informatiever topic dan deze!
AM wat is Sammy toch knap. Ben zo benieuwd wat voor veulentje daar uit komt!

Hier Aimee 247 dagen en Lana 244. Nog even geduld pfff haha.
Zodra de winkels open zijn moet ik maar eens bellen voor mijn camera. Ik heb er 1 met prepaid kaart maar zodra die met mij telefoon is verbonden met wifi dan doet die het maar als de verbinding verbroken is niet meer.. Heel apart en wil ik toch even voor elkaar krijgen voor maart.

Hier nog een extra merrie drachtig voor volgend jaar. Ik kocht haar eigenlijk voor de verkoop, maar toen ik eenmaal haar geschiedenis hoorde en er nog zoveel aangedaan moest worden qua tanden, voeten enzovoort heb ik besloten dat ze eerst hier mag opknappen en haar veulentje mag krijgen.
Eerste instantie dacht ik niet dat ze drachtig zou zijn ook al zeiden ze dat ze gescand was. Ze toont zo smal. Gescand en jawel een veulentje erin met een mooi kloppend hartje.
Ze is 6 juli de 1e keer gedekt dus heb er zelf even 1 week bij geteld en dan zou ze nu rond de 168 dagen moeten zitten.

Dit is tracey een Welsh A palomino merrie van Wrentnall Gold(familie van mijn Aimee)
Afbeelding

Afbeelding
Sorry voor de vieze voeten, zaten helemaal onder de slijk en zo zat haar andere kant ook helemaal vol toen ik haar kreeg, nu gelukkig stuk schoner.

Drachtig van Ysselvliedts Irresistible

Afbeelding

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 14:10

Mijn man is 48 en heeft ook geen internet op zijn mobiel, dus nee, je bent niet debiel, gewoon iemand die nog een echt leven heeft. :))

Jacky84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 14:14

Ik lees van mensen die vrij vragen rond uitgerekende datum... welke telling houden jullie dan aan ( gerekend vanaf inseminatie?)
[/quote]

Bij grote pony's en paarden ga je meestal uit van 340 dagen.
Ofwel, 25 dagen terugtellen van de dek datum :Y) 26 maart voor jou dan. Net een dagje later dan 1 van mij. Die is 19 april gedekt en 25 maart uitgerekend :D[/quote]

Vanaf welke dag ga je dan tellen? De dag dat ze gedekt is (in mijn geval 20 april), kanik straks even gaan rekenen

Ik heb birthalarm gereserveerd die krijgt ze vanaf eerste week maart om.

En andere vraag, wat is een maiden?

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 14:31

Je telt vanaf de laatste keer dat ze gedekt/geinsemineerd is. 20 april is dus 25 maart uitgerekend (ik doe altijd 1 maand eraf en + 5 dagen, is hetzelfde natuurlijk :) )

Een maiden is een merrie die voor het eerst drachtig is.

Muronia, gefeliciteerd!! Eindelijk ben je klaar met aftellen naar de 'nog maar 100 dagen te gaan' dag. Ik nog 3 dagen :):)

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 14:47

Neonlight schreef:
Mijn man is 48 en heeft ook geen internet op zijn mobiel, dus nee, je bent niet debiel, gewoon iemand die nog een echt leven heeft. :))

Ik gebruik vaak geen tomtom maar schrijf nog briefjes hoe ik rijden moet :P en kijk van tevoren al even op google hoe ik ongeveer moet rijden, hoef ik alleen laatste stuk op te schrijven. Ik laat ook de hond uit zonder telefoon mee en we wonen in het bos, snapt ook niemand want stel dat er wat gebeurd. Maar daar ga ik nooit vanuit.

Toch vind ik mijzelf al aardig verslaafd hoor haha, als internet lang storing heeft zit ik ook wel te vloeken.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 14:49

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 15:11

DL ja duur grapje, maar het zal wel weer een hele opluchting zijn als die modder wat weg is weer. Leuke merrie heb je erbij!

Haha Cynthia ja nu officieel van 100 aftellen. Jij hoeft nog maar 3 aftellen totdat je kunt gaan aftellen, dat is bijna! :D

Ach.. wifi is handig, zolang het werkt. Frustrerend als het niet goed werkt. De camera die ik heb besteld zou ook op 4g moeten kunnen werken.

De 240 dagen foto's, vers van de pers:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lieve dikkie dik <3

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 15:27

Wauw wat een knappe buiken komen er tevoorschijn !

En sommigen al zo ver (sorry ik zit op telefoon ) maar super leuk allemaal :D

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 15:48

Inderdaad wat een knappe buiken zeg. Die van mij is ook al vierkant maar gaat nog mee voor een buitenritje ze is pas 7 juni uitgerekend. Dus kan nog prima.

Ik heb een caravan, ik woon niet bij mijn stallen, maar we zetten de caravan daar gewoon neer. die heeft een accu en we kunnen daar gewoon slapen, ik heb geen 220 aansluiting en geen internet daar dus we zetten de babyfoon neer met nachtvision op baterijen en de andere kant dus in de caravan, die staat er vlakbij dus dat kan gewoon. ;)

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 16:22

Prachtige pony Dustinlover <3 ik wil ook ooit nog een welsh merrietje !

Muronia wat mooi zo'n blonde vos!Wordt ze nog gereden? Ook eigen fok toch?

Ik heb tot nu toe ook alleen maar gewaakt met camera en schermpje en nu met camera en mobiel, dat is wel heel fijn dat meerderen kunnen meekijken/waken!

Hier dan mijn eerste buikfoto van Kahlua 225 dagen drachtig.
Afbeelding

En dan nog eentje klaar met rijden.(mijn dochter rijdt haar)
Afbeelding

En stapritje..
Afbeelding

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 16:58

Kahlua: ik moest even goed kijken door de strategisch geplaatste laars :D
Ze ziet er goed uit!

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 17:28

Nicole288 schreef:
Ze ziet er goed uit!

Dank je!
Het wordt steeds lastiger haar onderbenen op de goede plek te houden,ze worden door de groeiende buik echt naar voren gedrukt.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 17:31

Lijkt me toch een mooi merrietje Rowan! Maar verder geen verstand van de ideale welsh :+
Waarschijnlijk wordt Quinn wel gedekt. Maar ik ben nog niet helemaal uit wie naar waar enz.

Stalmelyn, heerlijk eigenlijk. Een mobiel heeft ook zijn nadelen vind ik. De stress eigenlijk dat mensen dan ook verwachten dat je altijd en overal bereikbaar bent en ook verwachten dat je snel reageert.
Ik kan niet meer zonder, maar soms zou ik willen dat ik er geen had.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 17:36

Ik ga denk ik alleen terug dekken wanneer het een hengstje word, als het merrie is laat ik denk ik mijn merrie leeg.

Telefoon is fijn maar een leven zonder was ook prima geweest haha

Hier nog steeds camera’s niet in orde ben bang dat ict bedrijf moet komen als na nieuwe kabel nog steeds niet werkt..

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 18:26

Nicole288 schreef:
Ze ziet er goed uit!

:') :') Dat inderdaad.